دانشگاه کمبریج انگلستان
دانشگاه کمبریج انگلستان

دانشگاه کمبریج

-

University of Cambridge

موقعیت:انگلستان - کمبریج
نوع:دولتی
تعداد دانشجویان:21180 نفر
تعداد دانشجویان بین المللی:7973 نفر
سایت دانشگاه
رنکینگ QS
2
رتبه در کشور
2
هزینه ویزا
490 پوند
نرخ پذیرش
21%
بورسیه تحصیلی
دارد
خوابگاه/هزینه
دارد /400 تا 800 پوند در ماه
زمان فرآیند ویزا
3 هفته
مجوز کار
فقط دانشجویان دکتری
شهریه
22 هزار تا 69 هزار پوند در سال
مقاطع تحصیلی
کارشناسی، ارشد، دکترا

درباره دانشگاه

Information

دانشگاه کمبریج (University of Cambridge) یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه های جهان است که در سال 1209 میلادی تأسیس شده است. این دانشگاه از نظر قدمت و تاریخچه بسیار غنی است و فقط ساختمان دانشگاه هر ساله گردشگران بسیاری را از سراسر جهان به سمت خود جذب می‌کند. دانشگاه کمبریج در شهر کمبریج انگلستان واقع شده و دارای گنجینه‌های بسیاری است که در موزه این دانشگاه نگهداری می‌شود. این گنجینه‌ها نشان دهنده فعالیت‌های علمی اساتید و دانشجویان دانشگاه چه در زمان حال و چه در گذشته هستند. دانشگاه کمبریج چهارمین دانشگاه قدیمی جهان و یکی از بزرگترین دانشگاه های انگلیس است که در بین 5 دانشگاه برتر دنیا قرار دارد. شهرت این دانشگاه از نظر قدرت آکادمیک و دستاوردهای علمی به حدی است که در سراسر جهان شناخته شده است و هر ساله افراد بسیاری برای پذیرش در این دانشگاه با یکدیگر رقابت می‌کنند. استانداردهای بالا در دانشگاه کمبریج نتیجه فرصت‌های یادگیری ارائه شده در این دانشگاه و منابع گسترده آن از جمله کتابخانه با بیش از 3 میلیون جلد کتاب و مقاله، موزه‌ها و سایر مجموعه‌ها است. تدریس دانشجویان در دانشگاه کمبریج توسط بهترین و ماهرترین دانشمندان و محققینی انجام می‌شود که در زمینه علمی خود به عنوان یک رهبر و نخبه شناخته می‌شوند و فرصت‌های زیادی برای دانشجویان فراهم شده است تا در کنار این اساتید به تحقیق و یادگیری بپردازند و رشد کنند. دانشگاه کمبریج دارای 31 دانشکده است که 3 مورد از آنها مخصوص دختران و 2 مورد مخصوص تحصیلات تکمیلی است. هر کالج یک موسسه آموزشی مستقل با دارایی و درآمد خاص خود را است. کالج‌ها به صورت مستقل کارکنان خود را انتخاب می‌کنند و مسئولیت انتخاب دانشجویان را بر اساس مقررات دانشگاه بر عهده دارند. بیش از 9 هزار دانشجوی بین‌المللی از 140 کشور در این دانشگاه تحصیل می‌کنند. دانشگاه کمبریج در سال 2024 بر اساس رتبه‌بندی QS رتبه 2 جهان را از آن خود کرده است و بدون شک بهترین گزینه مهاجرت تحصیلی به انگیس برای دانشجویان نخبه با رزومه تحصیلی درخشان است.

مهلت ارسال مدارک جهت پذیرش در دانشگاه کمبریج 23 اکتبر (1 آبان) اعلام شده است. با این حال دانشگاه به دانشجویانی که در این بازه زمانی موفق به ارسال مدارک خود نشده‌اند فرصت دیگری در 8 مارس (17 اسفند) نیز داده است. دانشجویانی که در ماه مارس پذیرفته و دعوت به محاسبه شوند یک ترم از دانشجویان پذیرفته شده در اکتبر دیرتر شروع به تحصیل خواهند کرد.

دانشکده ها

Faculties

دانشگاه کمبریج دارای 31 دانشکده است که رشته‌های تحصیلی و موضوعات تحقیقاتی را ارائه می‌کنند. به طور کلی این دانشکده‌ها در 6 کالج سازماندهی شده‌اند که عبارتند از:

  • کالج هنر و علوم انسانی
  • کالج علوم انسانی و علوم اجتماعی
  • کالج علوم زیست شناسی
  • کالج فیزیک
  • کالج پزشکی
  • کالج فناوری

برخی رشته ها و دوره ها

programs

با در نظر گرفتن 31 دانشکده در دانشگاه کمبریج می‌توان به راحتی حدس زد که این دانشگاه طیف وسیعی از رشته‌های تحصیلی را به دانشجویان ارائه می‌کند که تمام آنها با بالاترین استانداردها تدریس می‌شوند. این دانشگاه 30 رشته در مقطع کارشناسی در بیش از 65 حوزه و بیش از 300 رشته در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می‌کند. 38 رشته در دانشگاه کمبریج در رتبه 10 جهان از نظر کیفیت آموزش قرار دارند. اطلاعات برخی از رشته‌های تحصیلی این دانشگاه در جدول زیر ارائه شده است: 

دوره هاشهریهمدتشرایط
کارشناسی اقتصاد22.000 تا 25.0003 سالIELTS: 7.5 به بالا
کارشناسی ارشد سیستم های الکترونیکی25.000 تا 36.00011 ماهIELTS: 7 به بالا
کارشناسی ارشد مطالعات پیشرفته در اخترفیزیک25.000 تا 36.0009 ماهIELTS: 7 به بالا
کارشناسی ارشد ریاضیات محض25.000 تا 36.0009 ماه_7 به بالا
کارشناسی ارشد امور مالی55.0001 سالIELTS_ 7.5 به بالا
کارشناسی ارشد MBA55.000 تا 69.0001 سالIELTS_ 7.5 به بالا

حداقل نمرات آزمون های مختلف که برای این دانشگاه نیاز دارید

Grades
IELTS 7 به بالا
TOEFEL 100 به بالا
PTE --
GPA 3.25 به بالا
GRE 160 به بالا در بخش کمی و کلامی
GMAT 651 به بالا

بورسیه تحصیلی

Scholarships

دانشگاه کمبریج هر سال به تعدادی از دانشجویان برتر که شرایط مالی خوبی ندارند بورسیه تحصیلی انگلیس را ارائه می‌کند. مبلغ بورسیه‌ها بر اساس نوع آنها متفاوت است. برخی از بورسیه‌های ارائه شده توسط این دانشگاه عبارتند از:

  • بورسیه Gates Cambridge برای دانشجویان رشته MBA
  • بورسیه Chevening/Cambridge برای دانشجویان MBA
  • بورسیهCambridge Trust برای دانشجویان کارشناسی رشته علوم کامپیوتر
  • بورسیه Cambridge Trust برای دانشجویان کارشناسی رشته اقتصاد
  • بورسیه Cambridge Trust برای دانشجویان کارشناسی رشته معماری

خوابگاه و تغذیه

Accommodation and food

دانشگاه کمبریج برای دانشجویان تمام وقت در مقطع کارشناسی و برخی دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری خوابگاه ارائه کرده است. همچنین در صورتی که شما تمایل به زندگی در خوابگاه‌های دانشگاه را نداشته باشید، می‌توانید از بخش خدمات اقامت دانشگاه برای پیدا کردن یک محل مناسب در خارج از دانشگاه کمک بگیرید. هزینه خوابگاه‌های دانشگاه کمبریج بر اساس نوع آن بین 100 تا 200 پوند در هفته است.

لوکیشن و تصاویر دانشگاه

Location

مشاهیر

Celebrities
اسحاق نیوتن (Isaac Newton)
اسحاق نیوتن (Isaac Newton)
ریاضیدان، فیزیکدان و دانشمند انگلیسی
استیون هاوکینگ (Stephen Hawking)
استیون هاوکینگ (Stephen Hawking)
فیزیکدان، کیهان شناس و نویسنده انگلیسی
رابرت اوپنهایمر (Robert Oppenheimer)
رابرت اوپنهایمر (Robert Oppenheimer)
فیزیکدان آمریکایی و مدیر آزمایشگاه لوس آلاموس پروژه منهتن در طول جنگ جهانی دوم
آلن تورینگ (Alan Turing)
آلن تورینگ (Alan Turing)
ریاضیدان و دانشمند علوم کامپیوتری

سوالات متداول

Location

دانشگاه کمبریج به دلیل رتبه و اعتبار تحصیلی بالای خود که طی سال‌های طولانی آن را حفظ کرده است در جهان به شهرت رسیده است.

1/5 - (1 امتیاز)

بیشتر بخوانید

Read more

برای تحصیل در انگلستان بسته به برنامه ای که به دنبال آن هستید، شرایط ورود برای دانشجویان بین المللی متفاوت خواهد بود. در این مقاله مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) اطلاعات مفیدی را در خصوص دانشگاه کمبریج کشور انگلستان در اختیار شما عزیزان قرار خواهند داد. برای دانشجویان خارجی که یک سال خارج از کشور می باشند، هزینه ی تحصیل قابل پرداخت در این دانشگاه در طول سال در خارج از کشور 50 درصد از کل هزینه خواهد بود.

درباره دانشگاه کمبریج

دانشگاه کمبریج (به طور قانونی مجری، کارشناس ارشد و محققان دانشگاه کمبریج) یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی در کمبریج، جهت تحصیل در انگستان است. این دانشگاه در سال 1209 تاسیس شد و منشور سلطنتی در سال 1231 توسط پادشاه هِنری سوم انگلستان به این دانشگاه اعطا شد، کمبریج دومین دانشگاه قدیمی در منطقه انگلیسی زبان و چهارمین دانشگاه قدیمی جهان است که باقی مانده است.

این دانشگاه از یک انجمن علمی که دانشگاه آکسفورد را پس از اختلاف با شهروندان ترک کرد، رشد کرده است. این دو ‘دانشگاه باستانی’ دارای بسیاری از ویژگی های مشترک هستند و اغلب به طور مشترک به عنوان “Oxbridge” نامیده می شوند. تاریخ و نفوذ دانشگاه کمبریج، آن را یکی از معتبرترین دانشگاه های جهان ساخته است. کمبریج از انواع موسساتی تشکیل شده است که شامل 31 کالج تشکیل دهنده و بیش از 100 دانشکده علمی سازمان یافته در شش مدرسه، است.

در سال مالی که در 31 جولای (ژوئیه) سال 2018 به پایان می رسد، این دانشگاه دارای درآمد کلی 1.965 میلیارد پوند بوده، که 515.5 میلیارد پوند آن از قراردادهای تحقیقاتی بوده است. از سال 2017، دانشگاه مرکزی و کالج ها دارایی های خالص حدود 11.8 میلیارد پوند، که بزرگترین دانشگاه در کشور است، را یکجا کرده اند. با این حال، میزان واقعی ثروت کمبریج بسیار بالاتر است، زیرا بسیاری از کالج ها پایگاه های تاریخی اصلی خود را که به قرن سیزدهم برمی گردد، در ارزیابی های غلط نگه می دارند.

علاوه بر این، بسیاری از کالج های ثروتمند، “دارایی های میراثی” مانند آثار هنری، کتابخانه ها یا مصنوعات، که بسیاری از کالج ها ارزش آن ها را “غیرمادی” نامیده اند، را به حساب نمی آورند. این دانشگاه به شدت با توسعه گروه تجاری پیشرفته شناخته شده به نام Silicon Fen ارتباط دارد.  این گروه عضو انجمن های متعددی است و بخشی از ‘مثلث طلایی’ دانشگاه های انگلیسی و همکاران علمی دانشگاه کمبریج، یک مرکز علوم علمی دانشگاهی، است.

در اواخر قرن دوازدهم، منطقه کمبریج به دلیل راهب هایی از کلیسای اسقفی اِلی در نزدیکی آن، دارای شهرت علمی و کلیسایی بود. با این حال، این یک حادثه در آکسفورد بود که به احتمال زیاد به ایجاد دانشگاه منجر شد: دو پژوهشگر آکسفورد توسط مقامات شهر برای مرگ یک زن به دار آویخته شدند، این کار بدون مشورت مقامات کلیسایی، کسانی که در چنین موردی حق تقدم (و عفو دانشمندان) را به طور معمول صادر می کردند، اما در آن زمان در جنگ با پادشاه John بودند، انجام شد.

دانشگاه آکسفورد در اعتراض، به تعلیق [نیازمند توضیح] پرداخت و اکثر محققان به شهرهایی مانند پاریس، ریدینگ و کمبریج نقل مکان کردند. پس از آنکه چند سال بعد دانشگاه آکسفورد اصلاح شد، دانشمندان به اندازه کافی در کمبریج باقی ماندند تا هسته دانشگاه جدید را تشکیل دهند.

به منظور ادعای اولویت، برای کمبریج رایج است که پایه گذاری آن را به سال 1231 با اعطای منشور سلطنتی از طرف پادشاه هِنری سوم معطوف می کند؛ که این حق را به این دانشگاه می داد که اعضای خودش را (منع اضافی غیر قانونی) تادیب کند و معافیت از برخی مالیات ها را شامل می شد؛ دانشگاه آکسفورد انگلستان تا سال 1248 چنین حقوق مشابهی را دریافت نکرد.

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه کمبریج

قبل از درخواست، باید بررسی کنید که آیا شما دارای نمره مناسب در سطح مناسب و در موضوعات مناسب / مربوطه برای دوره ای که انتخاب کرده اید ممکن است به آن دست پیدا کنید . هر سیستمی که در آن تحصیل میکنید، نیاز به داشتن نمرات عالی در بالاترین سطح مدارک تحصیلی برای دانش آموزان مدارس و کالجها است – اکثر متقاضیان موفق در نهایت از شرایط پیشنهاد خود فراتر میروند.

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه کمبریج

متقاضیان باید ترکیبی از صلاحیت های لازم از سیستم های امتحان مختلف که صلاحیت فردی را ارائه می دهد قابل قبول باشدو هر گونه الزامات مورد نیاز باید برآورده شود. یکی از نقاط قوت سیستم پذیرش کمبریج، توانایی آن برای ارزیابی تمام متقاضیان به صورت جداگانه است، و همه دانشکده ها ممکن است پیشنهادات را برای در نظر گرفتن شرایط فرد تغییر دهند. این به این معنی است که برخی از متقاضیان ممکن است پیشنهادهای چالش برانگیزتر را تعیین کنند و برخی پیشنهادها ممکن است نمرات را مشخص کنند تا در موضوعات خاص به دست آیند.

همه تصمیمات مربوط به پذیرش در مقطع کارشناسی مسئولیت کالج های کمبریج هستند، بنابراین لطفا کالاهای مورد نیاز و مقررات موضوع را با کالج هایی که شما در نظر دارید را بررسی کنید. لطفا توجه داشته باشید که ممکن است لازم باشد یک کپی از جزئیات مدارک تحصیلی خود را به عنوان بخشی از درخواست خود ارسال کنید.

رتبه و رنکینگ دانشگاه کمبریج

سه رتبه بندی ملی در دانشگاه های انگلستان سالانه منتشر می شود – توسط راهنمای کامل دانشگاه، The Guardian و به طور مشترک توسط The Times و The Sunday Times. رتبه بندی در گذشته توسط The Daily Telegraph و Financial Times تولید شده است.

هدف اولیه رتبه بندی این است که متقاضیان بالقوه مقطع کارشناسی در مورد دانشگاه های بریتانیا بر اساس معیارهای مختلف از جمله استانداردهای ورود، رضایت دانشجویان، نسبت کارکنان / دانشجویان، هزینه های تحصیلی و هزینه های تسهیلات در هر دانش آموز، کیفیت تحقیق، نسبت اولویت ها و 2 : 1، نرخ تکمیل و مقصد دانش آموزان. تمام جداول لیگ همچنین دانشگاه ها را در توان خود در موضوعات جداگانه رتبه بندی می کنند.

هر ساله از سال 2008، آموزش عالی تایمز “جدول جداول” را برای ترکیب نتایج سه جدول لیگ اصلی آماده کرده است. در جدول 2018، 5 دانشگاه برتر از دانشگاه کمبریج، دانشگاه آکسفورد، دانشگاه سنت اندروز، کالج امپریال لندن و دانشگاه دورهام انگلستان بودند. رتبه بندی دانشگاه های برتر جهان در سال 2018 لیستی از 1000 دانشگاه برتر دنیا را تشکیل می دهد که این موضوع بزرگترین جدول لیگ های بین المللی ماست.

این تنها جدول عملکرد جهانی دانشگاه برای قضاوت دانشگاه های تحقیقاتی در همه ماموریت های اصلی خود است: تدریس، تحقیق، انتقال دانش و چشم انداز بین المللی. ۱۳ شاخص عملکرد با دقت درجه بندی شده است تا مقایسه متوازن و متعادل فراهم شود، که توسط دانش آموزان، دانشگاهیان، رهبران دانشگاهی، صنعت و دولت ها مورد اعتماد قرار گرفته اند. محاسبه رتبه بندی سال 2018 توسط حسابرس مستقل توسط PricewaterhouseCoopers توسط حسابرس مستقل انجام شده است و این تنها رتبه بندی جهانی دانشگاه است که به طور کامل و مستقل مورد بررسی قرار گرفته است. در این رتبه بندی دانشگاه کمبریج رتبه ی دوم را دارد.

رشته های دانشگاه کمبریج

  • آنگلوساکسون، نورس و سلتیک
  • باستان شناسی و انسان شناسی
  • معماری
  • مطالعات آسیایی و خاورمیانه
  • فیزیک نجومی
  • بیوشیمی
  • علوم زیستی و زیست پزشکی
  • مهندسی شیمی
  • علم شیمی
  • کلاسیک
  • علوم کامپیوتر
  • اقتصاد
  • تحصیلات
  • مهندسی
  • انگلیسی
  • فرانسوی
  • ژنتیک
  • جغرافیا
  • علوم زمین شناسی
  • آلمانی
  • تاریخ
  • تاریخ و فلسفه علم
  • تاریخ هنر
  • ایتالیایی
  • اقتصاد زمینی
  • قانون
  • زبانشنا
  • مطالعات مدیریتی
  • مهندسی ساخت
  • علم مواد
  • ریاضیات
  • دارو
  • موسیقی
  • علوم اعصاب
  • آسيب شناسي
  • فارماکولوژی
  • فلسفه
  • علوم فیزیکی
  • فیزیک
  • فیزیولوژی، توسعه و علوم اعصاب
  • علوم گیاهی
  • سیاست، روانشناسی و جامعه شناسی
  • پرتغالی
  • روانشناسی
  • روسی
  • اسپانیایی
  • زیست شناسی سیستم
  • کلیسا و مطالعات مذهبی
  • دامپزشکی جانور شناسی
  • مهندسی شیمی پیشرفته: MPhil
  • دانش کامپیوتر پیشرفته: MPhi
  • مطالعات آفریقا: MPhil
  • ادبیات آمریکایی: MPhil
  • Anglo-Saxon، Norse و سلتیک: MPhil
  • انسان شناسی: نگاه کنید به انسان شناسی زیستی، انسان شناسی اجتماعی
  • جرم شناسی کاربردی و مدیریت پلیس: MSt
  • جرم شناسی کاربردی، روانشناسی و مدیریت: MSt
  • زبان شناسی کاربردی، انگلیسی و: MPhil
  • باستان شناسی: MPhil
  • هنر، تاریخچه: MPhil
  • مطالعات آسیایی و خاورمیانه: MPhil، همچنین مطالعات آسیای جنوبی را ببینید
  • Assyriology: MPhil
  • Astrophysics: MASt
  • انسان شناسی بیولوژیکی: MPhil
  • علوم زیستی شرکت: MPhil
  • تاریخ ساختمان: MSt
  • مدیریت کسب و کار: MBA
  • کسب و کار: مدیریت را ببینید
  • مطالعات سلتیک: آنگلوساکسون، نورس و سلتیک را ببینید
  • کلاسیک: MPhil
  • زیستشناسی محاسباتی: MPhil
  • علوم کامپیوتر، پیشرفته: MPhil
  • رهبری حفاظت: MPhil
  • تحقیقات جرمشناختی: MPhil
  • جرم شناسی: MPhil
  • تاریخچه اولیه ی مدرن: MPhil
  • تاریخ اقتصادی و اجتماعی: MPhil
  • تحقیقات اقتصادی: MPhil
  • اقتصاد: MPhil، دیپلم
  • تحصیلات: PGCE، MPhil، MEd
  • مصر شناسي: MPhil
  • مهندسی برای توسعه پایدار: MPhil
  • انگلیسی و زبان شناسی کاربردی: MPhil
  • مطالعات انگلیسی: MPhil
  • محیط زیست، جامعه و توسعه: MPhil
  • طراحی محیط زیست در معماری: MPhil
  • سیاست زیست محیطی: MPhil
  • علم محیط زیست: MPhil
  • اپیدمیولوژی: MPhil
  • Ethnomusicology: MPhil
  • ادبیات و فرهنگ اروپا: MPhil
  • مالی: MPhil، MFin نیز ببینید اقتصاد، اقتصاد زمین
  • جریان سیالات در صنعت و محیط زیست: MPhil
  • محیط زیست تاریخی: MSt
  • مطالعات تاریخی: MPhil
  • تاریخ هنر و معماری: MPhil
  • تاریخ، فلسفه و جامعه شناسی علم، فناوری و پزشکی: MPhil
  • مطالعات تکاملی انسانی: MPhil
  • سیستم های صنعتی، تولید و مدیریت: MPhil
  • نوآوری، استراتژی و سازمان: MPhil
  • طراحی میان رشته ای برای محیط ساخته شده: MSt
  • روابط بین الملل: MPhil، MSt
  • تحقیقات اقتصادی زمین: MPhil
  • مطالعات آمریکای لاتین: MPhil
  • قانون: LLM
  • مطالعات حقوقی: دیپلم
  • زبان شناسی: MPhil
  • تاریخ محلی و منطقه ای: MSt
  • علم مدیریت و عملیات: MPhil
  • مدیریت: MPhil
  • علم مواد: MASt
  • ریاضیات: MMath، MAst (این دوره ها در دو بخش ارائه می شود: ریاضی کاربردی و فیزیک نظری، ریاضیات خالص و آمار)
  • ادبیات قرون وسطی و رنسانس: MPhil
  • تاریخ قرون وسطی: MPhil، همچنین Anglo-Saxon، Norse و Celtic را ببینید
  • میکرو و فناوری نانو پروژه: MPhil
  • مطالعات خاورمیانه و اسلامی (مطالعات آسیای شرقی و خاورمیانه): MPhil
  • تاریخ اروپایی مدرن: MPhil
  • جامعه مدرن و تغییرات جهانی: MPhil
  • مطالعات آسیای جنوب شرقی: MPhil
  • مطالعات جنسیتی چند رشته ای: MPhil
  • ترکیب موسیقی: MPhil
  • موسیقی شناسی: MPhil
  • انرژی هسته ای: MPhil
  • مطالعات شرقی: مطالعات آسیایی و خاورمیانه، مطالعات آسیای جنوبی را ببینید
  • فلسفه علم: تاریخ و فلسفه علم را ببینید
  • فلسفه: MPhil
  • فیزیک: MASt
  • برنامه ریزی، رشد و بازسازی: MPhil
  • مطالعات قطبی: MPhil
  • اندیشه سیاسی و تاریخ فکری: MPhil
  • سیاست: MPhil
  • بهداشت عمومی: MPhil
  • املاک مالی: MPhil
  • مطالعات روسیه: MPhil
  • محاسبات علمی: MPhil
  • رسانه ها و فرهنگ صفحه: MPhil
  • روانشناسی اجتماعی و توسعه: MPhil
  • مطالعات آسیای جنوبی: MPhil
  • علوم آماری: MPhil
  • رهبری پایداری: MSt
  • سیاست تکنولوژی: MPhil
  • کلیسا و مطالعات مذهبی: MPhil، Diploma
  • بوتان کشاورزی: دکترا
  • بیهوشی: به پزشکی مراجعه کنید
  • آناتومی: فیزیولوژی، توسعه و علوم اعصاب را ببینید
  • آنگلوساکسون، نورس و سلتیک: دکترا
  • انسان شناسی: نگاه کنید به انسان شناسی زیستی، انسان شناسی اجتماعی
  • زبان شناسی کاربردی، انگلیسی و: PhD
  • ریاضی کاربردی و فیزیک نظری: دکترا
  • تحقیقات باستان شناسی: MPhil
  • باستان شناسی: دکترا
  • معماری: MPhil، PhD
  • هنر، تاریخچه: PhD
  • مطالعات آسیایی و خاورمیانه: دکترا
  • نجوم: MPhil، PhD
  • بیوشیمی: MPhil، PhD
  • بیوانفورماتیک: دکترای انستیتو بیوانفورماتیک اروپا، موسسه گوردون، موسسه سنگر
  • زیست شناسی علوم انسان شناسی: MPhil
  • انسان شناسی زیست شناسی: دکترا
  • علم بیولوژیکی: MPhil، PhD
  • علم زیست شناسی: MRes / MPhil + PhD
رشته های دانشگاه کمبریج

رشته های دانشگاه کمبریج

هزینه و شهریه تحصیل در دانشگاه کمبریج

به عنوان یک دانشجوی خارجی در کمبریج، سه هزینه را باید در نظر بگیرید. هزینه های شما موارد زیر هستند:

درخواست ویزا نیاز به این دارد تا شما اثبات کنید که می توانید تمام این هزینه ها را تامین کنید. همچنین دانشگاه ها از شما تضمین مالی درخواست می کنند. دانشگاه معتقد است که دانشجویان نباید در طول دوره های تحصیلی کار کنند، زیرا مهم است که شما تعادل مناسبی از کار و زندگی داشته باشید. دانشجویان خارجی در اکتبر آغاز به تحصیل می کنند. هزینه های تحصیل برای دانشجویان خارج از کشور که دوره ی تحصیلی خود را آغاز می کنند، در جدول زیر ذکر شده است. اطلاعات مربوط به تضمین های مالی را در بالای صفحه مشاهده کنید. لطفا توجه داشته باشید، هزینه های ذکر شده سالانه بوده و برای مدت زمان یک دوره ثابت می باشند.

برای دانشجویان خارجی که یک سال خارج از کشور می باشند، هزینه ی تحصیل قابل پرداخت در دانشگاه کمبریج در طول سال در خارج از کشور 50 درصد از کل هزینه خواهد بود. برای دانشجویان خارج از کشور که از داروهای دامپزشکی استفاده می کنند، هزینه ی تحصیل قابل پرداخت در سال سوم، برابر با دوره ی تحصیلی در سال اول خواهد بود – برای جزئیات بیشتر به صفحه ی دوره ی تحصیلی مراجعه کنید.

باستان شناسی انگلیسی و ساکنسونی، اسکاندیناوی و سلتی؛ مطالعات آسیایی و خاورمیانه؛ ادبیات باستانی یونان و روم؛ علم اقتصاد؛ آموزش؛ انگلیسی؛ تاریخ؛ تاریخ و زبان های مدرن؛ تاریخ و سیاست؛ تاریخ هنر؛ علوم انسانی، اجتماعی و سیاسی؛ اقتصاد زمین؛ قانون؛ زبان شناسی؛ زبان های مدرن و قرون وسطایی؛ فلسفه؛ الهیات، مذهب و فلسفه ی دین: 21168 پوند برابر با 16416.47 دلار

  • ریاضیات: 23607 پوند برابر با 18307.99 دلار
  • معماری؛ جغرافیا؛ موسیقی:  27696 پوند برابر با 21479.14 دلار
  • مهندسی شیمی؛ علوم کامپیوتر؛ مهندسی؛ مطالعات مدیریت؛ مهندسی ساخت؛ علوم طبیعی؛ علوم روانشناسی و رفتاری:  32214 پوند برابر با 24982.99 دلار
  • علوم پزشکی و دامپزشکی (از جمله برای امتحانات M.B. و Vet.M.B. دوم):  55272 پوند برابر با 42865.22 دلار

هزینه ی تحصیل خارج از کشور برای ورودی سال 2019 پزشکی قبلا اعلام شد که شامل 20000 پوند (15510.64 دلار) در سال برای هزینه های پزشکی بود. دولت انگلیس تأیید کرده است که دانشجویان بین المللی در مدارس پزشکی دولتی که از سال 2019 تحصیل خود را آغاز می کنند، نیازی به پرداخت هزینه های کامل کلینیکی خود نخواهند داشت. بنابراین هزینه ای که در بالا ذکر شده است، اعمال خواهد شد.

هزینه های تحصیل در خارج از کشور برای دارو و پزشکی می تواند به میزان قابل توجهی برای سال 2020 افزایش یابد (در مقایسه با ورودی سال 2019). همانطور که انتظار می رود دولت انگلستان نیاز دارد تا دانشجویان بین المللی در مدارس پزشکی دولتی، هزینه های کلینیکی خود را(در طول دوره های سال چهارم تا ششم) به طور کامل پرداخت کنند. اطلاعات بیشتر در اسرع وقت منتشر خواهد شد.

تمام دانشجویان بین المللی/خارج از کشور و افرادی که واجد شرایط دریافت کمک هزینه های تحصیلی نیستند (به عنوان مثال دانشجویان وابسته) معمولا باید شهریه ی دانشگاه را علاوه بر هزینه ی تحصیل دانشگاه نیز پرداخت کنند. دانشگاه، هزینه های خود را برای ارائه ی طیف وسیعی از پشتیبانی و خدمات آموزشی، داخلی و روحی را پوشش می دهد.

هزینه های زندگی شما ممکن است بیشتر از یک دانشجوی انگلیسی باشد (مثلا اگر برای تعطیلات در کمبریج / انگلستان اقامت داشته باشید). حداقل منابع مورد نیاز در کمبریج برای یک سال (جدا از هزینه ی تحصیل و شهریه) تقریبا 109502 پوند (84922.33 دلار) می باشد که بستگی به سبک زندگی تان دارد و باید منتظر افزایش هزینه در سال های بعد باشید. تحصیل در انگلیس چگونه است؟ برای دریافت جواب این سوال بهتر است که با مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) در تماس باشید.

دانشگاه های مشابه

Similar universities

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *