شرایط تحصیل در مقطع دکترا نروژ

تعهد به یادگیری مادام العمر و تفکر مستقل باعث می شود نروژ جایگاه خوبی برای تحصیل در مقطع دکترا باشد. سیستم دانشگاه عالی نروژ دارای چندین موسسه بین المللی دارای رتبه بندی جهانی است. یکی از شرایط تحصیل در مقطع دکترا نروژ این است که، دانشجویان دکترا تحقیق را در محيطی فعال با نظارت کارشناسان علمی برجسته جهانی انجام می دهند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

الزامات و شرایط تحصیل در مقطع دکترا نروژ

بین المللی سازی در دستور کار تحصیل در نروژ و آموزش عالی قرار دارد و تعداد زیادی از دوره های آموزش داده شده به زبان انگلیسی تدریس می شوند. نروژ انواع مختلفی از موسسات آموزش عالی و همچنین تحقیق و آموزش را در زمینه های مختلف ارائه می دهد. اکثریت با اعتبار دولتی هستند، که هفت دانشگاه و 22 کالج دانشگاهی طیف وسیعی از موضوعات را پوشش می دهد. تعداد کمی از موسسات خصوصی جهت ادامه تحصیل در نروژ برنامه های تحصیلی PhD را ارائه می دهند، اما اکثر آموزش و تحقیقات دکترا در موسسات دولتی و معتبر دانشگاهی انجام می شود.

آموزش دکترا در نروژ

ارائه موضوع در دانشگاه های مختلف ممکن است با توجه به نقاط قوت تحقیق و امکانات نهادهای خاص متفاوت باشد، اما تحصیل پزشکی در نروژ در تمام رشته های علمی عمده در سراسر سیستم دانشگاهی این کشور در دسترس است. علاوه بر این، نروژ همچنین فرصت های نسبتا منحصر به فرد برای تحقیق و آموزش در زمینه هایی را فراهم می کند، که از موقعیت جغرافیایی کشور در شمال اروپا و لبه قطب شمال برخوردار هستند.آموزش دکترا در نروژ

سایر برنامه های تحقیقاتی بر اساس نقاط قوت نروژ در تحقیقات دریایی، انرژی و آب و هوا، پزشکی و سلامت، غذا، فناوری ارتباطات، بیوتکنولوژی، علوم مواد و فناوری نانو است. سال تحصیلی نروژی معمولا بین اوت و ژوئن، با تعطیلات زمستانی و بهار علاوه بر تعطیلات تابستانی طولانی تر، اجرا می شود.

دوره های دکترا در نروژ

ساختار برنامه های تحصیل پزشکی نروژ به دنبال اهداف و استانداردهای جامع آموزش عالی اروپایی می باشد که توسط فرایند بولونیا با برنامه های کارشناسی، دوره های کارشناسی ارشد و سپس دوره های دکتری ایجاد شده است. نروژ دو راه را برای واجد شرایط دکترا ارائه می دهد، که با توجه به میزان تحصیلات رسمی و نظارت رسمی در آن، متغیر است. ساختار PhD، رویکردی است که در اکثر موارد مورد استفاده قرار می گیرد و شبیه برنامه های دکترا در سایر نقاط اروپا است.

پذیرش دکترا در نروژ

شرایط پذیرش دانشگاه های نروژ این است که، دانشجویان برای برنامه تحصیلی و تحقیق رسمی ثبت نام می کنند، که از یک جزء آموزشی (معادل 30 ECTS) شروع می شود. تمرکز آن بر تحقیق و نوشتن یک پایان نامه دکترا با نظارت منظم دانشگاهی است. این برنامه ها به طور معمول حدود سه سال طول می کشد تا به صورت کامل تمام شوند، اما برخی از آنها بیش از چهار سال است که 25٪ از این دوره برای تدریس در دوره های پایین تر تحصیل محفوظ است.

چنین برنامه هایی می توانند راهی عالی برای کسب آموزش و تجربه رسمی در آموزش دانشگاه در کنار دکترای شما باشند. بررسی یک پایان نامه دکترای نروژی توسط کمیته حداقل سه کارشناس دانشگاهی انجام می شود، حداقل یکی از آنها از خارج از موسسه شما خواهد بود. پس از تاییدیه، شما از پایان نامه خود دفاع می کنید.

دانشجویان بین المللی دکترا نروژ

برای واجد شرایط بودن مدرک دکتری در نروژ، باید کارشناسی ارشد را به پایان برسانید. به عنوان یک دانشجوی بین المللی شما باید در ماه دسامبر و اواسط ماه مارس در سال تحصیلی قبل از ثبت نام مورد نظر برای تحصیل در نروژ درخواست کنید. هر موسسه دارای پروسه درخواست نامه مخصوص به خود است. برخی شرایط معمول:

  • کپی تایید شده از تمام اسناد مرتبط با زمینه تحصیلی شما
  • شرح پروژه تحقیقاتی
  • یک برنامه بودجه برای کل دوره
  • اطلاعات مربوط به منبع تامین مالی
  • بیانیه ای که حاوی مقادیر علمی و یا منابع مورد نیاز است.

شرایط تحصیل رایگان پزشکی در نروژ را از مشاورین ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) بخواهید، مشاورین ما به صورت کامل در این زمینه شما را راهنمایی خواهند کرد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *