شرایط پذیرش تحصیل پزشکی در آمریکا

بیشتر مدارس پزشکی اجازه می دهند که دانش آموزان بین المللی در صورتی که به دنبال مدرک دکترای پزشکی هستند، از طریق سرویس درخواست پذیرش در کالج های پزشکی آمریکا (AMCAS) و در صورتی که به دنبال مدرک دکترای پزشکی Osteopathic هستند، از طریق سرویس انجمن آمریکایی دانشکده های پزشکی Osteopathic (AACOMAS) تقاضای خود را ارائه دهند. استفاده از این خدمات بسیار توصیه می شود، زیرا در این شرایط پذیرش تحصیل پزشکی در آمریکا شما زمان زیادی را صرفه جویی خواهید کرد زیرا، برخی مدارس پزشکی عمومی دانشجویان بین المللی را قبول نمی کنند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط پذیرش تحصیل پزشکی در آمریکا

برای ورود به یک مدرسه پزشکی در ایالات متحده، دانشجوی بین المللی باید معیارهای زیر را داشته باشد:

  • – سابقه تحصیل در مقطع کارشناسی (مدرک کارشناسی)،
  • – کسب نمره حداقل در آزمون MCAT
  • – توصیه نامه های معتبر
  • – فعالیت های فوق برنامه
  • – ویژگی های شخصی و اخلاقی
  • – تعهد به پزشکی

اقامت پزشکی در ایالات متحده آمریکا

هر یک از تخصص های پزشکی، شرایط پذیرش تحصیل پزشکی در آمریکا و برنامه درسی خود را دارد، که طول و محتوای آموزش و پرورش لازم مورد نیاز در آن تخصص را تعیین می کند. طول برنامه های تحصیلی از سه سال پس از مدرسه پزشکی برای طب داخلی تا پنج سال برای عمل جراحی و هفت تا هشت سال برای جراحی اعصاب می باشد. این شامل سال های تحقیقاتی نمی شود که ممکن است یک تا چهار سال در دوره دکترای تخصصی طول بکشد. هر برنامه آموزشی تخصصی هم دارای یک سال کارآموزی برای برآوردن الزامات مجوز طبابت ایالتی می باشد که تصریح می کند، دانشجو یک سال کارآموزی را قبل از شروع برنامه در سال دوم پس از فارغ التحصیل به پایان رسانده است.

شرایط پذیرش تحصیل پزشکی در آمریکا

هزینه تحصیل رشته پزشکی در آمریکا

مطالعه پزشکی در ایالات متحده آمریکا یکی از گران ترین ها در جهان است. با توجه به اینکه هیچ کمک مالی برای دانش آموزان بین المللی وجود ندارد، وی باید ثابت کند که حدود 25000 دلار در سال پول دارد. همچنین، اکثر دانشگاه های پزشکی که دانشجویان خارجی را قبول می کنند، خصوصی هستند و هزینه تحصیل آن ها در هر سال حدود 40،000 دلار می باشد.

هزینه تحصیل در مدارس دولتی و خصوصی در ایالات متحده آمریکا در 10 سال گذشته به ترتیب 35،000 و 50،000 دلار در سال بوده است. علاوه بر هزینه های سال تحصیلی، دانشجویان باید هزینه های زندگی در امریکا را در طول تحصیلات خود در ایالات متحده پرداخت کنند.

دانشجویانی که بتوانند از پس هزینه های بالای برنامه های مدرسه پزشکی و هزینه های زندگی خود بر بیایند و فرصت رفتن به مدرسه پزشکی ایالات متحده را به دست بیاورند، پس از دریافت مدرک پزشکی از ایالات متحده آمریکا، می توانند تقریبا در هر کجا که بخواهند طبابت کنند.

جایگزینی برای مطالعه پزشکی در ایالات متحده آمریکا

اکثر مدارس پزشکی در ایالات متحده آمریکا بسیار گران هستند و پذیرش در آن ها بسیار دشوار است. علاوه بر این، برخی از مدارس دولتی پزشکی در ایالات متحده آمریکا جایی برای دانشجویان پزشکی بین المللی ندارند و میزان پذیرش دانشجویان آمریکایی در آن ها بیشتر از 50 درصد نیست.

به عنوان یک روش جایگزین، اکثر دانشجویان آمریکایی و دانشجویان بین المللی برای تحصیل در دانشگاه های پزشکی خارج از کشور اقدام می کنند. در میان بسیاری از دانشگاه های محبوب موجود در خارج از کشور، می توان دانشگاه های علوم پزشکی شرق اروپا (رومانی، بلغارستان، لهستان، مجارستان، چک، اوکراین و روسیه و غیره)، کارائیب، چین، ایتالیا و مالت و آلمان را نام برد.

اغلب مدارس پزشکی در این کشورها بسیار ارزان بوده و ورود به آن ها بسیار آسان است (بدون نیاز به داشتن مدرک کارشناسی)، دوره های پزشکی (پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری، بهداشت عمومی، دامپزشکی و غیره،) به زبان انگلیسی، فرانسه یا آلمانی ارائه می شود و مدرک پزشکی آن ها در سراسر جهان شناخته شده است. آموزش مقدماتی پزشکی و آزمون MCAT برای به دست آوردن پذیرش دانشکده های پزشکی خارج از کشور موجود در اروپا الزامی نبوده و داشتن مدرک دیپلم کافی است. برخی از دانشگاه ها آزمون ورودی رشته های پزشکی را در درس های زیست شناسی، شیمی و فیزیک برگزار کرده و دیگران دانشجویان را بر اساس زمینه تحصیلی خود می پذیرند.

دانشجویان آمریکایی و بین المللی که رویای تحصیل در امریکا در رشته پزشکی (در پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، دامپزشکی و غیره) را در سر دارند، و شرایط پذیرش تحصیل پزشکی در آمریکا را ندارند ، می توانند برای مطالعه پزشکی در خارج از کشور، به ویژه در اروپا، تصمیم بگیرند.

حال اگر به صورت جدی قصد اخذ تابعیت و اقامت در آمریکا را دارید میتوانید با مشاوران ما در موسسه حقوقی توسعه گران مهر مشورت کنید .

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *