شرایط خروج مشمولین نظام وظیفه

یکی از شرایط خروج مشمولین نظام وظیفه در کشور جمهوری اسلامی ایران برای آقایان این است که با آغاز سن 18 سال تمام برای خروج به جهت سفرهای علمی، سفرهای زیارتی، سفرهای سیاحتی، ورزشی، مطالعاتی، سفرهای کاری/ ماموریتی قادر به دریافت مجوز برای خروج از کشور هستند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

الزامات و شرایط خروج مشمولین نظام وظیفه

مشمولین برای خروج از کشور در صورتی که فاقد غیبت و دارای معافیت تحصیلی و همچنین وضعیت تحصیلی مشخصی باشند، یا در سنوات اولیه تحصیلی بوده و مشمولانی که تحصیل آنان به اتمام رسیده است، که شامل فارغ التحصیلان و همچنین افرادی که جهت مراجعت به موقع به کشور وثیقه مورد نیاز را بسپارند مجوز خروج موقت از کشور برای دانشجویان صادر می شود که هر کدام دارای مدت زمان مشخصی است.

درخواست خروج از کشور

برای درخواست خروج از کشور توسط مشمولین به خدمت که دارای معافیت تحصیلی هستند به این صورت است که این افراد ابتدا باید گواهی اشتغال به تحصیل خود را به اضافه وثیقه مورد نظر که در ادامه به آن خواهیم پرداخت را به سازمان نظام وظیفه تحویل داده و سازمان نظام وظیفه مجوز خروج از کشور را صادر و به پلیس ناجا تحویل می دهد و در انتها گذرنامه صادر و یا تمدید می شود. مشمولین دیپلم که حداکثر یک سال پس از فراغت تحصیل در یکی از دانشگاه ها و موسسات داخل و یا خارج از کشور مورد تایید وزارتخانه علوم و بهداشت می باشند پذیرفته می شوند و می توانند مشروط به نداشتن غیبت غیر موجه از معافیت تحصیلی استفاده کنند و با سپردن وثیقه از کشور خارج شوند.

درخواست خروج از کشور

درخواست خروج از کشور

میزان وثیقه جهت خروج از کشور

هیچگونه محدودیتی از سوی نظام وظیفه برای ورود و خروج در مدت زمان مشخص توسط افراد با داشتن معافیت وجود ندارد و با هماهنگی و گرفتن مجوز امکان پذیر است. میزان وثیقه سفرهای علمی 80 میلیون ریال وجه نقد و یا ضمانت بانکی است که شامل سفرهای مطالعاتی در مقطع تحصیلات تکمیلی می شود و در مقطع ارشد مدت زمان آن 6 ماه و برای مقطع دکترا 12 ماه است. میزان وثیقه جهت سفر به قرار زیر می باشد:

  • وثیقه سفر جهت ادامه تحصیل (معافیت تحصیلی خارج از کشور) 200 میلیون ریال وجه نقد
  •  وثیقه سفر سیاحتی 150 میلیون ریال وجه نقد
  •  وثیقه سفرهای زیارتی عراق و عربستان 30 میلیون ریال وجه نقد

پس از اتمام مدت زمان مشخص فرد مشمول در زمان مقرر باید به سازمان نظام وظیفه خود را معرفی کند و در صورت عدم مراجعه مبلغ وثیقه ضبط و برای خروج از کشور شامل محدودیت زمانی 6 ماهه تا یکساله می شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه های گفته شده می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) در تماس باشید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *