دانشگاه آکسفورد انگلستان
دانشگاه آکسفورد انگلستان

دانشگاه آکسفورد

-

University of Oxford

موقعیت:انگلستان - آکسفورد
نوع:دولتی
تعداد دانشجویان:22152 نفر
تعداد دانشجویان بین المللی:9087 نفر
سایت دانشگاه
رنکینگ QS
3
رتبه در کشور
1
هزینه ویزا
490 پوند
نرخ پذیرش
17.5 %
بورسیه تحصیلی
دارد
خوابگاه/هزینه
دارد/1300تا 1900 پوند در ماه
زمان فرآیند ویزا
3 هفته
مجوز کار
دارد
شهریه
33 هزار تا 48 هزار پوند در سال
مقاطع تحصیلی
ارشد، دکترا، کارشناسی

درباره دانشگاه

Information

دانشگاه آکسفورد (University of Oxford) قدیمی‌ترین دانشگاه در بین کشورهای انگلیسی زبان و یکی از بهترین دانشگاه های جهان است. قدمت این دانشگاه به حدی زیاد است که تاریخ دقیق تأسیس آن مشخص نیست اما کارشناسان اعتقاد دارند این دانشگاه در اوایل قرن 11 میلادی ایجاد شده است. این دانشگاه در اطراف و مرکز شهر تاریخی آکسفورد در کشور انگلستان قرار گرفته است و شامل 44 کالج و بزرگترین کتابخانه بریتانیا است. در مجموع 22000 دانشجو در دانشگاه آکسفورد مشغول به تحصیل هستند که حدود نیمی از آنها در مقطع کارشناسی و 40 درصد دانشجویان بین‌المللی هستند. یک چهارم ساکنان شهر آکسفورد دانشجو هستند و این شهر جوانترین جمعیت در بریتانیا را به خود اختصاص داده است. دانشگاه آکسفورد محوطه مشخصی ندارد و دانشکده و ساختمان‌های آن در اطراف و داخل شهر پراکنده شده‌اند. کالج‌های دانشگاه آکسفورد هرکدام دارای ویژگی متمایزی هستند و در پذیرش و انتخاب دانشجو به صورت مستقل عمل می‌کنند. دانشگاه آکسفورد دارای 4 دانشکده یا بخش اصلی است. دانشکده پزشکی این دانشگاه نقطه قوت آن است و رتبه اول جهان را در رشته پزشکی دارد. بیش از 120 مدال آور المپیک، 26 برنده جایزه نوبل، هفت شاعر برنده جایزه و بیش از 30 رهبر جهان (از جمله بیل کلینتون، آنگ سان سوچی، ایندیرا گاندی و 26 نخست وزیر بریتانیا) در دانشگاه آکسفورد تحصیل کرده‌اند. دانشگاه آکسفورد طبق رتبه‌بندی QS در سال 2024 رتبه 3 جهان را دارد و قطعا این دانشگاه آرزوی هر دانشجو برای تحصیل در انگلیس است.

دانشجویانی که تمایل دارند شانس خود را برای پذیرش در دانشگاه آکسفورد امتحان کنند باید مدارک خود را تا  16 اکتبر(24 مهر) برای این دانشگاه ارسال کنند. با توجه به اینکه دانشگاه آکسفورد جزو برترین دانشگاه های انگلیس و جهان است دانشجویان باید دارای رزومه بسیار خوبی باشند و دقت کنند ددلاین ارسال مدارک دانشگاه را از دست ندهند.

دانشکده ها

Faculties

دانشگاه آکسفورد حدود 100 دپارتمان یا گروه آموزشی دارد. این گروه‌های آموزشی در دانشکده‌های این دانشگاه سازماندهی شده‌اند. دانشکده‌ها عبارتند از: 

  • دانشکده علوم انسانی
  • دانشکده ریاضی، فیزیک و علوم زیستی
  • دانشکده پزشکی
  • دانشکده علوم اجتماعی

برخی رشته ها و دوره ها

programs

حدود 300 رشته تحصیلی در دانشگاه آکسفورد و در مقاطع مختلف تحصیلی ارائه می‌شود. بیشتر رشته‌های این دانشگاه جزو 10 رشته برتر جهان از نظر کیفیت آموزشی هستند. برخی از رشته‌های معروف و برتر دانشگاه آکسفورد عبارتند از پزشکی، اقتصاد و بازرگانی، هنر و علوم انسانی، حقوق و مهندسی. اطلاعات برخی از رشته‌های ارائه شده در این دانشگاه در جدول زیر ارائه شده است:

دوره هاشهریهمدتشرایط
کارشناسی اقتصاد و مدیریت37.0003 سالIELTS: 7.5 به بالا PTE: 76 به بالا
کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر25.000 تا 47.0001 سالIELTS: 7 به بالا
کارشناسی ارشد تحقیق در علوم جراحی25.000 تا 36.0001 سالIELTS: 7 به بالا
کارشناسی ارشد تحقیق در علوم اسکلتی عضلانی25.000 تا 36.0001 سالIELTS: 7 به بالا
کارشناسی ارشد اقتصاد مالی 27.000 تا 54.0009 ماهIELTS: 7.5 به بالا
کارشناسی ارشد تاریخ اقتصادی و اجتماعی 27.000 تا 54.00011 ماهIELTS: 7.5 به بالا

حداقل نمرات آزمون های مختلف که برای این دانشگاه نیاز دارید

Grades
IELTS 7 به بالا
TOEFEL 100 به بالا
PTE 76 به بالا
GPA 3.3 به بالا
GRE 260 به بالا
GMAT 690 به بالا

بورسیه تحصیلی

Scholarships

بسیاری از متقاضیان به دنبال تحصیل رایگان در انگلیس هستند و تمایل دارند تا از دانشگاه آکسفورد بورسیه دریافت کنند. باید توجه داشته باشید که دریافت بورسیه از دانشگاه آکسفورد بسیار رقابتی و دشوار است. بنابراین دانشجویان باید رزومه و نمرات بسیار عالی داشته باشند. بورسیه‌های ارائه شده توسط این دانشگاه بر اساس نوع آن‌ها در مبلغ و هزینه‌های تحت پوشش متفاوت هستند. برخی از این بورسیه‌ها عبارتند از:

  • بورسیه Chevening برای دانشجویان MBA
  • بورسیه Felix برای دانشجویان کارشناسی رشته علوم کامپیوتر
  • بورسیه Reach Oxford Scholarship برای دانشجویان رشته روانشناسی

خوابگاه و تغذیه

Accommodation and food

دانشگاه آکسفورد برای تمام دانشجویان مقطع کارشناسی برای حداقل سال اول تحصیل، خوابگاه فراهم کرده است. همچنین بسیاری از کالج‌های این دانشگاه برای دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی نیز خوابگاه ارائه می‌کنند. این خوابگاه‌ها در مرکز و اطراف شهر قرار گرفته‌اند. همچنین چنانچه شما تصمیم داشته باشید خارج از دانشگاه زندگی کنید می‌توانید در آپارتمان‌های خصوصی که دانشگاه آکسفورد برای دانشجویان فراهم کرده است اقامت داشته باشید. هزینه خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه آکسفورد 1300 تا 1900 پوند در ماه است.

لوکیشن و تصاویر دانشگاه

Location

مشاهیر

Celebrities
جی آر آر تالکین (J. R. R. Tolkien)
نویسنده انگلیسی و نویسنده مجموعه رمان ارباب حلقه‌ها
آنتونی ادن (Anthony Eden)
آنتونی ادن (Anthony Eden)
نخست وزیر سابق بریتانیا
عمران خان (Imran Khan)
عمران خان (Imran Khan)
نخست وزیر سابق پاکستان
توماس هابز (Thomas Hobbes)
فیلسوف انگلیسی
ایندیرا گاندی (Indira Gandhi)
ایندیرا گاندی (Indira Gandhi)
نخست وزیر سابق هندوستان

سوالات متداول

Location

اعتبار بالای علمی و کیفیت آموزشی بسیار بالای این دانشگاه طی سال‌های طولانی باعث شهرت آن شده است.

5/5 - (1 امتیاز)

بیشتر بخوانید

Read more

رویای تحصیل در معروفترین و سطح بالا ترین دانشگاه های دنیا در ذهن هرکدام از دانشجویان و طالبان علم پرورش یافته است. این مسئله دور از ذهن نیست و امکان پذیر است، اما بایستی راه را دانست. موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی با سالیان دراز تلاش و تجربه اینک قصد معرفی دانشگاه آکسفورد را به شما مخاطبین عزیز دارد و به همین منظور، شرایط  ورود به دانشگاه آکسفورد و پیش نیاز های این دانشگاه را در زیر برای شما آورده ایم.

درباره دانشگاه آکسفورد

دانشگاه آکسفورد قدیمی ترین و با سابقه ترین دانشگاه انگلیسی زبان جهان و موسسه ای بی همتا و تاریخی است. تاریخ تاسیس دقیق این دانشگاه مشخص نیست، اما از سال 1096 به نوعی تدریس در آکسفورد انجام می شده است و از سال 1167 با سرعت زیادی توسعه یافت. زمانی که هنری دوم ورود دانشجویان انگلیسی را به دانشگاه پاریس منع کرد. ممکن است با قدرت ما در رشته های انسان شناسی، یا موزه ها و کتابخانه های فوق العاده ما آشنا باشید. همچنین ممکن است بدانید که آکسفورد از 800 سال پیش، با استفاده از روش های تدریس منحصر به فرد و متمایز از دیگر دانشگاه ها، رهبران برجسته ای را تربیت کرده است.

با این وجود ممکن است در مورد دیگر ویژگی های برجسته ی آکسفورد در قرن 21 چیزی ندانید. امروز آکسفورد دانشگاهی مدرن و پژوهش محور است. اقتدار ما در زمینه ی علم فوق العاده قابل توجه است: جهانی سازی در آکسفورد موضوع جدیدی نیست و ما به اولین دانشجوی بین المللی خود از فریزلند در سال 1190 خوش آمد گفتیم. سرعت جهانی سازی در سالهای اخیر افزایش یافته، و اکنون آکسفورد شخصیت جهانی قدرتمندی است و وجود آن در جهان از تمام دانشگاه های دیگر متمایز است.

دانشکده ها و سالن ها:

38 دانشکده در آکسفورد وجود دارند که از نظر مالی و مدیریتی مستقل هستند، اما بوسیله ی نوعی سیستم فدرال به دانشگاه مرکزی مرتبط هستند. همچنین شش سالن خصوصی وجود دارد که به دانشکده شبیه هستند، اما کمی کوچکتر هستند، و این سالن ها توسط مذاهب مسیحی خاصی تاسیس شده اند.

اداره ها و تقسیمات:

اداره های آموزشی، دانشکده ها و مراکز تحقیق دانشگاه به چهار قسمت تقسیم می شوند: علوم انسانی، ریاضیات، علوم فیزیکی و زندگی، علوم پزشکی و علوم اجتماعی. تصمیم گیری روزانه در مورد موضوعاتی مثل مالی و برنامه ریزی به این قسمت ها واگذار می شود. اداره ی ادامه ی تحصیل مسئولیت یک هیئت مدیره ی جداگانه است.

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه آکسفورد

هدف استادان دانشگاه آکسفورد در نظر دارند تا بهترین دانشجو ها را برای دوره های خود انتخاب کنند. این به این معنی است که (به جز دانشجویان پزشکی) ما هیچ سهمیه و اولویت خاصی برای دانشجویان بین المللی نداریم، پس همه ی متقاضیان میتوانند با آزادی کامل به رقابت برای جایگاه خود در آکسفورد بپردازند.  زمان پذیرش دانشجویان بین المللی هم مثل دانشجویان ایالات متحده 15 اکتبر است و شرایط پذیرش در دانشگاه آکسفورد نیز به صورت زیر است.

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه آکسفورد

سرویس پذیرش دانشگاه ها و دانشکده ها:

اگر مایل به تحصیل در دانشگاه آکسفورد هستید، باید از یک سال قبل برای حضور در این دانشگاه درخواست دهید و فرم آنلاین پذیرش را تکمیل کنید. سیستم پذیرش از ابتدای سپتامبر قابل دسترسی است و در تاریخ 15 اکتبر بسته می شود.

امتحان های ورودی:

امتحان های ورودی یکی از بخش های اساسی ارزیابی در بسیاری از رشته هاست. حتما تا قبل از 15 اکتبر در پذیرش شرکت کنید تا در روز امتحان بتوانید در آن شرکت کنید. بسیاری از دوره های آموزشی ما نیازمند شرکت دانشجویان در امتحان ورودی است، و ما از این امتحان ها استفاده می کنیم تا بهترین ها را انتخاب کنیم.

اثر نوشتاری:

مقالات تعیین شده را تا 10 نوامبر تحویل دهید.

مصاحبه ها:

از متقاضیان انتخاب شده دعوت می شود در ماه دسامبر در مصاحبه های آکسفورد شرکت کنند. شایعات زیادی در مورد مصاحبه های دانشگاه آکسفورد وجود دارد، اما این مصاحبه ها فقط گفتگوهایی در مورد رشته ی انتخابی شماست.

تصمیمات:

متقاضیانی که در مصاحبه ی دانشگاه آکسفورد شرکت کرده اند، در ماه ژانویه در صورت قبولی در دانشگاه از این مسئله مطلع می شوند.

رتبه و رنکینگ دانشگاه آکسفورد

رشته های دانشگاه آکسفورد

  1. مطالعات آفریقا
  2. فلسفه ی باستانی
  3. باستان شناسی کاربردی مناظر
  4. زبان شناسی کاربردی و یادگیری زبان دوم
  5. زبان شناسی کاربردی برای آموزش زبان
  6. خداشناسی کاربردی
  7. علوم باستان شناسی
  8. باستان شناسی
  9. تاریخ معماری
  10. ماشین ها و سیستم های مستقل هوشمند
  11. کارشناسی قانون مدنی
  12. تفسیر انجیل
  13. مدیریت و حفظ تنوع زیستی
  14. مطالعات بودایی
  15. علوم قلبی و عروقی
  16. باستان شناسی کلاسیک
  17. مطالعات کلاسیک ارمنی
  18. مطالعات کلاسیک ابری
  19. مذهب کلاسیک هندی
  20. علوم درمانی بالینی و درمانی
  21. جنین شناسی بالینی
  22. مردم شناسی شناختی و تکاملی
  23. مطالعات رفتار شناختی
  24. رفتار شناسی درمانی
  25. ادبیات تطبیقی و ترجمه ی منتقدانه
  26. سیاست اجتماعی تطبیقی
  27. علوم کامپیوتری
  28. مطالعات معاصر چینی
  29. نگارش خلاقانه
  30. جرم شناسی و عدالت جنایی
  31. مطالعه ی خط میخی
  32. مطالعات توسعه
  33. علوم و فناوری الماس
  34. مطالعات دیپلماتیک
  35. مطالعات مسیحی شرقی
  36. تکنیک های بررسی اکتشافی
  37. تاریخ اقتصادی و اجتماعی
  38. اقتصاد
  39. اقتصاد توسعه
  40. آموزش (آموزش تطبیقی و بین المللی)
  41. آموزش (آموزش عالی)
  42. آموزش (طراحی و روش تحقیق)
  43. ارزیابی آموزشی
  44. مصرشناسی
  45. سیستم های انرژی
  46. زبان انگلیسی
  47. مطالعات زبان انگلیسی و آمریکایی
  48. تاریخ محلی انگلستان
  49. مطالعات زبان انگلیسی (قرون وسطی)
  50. رفتار شناسی درمانی پیشرفته
  51. مدیریت و تغییر محیط زیست
  52. پژوهش محیط زیست
  53. مراقبت های بهداشتی بر اساس شواهد
  54. مداخله ی اجتماعی و ارزیابی سیاست ها بر اساس شواهد
  55. مدیریت ارشد اجرایی کسب و کار
  56. درمان شناسی تجربی و ترجمه
  57. زیبایی شناسی فیلم
  58. اقتصاد مالی
  59. استراتژی مالی
  60. هنر های زیبا
  61. تاریخچه ی جهانی و ایمپریال
  62. تجارت جهانی
  63. دیپلماسی و حکومتداری جهانی
  64. علوم سلامت جهانی و همه گیر شناسی
  65. زبان و ادبیات یونانی و لاتین
  66. تاریخ یونانی و رومی
  67. تحقیقات سلامت
  68. مطالعات تاریخی
  69. تاریخ
  70. تاریخ هنر و فرهنگ بصری
  71. تاریخچه ی طراحی
  72. تاریخچه ی علوم، پزشکی و فناوری
  73. مدلسازی ریاضی صنعتی
  74. عفونت، ایمن سازی و کاربردی سازی علوم پزشکی
  75. ایمن سازی یکپارچه
  76. قانون مالکیت معنوی و کاربرد آن
  77. علوم زیستی میان رشته ای
  78. پزشکی سلامت و استوایی بین المللی
  79. قانون حقوق بشر بین المللی
  80. روابط بین الملل
  81. حفاظت از حیات وحش بین المللی و کاربردی
  82. استان شناسی و هنر اسلامی
  83. تاریخ و مطالعات اسلامی
  84. مطالعات ژاپن
  85. مطالعات یهودی
  86. مطالعات یهودی در دوره ی یونانی-رومی
  87. یهودیت و مسیحیت در دنیای رومی-یونانی
  88. مطالعات کره ای
  89. مطالعات عتیقه های معاصر روم شرقی
  90. مطالعات آمریکای لاتین
  91. حقوق و دارایی
  92. یادگیری و آموزش
  93. زبان شناسی، لغت شناسی و آواشناسی
  94. ادبیات و هنر
  95. مدیریت برنامه
  96. کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی
  97. دارایی ریاضی و محاسبه ای
  98. علوم فیزیک نظری و ریاضی
  99. امور مالی ریاضی
  100. مدلسازی ریاضی و محاسبه ی علمی
  101. علوم ریاضی
  102. ریاضیات و علوم کامپیوتر پایه
  103. انسان شناسی درمانی
  104. پزشکی
  105. مطالعات قرون وسطی
  106. مطالعات مهاجرت
  107. مطالعات معاصر چینی
  108. زبان های مدرن
  109. مطالعات مدرن خاورمیانه
  110. مطالعات مدرن جنوب آسیا
  111. علوم استخوانی-عضلانی
  112. موسیقی
  113. فناوری نانو
  114. فناوری نانو در پزشکی و مراقبت های بهداشتی
  115. مدیریت طبیعت، جامعه و محیط زیست
  116. علوم اعصاب
  117. رهبری سازمانی
  118. مطالعات شرقی
  119. بیماری های عفونی اطفال
  120. امنیت بیماران
  121. داروشناسی
  122. خداشناسی فلسفی
  123. فلسفه
  124. فلسفه ی فیزیکی
  125. تحقیقات نظری سیاسی
  126. سیاست
  127. تحقیقات سیاسی
  128. سلامت جمعیت
  129. اخلاقیات کاربردی
  130. مشاوره ی روان شناختی
  131. روانشناختی کاربردی
  132. تحقیقات روان شناختی
  133. سیاست عمومی
  134. زیست شناسی تابشی
  135. غده شناسی تابشی
  136. مطالعات پناهندگی و مهاجرت های اجباری
  137. مطالعات روسیه و اروپای شرقی
  138. علوم و فناوری انرژی همجوشی
  139. مطالعات اسلوونی
  140. خواب درمانی
  141. انسان شناسی اجتماعی
  142. علوم اطلاعات اجتماعی
  143. علوم اجتماعی اینترنت
  144. جامعه شناسی
  145. جامعه شناسی و جمعیت شناسی
  146. امنیت سیستم و نرم افزار
  147. مهندسی نرم افزار
  148. علوم آماری
  149. استراتژی و نوآوری
  150. مطالعه ی ادیان
  151. جراحی علمی کاربردی
  152. توسعه ی پایدار شهری
  153. زیست شناسی و پزشکی ترکیبی
  154. زیست شناسی ترکیبی
  155. مطالعات زبان سریانی
  156. روش های سیستم های علوم زیست پزشکی
  157. مالیات
  158. تربیت معلم
  159. آموزش و یادگیری در آموزش عالی
  160. آموزش مراقبتهای بهداشتی بر اساس شواهد
  161. خداشناسی
  162. خداشناسی و مذهب
  163. شیمی نظری و محاسباتی
  164. تئوری و مدلسازی در علوم شیمیایی
  165. مطالعات هیمالیایی و تبتی
  166. سنت های چین
  167. سنت های آسیای شرقی
  168. انسان شناسی بصری، مادی و موزه ای
  169. سیاست، مدیریت و علوم آب
  170. مطالعات زنان
  171. ادبیات جهان در زبان انگلیسی
  172. زبان یهودی

هزینه و شهریه تحصیل در دانشگاه آکسفورد

اگر از کشور های اروپایی به آکسفورد نمی آیید، در دسته ی دانشجویان خارجی قرار می گیرید و وام شهریه از طرف دولت بریتانیا به شما تعلق نمی گیرد در نتیجه باید مبلغ بسیار بیشتری را بعنوان شهریه پرداخت کنید. این مبلغ بسته به برنامه تحصیلی شما متفاوت خواهد بود، که مبلغی بین 24750 تا 34678 یورو در سال است. البته برخی نهاد ها بورسیه تحصیلی آکسفورد را نیز ارائه می دهند که آن هم بسته به شرایط شخص است. در صورتی که به اطلاعاتی بیش از موارد فوق احتیاج دارید، می توانید با مشاورین و کارشناسان موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) در تماس باشید تا شما راهنمایی کنند.

دانشگاه های مشابه

Similar universities

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *