تحصیل رشته تربیت بدنی در فرانسه

آیا متقاضی تحصیل رشته تربیت بدنی در فرانسه هستید؟ تربیت بدنی یکی از رشته های مورد توجه فرانسه می باشد زیرا این کشور علاقه به حضور و رقابت در میادین ورزشی دارد. هزینه تحصیل تربیت بدنی مقرون به صرفه بوده و تمام اروپا مدرک فارغ التحصیلان رشته تربیت بدنی فرانسه را قبول دارند. در نهایت شما قادر خواهید بود تا پس از اتمام تحصیل، به کار در کشور فرانسه بپردازید و اقامت کشور فرانسه را نیز اخذ نمائید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

تحصیل رشته تربیت بدنی در فرانسه

در این مقاله که به کوشش موسسه اصطهباناتی گردآوری شده، به بررسی موارد زیر در ارتباط با تحصیل رشته تربیت بدنی در فرانسه پرداخته شده:

  • دانشگاه های دارای رشته تربیت بدنی در فرانسه
  • شرایط تحصیل رشته تربیت بدنی در فرانسه
  • هزینه تحصیل رشته تربیت بدنی در فرانسه
  • درآمد فارغ التحصیلان رشته تربیت بدنی در فرانسه

برای کسب اطلاعات دقیق تر با مشاوران مجرب موسسه اصطهباناتی در شعب تهران، شیراز، مشهد، تبریز و اصفهان تماس برقرار کنید

دانشگاه های دارای رشته تربیت بدنی در فرانسه

برای تحصیل در فرانسه چهار دانشگاه در فرانسه رشته تربیت بدنی را ارائه می دهند که به شرح زیر است:

دانشگاه بلیز پاسکال

دانشگاه بلیز پاسکال پایتخت جهانی برگزاری فیلم های کوتاه می باشد و انواع مختلفی از رویدادهای فرهنگی و ورزشی را ارائه می دهد.با چنین شرایطی، دانشگاه Blaise Pascal زمینه ای ایده آل برای دانشجویانی که مایل به تحصیل در یکی از زمینه های مهم آموزشی و تحقیقاتی مانند علوم و فناوری ها، ادبیات، زبان خارجه و هنرها، علوم انسانی و اجتماعی، علوم و فنون فعالیت های بدنی و ورزشی فراهم می کند. دانشگاه با 1150 کارمند و استاد دانشگاه، به دلیل کیفیت تدریس و تحقیقات مشهور است. این مرکز دارای چهار مدرسه دکترا و 31 آزمایشگاه و تیم تحقیقاتی بوده که شانزده مورد از آنها با مرکز ملی تحقیقات علمی و دو مورد با موسسه ملی تحقیقات در کشاورزی در ارتباط هستند.این موسسه 14000 برنامه تحصیلی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در تمامی زمینه ها ارائه می دهد.

دانشگاه اورلئان

دانشگاه اورلئان در سال 1306 توسط پاپ کلمنت پنجم تأسیس شده و یکی از قدیمی ترین دانشگاه های اروپا بوده که در سراسر اتحادیه مشهور است. موسسه اورلئان در طول انقلاب فرانسه در سال 1793، مانند هر دانشگاه دیگر تعطیل شد اما در دهه 1960 با ایجاد یک پردیس در جنوب اورلئان به کار خود ادامه داد. امروزه دارای دانشکده های حقوق، اقتصاد و مدیریت (DEG)، علوم و فناوری (CoST)، ادبیات، زبان و علوم ورزشی (LLSH) ، چهار موسسه فناوری (IUT)، دانشکده تحصیلات تکمیلی برای تدریس و آموزش می باشد. INSPE، دانشکده فنی و مهندسی پلی تکنیک، یک رصدخانه علوم و نجوم (OSUC) و یک دانشکده فیزیوتراپی (EUK) نیز وجود دارد.

دانشگاه مونپلیه

دانشگاه Montpellier (UM) ششمین دانشگاه بزرگ فرانسه است که حدود 50000 دانشجو از جمله 7000 دانشجوی بین المللی دارد و یکی از مبتکرترین موسسات آموزش عالی در جهان بوده. دانشگاه مونپلیه در بسیاری از رتبه بندی های بین المللی جایگاه بسیار بالایی دارد: رتبه اول در جهان در رده بندی شانگهای 2018 برای رشته های اکولوژی، مقام خلاق ترین دانشگاه فرانسه در سال 2018 در رتبه بندی Reuter، رتبه پنجم در فرانسه در سال 2018 برای کیفیت انتشارات علمی خود، سومین دانشگاه فرانسه در “رتبه بندی دانشگاه های تاثیرگذار” سال 2019 از آموزش عالی تایمز. این موسسه دارای رشته تربیت بدنی در مقطع کارشناسی می باشد.

دانشگاه کلود برنارد لیون

موسسه کلود برنارد که نام آن از یک فیزیولوژیست فرانسوی گرفته شده در سال 1971 تأسیس در شهر لیون تاسیس شده است و بر رشته های علوم و فناوری ، بهداشت و ورزش متمرکز می باشد.شهر لیون در مرکز فرانسه و سومین شهر بزرگ کشور است. دانشگاه کلود برنارد یکی از از موسسات آموزش عالی است، که از جمعیت بالای دانشجویی در سطح شهر و جو اجتماعی خوبی برخوردار بوده.کلود برنارد سالانه با حدود 4000 مقاله منتشر شده بین المللی و 40 اختراع ثبت شده در صدر موسسات معتبر قرار دارد. از سال 2013 تقریباً 300 دانشجو و محقق از دانشگاه کلود برنارد در CIRI، مرکز بین المللی تحقیقات عفونت شناسی مستقر شده اند و به بررسی معالجه و روش های پیشگیری از ویروس ابولا می پردازند.

شرایط تحصیل رشته تربیت بدنی در فرانسه

برای تحصیل در فرانسه در رشته تربیت بدنی مؤسسات دولتی ویژه ای هستند که دروس عمومی تربیت بدنی را با تحصیلات ورزشی سطح بالا ترکیب کرده و فهرست درسی فوق العاده ای ساخته اند.برای پاسخ به ضعف آموزش ورزشی در برنامه درسی فرانسه و به این دلیل که در اوایل دهه 1960 نتایج فاجعه آمیزی توسط ورزشکاران فرانسه در المپیک های تابستانی 1960 و 1964 ثبت شد، دولت فرانسه شبکه تخصصی موسوم به “Sportétudes” را راه‌اندازی کرده و به طور جدی بر رشته تربیت بدنی متمرکز شدند.هر فدراسیون ورزشی در فرانسه که از طرف وزیر ورزش و همچنین کمیسیون ملی ورزش به آن برچسب سطح بالا بودن داده می شود، مقصد خوبی برای کار و پیشرفت فارغ التحصیلان تربیت بدنی است. انستیتوی ملی ورزش و تربیت بدنی (INSPP) چندین مرکز از این قطب های ورزشی را در خود جای داده است.

در برخی از ورزش های ساخت یافته تر مانند فوتبال، آموزش تخصصی توسط یک مرکز آموزش فوتبال که دارای کلوب های ورزشی حرفه ای هستند، انجام می شود.تحصیل دوره کارشناسی تربیت بدنی حدود چهار سال به طول می انجامد که به زبان انگلیسی و فرانسه ارائه شده و پس از آن نیز دوره کارشناسی ارشد است که دو تا سه سال زمان می برد. در صورتی که شما در رشته های مختلف ورزشی مقام آورده باشید، ورودیتان به دانشگاه بسیار راحت تر خواهد بود.

شرایط تحصیل رشته تربیت بدنی در فرانسه

شرایط تحصیل رشته تربیت بدنی در فرانسه

هزینه تحصیل رشته تربیت بدنی در فرانسه

هزینه تحصیل تربیت بدنی در مقاطع لیسانس به زبان انگلیسی یا فرانسه حدود 2000 تا 5000 یورو خواهد بود.برخلاف میزان شهریه، هزینه های زندگی دانشجویی در فرانسه از کشورهای همسایه بیشتر است. خوشبختانه، دانشجویان اغلب در بخش هایی همچون غذا و حمل و نقل واجد شرایط دریافت یارانه هستند همچنین دانشجویان بین المللی که مایل به ادامه تحصیل در فرانسه هستند نیز می توانند از تسهیلات خوابگاه استفاده کنند. هزینه های زندگی در شهرهای کوچکتر کمتر است، بنابراین این موردی است که باید در تصمیم گیری در مورد محل تحصیل به خاطر بسپارید.دانشجویان بین المللی برای مهاجرت به فرانسه و اقامت در فرانسه گزینه های مختلفی خواهند داشت. شما می توانید با هزینه حدود 120 یورو در ماه در محل اقامت دانشگاه بمانید البته تقاضا برای این خوابگاه ها زیاد است. انتخاب براساس معیارهای هر موسسه انجام شده و به دانشجویان نیز بورسیه اعطا می شود. اجاره یک آپارتمان استودیوی خصوصی حدود 457 تا 542 یورو هزینه خواهد داشت. همخانه داشتن گزینه دیگری برای دانشجویان بین المللی است که بسته به موقعیت مکانی حدود 200 تا 800 یورو در ماه هزینه دارد و شما می توانید آن را تقسیم کنید. خورد و خوراک در فرانسه نیز حدود 300 یورو می باشد.

هزینه تحصیل رشته تربیت بدنی در فرانسه

هزینه تحصیل رشته تربیت بدنی در فرانسه

درآمد فارغ التحصیلان رشته تربیت بدنی در فرانسه

فردی که در حوزه تربیت بدنی فرانسه کار می کند به طور معمول سالانه حدود 40400 یورو درآمد دارد. حقوق از 16200 EUR (پایین ترین میانگین) تا 81100 یورو (بالاترین میانگین) متغییر است. این متوسط حقوق سالانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است. البته حقوق بین جایگاه های شغلی مختلف، می تواند متفاوت باشد.سطح تجربه مهمترین عامل در تعیین حقوق است. طبیعتا هرچه سال ها تجربه کسب شود، دستمزد بیشتر خواهد شد. در حالت کلی، کارکنان با کسب تجربه ای از دو تا پنج سال به طور متوسط 32٪ بیشتر از یک فرد تازه وارد جوان در تمام صنایع و رشته های فرانسه درآمد کسب می کنند که با توجه به میانگین حقوق در این بخش حدود 52000 یورو سالانه می باشد البته لازم به ذکر است که این میزان حقوق کاملا مرتبط به رسته شغلی و توانایی هایتان نیز می باشد. یکی دیگر از محبوب‌ترین رشته‌های تحصیلی در فرانسه نیز که دارای شرایط بسیار مناسبی است، تحصیل پزشکی در فرانسه است. شما با اخذ پذیرش این رشته در برترین دانشگاه‌های فرانسه، می‌توانید به کار در سراسر اروپا بپردازید.

با مطالعه مقاله بالا نسبت به مهم ترین دانشگاه های فرانسه که رشته تربیت بدنی را ارائه می دهند و شرایط تحصیل در این رشته آشنایی پیدا کردید همچنین هزینه های تحصیل رشته تربیت بدنی و زندگی دانشجویی در فرانسه و حقوق فارغ التحصیلان نیز بررسی شد. جهت کسب اطلاعات دقیق تر با مشاورین مجرب موسسه اصطهباناتی تماس برقرار کنید.

سوالات متداول در مورد تحصیل رشته تربیت بدنی در فرانسه

1- آیا تحصیل رشته تربیت بدنی در فرانسه به زبان انگلیسی امکان پذیر است؟

بله، به زبان انگلیسی نیز تحصیل تربیت بدنی فرانسه امکان پذیر است.

2- آیا برای تحصیل رشته تربیت بدنی در فرانسه به داشتن آیلتس نیاز است؟

بله برای تحصیل در دانشگاه های معتبر به مدارک آیلتس نیاز دارید.

3- هزینه تحصیل رشته تربیت بدنی در فرانسه چقدر است؟

هزینه دوره کارشناسی حدود 2000 یورو تا 5000 یورو خواهد بود.

4- آیا هزینه تحصیل رشته تربیت بدنی در فرانسه به زبان انگلیسی و فرانسوی متفاوت است؟

خیر هزینه هر دو به یک اندازه می باشد.

5- رنکینگ جهانی دانشگاه های دارای رشته تربیت بدنی در فرانسه چگونه است؟

بعضی موسسات تربیت بدنی فرانسه در میان 2000 موسسه برتر دنیا هستند.

6- هزینه زندگی دانشجویی برای تحصیل رشته تربیت بدنی در فرانسه چقدر است؟

هزینه زندگی ماهانه دانشجویی حدود 400 تا 800 یورو می باشد.

7- آیا بازار کار رشته تربیت بدنی در فرانسه خوب است؟

فرانسه طی سال های اخیر اهمیت زیادی به بخش تربیت بدنی می دهد به همین دلیل مشاغل زیادی فراهم شده است.

8- آیا دانشگاه های رشته تربیت بدنی در فرانسه بر بازار کار تمرکز دارند؟

بله، بعضی موسسات پس از فارغ التحصیلی افراد را به باشگاه های معتبر معرفی می کنند.

9- آیا تحصیل رشته تربیت بدنی در فرانسه مقرون به صرفه است؟

هزینه تحصیل رشته تربیت بدنی در فرانسه کاملا مقرون به صرفه می باشد.

10- دوره های موجود برای تحصیل رشته تربیت بدنی در فرانسه کدامند؟

دوره های مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد، همچنین دوره های کوتاه مدت نیز وجود دارد.

11- آیا مدارک موسسات تربیت بدنی در فرانسه معتبر هستند؟

بله تمام اروپا این موسسات را قبول دارند.

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *