مهاجرت پرستاران به کانادا

شرایط خوبی برای مهاجرت پرستاران به کانادا در سال 2022 فراهم شده است. اگر در حال حاضر به عنوان پرستار مشغول به کار هستید و در این زمینه تجربه دارید، خبر خارق العاده این است که کانادا به منظور تکمیل کادر درمان خود قصد دارد بیش از 6000 پرستار در سال 2022  استخدام کند. برای اطلاع از تمام مراحل مهاجرت از جمله ویزای کار پرستاری درکانادا و شرایط مهاجرت پرستاران به کانادا تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

مزایای مهاجرت پرستاران به کانادا

به عنوان پرستار در کانادا شما نه تنها در یکی از امن ترین و ثروتمندترین کشورهای دنیا زندگی می کنید، بلکه از مزایای بسیار زیاد دیگری از جمله موارد زیر بهره مند می شوید:

  • حقوق و مزایای بالا

یکی از مزایای شغل پرستاری در کانادا میزان درآمد بالای این شغل است. متوسط حقوق پرستار در کانادا 65000 دلار در سال است، که در مقایسه با بسیاری از کشورها، درآمد نسبتا بالایی محسوب می شود.

  • بیمه درمانی

از دیگر مزایای پرستاری در کانادا، طرح های بیمه درمانی است که برای کادر درمان ارایه می شود، و پرستاران و خانواده های آنها را تحت پوشش قرار می دهد.

  • پرستار کودک

پرستاران شاغل در کانادا از مزیت پرستار کودک برخوردار هستند. بسیاری از موسسات، امکانات مراقبت از کودکان را برای کادر درمان ارایه می کنند.

  • تحصیل رایگان فرزندان

در کانادا فرزندان کادر درمان میتوانند در مدارس سطح بالا و بین المللی به صورت رایگان تحصیل کنند.

مهاجرت پرستاران به کانادا

شرایط مهاجرت پرستاران به کانادا

برای کار در کانادا به عنوان پرستار، باید الزامات زیر را برآورده کنید:

– مرحله اول

در ابتدا باید مدارک خود را  ارزیابی و اعتبار سنجی کنیدآورد (و یا می توانید با تحصیل پزشکی در کانادا به عنوان پرستار در این کشور شروع به کار کنید). در این مرحله مدرک شما توسط World Educational Service (که توسط دولت کانادا برای ارزیابی مدارک در نظر گرفته شده است) اعتبار سنجی می شود.

علاوه بر این مدرک پرستاری شما توسط سازمان ارزیابی مدارک پرستاری کانادا (NNAS ) مورد بررسی قرار می گیرد. سازمان NNAS مدرک شما را با استانداردهای کانادا تطبیق می دهد تا مشخص شود که آیا شما واجد شرایط مهاجرت به کانادا به عنوان یک پرستار هستید یا خیر. هزینه پروسه ارزیابی NNAS تقریبا 650 دلار است.

 

– مرحله دوم

بعد از ارزیابی NNAS شما باید پروفایل شخصی خودتان را در برنامه NNAS ایجاد کنید. در این مرحله شما باید موارد زیر را ارایه دهید:

  • ارایه مدارک هویتی: شما باید دو مدرک هویتی( مثل شناسنامه، پاسپورت، سند ازدواج و یا هر مدرک شناسایی معتبر) ارایه کنید.
  • ارسال فرم آموزش پرستاری: این فرم باید توسط دانشگاهی که در آن تحصیل کرده اید تکمیل و به طور مستقیم برای NNAS ارسال شود. این فرم باید شامل ریز نمرات، واحد های درسی، سوابق تحصیلی و اطلاعات برنامه های درسی باشد.
  • ارسال فرم ثبت به عنوان پرستار: فرم ثبت پرستار باید توسط مدیران بخش صدور مجوز پرستاری امضا شود و مستقیما به NNAS ارسال شود( از دانشگاه خود بخواهید کپی رسمی (نه اصل مدرک) را به زبان اصلی برای NNAS ارسال کند.
  • ارسال فرم تجربه کار پرستاری: این فرم باید توسط کارفرمایی که پنج سال گذشته برای آن کار کردید امضا و مستقیما برای NNAS ارسال شود.
  • ارایه مدرک زبان: شما باید نتیجه آزمون آیلتس خود را ارسال کنید.

پس از دریافت تمام مدارک توسط NNAS، شما می توانید درخواست خود را ارسال کنید و استان مورد نظرتان را انتخاب کنید.( بررسی کنید که واجد شرایط کدام برنامه استانی هستید)

 

– مرحله سوم

در این مرحله، پس از ارزیابی NNAS می توانید درخواست خود را برای استان انتخابی ارسال کنید. NNAS پرونده شما را مستقیما برای سازمان نظارتی استان مربوطه ارسال می کند. هر استان از مبناهای مشخصی برای ارزیابی صلاحیت مهاجرت پرستار به کانادا استفاده می کند. در اینجا لیست نهادهای نظارتی استان های مختلف ارایه شده است:

  • استان بریتیش کلمبیا: دانشگاه بریتیش کلمبیا
  • استان آلبرتا: دانشگاه پرستاری آلبرتا
  • استان انتاریو: دانشگاه پرستاری انتاریو
  • استان نوا اسکوشیا: دانشگاه پرستاری نوا اسکوشیا
  • استان ساسکاچوان: انجمن پرستاران ساسکاچوان
  • استان مانیتوبا: دانشگاه پرستاری مانیتوبا

– مرحله چهارم

بعد از تکمیل فرایند ثبت نام باید برنامه مهاجرتی خود را انتخاب کنید. در ادامه برنامه های مهاجرت پرستاران به کانادا را می توانید مشاهده کنید.

حقوق پرستار در کانادا

ویزای کار پرستاری در کانادا

با توجه به افزایش درخواستها برای شغل پرستاری در کانادا، این کشور راه های زیادی را برای مهاجرت پرستاران به کانادا در نظر گرفته است. در این بخش به بهترین روش های مهاجرت پرستار به کانادا اشاره می کنیم :

 

سیستم اکسپرس اینتری ( Express Entry)

برنامه اکسپرس اینتری به منظور مهاجرت نیروی کار متخصص به کانادا طراحی شده است. به منظور واجد شرایط بودن برای این برنامه، شغل شما باید در سطح مهارت 0، A و یا B قرار داشته باشد. این بدین معناست که پرستاران تحت برنامه نیروی کار متخصص فدرال (Federal Skilled Worker) که توسط سیستم اکسپرس اینتری مدیریت می شود، واجد شرایط اقامت دایم در کانادا هستند.

 

برنامه نیروی کار متخصص فدرال (FSWP)

برنامه نیروی کار متخصص فدرال به دلیل پروسه سریع (حدود شش ماه) یک انتخاب عالی برای مهاجرت پرستاران به کانادا است. این برنامه برای نیروهای متخصص که دارای صلاحیت، مهارت و تجربه کاری هستند طراحی شده است.

 

برنامه پذیرش استانی (Provincial Nominee Program)

پرستاران تحت این برنامه با داشتن یک پیشنهاد شغلی معتبر، می توانند به کانادا مهاجرت کنند. توجه داشته باشید که هر استان و منطقه، برنامه پذیرش استانی (PNP) مخصوص به خود را دارد که شامل مشاغل مورد نیاز همان استان است. برنامه انتخاب استانی شامل بیش از 80 مسیر مهاجرت می شود و 11 استان و منطقه زیر را شامل می شود.

  • برنامه انتخاب استانی آلبرتا(AINP)
  • برنامه انتخاب استانی بریتیش کلمبیا(BC PNP)
  • برنامه انتخاب استانی مانیتوبا (MPNP)
  • برنامه انتخاب استانی نیوبرانزویک(NW PNP)
  • برنامه انتخاب استانی نیو فاندلند و لابرادور (NL PNP)
  • برنامه انتخاب استانی نواحی شمال غرب (NTNP)
  • برنامه انتخاب استانی انتاریو ( OINP)
  • برنامه انتخاب استانی جزیره پرنس ادوارد (PIE PNP)
  • برنامه انتخاب استانی ساسکاچوان (SINP)
  • برنامه انتخاب استانی یوکان (YNP)

 

برنامه مهاجرت آتلاتنیک کانادا (Atlantic Immigration Pilot)

برنامه مهاجرت آتلانتیک کانادا شبیه به برنامه پذیرش استانی است. هدف این برنامه، فراهم کردن نیروی کار برای چهار استان نوا اسکوشیا، نیو فاندلند و لابرادور، نیو برانزویک، و جزیره پرنس ادوارد است که با کمبود نیروی متخصص مواجه هستند. اگر به عنوان پرستار، پیشنهاد شغلی تمام وقت از یکی از استان های بالا دریافت کرده اید ، می توانید به طور همزمان برای اقامت دایم و ویزای کار کانادا درخواست دهید.

 

مهاجرت پرستاران به کانادا بر اساس استان انتخابی

همانطور که متوجه شدید، شرایط مهاجرت پرستاران به کانادا بسته به استان و منطقه انتخابی متفاوت است. در این جدول به طور کامل شرایط مهاجرت پرستاران به کانادا و هزینه مهاجرت پرستاران به کانادا با توجه به استان های مختلف بررسی شده است.

 

استانشرایطمدت پردازشهزینه درخواستالزامات زبانبرنامه استانی
آلبرتاارایه گواهی RN پرستاری، مدرک پرستاری،

تجربه کار

6-3 ماه525.00 دلارمدرک آیلتس یا CELBAN

(ورژن آکادمیک)

در دسترس است
بریتیش کلمبیاارایه گواهی RN پرستاری، مدرک پرستاری،

تجربه کاری

( در صورت واجد شرایط نبودن از پرستاران خواسته می شود تا SEC( برنامه ارزیابی مهارت) را انجام دهند

6-3 ماه560.00 دلارمدرک آیلتس یا CELBAN

(ورژن آکادمیک)

در دسترس است
مانیتوباارایه گواهی RN پرستاری، مدرک پرستاری،

تجربه کار

6-4 ماه525.00 دلارمدرک آیلتس یا CELBAN

(ورژن آکادمیک)

مدرک TEF فرانسه

در دسترس نیست
نیوبرانزویکارایه گواهی RN پرستاری، مدرک پرستاری،

تجربه کاری

6-4 ماه452.00 دلارمدرک آیلتس یا CELBAN

(ورژن آکادمیک)

مدرک TEF فرانسه

در دسترس است
نیو فاندلند و لابرادورارایه گواهی RN پرستاری، مدرک پرستاری،

تجربه کاری

6-3 ماه (احتمال دارد به دلیل تعویق ها زمان بیشتری لازم باشد)169.00 دلارمدرک آیلتس یا CELBAN

(ورژن آکادمیک)

تافل

در دسترس است
نوا اسکوشیاارایه گواهی RN پرستاری، مدرک پرستاری،

تجربه کاری

8-6 ماه469.00 دلارمدرک آیلتس یا CELBAN

(ورژن آکادمیک)

در دسترس است
انتاریو هر تقاضا الزامات شخصی متفاوتی دارد.5-3ماه ( بعد از ارسال تمامی مدارک)بین 226.00 دلار تا 678.00 دلاردر دسترس است
کبکارایه گواهی RN پرستاری، مدرک پرستاری،

تجربه کاری

6-3 ماه594.00 دلارمدرک زبان فرانسهدر دسترس است
جزیره پرنس ادوارد 

ارایه گواهی RN پرستاری، مدرک پرستاری،

تجربه کاری

6-4 ماه ( پس از ارسال تمام مدارک)500.00 دلارمدرک آیلتس یا CELBAN

(ورژن آکادمیک) مدرک TOEIC

در دسترس است( اما تعداد محدود است)
ساسکاچوانارایه گواهی RN پرستاری، مدرک پرستاری،

تجربه کاری

6-4 ماه525.00 دلارمدرک آیلتس یا CELBAN

(ورژن آکادمیک)

در دسترس است

کدام استان های کانادا به پرستار نیاز دارند؟

به منظور مهاجرت پرستاران به کانادا، در ابتدا باید استان و منطقه مورد نظرتان را انتخاب کنید. چهار استان زیر بیشترین تقاضا را برای نیروی پرستاری دارند:

  • استان مانیتوبا

استان مانیتوبا که یکی از استان های مرکزی کانادا است، به شدت با کمبود نیروی پرستاری مواجه است. طبق آمارها، این کمبود نیرو از زمان همه گیری کرونا، دو برابر شده است.

  • استان نیوبرانزویک

نیو برانزویک نیز به شدت به نیروی کار پرستاری نیاز دارد. در این استان، فرصت های شغلی به زبان انگلیسی و فرانسه ارایه می شوند. استان نیوبرانزویک همچنین استخدام و حمایت از متخصصان حوزه درمان را در اولویت قرار داده است.

  • استان نوا اسکوشیا

استان نوا اسکوشا به دنبال تکمیل نیروی کادر درمان در بخش پرستاری است، زیرا تعداد زیادی از پرستاران این استان در آینده نزدیک بازنشسته می شوند.

  • استان کبک

در استان کبک نیز تقاضای بالایی برای پرستاران وجود دارد. این استان در سال 2022 برای مهاجرت پرستاران به کانادا با برنامه مجوز کار، پرستاران را تشویق به مهاجرت به این استان می کند.

مهاجرت پرستار به کانادا

حقوق پرستار در کانادا

متوسط حقوق پرستاران در کانادا 67.593 دلار در سال یا به عبارتی 34.66 دلار در ساعت است. پرستارانی که تازه شروع به کار کردند حقوق معادل 52.239 دلار در سال دریافت می کنند؛ این در حالی است که پرستاران با تجربه82.233 دلار در سال درآمد دارند.

استانمیزان درآمد سالیانه
مناطق شمال غربی102.024 دلار
نوناووت94.322 دلار
یوکان88.969 دلار
نوا اسکوشیا83.168 دلار
آلبرتا83.099 دلار
بریتیش کلمبیا80.126 دلار

                                                                        

سخن پایانی

مهاجرت پرستار به کانادا با توجه به همه گیری کرونا و نیاز شدید این کشور به پرستار، انتخاب بسیار مناسبی است. شما میتوانید با در نظر گرفتن شرایط مهاجرت  و هزینه مهاجرت پرستاران به کانادا یکی از استان ها را انتخاب کرده و برای ویزای کار پرستاری در کانادا اقدام کنید. مشاوران موسسه اصطهباناتی شما را در تمام مراحل مهاجرت راهنمایی می کنند. پس هر چه سریع تر با ما تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

 

1- آیا برای کار پرستاران در کانادا تقاضا وجود دارد؟ بله، چندین سال است که تقاضای بالایی برای پرستاران در کانادا وجود دارد.

2- چگونه می توانم برای مهاجرت پرستار به کانادا اقدام کنم؟برنامه های مختلفی از جمله اکسپرس اینتری، برنامه انتخاب استانی و برنامه مهاجرت آتلانتیک برای مهاجرت پرستاران به کانادا وجود دارد.

3- بهترین و راحت ترین استان برای مهاجرت پرستار به کانادا کدام است؟ استان هایی مثل نوا اسکوشیا و کبک برنامه های استانی راحت تری را ارایه می کنند.

4- مدت زمان پردازش درخواست مهاجرت پرستاران به کانادا چقدر است؟ بسته به استان و برنامه انتخابی بین 3 تا 8 ماه متغیر است.

5- اقتصادی ترین برنامه برای مهاجرت پرستاران به کانادا کدام است؟ برنامه های نیروی کار فدرال و برنامه انتخاب استانی هزینه کمتری دارند.

6- آیا پرستاران مجاز به درخواست از طریق برنامه اکسپرس اینتری هستند؟ بله، پرستاران این اجازه را دارند که از طریق برنامه FSWP( نیروی کار فدرال) که تحت برنامه اکسپرس اینتری است درخواست دهند.

7- متوسط درآمد پرستاران در کانادا چقدر است؟ متوسط حقوق پرستاران 68 هزار دلار در سال است.

8-آیا مهاجرت پرستاران به کانادا به همراه خانواده امکان پذیر است؟بله، پرستاران می توانند خانواده خود را همراه داشته باشند.

9- کدام استان های کانادا به پرستاران نیاز بیشتری دارد؟ استان های مانیتوبا، نیوبرانزویک، نوا اسکوشیا و کبک به پرستاران نیاز بیشتری دارند.

10- آیا مهاجرت پرستاران به کانادا بدون مدرک زبان امکان پذیر است؟ مهاجرت پرستاران به کانادا بدون مدرک زبان امکان پذیر نیست.

 

 

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *