شرایط تحصیل در رشته دندانپزشکی در دبی

امارات متحده عربی دارای محدوده وسیعی از دانشگاه ها از جمله بهترین دانشکده های پزشکی در دبی، موسسات بین المللی و محلی است. در یک دوره بسیار کوتاه مدت، دبی یک سیستم آموزشی عالی و متنوع ایجاد کرده است تا دانشجویان بین المللی را به تحصیل در خود، مشتاق سازد. این مقاله که به قلم کارشناس با تجربه مهاجرت تحصیلی موسسه توسعه گران مهر نگاشته شده است، اطلاعات خوبی را به شما خواهد داد و در صورتی که سوالی باقی بماند می توانید از طریق تماس تلفنی با ما، پاسخ بگیرید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط تحصیل و اخذ پذیرش رشته دندانپزشکی در دبی

  • مدرک دکترای 4 ساله دندانپزشکی (DMD )، دوره دو ساله پیشرفته DMD برای دانش آموختگان دندانپزشکی بین المللی و گواهینامه پیشرفته و مدارک مربوط به تمام تخصص های شناخته شده.
  • پیشنهاد دوره دکتری دندانپزشکی متداول 4 ساله (DMD ) و دوره 7 ساله ترکیبی ازBaccalaureate در کالج هنر و علوم با دوره DMD.
  • دانش آموختگان دندانپزشکی بین المللی که علاقمند به کار در U.S هستند می توانند در برنامه پیشرفته دوساله دبی شرکت کنند.

یک مدل جامع مراقبت بالینی، آموزش و یادگیری را در دوره DMD هدایت می کند. یادگیری خدمات و دستیاری کنار صندلی، امکان فعالیت بیمار محور زود هنگام را فراهم نموده است در حالی که دانشتان را از طریق کارکلاسی افزایش می دهد. شبیه سازی های پیش از کلینیکی و تجربه تکنیک های جدید آزمایشگاهی به شما در افزایش مهارت های مدرن مراقبتی کمک می کند.

مدارک و شرایط مورد نیاز:

  1. گواهی بعد از دبیرستان در رشته علوم که باید مربوط به همان سال یا سال قبل باشد و توسط مقامات مربوطه به خوبی تایید شده باشد.
  2. متقاضی باید 12 سال تحصیل مدرسه ای را پشت سر گذاشته باشد.
  3. گواهی معادل اتمال سال دوازده از وزارت آموزش (مشابه معادل گواهی تحصیلات بعد از دبیرستان از وزارت آموزش UAE )
  4. آزمون انگلیسی استاندارد ( EmSAT با نمره ای بیش از 1100 یا تافل با امتیاز بیش از 500 یا ایلتس بیش از 5 ). ( تافل موسسه ای قابل قبول نمی باشد ).
  5. قبولی در آزمون ورودی ( شیمی و زیست شناسی ) و مصاحبه
  6. اولویت با ملیت های UAE می باشد. سپس کسانی که به ملیت های GCC تعلق دارند و سپس به کاندیداهای دیگر کشور ها.

هزینه و شهریه دانشگاه های دندانپزشکی دبی

  1. هزینه تحصیل برای یک دوره کارشناسی در دندانپزشکی دبی بین 10209 تا 19056 دلار در سال است و هزینه های زندگی بین 707 تا 1061 دلار در سال است.
  2. هزینه تحصیل برای یک دوره تحصیلات تکمیلی در دندانپزشکی در دبی بین 14972 تا 20147 دلار در سال است و هزینه های زندگی بین 707 تا 1061 دلار در سال است.
  3. هزینه تحصیل برای برنامه دانشگاهی به طور متوسط حدود 12000 تا 18000 دلار برای این برنامه می باشد.

دبی یک شهر گرانقیمت است و هزینه زندگی نسبتا بالا است یعنی حدود 1200 دلار در هر ماه که شامل اجاره، غذا، سرگرمی، حمل و نقل و سایر هزینه های متفرقه است.

هزینه و شهریه دانشگاه های دندانپزشکی دبی

هزینه و شهریه دانشگاه های دندانپزشکی دبی

دانشگاه های دندانپزشکی دبی

  • دانشگاه علوم پزشکی خلیج GULF MEDICAL UNIVERSITY

دانشگاه علوم پزشکی خلیج در سال 1998 به عنوان دانشگاه خصوصی تاسیس شد. پس از آن دانشگاه GMU نه تنها بهترین دانشگاه پزشکی دبی بلکه به عنوان بهترین دانشگاه در تمام منطقه شناخته شد. دانشگاه علوم پزشکی خلیج اولین دانشگاه پزشکی در دبی است که دانشجویان دختر و پسر از تمام ملیت ها را پذیرش می کند. دانشگاه پزشکی خلیج توسط مجله WCRC LEADER- ASIA جزء 100 دانشگاه برتر و جزء سریع ترین موسسات آموزش خصوصی در حال رشد قرار داد. این موسسه در سال 2008 توسط وزیر آموزش عالی و تحقیقات علمی امارت متحده عربی ( شیخ نهیان بن مبارک آل نهیان ) به دانشگاه تبدیل شد. امروزه تمرکز دانشگاه علوم پزشکی خلیج بر روی سه ناحیه توسعه یافته است: آموزش پزشکی، مراقبت های بهداشتی و تحقیقات.

  • دانشگاه علوم سلامت و پزشکی راس الخیمه

دانشگاه پزشکی راس الخیمه در سال 2006 با مدیریت سعود بن سقیر القاسمی،، CROWN PRINCE و قائم مقام دانشگاه راس الخیمه و رئیس دانشگاه تاسیس شد. این دانشگاه یک دانشگاه تقریبا تازه تاسیس شده در دبی هست اما به عنوان بهترین موسسه تاسیس شده شناخته می شود. دانش علوم سلامت RAK ( RAKMHSU) اولین دانشگاه علوم سلامت جامع در ایالت متحده عربی است. در حال حاضر دانشگاه RAKMHSU به طور کامل توسط دولت راس الخیمه مدیریت می شود. علاوه بر این، تمام برنامه ها توسط کمیسیون اعتبار گذاری تحت نظارت وزارت آموزش عالی و علوم تحقیقاتی به رسمیت شناخته شده است. دانشگاه علوم سلامت و پزشکی RAK اولین دانشگاه در امارت متحده عربی است که برنامه کارشناسی ارشد دوساله پرستاری و داروسازی را شروع کرده است.

کالج سلطنتی جراحان ایرلند بیش از 220 سال پیش تاسیس شده است و دارای اعتبار جهانی برای ارائه دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد در حرفه های مراقبت های بهداشتی است. کالج سلطنتی جراحان ایرلند دبی در سال 2005 تاسیس شد و در ابتدا در منطقه KNOWLEGE VILLAGE قرار داشت. در سال 2007 دانشگاه به شهر درمانی دبی ( DUBAI HEALTHCARE CITY) منتقل شد. دوره های کارشناسی ارشد RCSI- DUBAI به رسمیت شناخته می شود و برای کارکنان حرفه ای بخش بهداشت طراحی شده است. RCSI دبی در حال حاضر مدرک MSC را در برنامه های زیر ارائه می کند : مدیریت سلامت، کیفیت و ایمنی در مدیریت مراقبت های بهداشتی و مدیریت در آموزش حرفه ای بهداشت و درمان. تمام این برنامه ها نه تنها در امارات متحده عربی بلکه در کل منطقه معروف است زیرا خیلی از متقاضیان مراقبت های بهداشتی مسافت های زیادی را برای شرکت در این دوره ها سفر می کنند. همه این ها باعث شده که RCSL دبی به یک دانشگاه علوم پزشکی پیشرو در دبی تبدیل شود.

  • دانشگاه پزشکی هاروارد برای سلامت عمومی- دبی

در اوایل سال 2015 توافقنامه ایی بین دانشگاه پزشکی هاروارد و اداره بهداشت شهر دبی به منظور همکاری در تاسیس دانشگاه پزشکی هاروارد در امارات متحده عربی امضا شد. این دانشگاه با اهداف تجدید فعالیت های علمی و اکتشاف در منطقه خاورمیانه و ایجاد نوآوری هایی که به مهمترین مشکلات سلامت منطقه رسیدگی می کرد تاسیس شد. در حال حاضر، دانشگاه پزشکی هاروارد برنامه مدیریت انفورماتیک و کیفیت امنیت (SQIL) را ارائه می کند. SQIL یک برنامه دارای گواهی تحصیلی یک ساله است که برای توسعه سطح آگاهی و مهارت در امنیت، کیفیت، آگاهی و مدیریت بیمار طراحی شده است. بنیاد تحقیقات پزشکی هاروارد دبی(DHFMR) تعداد محدودی بورسیه تحصیلی برای متقاضیان انتخاب شده ارائه می کند. دانشگاه هاروارد به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های پزشکی دبی رتبه بندی می شود.

  • کالج پزشکی دبی

کالج پزشکی دبی که به عنوان کالج پزشکی دختران دبی شناخته می شود در سال 1985 تاسیس شده است. کالج پزشکی دختران دبی اولین دانشگاه خصوصی در دبی است که دوره پزشکی و جراحی را در امارات متحده عربی ارائه می کند. این کالج بر پایه علوم اسلامی تاسیس شده است تا فرصتی برای تحصیل پزشکی بدون خطر و سختی سفر به خارج از کشور برای دختران باشد. دختران در امارات متحده عربی این فرصت را دارند که به کشور در زمینه پزشکی خدمت کنند و آنها از این موقعیت بهره مند می کند

  • دانشگاه دندانپزشکی دبی

دانشگاه دندانپزشکی دبی در ژانویه 2013 برای جایگزین شدن دانشگاه دندانپزشکی بوستون – موسسه تحقیقات دندانپزشکی – دبی (DUBRE) تاسیس شد. BUIDRE در سال 2007 با همکاری دانشکده دندانپزشکی HENRY M.GOLDMAN بوستون و یک مجموعه مراقبت های بهداشتی جامع دبی راه اندازی شد. پس از اینکه مقامات دبی ساختاری را پیشنهاد دادند که مدیریت اصلی موسسه با آنها باشد تصمیم دو طرفه برای توقف همکاری ها گرفته شد.

این تصمیم به دانشگاه دندانپزشکی دبی این اجازه را داد که برای ارائه برنامه های فوق دکترا دندانپزشکی در سطح جهانی تلاش کند. این باعث شد که دانشگاه دندانپزشکی دبی منحصر به فرد شود. BUIDRE دبی یک موسسه آموزش دندانپزشکی بود که دوره کارشناسی ارشد را در زمینه های تحقیقات دندانپزشکی، آموزش و مراقبت های دندانپزشکی تخصصی بر اساس برنامه های ارائه شده دانشگاه دندانپزشکی بوستون آمریکا ارائه می کرد.

شرایط کار پس از تحصیل رشته دندانپزشکی در دبی

تمام متخصصان درمانی که به دنبال کار در UAE هستند باید در آزمون MOH شرکت کنند و برای کار در این کشور صلاحیت کسب نمایند. ارزیابی دسته های زیر در آزمون MOH انجام می گردد و آزمون هایی جداگانه برای تخصص های زیر تدارک دیده شده است.

  1. پزشکان و دندانپزشکان
  2. داروسازی و دستیاری
  3. تکنسین
  4. پزشکان، متخصصان و تکنسین های های تکمیلی و جایگزین

3 وزارت بهداشت مختلف در UAE فعالیت می کنند:

  • MOH که وزارت بهداشت است. با قبولی در MOH شما می توانید در 5 عمارت فعالیت کنید اما در دبی و ابوظبی نمی توانید.
  • DAH – مقامات بهداشت دبی که سابقا به عنوان DOHMS ( اداره بهداشت و خدمات پزشکی ) شناخته می شد. تایید و ثبت در DAH برای کار در دبی ضروری است.
  • GHA که مامور اصلی آزمون پزشکی می باشد و معمولا به عنوان MOH/Abu Dhabi شناخته می شود.
شرایط کار پس از تحصیل رشته دندانپزشکی در دبی

شرایط کار پس از تحصیل رشته دندانپزشکی در دبی

دندانپزشکی شاخه ای از پزشکی است که به بهداشت و درمان دندان و دهان مربوط می شود. دندانپزشکان می توانند به صورت تخصصی یا عمومی فعالیت کنند.تخصص ها شامل بهداشت عمومی دندان، عصب کشی، آسیب شناسی فک و صورت، رادیولوژی فک و صورت و دهان، پریودنتیست و پروتز دهانی می باشند.

دندانپزشکان عموما پس از پایان دوره لیسانس، 4 سال تحصیل عمومی را پشت سر می گذارند. دندانپزشکانی که به دنبال اعتبار بیشتر در حوزه های تخصصی هستند، سال های اضافه تری به مدرسه می روند و پس از آنکه دوره خود را به اتمام رساندند مدرک DDS یا DMD دریافت می کنند که به آنها اجازه کار کردن می دهد.

دندانپزشک ها از بروز مشکل در دهان، دندان یا لثه ها جلوگیری می کنند یا آن را تشخیص می دهند و درمان می کنند. آن ها می توانند بیماری ها ( مثل بیماری لثه )، زخم ها و ناهنجاری های ایجاد شده را درمان کنند. دندانپزشکان برای تشخیص مشکل دهان یک فرد و کمک به حل آن، اشعه ایکس را امتحان می کنند. آن ها حفره ها را پر می کنند و هرجا لازم باشد ماده ترمیم می گذارند.همچنین دندانپزشکان می توانند دندان شکسته شده را تعمیر کنند یا جهت دندان های کج را از طریق محکم کردنشان درست کند.

  • حقوق : 35819 AED تا 492066 AED (133,986.66 – 9,753.30 دلار )
  • انعام: 1454 AED – تا 51953 AED ( 395.916- 531.790 دلار )
  • سود تقسیم شده : 1000 AED ( 272.294 دلار )
  • کل مبلغ پرداختی: 36060 AED – 499919 AED ( 9,818.92 تا 13,592.65 دلار )

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل و همچنین گرفتن تابعیت اقامت امارات متحده عربی می توانید با مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) تماس گرفته و مشورت نمایید.

3/5 - (2 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *