شرایط تحصیل و کار رشته رسانه

فارغ التحصیلان گرایش رسانه، آینده بسیار روشنی جهت فعالیت در بخش های بسیار جالب و یا رقابتی خواهند داشت. پیشنهاد ما در این جا کسب تخصص در این گرایش خواهد بود. لذا برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص انتخاب دوره ها، فارغ التحصیلان گرایش رسانه ها، کسب صلاحیت و اقدامات بعدی و همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با شرایط تحصیل و کار رشته رسانه این مقاله را مطالعه بفرمایید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) شیراز میتوانند به شما در اخذ پذیرش کارشناسی ارشد رسانه از دانشگاه های خارج از کشور و دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران برای افرادی که تمایل به تحصیل و کار رشته رسانه کمک کنند. همچنین متقاضیان جهت کسب مشاوره در زمینه شرایط اعزام دانشجو کارشناسی ارشد رسانه به خارج از کشور به صورت تضمینی می توانند به مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایند.

وضعیت و شرایط تحصیل و کار رشته رسانه

بسیاری افراد جهت مهاجرت به خارج از کشور معمولااز طریق مهاجرت از طریق کارشناسی ارشد رسانه اقدام می کنند، که پس از اخذ اقامت تحصیلی و کار کارشناسی ارشد رسانه و اخذ پذیرش کارشناسی ارشد رسانه از دانشگاه های خارج از کشور در نسبت به اخذ تابعیت یا شهروندی اقدام می کنند، البته شایان ذکر است این روش یکی از روش های مهاجرت از طریق کارشناسی ارشد رسانه می باشد روش های دیگر نظیر ویزای کار کارشناسی ارشد رسانه و اخذ اقامت سرمایه گذاری با کارشناسی ارشد رسانه نیز وجود دارند. این مقاله به بررسی شرایط تحصیل و کار رشته رسانه می پردازد.

بورسیه تحصیل و کار رشته رسانه در صورت داشتن رزومه قوی تحصیلی و کاری در این کشور امکان پذیر است. جهت اطلاعات بیشتر در رابطه با شرایط بورسیه کارشناسی ارشد رسانه در خارج از کشور با موسسه های مهاجرتی معتبر یا سفارت کشور مورد نظر تماس حاصل فرمایید. در صورت اخذ بورسیه تحصیلی شما میتوانید از تحصیل رایگان کارشناسی ارشد رسانه بهره مند گردید. بایستی برای اطلاعات در مورد شرایط تحصیل رایگان کارشناسی ارشد رسانه تحقیقات بیشتری در رابطه با کشور مورد نظر خود انجام دهید. زبان تحصیل رشته رسانه  در کشور های مختلف متفاوت است اما اغلب زبان تحصیل به انگلیسی می باشد. تحصیل در رشته رسانه بدون مدرک زبان بسته به دانشگاه محل تحصیل شما می باشد.

شرایط تحصیل و کار رشته رسانهساختار دوره ها و شرایط ورود

مطالعه گرایش رسانه و ارتباطات برای فارغ التحصیلان  

مطالعه رسانه ها، ارتباطات گسترده، رسانه و ارتباطات، روزنامه نگاری، رسانه های جهانی و دیگر عناوین مرتبط با رسانه ها گزینه های انتخابی بسیاری پیش روی فارغ التحصیلان تحصیلات تکمیلی قرار خواهند داد. مدرسه اقتصاد لندن ( LSE ) یکی از دانشگاه های بسیار مشهور است که اخذ مدرک MSc رسانه و ارتباطات ( در طول یک سال ) را به افراد پیشنهاد می کند. تخمین زده شده است که حدود 70 درصد از دانشجویان این کلاس ها، دانشجویان بین المللی می باشند.

پروفسور Robin Mansell فردیست که شناخت رسانه های جدید، اطلاعات به روز رسانی شده و شرکت در دوره های مرتبط با سیستم های نوآوری در LSE را به افراد پیشنهاد می کند. او همچنین به بحث در خصوص فارغ التحصیلان گرایش رسانه و ارتباطات و برنامه های آموزشی مرتبط با آنان پرداخت. باید بدانید که مبحث آموزش گرایش رسانه و ارتباطات به دانشجویان کارشناسی ارشد نقش بسیار مهمی در جهان اطراف ما ایفا خواهد کرد. فارغ التحصیلان گرایش رسانه، افرادی هستند که قادر به شناخت رسانه های مرتبط با مباحث دموکراسی، شهروندی و جهانی سازی می باشند. کسب مهارت های بسیار عالی و اخذ مدرک MSc رسانه و ارتباطات، شما را در جهت شناخت تمامی ادعاهای ساده و ارزیابی تمامی عناوین در سطح عالی یاری خواهد کرد.

پروفسور Mansell فردی بود که در مورد مزایای حرفه رسانه ها و ارتباطات برای فارغ التحصیلان سخن گفت. او اظهار داشت که با در دست داشتن مدرک کارشناسی ارشد رسانه، داوطلبان قادر به اخذ مهارت های بسیار عالی خواهند بود، مهارت هایی که در فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی رسانه ها یافت نخواهد شد.

باید بدانید که عنوان آکادمی رسانه و ارتباطات به صورت انعطاف پذیری با علوم اجتماعی، شرکت در فعالیت های عملی کمتر و شناخت مفاهیم نظری پیچیده تر که در بسیاری از دانشگاه های بین المللی پیشنهاد می شود در ارتباط خواهد بود. علاوه بر موارد ذکر شده در فوق، شما قادر به تجزیه و تحلیل عناوینی نظیر : سیاست های برقراری ارتباط، تاثیر عملکرد شرکت ها بر رسانه ها و شناخت چگونگی تاثیر رسانه ها و ارتباطات بر اصل علوم اجتماعی  خواهید بود.

شرایط ورود

آیا در دست داشتن سوابق تحصیلی مرتبط با گرایش رسانه یکی از شرایط پذیرش در دانشگاه ها می باشد ؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که به صورت کلی اخذ مدرک MSc رسانه و ارتباطات مستلزم در دست داشتن تجارب رسانه ای حرفه ای و یا اخذ دانش های بسیار عالی و مرتبط با گرایش رسانه نمی باشد.

این بسیار حائز اهمیت است که بدانید، که فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی گرایش هایی نظیر : تاریخ، جامع شناسی، روانشناسی، مردم شناسی، ادبیات و علوم سیاسی جهت اخذ مدرک کارشناسی ارشد رسانه ها مستلزم شرکت در دوره های مرتبط با گرایش رسانه ها و ارتباطات خواهند بود.

جهت شرکت در سخنرانی های مرتبط با رسانه ها افراد ملزم به در دست داشتن پیشینه تحصیلی ( مرتبط با گرایش رسانه ) خواهند بود، چرا که بسیاری از افراد با سوابق تحصیلی علوم اجتماعی و یا روانشناسی در این دوره ها شرکت می نمایند.

زمانی که صحبت از فناوری های پیچیده تر نظیر : ساخت فیلم و یا روزنامه نگاری به پیش می آید، باید بدانید که کسب تجارب حرفه ای در طول دوره تحقیق، در طول دوره تحصیل و یا در طول اخذ مدرک کارشناسی ارشد رسانه ها ضروری می باشد.

شهریه دانشگاه های این رشته و هزینه و شهریه تحصیل رشته از کشوری به کشور دیگر و بسته به نوع دانشگاه (خصوصی یا دولتی) متفاوت است. در آمد رشته رسانه در خارج از کشور نیز متغیر است و بستگی دارد در کدام کشور قصد داشته باشید با این رشته مشغول به کار شوید.

کسب تخصص

شرایط تحصیل رشته در مقطع کارشناسی ارشد یا فوق لیسانس  و همچنین شرایط تحصیل در رشته رسانه در مقطع دکترا یا PhD نیز باید از دانشگاه های مربوطه مورد سوال قرار گیرد. زبان تحصیل رشته رسانه در کشور های مختلف متفاوت است اما اغلب زبان تحصیل به انگلیسی می باشد. تحصیل در رشته رسانه بدون مدرک زبان بسته به دانشگاه محل تحصیل شما می باشد.

کسب تخصص در گرایش رسانه و ارتباطات

این نکته بسیار مهم را به خاطر داشته باشید که، دانشگاه Melbourne در استرلیا فرصت انتخاب و شرکت در دامنه گسترده ای از دوره ها نظیر : Stardom، رسانه های فرهنگی، صنایع نشر معاصر، سیاست های مرتبط با فرهنگ و دوره های مرتبط با مطالعه ادبیات و ساخت فیلم در چین را به افراد پیشنهاد می کند. در ادامه به بررسی گرایش های مختلف رشته رسانه در از خارج کشور و معرفی بهترین گرایش رشته رسانه در خارج از کشور می پردازیم.

باید بدانید که مدرک MA رسانه های ارتباط جهانی، بر تاثیر رسانه ها بر مبحث جهانی سازی و کسب تجارب عملی  متمرکز خواهد بود. ناگفته نماند که این مدرک فرصت شناخت رسانه های مرتبط با تجارت و کسب تجارب مورد نیاز را در اختیار افراد قرار خواهد داد.

اگر شما به کسب تخصص در گرایش رسانه ها به صورت جامع تر و کامل تری علاقه مندید، باید بدانید که اخذ مدرک دکتری برای شما ضروری خواهد بود. این نکته بسیار مهم را به خاطر داشته باشید که گرایش روزنامه نگاری و رسانه های جدید در بسیاری از دانشگاه های بسیار عالی به فارغ التحصیلان پیشنهاد می شود.

گزینه های انتخابی بسیاری با توجه به میزان علایق برای فارغ التحصیلان در نظر گرفته شده است. همچنین به فارغ التحصیلان مدرسه روزنامه نگاری UC Berkeley، دو سال تحصیل جهت اخذ مدرک کارشناسی ارشد روزنامه نگاری ( MJ ) پیشنهاد شده است. مدرکی که با در دست دشتن آن افراد قادر به عکاسی بخش های خبری، روزنامه نگاری مسائل مرتبط با محیط زیست، اسناد سازی ( تهیه اسناد )، فعالیت در بخش رادیو، ارائه اخبار مرتبط با مناطق شهری و شناخت دیگر برنامه های رسانه ای جدید خواهند بود.

اگر شما شوق کسب تخصص و کار کردن در بخش روزنامه بین المللی فردا را در سر دارید، قادر به در خواست دادن جهت پذیرش در دانشگاه Van Amsterdam در اروپا جهت اخذ مدرک کارشناسی ارشد روزنامه نگاری خواهید بود. باید بدانید که آغاز ترم اول در دانمارک و ترم دوم در Amsterdam خواهد بود. ناگفته نماند که امکان تحصیل به زبان آلمانی و یا انگلیسی برای افراد وجود خواهد داشت. این بسیار مهم است که بدانید، که فارغ التحصیلان گرایش رسانه در میان جهانیان متقاضیان بسیاری دارند.

علاوه بر موارد ذکر شده در فوق باید بدانید که کارگردانان فیلم و تلویزیون آینده، مستلزم سه سال تحصیل در دانشگاه مشهور Kanbar در نیویورک و یا موسسه فیلم و تلویزیون و مدرسه هنر Tisch خواهند بود. در این دانشگاه ها و مدارس بسیار مشهور کارگردانان معروفی نظیر : Ang Lee, Lars Von Trier, Peter Bogdanovich حضور خواهند داشت. کارگردانانی که در برگزاری سخنرانی ها، خلق فیلم و رسانه با دانشجویان همکاری می نمایند. ناگفته نماند که شرکت در این دوره ها به صورت رقابتی خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مدارس فیلم سازی ماورای جهان این مقاله را مطالعه نمایید.

وضعیت شغل و مشاغل و بازار کار رشته رسانه در خارج از کشور

مشاغل مرتبط با گرایش رسانه و ارتباطات

مشاغل مرتبط با گرایش رسانه و ارتباطات بسیار متنوع خواهد بود که باز هم بستگی به میزان علایق، توانایی ها و مهارت ها و کسب تخصص در گرایش مورد نظر خواهد داشت. با تحصیل در گرایش رسانه و ارتباطات شما قادر به کارکردن در صنایع فیلم سازی و موسیقی، صنایع مرتبط با ساخت رسانه ها و کارکردن به عنوان یک منتقد ادبی خواهید بود.

ناگفته نماند که میزان علایق شما نسبت به ارائه گزارشات خبری، کار در بخش های روزنامه نگاری و دفاتر نشریه ای و نشر به صورت آنلاین بسیار مهم می باشد. به علاوه امکان کارکردن به عنوان یک محقق بخش خبری و یا گزارشگر بخش رادیو و تلویزیون برای شما وجود خواهد داشت.

علاوه بر تمامی موارد ذکر شده در فوق، فرصت کارکردن در بخش تبلیغات، بازاریابی، روابط عمومی، طراحی تصاویر متحرک، عکاسی؛ آموزش، تحقیق و انجام فعالیت هایی در جهت توسعه در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

سطح علمی دانشگاه ها برای کارشناسی ارشد رسانه

  1. دانشگاه هاروارد – آمریکا
  2. موسسه فناوری ماساچوست – آمریکا
  3. مدرسه علوم اقتصادی و سیاسی لندن – انگلستان
  4. دانشگاه استنفورد – آمریکا
  5. دانشگاه کالیفرنیا – برکلی
  6. دانشگاه شیکاگو
  7. دانشگاه پرینکتون
  8. دانشگاه یل – آمریکا
  9. دانشگاه پنسیلوانیا – آمریکا
  10. دانشگاه کمبریج

شرایط تحصیل و کار رشته رسانه کشورهای مختلف اروپا مثل فرانسه اتریش  آلمان لهستان سوئد هلند بلژیک نروژ دانمارک ایتالیا روسیه بلاروس لیتوانی مجارستان سوئیس فنلاند پرتغال اسپانیا  انگلستان و همچنین کشورهایی مثل آمریکا نیوزلند و استرالیا کانادا کشورهای آمریکای جنوبی مثل برزیل اکوادور اروگوئه آرژانتین و غیره یا کشورهای آسیایی مثل کره جنوبی ژاپن ارمنستان گرجستان قطر امارات و غیره متفاوت است و هر کشوری معمولاً در رشته ای خاص دارای مزایای و رتبه علمی بالاتر است، مثلاً رشته حقوق فرانسه، معماری ایتالیا، هوافضا روسیه و غیره از موارد مشابه هستند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *