زندگی در هانوفر آلمان

فرهنگ در هانوفر نقش مهمی دارد. بیش از 20 موزه وجود دارد که هنر و سبک هر دوره را نمایش می دهد و بازدید کنندگان را با تاریخ شهر آشنا می کند. موزه Sprengel یکی از معتبر ترین موزه های هنر مدرن قرن بیستم و بیست و یکم است که تاریخ و مدرنیته را با زندگی در هانوفر آلمان به سبک امروزی ادغام می کند. شرایط زندگی در آلمان و شهر های معروف آن را می توانید از زبان مشاورین متخصص ما در موسسه حقوقی توسعه گران مهر بشنوید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط زندگی در هانوفر چگونه است

هانوفر در بسیاری از مقیاس های رفاه در شاخص زندگی بهتر نسبت به بیشتر شهرها بهتر عمل کرده است. هانوفر در شاخص های آموزش و مهارت، تعادل کار و زندگی، شغل و درآمد، درآمد و ثروت، کیفیت محیط زیست، ارتباطات اجتماعی، مشارکت مردمی، امنیت شخصی و آرامش فکری بالاتر از حد متوسط قرار دارد. هانوفر در شاخص سلامت پایین تر از حد متوسط قرار دارد. این رتبه بندی بر اساس اطلاعات انتخاب شده موجود است.

هر چند که پول به تنهایی باعث خوشبختی نیست اما یک وسیله مهم برای دستیابی به استانداردهای زندگی عالی است  متوسط درآمد خانواده ها در هانوفر 33.652 دلار در سال است که بالاتر از شاخص 39.563 دلاری OECD است . شکاف قابل توجهی بین ثروتمندترین و فقیرترین افراد وجود دارد . 20% از جمعیت چهار برابر 20% دیگر جمعیت درآمد کسب می کنند .

در شاخص اشتغال، حدود 75% از افراد بین 15 تا 64 سال دارای شغل هستند که بالاتر از میانگین 67 درصدی OECD است. 78% از مردان و 71% از زنان شاغل هستند. 5% از کارکنان ساعت های بسیار طولانی کار می کنند که خیلی کمتر از میانگین 13 درصدی OECD است. 7% از مردان و 2% از زنان برای ساعت های طولانی کار می کنند.

آموزش خوب و مهارت برای پیدا کردن کار لازم است. در آلمان 86% از افراد بین 25 تا 64 سال دوران دبیرستان خود را تکمیل کرده اند که بالاتر از میانگین 74 درصدی OECD است.حدود 89% از مردان و 85% از زنان دوره دبیرستان را با موفقیت تکمیل کرده اند. میانگین نمره دانش آموزان در خواندن و نوشتن، ریاضیات و علوم در برنامه ارزیابی دانش آموزان بین الملل (DISA) 508 است  این نمره بالاتر از میانگین 486 OECD است . هر چند که دخترها در بسیاری از کشورهای OECD بهتر از پسرها عمل می کنند اما در هانوفر پسرها به طور متوسط دو نمره بالاتر از دختران بدست آورده اند.

شاخص سلامت و متوسط عمر در هانوفر 81 سال است و یک سال بالاتر از میانگین 80 سال OECD است. متوسط عمر در زنان 83 سال و در مردان 78 سال است. سطح جوی PM 2.5، ذرات آلاینده موجود در هوا که باعث آسیب به ریه ها می شود 14.4 میکروگرم در هر متر مکعب است و کمی بالاتر از میانگین 13.9 میکروگرم در هر متر مکعب OECD است . کیفیت آب در هانوفر خوب است، 93% از مردم از کیفیت آب راضی هستند که بیشتر از میانگین 81 درصدی OECD است.

در خصوص محیط عمومی، حس بودن در اجتماع و مشارکت اجتماعی در هانوفر قوی است. 92% از مردم معتقدند که در هنگام نیاز کسی هست که بتوانند به آن تکیه کنند که این بیشتر از میانگین 89 درصدی OECD است. میزان مشارکت شهروندان در انتخابات اخیر 72 % بوده است که بالاتر از میانگین 69 درصدی OECD است. وضعیت اقتصادی و اجتماعی بر میزان رای گیری تاثیر می گذارد.

مزایا و معایب و مشکلات زندگی در هانوفر

  1. تجربه ی فرهنگ جدید یک چیز جالب و هیجان انگیز است! حتی هر چیز کوچکی، مانند تراشه های پاپریکا و چراغ های ترافیکی به طرز عجیب و غریبی دلگرم کننده به نظر میرسد.
  2. همه ی این مردمی که شما آنها را میبینید! مردم می گویند این دوستان هستند که شهر را شکل می دهند و این کاملا درست است. من با آن مواجه شده ام و با مردمی از سراسر اروپا و سراسر جهان دوست شده ام.
  3. میتوانم بگویم آشنایی با مردم هانوفر نیز می تواند بسیار جالب باشد .
  4. آموزش رایگان. بله مدرک کارشناسی ارشد را به طور کاملا رایگان دریافت کنید.
  5. بهداشت و درمان با قیمت مناسب
  6. بودن در اروپا! مردم همیشه فکر می کنند این شگفت انگیز است که من تا بحال به چندین کشور در سراسر جهان سفر کرده ام، اماسفر به کشورهای اروپایی ساده ترین چیز است.
  7. می گویند ” دوست دارم برای تولدم به پاریس بروم ” این تواند برای غیر اروپایی ها حیرت انگیز باشد اما برای من ، این فقط یک شهر سرگرم کننده است که فقط یک قطار 3 ساعته در آن حرکت میکند نه بیشتر!
  8. ذهنیت بازی و کار
  9. وقتی آلمانی ها از کار فارغ می شوند، به دور دست ها و اطراف می روند. این بسیارعالی است تا بتوانند افرادی با ذهنیت دوست دار سفر باشند .
  10. غذای عالی و نوشیدنی های ارزان.
  11. میانگین قیمت یک نوشیدنی در نیویورک حدود 7 دلار است.با این پول در هانوفر به شما ۳ یا ۴ نوشیدنی میدهند .
  12. افراد معتبر قابل اعتماد.
  13. هنگامی که مردم در هانور می گویند از الان تا مدت 13 روز در ساعت 5 بعدازظهر دقیق با شما ملاقات میکنند این به این معنی است که اگر نیامدند یعنی آنها کشته شده اند! بدقولی نبوده است!
  14. یادگیری آلمانی! من در یادگیری زبان ها بسیار وحشتناک عمل میکنم بنابراین این به من مربوط نمی شود، اما من مطمئن هستم که دیگران در آن بسیار موفق خواهند بود.
مزایا و معایب و مشکلات زندگی در هانوفر

مزایا و معایب و مشکلات زندگی در هانوفر

معایب:

  1. هانوفر به داشتن مردم صمیمی و برونگرا ، شب های باحال بیرون از خانه معروف نیست و رفاقت های صمیمانه بسیار به ندرت اتفاق می افتد.
  2. بعضی ها می گویند که مردم هانوفر خودشان پلیس خودشان هستند و این درست است. اگر دوست ندارید غریبه ها همیشه به شما نزدیک شوند و همه چیزهایی را که می توانید یا نمی توانید انجام دهید را به شما بگویند، متاسفانه شما دقیقا چنین مواردی را در هانوفر خواهید داشت
  3. خدمات مشتریان بسیار بد
  4. به حدی بد که در نهایت من فقط از خرده فروشان بریتانیایی و آمریکایی به طور آنلاین خرید میکنم از ترس آنکه مجبور به برگرداندن جنس نباشم.
  5. تا زمانی زبان هانوفری را به طور صریح صحبت نکنید، سخت است که بتوانید با جامعه ادغام شوید. از پیدا کردن یک شغل گرفته تا مقابله با مسائل مربوط به بوروکراتیک(مسائل مربوط به کاغذ بازی های اداری) تقلا کردن و دست و پا زدن واقعا وجود دارد.
  6. خیابان های سنگفرش شده
  7. مطمئنا آنها برای انداختن عکس های اینستاگرامی بسیار زیبا هستند، اما به سرعت متوجه می شوند که چرا مردم در هانوفر هیچ چیز نمی پوشند، اما کفش های ورزشی در هانوفر و افزایش وزن …
  8. چه چیزی از این شهر انتظار می رود در حالی که پر از سوسیس، شنیتسل و آبجو بزرگ باشد ؟!
  9. شوک فرهنگی! هانوفر شهری در یک کشور  غربی است، اما همیشه اینطور احساس نمی شود!

هزینه زندگی در هانوفر

  • محاسبه حقوق شخصی: میتواند شامل مالکیت خانه یا اجاره، مراقبت از کودکان و مالیات باشد(  با جزئیات در مورد حقوق ، املاک ، فروش های داخلی و مالیات های اتومبیل)
  • هزینه مراقبت از کودکان برای کودکان نوپا یا نوزادان در مراکز مراقبت  از کودکان یا مراقبت در منزل
  • قیمت مواد غذایی، جزئیات 29 کالای اساسی در 6 دسته
  • هزینه موارد همگانی شامل برق، گاز، نفت
  • مراقبت های درمانی تحت پوشش بیمه و هزینه بیمارستان برای جراحی های بزرگ
  • مالیات ها، هزینه ها و مخارجی که شما باید در مورد آنها بدانید مثل بیمه ماشین، مالیات ثبت خودرو و هزینه های سفر
  • و 100 مورد دیگر که شما قبل از جابجایی باید در نظر بگیرید
  • شاخص کلی ( بدون اجاره خانه، مراقبت از کودکان و مالیات): 169.6 دلار
  • غذا و خواربار: 114.8 دلار
  • خانه(صاحبخانه):300.8 دلار
  • هزینه متوسط خانه: 562.600 دلار
  • آب و برق: 122.6 دلار
  • حمل و نقل: 78.4 دلار
  • سلامت: 96.1 دلار
  • امور متفرقه: 105.2 دلار
  • 100 دلار میانگین آمریکا است( کمتر از 100 یعنی کم هزینه تر از آمریکا، بیشتر از 100 یعنی پرهزینه تر از آمریکا)

برخورد و رفتار مردم هانوفر با مهاجرین و خارجی ها

هانوفر یک کشور منطقی و واقع گرا به شمار می رود و احساسات کمتر نقشی در ان ایفا میکند. اما بر اساس مباحثی که به تازگی در هانوفر در خصوص مهاجرت شکل گرفته است، حتی افرادی که طرفدار مهاجرت هستند نیز ممکن است با این قضیه احساسی تر برخورد کنند. با توجه به تاریخ این ملت، مردم هانوفر همیشه خواهان این بوده اند که به هر طریقی و در هر زمانی به دیگران کمک کنند. پناه دادن به افرادی که در خطر هستند تا حد زیادی در این جامعه ریشه دوانده است و حتی افرادی که به دنبال زندگی در شرایط بهتر هستند و برای رسیدن به آن مهاجرت به هانوفر را انتخاب می کنند توسط بخش بزرگی از جامعه پذیرفته میشوند.

اما این باور، واقع بینانه نیست و بیشتر خوش بینانه به حساب میرود چرا که در آن به هزینه های مالی ای که مهاجرت در پی دارد توجهی نشده است و به مزایایی که مهاجرت برای این کشور دارد بیش از حد بها داده شده است و به وضوح ظرفیت مالی کشور هانوفر بیشتر از حدی که هست تصور شده است.

بیش از حد خوش بین بودن نه به نفع خود مهاجرین است و نه باعث میشود که مردم با آغوش باز تری آنها را بپذیرند! پاسخ نهایی به این سوال که مهاجرت بیشتر در این شرایط چقدر اهمیت دارد بسته به این خواهد داشت که مهاجرت در اقتصاد کشور هانوفر چه نقشی ایفا کرده است؟

جدای از این واقعیت که پاسخ به این سوال با اعتراض های زیادی روبرو بوده است، حتی ورای مسائل سیاسی نیز، در زمینه ی ادبیات آکادمیک مشکلات دیگری در این باره وجود دارد. هیچ کس نمیتواند با اطمینان دراین خصوص نظری بدهد چرا که شرایط و مشخصات مهاجرین به خصوص پناهندگان جایی ثبت نمیشود. افرادی که طرفدار مهاجرت هستند به این نکته اشاره میکنند که تعداد افراد تحصیل کرده ای که به این کشور سفر میکنند زیاد است، مانند پزشکان سوریه ای. افرادی که مخالف بحث مهاجرت هستند این نکته را پیش میکشند که تعداد افراد بیسواد و یا کم سوادی که بین مهاجرین بوده اند نیز کم نیست. به احتمال زیاد کشور هانوفر در حال پذیرش هر دوی این دسته از افراد است.

حتی در صورتی که بسیار خوش بینانه به این قضیه نگاه کنید و فرض کنید که 50 درصد از یک میلیون مهاجری که در سال 2015 به این کشور سفر کرده اند تحصیلات آکادمیک بالایی دارند و علاقه مند به کمک به جامعه ی این کشورند، باز هم 50 درصد از افراد تا حد زیادی به کمک و حمایت جامعه نیاز خواهند داشت. اگر مهاجرینی که نیروی کار متخصص به حساب می آیند سالیانه 80,000 یورو درآمد داشته باشند که بسیار بیشتر از میانگین درآمد کشور آلمان یعنی 40,000 یورو در سال است و 40 درصد از درآمد سالیانه خود را صرف پرداخت مالیات کنند، سودی که سالیانه در قالب مالیات برای این کشور خواهند داشت 16 بیلیون یورو در سال است.

میزان جرم و جنایت در هانوفر

اطلاعات به منظور تسهیل در یافتن ارقام کلی جرایم گزارش شده و جرایم گزارش شده در هر 100.000 نفر در هانوفر سازماندهی شده است. این آمار به دو دسته مجزا تقسیم میشود( جرایم خشونت آمیز و جرایم مالی)  تا بینش بیشتری در مورد جرایم رایج در منطقه ارائه شود. میزان جرم و جنایت در هانوفر 35 درصد بیشتر از سایر مناطق پنسیلوانیا است؛ در حالیکه میزان جرم و جنایت در مقیاس کشوری 3 درصد کمتر است.میزان جرم و جنایت خشونت آمیز در هانوفر 26 درصد از میانگین جرم و جنایت در پنسیلوانیا کمتر است و 40 درصد از بقیه کشور کمتر است. به طور مشابه، میزان جرایم مالی 47 درصد بالاتر از سایر مناطق پنسیلوانیا و 3 درصد بالاتر از متوسط کشور است.  هر دو این آمار مربوط به امنیت ساکنین و امنیت مشاغل در زمان فعالیت های روزمره در هانوفر است.

میزان جرم و جنایت در هانوفر

میزان جرم و جنایت در هانوفر

نظرسنجی از شهروندان :

  • تا حدی امن است ، جرم و جنایت به طور قابل توجهی وجود دارد و بعضی اوقات من احساس امنیت نمی کنم: 33%
  • امن نیست ،جرم و جنایت زیادی وجود دارد و من اصلا احساس امنیت نمیکنم: 33%
  • خیلی امن است، واقعا جرم و جنایتی وجود ندارد: 17%
  • خیلی امن است، جرایمی وجود دارد اما تاثیر گذار نیست: 17%

اگر اطلاعی از هزینه زندگی در آلمان ندارید می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) ارتباط یرقرار کنید تا شما را ضمن برسی هزینه زندگی در هانوفر آلمان ، از دیگر هزینه ها نیز با خبر کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *