تحصیل پزشکی در انگلیس

پزشکی یکی از رقابتی ترین دوره های تحصیلی دانشگاه های انگلستان است، اما هر ساله هزاران دانشجوی بین المللی در دانشکده های پزشکی در سراسر بریتانیا پذیرفته می شوند. استانداردهای ورود برای هر دانشکده پزشکی و برای رشته پزشکی MBBS سختگیرانه و دقیق است. مصاحبه برای پذیرش می تواند سخت باشد و دانشجویان باید انتظار سؤال در مورد انگیزه، کار قبلی و علایق شخصی را داشته باشند و همچنین بتوانند شواهدی از تمام دستاوردهای قبلی از جمله تجربه کاری مرتبط با دوره های پزشکی را ارائه دهند. بر این اساس ما کارشناسان موسسه معتبر مهاجرتی اصطهباناتی در این مقاله به شرح چگونگی تحصیل پزشکی در انگلیس و شرایط و الزامات آن می پردازیم.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

به عنوان مقدمه اطلاعات زیر در مورد دانشگاه های پزشکی انگلیس ارائه می شود:

تعداد دانشگاه های پزشکی انگلیس33 دانشکده پزشکی در بریتانیا برای مقطع کارشناسی پزشکی وجود دارد.
تعداد دانشجویان پزشکی در انگلیسدر حدود 5.010 دانشجو
تعداد دانشجویان بین المللی در رشته های پزشکی در انگلیسدر حدود 29.710 دانشجو در سال 2022
متوسط درآمد پزشکان در انگلیسسالانه در حدود 72.000 تا 105.000 پوند

مزایای تحصیل پزشکی در انگلیس

انگلستان یک مقصد محبوب برای تحصیل در خارج از کشور در بسیاری از رشته ‌ها، به ویژه برای تحصیل پزشکی است. به طور کلی مزایای تحصیل در رشته پزشکی در کشور انگلیس عبارت است از:

  • دسترسی به آموزش های پزشکی پیشرو در جهان: بیش از ۷۰ دانشگاه بریتانیا در رتبه ‌بندی دانشگاه‌ های جهانی QS در بین بهترین ‌های جهان قرار دارند و این کشور به دلیل کیفیت بالای تحقیقات و تدریس در رشته پزشکی سراسر جهان شناخته شده است.
  • وجود فرصت های شغلی متنوع: اگر قصد دارید پس از تحصیل پزشکی در انگلستان کار و طبابت کنید، داشتن تجربه تحصیل در دانشگاه های این کشور می تواند شانس شما را برای یافتن کار از میان فرصت های کاری فراوان افزایش دهد و به پیشرفت سریعتر شما کمک کند.
  • کسب تجربه حرفه ای در رشته پزشکی: تحصیل پزشکی در انگلستان فرصتی برای کسب تجربه حرفه ای در حین تحصیل است. در دانشگاه مرکزی لنکاوی (UCLan) دانشجویان به 5 آزمایشگاه مهارت‌ های بالینی و چندین شبیه ‌ساز انسانی بالینی دسترسی دارند. علاوه بر این دانشجویان در دوره لیسانس پزشکی و لیسانس جراحی  UCLan (MBBS)از سال اول تا فارغ التحصیلی به طور مستقیم با بیماران تماس دارند.
  • کسب رتبه دوم بریتانیا در تحقیقات پزشکی جهان: بر اساس پورتال  Scimago Journal & Country Rank بریتانیا از نظر تحقیقات پزشکی در رتبه دوم (پس از ایالات متحده) در جهان قرار دارد. تحصیل پزشکی در انگلستان فرصتی برای بهره مندی از تخصص پیشرو در جهان در موسسه های تحقیقاتی است.

دانشگاه های پزشکی انگلیس

در جدول زیر رنکینگ و رتبه بندی بهترین دانشگاه های پزشکی انگلیس در بین کشورهای اروپایی و جهان ارائه شده است:

دانشگاه های پزشکی انگلیسرنکینگ در میان دانشگاه های پزشکی انگلستانرنکینگ در میان دانشگاه های پزشکی جهان
دانشگاه آکسفورد University of Oxford18
امپریال کالج لندن Imperial College London214
دانشگاه University College London315
دانشگاه کمبریج University of Cambridge425
King’s College London532
دانشگاه گلاسکو University of Glasgow650
دانشگاه ادینبورگ University of Edinburgh755
دانشگاه منچستر University of Manchester857
دانشگاه بیرمنگام University of Birmingham965
کالج London School of Hygiene & Tropical Medicine1067

دانشگاه های پزشکی مورد تایید وزارت بهداشت و علوم ایران در انگلیس

بسیاری از دانشگاه های علوم پزشکی انگلستان (در حدود 75 دانشگاه) مورد تایید وزارت بهداشت ایران است. در جدول زیر برخی از بهترین دانشگاه های پزشکی انگلیس در سال 2023-2024 مورد تایید وزارت بهداشت ایران ارائه شده است:

دانشگاه های پزشکی رتبه جهانی در سیستم QS 2023رتبه جهانی در سیستم  TIMES2023
دانشگاه آکسفورد41
دانشگاه کمبریج23
دانشگاه امپریال کالج لندن610
کالج دانشگاهی لندن822
کینگز کالج لندن3735
دانشگاه منچستر2854
دانشگاه ادینبرو1529
دانشگاه وارویک64104
دانشگاه بریستول6176
دانشگاه گلاسکو8182

هزینه تحصیل پزشکی در کینگز کالج لندن در هر ترم 9.000 پوند استهزینه تحصیل پزشکی در انگلیس

هزینه های تحصیل پزشکی در انگلیس در چند دانشگاه برتر این کشور و با شرایط اخذ پذیرش در جدول زیر ارائه شده است:

دانشگاه پزشکی انگلیسدوره پزشکی

 

شرایط لازمهزینه تحصیل پزشکی برای دانشجویان بین المللی از کشورهای غیر اتحادیه اروپا
دانشگاه منچستر

University of Manchester

دوره تحصیلات بالینی پزشکیدارا بودن مدرک دیپلم دبیرستان با نمره های A در دروس علوم پایه

دارا بودن مدرک زبان آیلتس 7

پذیرش در آزمون های ورودی پزشکی

از سال اول تا دوم: در حدود 38.000 پوند

از سال سوم به بعد: در حدود 58.000 پوند برای هر سال که با تورم افزایش می یابد.

King’s College Londonهمه دوره های پزشکیدارا بودن مدرک دیپلم دبیرستان با نمره های A در دروس علوم پایه

دارا بودن مدرک زبان آیلتس 7

پذیرش در آزمون های ورودی پزشکی

هر ترم تحصیلی در حدود 9.000 پوند
امپریال کالج لندن Imperial College Londonهمه دوره های پزشکیدارا بودن مدرک دیپلم دبیرستان با نمره های A در دروس علوم پایه

دارا بودن مدرک زبان آیلتس 7

پذیرش در آزمون های ورودی پزشکی

هر ترم تحصیلی در حدود 1.725 پوند
دانشگاه University College Londonهمه دوره های پزشکیدارا بودن مدرک دیپلم دبیرستان با نمره های A در دروس علوم پایه

دارا بودن مدرک زبان آیلتس 7

پذیرش در آزمون های ورودی پزشکی

هر ترم تحصیلی در حدود 6.000 پوند

شرایط تحصیل پزشکی در انگلیس

پذیرش در مقاطع پزشکی در انگلستان و اخذ ویزای تحصیلی انگلیس برای رشته پزشکی بسیار رقابتی است و متقاضیان باید دارای الزامات و شرایط بسیار بیشتری نسبت به دیگر رشته ها باشند. دانشجویان باید دارای سوابق تحصیلی قوی و همچنین تجربه کاری مرتبط یا داوطلبانه باشند. علاوه بر این دانشجویان بین المللی برای مهاجرت به انگلیس از طریق تحصیل در دانشگاه های پزشکی این کشور باید دارای شرایط زیر باشند:

  • شرکت در دوره Foundation: دانشجویان قبل از ورود به دانشگاه یا کالج پزشکی انگلیس باید با شرکت در دوره های یک ساله Foundation آمادگی های لازم تحصیلی را کسب کنند.
  • شرکت در دوره A-Level: از مهم ترین دوره های ورود به رشته پزشکی انگلستان دوره A-Level را می توان نام برد. در این دوره 2 ساله دانشجویان به فراگیری دروس زیست شناسی و شیمی می پردازند.
  • دارا بودن مدرک دوره دیپلم متوسطه: دانشجویان بین المللی باید تحصیلات 2 ساله سطح پیشرفته  A-level را پس از تمام شدن دبیرستان تکمیل کنند.
  • دارا بودن نمره های خوب از دروس علوم پایه دبیرستان: دارا بودن حداقل 80٪ نمره در دروس زیست شناسی، شیمی یا فیزیک دوره دبیرستان و دارا بودن نمره 3 در A-Level از دروس شیمی یا زیست شناسی
  • دارا بودن مدرک زبان انگلیسی: دارا بودن نمره 38 در آزمون IB یا نمره 7 در آزمون آیلتس
  • کسب نمره لازم در آزمون ورودی: آزمون پذیرش پزشکی انگلستان
  • دارا بودن تجربه کاری: مطابق با معیارهای UCAS
  • ارائه انگیزه نامه قوی: مطابق با معیارهای UCAS
  • پذیرش در مصاحبه های علمی

تحصیل پزشکی در انگلیس با مدرک دیپلم

دانشجویان بین المللی با دارا بودن مدرک دیپلم می توانند در دوره های پزشکی دانشگاه های انگلستان تحصیل کنند. این برخلاف قوانین تحصیل پزشکی در آمریکا و کانادا است، زیرا در این دو کشور دانشجویان قبل از تحصیل پزشکی باید در دوره کارشناسی یا لیسانس علوم پایه تحصیل و مدرک خود را دریافت کنند. در واقع شرط مهم تحصیل پزشکی در آمریکا و کانادا دارا بودن مدرک لیسانس علوم پایه است. تحصیل در رشته پزشکی در دانشگاه های انگلیس پس از تمام شدن دوره دبیرستان و با اخذ مدرک دیپلم از مهم ترین مزایای تحصیل در این کشور اروپایی است. وکیل مهاجرت در مجموعه های مهاجرتی دارای اطلاعات کامل در مورد نحوه تحصیل در دانشگاه های پزشکی انگلستان با مدرک دیپلم هستند.

برخلاف آمریکا و کانادا در انگلیس با مدرک دیپلم می توان پزشکی خواندمدت زمان تحصیل پزشکی در انگلیس

مدت زمان تحصیل در دوره لیسانس پزشکی در انگلستان که یک مدرک کارشناسی است  معمولاً 5 تا 6 سال طول می کشد.

مدت زمان تحصیل دوره کارشناسی ارشد پزشکی در حدود یک تا 2 سال است و به پیشینه قوی در علوم پایه و/یا مراقبت های بهداشتی نیاز دارد. مدت زمان هر یک از دوره های پزشکی در انگلستان عبارت است از:

مدت زمان تحصیل در دوره لیسانس پزشکی Bachelor of Medicine

  • مدت زمان دوره تحصیلی: 5 تا 6 سال
  • شرایط تحصیل: دارا بودن مدرک دبیرستان یا معادل آن با سوابق تحصیلی قوی، از جمله دروسی مانند زیست شناسی، شیمی و فیزیک
  • مدرک لیسانس پزشکی، که به عنوان MBBS نیز شناخته می شود، دانشجویان را برای شغلی در پزشکی، از جمله نقش هایی مانند پزشک، جراح، و محققان پزشکی آماده می کند. در سال های اولیه دوره، دانشجویان در مورد علوم پایه و اصطلاحات پزشکی و در سال های بعد در مهارت های بالینی و مراقبت از بیمار تمرکز می کنند.

مدت زمان تحصیل در دوره فوق لیسانس پزشکی Master’s in Medicine

  • مدت زمان دوره تحصیلی: یک تا 2 سال
  • شرایط تحصیل: دارا بودن مدرک لیسانس پزشکی
  • کارشناسی ارشد در پزشکی یک دوره تحصیلات تکمیلی است که بر ارتقای دانش و مهارت های متخصصان مراقبت های بهداشتی در زمینه خاصی از پزشکی تمرکز دارد. کارشناسی ارشد پزشکی معمولا شامل دوره های پیشرفته در زمینه هایی مانند فارماکولوژی، پاتوفیزیولوژی، اپیدمیولوژی، تحقیقات بالینی و مراقبت از بیمار است.

مدت زمان تحصیل در دوره دکترای پزشکی  PhD Medicine

  • مدت زمان دوره تحصیلی: 4 تا 6 سال
  • شرایط تحصیل: دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد پزشکی
  • دکترای پزشکی یک مدرک پیشرفته است که شامل انجام تحقیقات اصلی در زمینه پزشکی است. بسیاری از دارندگان مدرک دکترای پزشکی در تحقیقات، توسعه و امور نظارتی در شرکت های دارویی و بیوتکنولوژی کار می کنند، برخی دیگر در دانشگاه ها استاد و محقق می شوند یا در سازمان های دولتی مانند مؤسسه ملی بهداشت کار می کنند.

آزمون ورودی پزشکی در انگلیس

دانشجویان بین المللی برای تحصیل در انگلیس در رشته پزشکی باید در آزمون های ورودی شرکت و نمره لازم را کسب کنند. بیشتر کالج های پزشکی انگلستان از دانشجویان بین المللی می خواهند قبل از ارائه درخواست در یک آزمون استعداد شرکت کند. هر دانشکده پزشکی دارای آزمون های ورودی و پذیرش یکسان نیستند، اما بیشتر آنها دارای آزمون های UCAT یا BMAT یا GAMSAT هستند. کالج های پزشکی هر کدام در وب سایت خود اعلام می کنند که نیاز به نمره های کدام آزمون دارند. ممکن است با توجه به کالج های پزشکی که در نظر دارید برای پذیرش تحصیلی درخواست دهید، ترکیب های مختلفی از این آزمون ها را داشته باشید:

آزمون ورودی UCAT

بیشتر کالج های پزشکی انگلستان آزمون UCAT  یاUKCAT  سابق را به عنوان آزمون ورودی خود در نظر می گیرند. متقاضیان قبل از درخواست باید در UCAS ثبت نام کرده و در UCAT شرکت کنند. صفحه ثبت نام این آزمون معمولاً در ماه می باز و در سپتامبر بسته می شود. این آزمون از ماه جولای تا اکتبر، قبل از آخرین مهلت درخواست UCAS در پزشکی، 15 اکتبر هر سال برگزار می شود. رایج ترین آزمون پذیرش مورد استفاده در انگلستان، آزمون استعداد بالینی دانشگاه UCAT است که اغلب برای برنامه های دندانپزشکی و پزشکی در انگلستان استفاده می شود. این آزمون برای امتحان دانش تحصیلی یا پیشرفت تحصیلی نیست، بلکه مهارت‌ های استدلال انتقادی و سایر ویژگی ‌های حرفه‌ای متقاضیان را ارزیابی می کند. آزمون UCAT شامل 5 بخش است:

آزمون ورودی BMAT

برخی از کالج های پزشکی انگلستان آزمون BMAT را به عنوان آزمون ورودی و پذیرش پزشکی اعلام کرده اند. چند کالج پزشکی، از جمله کمبریج و UCL کالج دانشگاهی لندن به جای UCAT به این آزمون نیاز دارند. بسیاری از متقاضیان این آزمون را راحت تر می دانند که نیاز به آمادگی کمی دارد.

آزمون ورودی GAMSAT

آزمون ورودی پزشکی GAMSAT مختص تحصیل در دوره های تحصیلات تکمیلی پزشکی و تعدادی از دوره های پزشکی استاندارد مانند UKCAT است. متقاضی باید قبل از درخواست UCAS در GAMSAT ثبت نام کرده و در این آزمون شرکت کند. ثبت نام در ماه آگوست و زمان برگزاری این آزمون در سپتامبر می باشد. متقاضیان باید قبل از ارسال درخواست کالج پزشکی خود برای شرکت در GAMSAT ثبت نام کنند (به طور کلی در سال آخر یا سال دوم تا آخر دوره کارشناسی). کالج های پزشکی معمولاً نمره و عملکرد GAMSAT  متقاضی را در مقطع کارشناسی و همچنین معدل تحصیلی در نظر می گیرند.

آزمون ورودی MCAT

آخرین آزمون ورودی کالج های پزشکی انگلستان، آزمون MCAT است. چندین کالج پزشکی در بریتانیا MCAT را به عنوان یک آزمون ورودی برای متقاضیان بین المللی می پذیرند. به خصوص برای متقاضیان از آمریکای شمالی این آزمون ارائه می شود.

بنابراین اگر قصد دارید به عنوان یک دانشجوی بین المللی در انگلستان تحصیل کنید، باید شرایط پذیرش را قبل از ارائه درخواست خود و نیاز به آزمون MCAT بررسی کنید.

بورسیه پزشکی انگلیس از چند صد پوند تا 5 سال معافیت از شهریه متغیر استبورسیه پزشکی در انگلیس

دولت انگلستان از دانشجویان دارای مشکلات مالی برای تحصیل در دوره پزشکی از طریق اعطای بورسیه های تحصیلی حمایت و پشتیبانی می کند. بورسیه تحصیلی انگلیس برای تحصیل پزشکی از چند صد پوند تا 5 سال پرداخت شهریه دانشگاه متغیر است. برخی از بهترین بورسیه تحصیلی کالج های پزشکی دانشگاه های انگلستان در سال 2023-2024 عبارت است از:

بورسیه Imperial Scholarship

امپریال کالج لندن بورسیه های تحصیلی مختلفی را به دانشجویان پزشکی اعطا می کند. میزان این بورسیه در حدود 9.250 یورو در سال به مدت 6 سال است. از بهترین بورسیه این دانشگاه می توان بورسیه ویلیام انگلسی را نام برد.

بورسیه Hull York Scholarship

کالج پزشکی هال به همه دانشجویان رشته پزشکی با درآمد خانواده کمتر از 25.000 در ماه این بورسیه را اعطا می کند. مبلغ این بورسیه در حدود 2.400 پورو برای مدت 5 سال تحصیلی است.

بورسیه Akindolie Medical Scholarship

این بورسیه به یاد دکتر فرانک اکیندولی به مبلغ 1.500 پوند و برای مدت یک سال به دانشجویان پزشکی انگلستان اعطا می شود.

تحصیل دندانپزشکی در انگلستان

شرایط تحصیل دندانپزشکی در انگلستان از بسیاری جهات شبیه به تحصیل پزشکی در این کشور است. دانشجویان بین المللی برای تحصیل دندانپزشکی در انگلیس باید دارای نمره های سطح A در دروس ریاضیات، زیست شناسی، فیزیک و شیمی دبیرستان باشند. علاوه بر این دارا بودن مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس 7 و یا تافل نیز الزامی است. دارا بودن تجربه کاری در حوزه دندانپزشکی و همچنین کسب نمره لازم در آزمون های ورودی دندانپزشکی نیز لازم است. مدت زمان تحصیل دندانپزشکی در انگلستان در حدود 5 تا 6 سال است. هزینه های تحصیل دندانپزشکی در انگلستان در سال اول در حدود 27.000 پوند است.

تحصیل داروسازی در انگلیس

مدرک داروسازی انگلستان یا MPharm به دانشجویانی اعطا می شود که در دوره 4 ساله لیسانس داروسازی این کشور تحصیل کنند. پس از پایان دوره 4 ساله دانشجویان باید دوره یک ساله کارآموزی را نیز بگذرانند و سپس می توانند با دریافت مدرک داروسازی به عنوان داروساز مشغول کار شوند. دانشجویان برای تحصیل در رشته داروسازی در انگلستان همانند رشته های پزشکی و دندانپزشکی باید دارای نمره A در دروس زیست شناسی، شیمی، فیزیک و ریاضیات دبیرستان باشند. دارا بودن مدرک مهارت زبان آیلتس 6 و همچنین گذراندن دوره Foundation in Pharmacy نیز الزامی است.

مدارک لازم برای اخذ پذیرش پزشکی در انگلیس

مهم ترین مدارک لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی رشته پزشکی انگلیس عبارت است از:

  • ریز نمرات تحصیلی، مدارک دبیرستان یا مدارک تحصیلی دیگر
  • گواهی دیپلم دبیرستان و گواهی تحصیلات سطح پیشرفته  A-level یا Foundation
  • مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس 7 یا تافل
  • کسب نمره لازم در آزمون ورودی BMATو UCAT
  • انگیزه نامه تحصیلی
  • رزومه کاری (CV) شامل پیشینه تحصیلی، تجربه کاری (در صورت وجود)، فعالیت های فوق برنامه، دستاوردها و هر گونه اطلاعات مرتبط دیگر
  • 3 توصیه نامه تحصیلی از معلمان، استادان یا متخصصان با اثبات توانایی های علمی، ویژگی های شخصیتی و تحصیلی دانشجو برای تحصیل پزشکی
  • گواهی سلامت پزشکی
  • مدارک شناسایی، کپی پاسپورت یا کارت ملی
  • عکس‌ در اندازه پاسپورت

کار حین تحصیل در رشته پزشکی در انگلیس

دانشجویان بین المللی ضمن تحصیل پزشکی در دانشگاه های انگلستان با دریافت مجوز کار پاره وقت دانشجویی می توانند در این کشور به کار بپردازند. کار حین تحصیل برای دانشجویان بین المللی نه تنها موجب تامین بخش زیادی از هزینه های تحصیل و زندگی در مدت اقامت تحصیلی در انگلیس می شود بلکه شرایط کسب تجربه کاری ارزشمند برای کار پس از فارغ التحصیلی را نیز فراهم می کند. مدت زمان کار حین تحصیل پزشکی در انگلیس تا 20 ساعت در هفته می باشد.

درآمد پزشکان در انگلیس

بر اساس رتبه بندی موضوع پزشکی راهنمای دانشگاه گاردین 2024، پنج دانشگاه پزشکی زیر بالاترین درصد فارغ التحصیلانی را دارند که در طی 15 ماه پس از فارغ التحصیلی، مشاغل پزشکی با درآمد عالی پیدا می کنند یا در حال ادامه تحصیل در سطح آموزش حرفه ای هستند:

  • دانشگاه کمبریج University of Cambridge  100%
  • دانشگاه ادینبورگ University of Edinburgh  100%
  • امپریال کالج لندن Imperial College London  100%
  • دانشگاه گلاسکو University of Glasgow  100%
  • دانشگاه بریستول University of Bristol  100%

در جدول زیر متوسط درآمد و حقوق دندانپزشکان در انگلیس ارائه شده است:

متوسط درآمد یک پزشک عمومی در انگلیسسالانه در حدود 72.000 تا 105.000 پوند
درآمد و حقوق یک پزشک جراح در انگلیسسالانه در حدود 79.860 تا 149.400 پوند
درآمد و حقوق یک روانپزشک در انگلیسسالانه در حدود 79.860 تا 107.668 پوند
درآمد و حقوق یک محقق پزشکی در انگلیسسالانه در حدود 25.000 تا 60.000 پوند
درآمد و حقوق یک مشاور پزشکی در انگلیسسالانه در حدود 82.096 تا 110.683

مهلت جستجوی کار پس از فارغ التحصیلی پزشکی انگلیس تا 2 سال استاقامت انگلیس از طریق تحصیل پزشکی

دانشجویان بین المللی پس از فارغ التحصیلی از دوره پزشکی دانشگاه های انگلستان می توانند در مهلت جستجوی کار در این کشور شغل مناسب مرتبط با رشته تحصیلی خود را پیدا کنند. مدت زمان جستجوی کار در انگلیس پس از فارغ التحصیلی تا 2 سال است. فارغ التحصیلان در این فرصت می توانند کار مورد نظر در رشته پزشکی را پیدا کرده و مشغول کار و طبابت در این کشور شوند. پس از چند سال کار و طبابت در حوزه پزشکی و زندگی در انگلیس امکان دریافت مجوز اقامت دائم و در نهایت دریافت شهروندی انگلستان برای دانشجویان بین المللی وجود دارد.

سخن آخر

در این مقاله در مورد تحصیل پزشکی در انگلیس توضیحات لازم را ارائه دادیم. علاوه بر این در مورد آزمون های ورودی، تحصیل پزشکی با مدرک دیپلم، هزینه های تحصیل پزشکی و بهترین دانشگاه های پزشکی این کشور اطلاعات مورد نیاز شرح داده شد. اگر قصد تحصیل در رشته پزشکی انگلیس را دارید و نمی دانید از کجا شروع کنید، مشاوران و وکلای مهاجرت موسسه مهاجرتی اصطهباناتی بهترین راهنمایی های لازم را به شما ارائه می دهند. از خدمات مشاوران و وکلای این مجموعه مهاجرتی می توان به دریافت پذیرش تحصیلی دانشگاه های انگلستان، دریافت ویزای دانشجویی انگلیس و ارائه مشاوره های مهاجرتی تا زمان عزیمت به انگلیس اشاره کرد.

سوالات متداول در مورد تحصیل پزشکی در انگلیس

1- برای یک دانشجوی بین المللی تحصیل پزشکی در کدام کشور بهتر است؟

4 دانشکده از 10 دانشکده پزشکی برتر جهان در بریتانیا هستند. دانشکده های پزشکی انگلستان یک مقصد محبوب در میان دانشجویان بین المللی است که می خواهند مدرک MBBS را دریافت کنند.

2- برای تحصیل پزشکی در انگلیس باید در چه درس هایی عالی باشم؟

شرایط تحصیل پزشکی در انگلستان دارا بودن نمره های عالی در دروس فیزیک، شیمی و زیست شناسی دبیرستان است. با این حال، برخی از دانشکده های پزشکی برتر در انگلستان ممکن است دانشجویان را ملزم به دارا بودن نمره عالی در ریاضیات کنند.

3- سن مناسب برای تحصیل پزشکی در انگلستان چقدر است؟

متقاضیان باید حداقل 18 سال سن داشته باشند تا واجد شرایط ورود به مقطع کارشناسی ارشد پزشکی در انگلستان باشند.

4- آیا بورسیه ای برای تحصیل پزشکی در انگلستان وجود دارد؟

بله، طیف وسیعی از بورسیه ها برای تحصیل در رشته پزشکی در انگلستان وجود دارد.

5- آیا بدون نمره زیست شناسی می توان در رشته پزشکی انگلیس تحصیل کرد؟

خیر. بدون نمره زیست شناسی نمی توانید واجد شرایط ورود به مقطع کارشناسی ارشد پزشکی در انگلستان شوید.

2.5/5 - (6 امتیاز)

مطالب مرتبط

6 دیدگاه برای “تحصیل پزشکی در انگلیس

  1. Moosa گفت:

    سلام خسته نباشید.
    من دانشجوی زیست شناسی دانشگاه آزاد هستم. تا یک سال و نیم دیگ تموم میشم. از لحاظ معدل، دیپلمم معدل خوبی ندارم و بخش بیشتر دانشگاهم ک گذشته، دیر تصمیم ب درس خوندن گرفتم و گذشتم رو متاسفانه پوشش نمیده. میخواستم بدونم با داشتن آیلتس ۷.۵ یا ۸ میتونم پذیرش مستقیم بگیرم یا باید آزمون UKCAT شرکت کنم و از کالج شروع کنم؟ چون اگر بخوایم در نظر بگیریم، از نظر زمانی طولانی میشه. و میخواستم پذیرش مستقیما ب دانشگاه باشه و نیازی ب کالج نباشه. شدنیه؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      برای تحصیل مستقیم انگلستان نیاز به گذراندن کالج ها دارید.

  2. زهره قنبری گفت:

    سلام رتبه های زیر ۱۰۰ کنکور سراسری میتوانند بورسیه تحصیلی کشور های اروپایی را دریافت کنند؟ کلا رتبه کنکور در گرفتن بورسیه تاثیر دارد یا فقط سوابق تحصیلی دوره دبیرستان؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      بله، با قبول شدن در کنکور سراسری می توانید برای پذیرش مستقیم ادام نمایید.

  3. عباسی گفت:

    سلام من دانشجوی پزشکی هستم برای تخصص میخواستم برم انگلیس . شرایط و هزینه ها چه طوریه و مثل کشور های دیگه حقوق دارن دانشجو های رزیدنتی؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      برای ادامه تحصیل در انگلیس باید در ابتدا در آزمون تایید مدرک پزشکی عمومی خود را تایید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *