زندگی در هامبورگ آلمان

هامبورگ شهری بسیار منحصر به فرد است و به دلیل نقش آن به عنوان دومین شهر بزرگ در آلمان، قطعا یک شهر بزرگ برای مهاجرت نیز هست. اگر تصمیم به مهاجرت و تحصیل در آلمان و علی الخصوص رفتن به هامبورگ را دارید، تجربه کارشناسان ما در مورد زندگی در هامبورگ آلمان را حتما مطالعه کرده و چارچوب فکری خود را در مورد برنامه ریزی های آینده، مدون کنید. ما در موسسه حقوقی توسعه گران مهر با شما همراه هستیم تا آنچه را که نیاز دارید، بدانید و عمل کنید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

زندگی در شهر هامبورگ کشور آلمان

هامبورگ یکی از زیبا ترین شهر های کشور آلمان و اروپای غربی می باشد.شهر هامبورگ همچون رازی در دل آلمان حفظ شده است تا جایی که بسیاری از مردم جهان با شنیدن نامش در تعجب که این شهر در کدام گوشه از جهان جای گرفته است. اما رفته رفته هامبورگ در قلب گردشگران جهان جای گرفت و شروع به درخشیدن نمود به طوری که بسیاری از گردشگران با این شهر بی نظیر آشنا شدند. آنچه که آرام آرام گردشگران جهان را به این شهر جذب کرد “Elbphilharmonie” مشهور که یک پروژه ی یک بیلیون دلاریست: بود. این پروژه امروزه ستاره ی بندر و شهر هامبورگ می باشد. هامبورگ به سرعت در حال پیشرفت است و توجهات بین المللی را به خود جلب می کند. از سراسر جهان به این شهر مهاجرت می کنند تا خانه ای جدید برای خود بسازند.اگر شما نیز قصد مهاجرت به این شهر را دارید : چندين نکته درباره ی زندگی در هامبورگ وجود دارد که لازم است بدانید.

هامبورگ معمولا با آزادی بسیار همراه است. البته اسم یک خیابان ( گروس فرایهایت ) در قلب محله ی معروف ریپربان می باشد.اما به همراه بخشی که با نام دروازه ی جهان آلمان شناخته می شود : این دومین شهر بزرگ: که آزادی بسیاری برای موسسان استارت آپ های فنی: دوستداران موسیقی هوشمند : علاقه مندان به قایقرانی: را به همراه دارد.

زندگی بندر

این دومین بندر اروپا نسبت به تجارت جهانی و مرغان دریایی: افراد بیشتری را به هامبورگ می آورد. در سواحل البِ از سال 1703 موسسه هامبورگی بازار ماهی سنت پائولی قرار گرفته است. هر یک شنبه از ساعت 5 صبح ( 7 صبح در زمستان ) تا 9:30 صبح ترکیبی از معامله گران و سرخوشان آخر شب به شکار برای صبحانه ای که وارد بازار ماهی فروشان قدیمی می شود : می روند و به خرید و فروش هر چیزی از ماهی و قهوه گرفته تا ظروف سفالی می پردازند. دور از بازار و سر و صدای معامله گران : سالن حراجی Fischauktionshalle قرار دارد که میزبان صرف غذا و رقص به همراه جاز زنده : اسکالپل و موسیقی کشور است.

مزایا و معایب و مشکلات زندگی در هامبورگ آلمان

مزایا و معایب و مشکلات زندگی در هامبورگ آلمان

مزایا و معایب و مشکلات زندگی در هامبورگ آلمان

  • تقریبا همه مکان ها در روزهای یکشنبه تعطیل هستند

روزهای یکشنبه در آلمان هیچ جا : به استثنای برخی از کیوسک ها و شاید پمپ بنزین ها: باز نیست. باید گفت که برای برخی از افراد مانند کارکنان سوپر مارکت می تواند یک گزینه مثبت باشد. اما برای برخی دیگر که شاید روز یکشنبه به آلمان نقل مکان کنند :دشوار خواهد بود. زیرا ممکن است در طول سفر چیزی نخورده باشند و مدت طولانی در راه بوده باشند و پس از خستگی و حمل وسایل سنگین و سفر به کشوری که برای اولین بار وارد آن میشوند به غذا احتیاج پیدا کنند : اما غافل از اینکه هیچ مغازه ای باز نیست! اما خوشبختانه کیوسک های کوچک باز هستند و می توانید کمی تنقلات از آنها خریداری کنید.

  • سورپرایز سخت در روز پرداخت حقوق

خود را برای یک سورپرایز سخت در اولین روز پرداخت حقوق آماده کنید! اگر قصد مهاجرت به آلمان را دارید: باید از این موضوع آگاه باشید که مالیات و مشارکت های اجتماعی 35-40% از حقوق ناخالص شما را کاهش می دهند. این حس خوبی نخواهد بود : به خصوص اگر حقوق شما چندان زیاد نباشد. خوشبختانه : خیلی سریع به این موضوع عادت کرده و بین هزینه ها و درآمد خود تعادل برقرار می کنید. 

  • پیاده روی چند کار ساده ای نیست

پیاده رو های آلمان در وسط خیابان است به طوری که اکثر افراد نمی توانند از آنها عبور کنند. به نظر می رسد این مورد استثنا نیست بلکه یک قانون است. مهم نیست که خیابان چقدر پهن یا باریک باشد : یا اینکه شخصی به تنهایی یا با دوست خود پیاده روی کند. ممکن است این موضوع کمی احمقانه باشد: اما همچنین می تواند بسیار آزار دهنده و نا امید کننده نیز باشد.

برخی از مزایای زندگی در هامبورگ آلمان:

  • به راحتی می توان با محیط سازگار شد ( به خصوص برای فنلاندی ها)

به استثنای زبان: آلمان تفاوت چندانی با فنلاند ندارد. برای یک فنلاندی : آلمان کشوری است که می توان خود را به راحتی با محیط آن وفق داد. باران زیاد می بارد: قوانین بسیاری وجود دارد و مردم به خوردن آبجو علاقه دارند. اگر به زبان آلمانی مسلط نیستید می توانید روی زبان انگلیسی خود بیشتر کار کنید. ( به استثنای زمان تماشای تلویزیون)

  • حمل و نقل عمومی

حمل و نقل عمومی در آلمان حداقل در دوسلدورف و مناطق مجاور بسیار عالی عمل می کند و همچنین ارتباطات بسیار خوب است. تردد با قطار بسیار گران است اما در صورت سفر با دوستان : می توانید از تخفیف گروهی بسیار مناسب 5 نفره بهره مند شوید.همچنین در طول شب و آخر هفته : می توانید از حمل و نقل محلی با “بلیت دوست” استفاده کنید : به معنی 2 نفر با یک بلیط.

  • موقعیت

با تشکر از موقعیت مرکزی آلمان ! سفر از آلمان به سایر کشورهای اروپایی بسیار آسان است. سفر به هلند : بلژیک : سوئیس : لوکزامبورگ : اتریش : فرانسه : لهستان و… راحت و بسیار ارزان است.

  • سیستم بهداشت و درمان

سیستم بهداشت و درمان در آلمان بسیار باکیفیت است و به خوبی عمل می کند. بیمه محلی تقریبا همه چیز را پوشش می دهد. برخی از امور پزشکی مانند کشیدن دندان عقل رایگان انجام می شود.

وضعیت اقتصاد هامبورگ آلمان

با تولید ناخالص داخلی 109.3 میلیارد یورو در سال 2015 : شهر هامبورگ 3.6 درصد از بازده ی اقتصادی آلمان را بدست آورد. در سال 2015: با تولید ناخالص داخلی 90,905 یورو برای هر شاغل : هامبورگ دوباره به طور قابل توجهی از میانگین ملی 70,317 یورو فراتر رفت. در مقایسه با سایر ایالات فدرال آلمان : هامبورگ همچنان رتبه ی اول را به خود اختصاص داده است. اگر چه دو برابر جمعیت برلین در شهر هانزیک زندگی می کنند : ارزش افزوده ی ناخالص پایتخت آلمان فقط کمی بیشتر از هامبورگ می باشد ( 111.7 میلیارد در مقایسه با 98.3 میلیارد یورو در سال 2015 ).

قدرت اقتصادی هامبورگ بسیار فراتر از محدوده ی شهری است. منطقه ی شهری هامبورگ که شامل بخش هایی از نیدرزاکسن ( Lower Saxony ) : شلسویگ هولشتاین ( Schleswig-Holstein ) و مکلنبورگ فورپومرن ( Mecklenburg-Vorpommern ) است : در حال حاضر بیش از پنج میلیون نفر ساکن دارد. در سال 2014 : جمعیت کار 2634 میلیون نفری این منطقه به تولید ناخالص داخلی 191 میلیارد یورو کمک نمود. قدرت اقتصادی و ارزش بین المللی هامبورگ نیز در پیوند های این شهر در زمینه ی سرمایه گذاری مستقیم بین المللی منعکس شده است.

نه تنها سرمایه گذاری شرکت های هامبورگ در خارج از کشور بلکه سرمایه گذاری شرکت های خارجی در هامبورگ از اواسط دهه ی نود به طرز چشمگیری افزایش یافته است. در رتبه بندی ” شهر ها و مناطق آینده ی اروپا 2016/2017 ” توسط مجله ی fDi تالیف شده : شهر هانستیک ( Hanseatic ) هامبورگ به عنوان یکی از پنج شهر جذاب اروپا برای سرمایه گذاری مستقیم ذکر شد.

ساختار اقتصادی:

بخش خدمات بیش از چهار پنجم ارزش افزوده ی ناخالص هامبورگ را شامل می شود ( 82.9 درصد در سال 2105 ). با دو سوم: میانگین ملی نسبت مربوطه به طور قابل توجهی پایین تر می باشد ( 69.0 درصد ). در 23 سال گذشته : بخش های ” تجارت : حمل و نقل و ذخیره سازی : هتل ها و رستوران ها : اطلاعات و ارتباطات ” و همچنین ” ارائه دهندگان خدمات عمومی و سایر خدمات ” می باشد.

آموزش و مراقبت های بهداشتی ” در شهر هانستیک اهمیت پیدا کرده است. در مقایسه با ساختار اقتصادی فعلی آلمان : به نظر می رسد که سهم نسبی ” کشاورزی : جنگلداری و ماهیگیری ” و همچنین ” صنعت ساخت و ساز ” به ارزش ناخالص در شهر هامبورگ پایین تر از میانگین ملی می باشد. این امر در مورد سهم « تولید » نیز صدق می کند : حتی اگر شرکت های مشهور در این بخش در هامبورگ قرار داشته باشند.

هامبورگ با چشم انداز متنوع آموزش عالی و امکانات بی شمار تحقیقاتی اساسی و کاربردی : از جمله Deutsches Elektronen-Synchrotron DESY : چندین موسسه ی Max Planck : CAN ( مرکز کاربرد فناوری نانو ) : مرکز ZAL برای حمل و نقل هوایی کاربردی : پتانسیل زیادی را برای نوآوری ارائه می دهد. مرکز LZN Laser Zentrum Nord و برخی از موسسات Fraunhofer-Gesellschaft.

آمار بیکاری کشور هامبورگ آلمان

آمار بیکاری کشور هامبورگ آلمان

آمار بیکاری کشور هامبورگ آلمان

شهر آزاد و بازرگانی هامبورگ یکی از ایالت های فدرال آلمان را تشکیل می دهد. جمعیت این شهر بیش از 1.86 میلیون نفر بوده : و آن را به دومین شهر بزرگ آلمان تبدیل کرده است.

براساس داده های اولیه:

 تنظیم فصلی: برون مرزی آژانس استخدام فدرال : تعداد مشاغل مشمول مشاغل تامین اجتماعی با توجه به ماه قبل افزایش یافته است. 

بدون تعدیل فصلی : تعداد مشاغل مشمول مشاغل تامین اجتماعی در ژانویه 989000 بود. در مقایسه ی سال به سال بین بخش ها : تصویر غالب در هامبورگ از رشد برخوردار بوده است. بخش عمومی با 7.0 درصد بیشترین رشد را داشته است. در هامبورگ بزرگترین افت در بخش کار موقت ( – 6.3 درصد ) ثبت شده است.

نرخ بیکاری در هامبورگ 6.2 درصد می باشد. بدون تعدیل فصلی : بیکاری در ماه فوریه در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته حدود 3 500 یا 5.1 درصد به 64 900 در هامبورگ کاهش یافته است. در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته : بیکاری مردان در ماه فوریه 1 400 یا 3.7 درصد کاهش یافت : در حالی که بیکاری زنان با 2 100 یا 6.9 درصد کاهش یافته است. نسبت زنان بیکار در ماه گزارش 43.4 درصد بود. در ماه مشابه سال گذشته 44.2 درصد بود.

تعداد مشاغل موجود گزارش شده در ماه فوریه : بدون تعدیل فصلی : نسبت به ماه قبل : پس از افزایش فصلی یا سقوط فصلی در ماه قبل : 100 مورد افزایش یافت. بدون تنظیم تقویم : تعداد مشاغل موجود در ماه فوریه 17 500 است. سال به سال : این نشان دهنده ی افزایش 200 یا 1.3 درصدی می باشد. تغییرات در ورودی ها : شاخص بهتری برای تمایل به استخدام مشاغل نسبت به تغییرات در تعداد موجود می باشد. در مقایسه فصلی و تقویمی ماه گذشته تعداد مشاغل گزارش شده در ماه فوریه به 100 عدد کاهش یافته است.

بدون تنظیم فصلی و تقویم : 4 700 شغل در ماه فوریه به تازگی در هامبورگ گزارش شده است : این رقم در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته تقریباً بدون تغییر باقی مانده است.

هزینه زندگی در هامبورگ آلمان

  • منوی ناهار پایه ( به همراه نوشیدنی ) در محدوده ی تجاری: 10 یورو
  • وعده ی غذایی کمبو در رستوران فست فود ( وعده ی غذایی بیگ مک یا مشابه آن ) 8 یورو
  • 500 گرم سینه ی مرغ بدون استخوان: 3.15 یورو
  • شیر پر چرب یک لیتری: 0.82 یورو
  • 12 عدد تخم مرغ بزرگ: 3.06 یورو
  • یک کیلو گوجه فرنگی: 2.47 یورو
  • 500 گرم پنیر داخلی: 7 یورو
  • یک کیلوگرم سیب: 2.44 یور
  • یک کیلوگرم سیب زمینی: 1.50 یورو
  • ماءالشعیر داخلی نیم لیتری از سوپر مارکت:1.08
  • کوکاکولا 2 لیتری: 1.74 یورو
  • نان روزانه برای دو نفر: 1.68 یورو

مسکن

  • اجاره ی ماهانه ی مسکونی 85 متر مربعی مجهز در منطقه ای گران قیمت: 1562 یورو
  • اجاره ی ماهانه ی مسکونی 85 متر مربعی مجهز در منطقه ای معمولی: 1294 یورو
  • امکانات رفاهی یک ماه ( گرمایش : برق: گاز و غیره ) برای دو نفر در آپارتمان 85 متری: 257 یورو
  • اجاره ی ماهانه ی سوئیتی 45 متر مربعی مجهز در منطقه ای گران قیمت: 934 یورو
  • اجاره ی ماهانه ی سوئیتی 45 متر مربعی مجهز در منطقه ای معمولی: 652 یورو
  • امکانات رفاهی یک ماه ( گرمایش : برق: گاز و غیره ) برای دو نفر در سوئیت 45 متر مربعی: 114 یورو
  • اینترنت 8 مگابایت در ثانیه برای یک ماه: 22 یورو
  • تلویزیون فلت 40 اینچی: 439 یورو
  • ماکروویو 800/900 واتی ( بوش : پاناسونیک : ال جی : شارپ یا برند های مشابه ): 111 یورو
  • خشکشویی به همراه مواد شوینده: 5.53 یورو
  • نرخ ساعتی نظافت چی: 14 یورو

پوشاک

  • شلوار جین ( لوئیس 501 یا مشابه آن ): 86 یورو
  • یک عدد لباس تابستانه از فروشگاه های بزرگ ( زارا : H&M یا مشابه آن ها ): 43 یورو
  • یک جفت کفش ورزشی ( نایک: آدیداس یا برند های مشابه ): 99 یورو

حمل و نقل

  • فولکس واگن 4 TSI 150 CV ( یا مشابه آن ) بدون آپشن های اضافه : دست اول: 18634 یورو
  • یک لیتر بنزین: 1.34 یورو
  • بلیط ماهانه ی وسایل نقلیه ی عمومی: 91 یورو
  • تعرفه ی پایه ی استفاده از تاکسی در روز کاری هر 8 کیلومتر: 20 یورو

مراقبت شخصی

  • داروی سرماخوردگی برای 6 روز ( تایلنول : فرنادول: کلدکس یا برند های مشابه ): 8 یوو
  • یک جعبه آنتی بیوتیک ( 12 عددی ): 9 یورو
  • ویزیت کوتاه دکتری خصوصی ( 15 دقیقه ): 57 یور
  • یک بسته لوازم بهداشتی 32 عددی بانوان ( تامپکس : OB و غیره ): 3.29 یور
  • خوش بو کننده : رول آن ( 50 میلی لیتری ): 2.56 یور
  • شامپو دو در یک ( 400 میلی لیتری ): 2.25 یورو
  • 4 عدد رول دستمال توالت: 1.45 یورو
  • خمیردندان: 1.15 یورو
  • کوتاهی موی استاندارد آقایان در محله مهاجرتی شهر: 22 یورو

سرگرمی

  • صرف شام در خارج از خانه در محله های اطراف برای دو نفر: 32 یورو
  • 2 عدد بلیط سینما: 25 یورو
  • شام برای دو نفر در رستورانی ایتالیایی در منطقه ی مهاجرتی شامل پیش غذا : وعده ی اصلی : نوشیدنی و دسر:57 یورو
  • کاپوچینو در منطقه ی مهاجرتی شهر: 3.67
  • آی پد وای فای 128 گیگابایتی: 436 یورو
  • یک دقیقه تماس با سیمکارت از پیش پرداخت شده ( بدون بسته یا تخفیف ): 0.11 یور
  • عضویت یک ماهه در باشگاه بدنسازی در ناحیه ی تجارتی: 57 یورو
  • یک بسته سیگار مارلبرو: 6 یورو

برخورد و رفتار مردم هامبورگ آلمان با مهاجرین و خارجی ها

نزدیک به 40 درصد از مادرانی که فرزندان خود را در ماری هلف به دنیا می آورند : خود در خارج از آلمان متولد شده اند. هامبورگ : جایی که بیمارستان در آن واقع شده است : نه جز مناطق مرفه هامبورگ می باشد و نه جز مناطق فقیر آنجا می باشد. این آمار مشابه بسیاری از بیمارستان های بزرگ دیگر سراسر کشور می باشد. در بسیاری از مناطق آلمان : زنان و زایمان با چالش های بی نظیری که در کنار آن به وجود می آید : به یک زمینه ی شغلی چند فرهنگی تبدیل گردیده است.

آخرین آمار اداره ی آمار فدرال نشان می دهد که تقریباً از هر چهار کودکی که در سال 2016 در آلمان متولد شد : یکی از آنها مادر خارجی داشته است. در واقع مهاجران زن در این واقعیت نقش دارند که نرخ تولد آلمان دوباره در حال افزایش است. امروزه : از هر 5 نفری که در این کشور زندگی می کنند یکی پیشینه ی مهاجرتی دارند.

برخورد و رفتار مردم هامبورگ آلمان با مهاجرین و خارجی ها

برخورد و رفتار مردم هامبورگ آلمان با مهاجرین و خارجی ها

به طور آشکار آلمان به کشوری مهاجرت و کشوری که به سرعت در حال تغییر میباشد : تبدیل گردیده است. اقتصاددانان و سیاستمداران علاقه دارند كه بر همه ی جنبه های مثبت این توسعه تأکید كنند – مثلاً جامعه ی سالمند آلمان : دهه هاست كه مسئله ای بوده است – همچنین بخش بزرگی از جامعه نیز وجود دارد كه از این توسعه خوشحال می باشد.

این افراد از خود سؤال می کنند که در 10 : 20 یا 30 سال آینده وطن آنها چگونه باشد. آن ها شک و تردید دارند که دولت قادر به حل مشکلات ناشی از فقدان ادغام برخی از گروه های مهاجر باشد. برخی می ترسند که صدراعظم آلمان آنگلا مرکل با یک سیاست مهاجرتی بی هدف : کشور را به سمت آینده ای تاریک سوق دهد که به مهاجران اجازه می دهد به آلمان بیایند و به جای سیاستی که بطور جدی در تلاش است تا کارگران بسیار ماهر را به خدمت بگیرد : به پناهندگی روی بیاورد. سیاستی که در نهایت بدان معنی است که حتی کسانی که درخواست پناهندگی آنها رد شده است : در نهایت مجاز به ماندن در آلمان می باشند.

میزان جرم و جنایت در هامبورگ آلمان

هامبورگ همچنین دارای یک بخش چراغ قرمز است – ریپربان با شهرت جهانی. اگر چه از لحاظ توریستی مشهور و پر جمعیت است: هنوز در بافت زیرینش با خوشی و لذت در معرض دید است. اگر شما به تفریح های شبانه معتاد نباشید و برخورد خوبی داشته باشید: با مشکلی مواجه می شوید.

تیم فوتبال محبوب شهر: FC St. Pauli: به دلیل جناح چپ عالیش بسیار مشهور است و در روزهای مسابقه: شهر پر آشوب است.

  • میزان جنایت – 50.33 – متوسط
  • افزایش سطح جرم در 3 سال گذشته – 57.28 – متوسط 
  • نگرانی برای خانه های مورد سرقت گرفته و وسایل دزدیده شده – 49.51 – متوسط
  •  نگرانی برای ضرب و شتم و سرقت – 48.69 – متوسط
  • نگرانی برای ماشین های سرقتی – 36.44 – پایین
  • نگرانی برای اشیا درون ماشین های سرقتی – 47.85 – متوسط
  • نگرانی برای مورد حمله قرار گرفتن – 50.17 – متوسط
  • نگرانی برای مورد توهین قرار گرفتن – 49.84 – متوسط
  • نگرانی برای در معرض حمله ی فیزیکی قرار گرفتن: به دلیل رنگ پوست: منشأ قومی یا مذهب – 25.99 – پایین
  • افراد مشکل دار به دلیل استفاده یا معامله ی مواد مخدر – 56.91 – متوسط
  • مشکل جرایم املاکی از قبیل خرابکاری و سرقت – 59.23 – متوسط
  • مشکل جرایم خشن مانند حمله و سرقت مسلحانه – 48.52 – متوسط
  • مشکل فساد و رشوه خواری – 41.89 – متوسط

ایمنی در هامبورگ آلمان

  • ایمنی قدم زدن به تنهایی در طول روز – 64.71 – بالا
  • ایمنی راه رفتن به تنهایی در طول شب – 44.61 – متوسط
  • مشارکت کنندگان: 154
  • آخرین بروزرسانی: جولای 2019

این داده ها مبتنی بر استنباط بازدید کنندگان از این وب سایت در 3 سال گذشته است. اگر مقدار 0 باشد : بسیار کم تلقی می شود : و اگر مقدار 100 باشد : بسیار بالا تلقی می شود.

اما به طور کلی، زندگی در هامبورگ یک تجربه منحصر به فرد است که شرایط مختلفی محیطب و اجتماعی را ارائه می دهد و قطعا می توانید از آن لذت ببرید. اگر درباره آلمان و شرایط حضور و اخذ تابعیت و شهروندی این کشور اطلاعات بیشتری را می خواهید با مشاورین ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) در ارتباط باشید.

2/5 - (3 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *