زندگی در تورنتو کانادا

تورنتو سرمایه اقتصادی کانادا است. با این حال، مرکز شهر تورنتو محل اصلی برای بسیاری از موسسات مالی بزرگ است که افراد زیادی را در حال اشتغال شامل می شود. تمام بانک های اصلی، شرکت های بیمه، مراکز خدمات مالی، ارائه دهندگان خدمات استانی، مخابرات و سایر شرکت های فنی، دفاتر فروش و یا بازاریابی در این مرکز واقع شده اند. بر اساس آنچه که در این مقاله توسط کارشناس موسسه حقوقی توسعه گران مهر بیان شده، املاک و مستغلات در تورنتو بسیار گران است و حتی برخی می گویند که قیمت بیش از حد افزایش یافته و هزینه زندگی در تورنتو کانادا بالاست.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط زندگی در تورنتو کانادا چگونه است

با توجه به گزارش مجله فوربز، شهر های قدرتمندی چون تورنتو به سبب اقتصاد، احتمال بالای موفقیت پروژه، هزینه و کیفیت زندگی سرمایه گذاران را به سوی خود جذب می نمایند. مجله فوربز شهر تورنتو را قلب یکی از ثروت مند ترین کشور های دنیا در سال 2020 توصیف نموده است. از دیگر شهر های برتر به لحاظ موقعیت اقتصادی که توسط مجله فوربز شناخته شده اند می توان به لندن، هنگ کنگ، نیویورک، توکیو، شیکاگو، سئول، پاریس، لس آنجلس و شانگهای اشاره نمود.

 تورنتو پایتخت بانکداری و مالی کانادا و همچنین بورس سهام اصلی به حساب می آید. تورنتو مرکز سومین و بزرگ ترین شرکت خصوصی IT آمریکای شمالی است که توسط سان فرانسیسکو و نیویورک تاسیس شده است.

زندگی در تورنتو: هزینه زندگی

مهاجرت به کانادا و هزینه زندگی در تورنتو مخصوصا در نزدیکی مرکز شهر بالا است. هزینه اجاره بیشتر از سایر شهر های کاناداست و هزینه هایی چون تلفن، مواد غذایی و حمل و نقل نیز ارزان نیست. میانگین حقوق مکفی در کانادا 39000 دلار در سال یا 20 دلار در ساعت است. میزان و وضعیت لازم برای ورود از 23400 دلار در سال شروع می شود و این در حالی است که بیشتر کارمندان با تجربه 66300 دلار در سال درآمد دارند. تورنتو شهری امن و زیبا است. سیستم امنیتی و حمایتی این شهر به سبب خدماتی که ارائه می دهد بسیار مشهور است. همچنین وجود محیط جرم خیز نیز نزدیک به صفر است. جدا از این مسائل، مردمان این شهر بسیار آرام و مودب هستند و طبیعتی حمایت گر دارند.

دانشگاه تورنتو یکی از معروف ترین موسسات است که در رتبه بندی جهانی آکادمیک رتبه 23 را به خود اختصاص داده است. این دانشگاه 3 محوطه دانشگاهی متفاوت دارد که در مرکز شهر، قسمت غربی ( میسیساژ ) و شرقی ( اسکاربرو ) واقع شده اند. در شهر تورنتو دو دانشگاه دیگر از جمله ریرسون و یورک و همچنین دیگر کالج ها واقع شده اند.

تورنتو یکی از معدود شهر های آمریکای شمالی است که مردم می توانند بدون داشتن خودرو به راحتی از خدمات حمل و نقل بهره مند گردند و دردسر های مرتبط با خرید خودرو را نداشته باشند. این مساله عمیقا به سبب داشتن کمیته حمل و نقل است که بزرگترین و سومین سیستم حمل و نقل عمومی به حساب می آید. این سیستم، شبکه ای از اتوبوس ها و ماشین های خیابانی است که با سیستم مترو زیر زمینی گسترده ای در ارتباط است. تمامی اتوبوس ها جهت کاهش آلودگی هوایی ناشی از مصرف بنزین به سیستم هیبرید الکتریکی مجهز شده اند. تصویر راهروی حمل و نقل در سمت چپ، نشان دهنده شیوه حمل و نقل به سمت مرکز شهر تورنتو، راه دوچرخه سواری، خط راه آهن و رودخانه دون می باشد.

مزایا و معایب و مشکلات زندگی در تورنتو کانادا

مزایا و معایب و مشکلات زندگی در تورنتو کانادا

مزایا و معایب و مشکلات زندگی در تورنتو کانادا

دو خبر اقتصادی که توسط نشریات محترم امریکایی و کانادایی گزارش شده اند، برخی از مزایای زندگی در تورنتو را نشان میدهد. یکی از این داستانها در رادیو عمومی در ایالت متحده گزارش شده است و در آن از غول های فناوری نظیر فیس بوک و گوگل و Uber یاد شده است. سه شرکت به طور فعال دفاتر ماهواره ای مربوطه خود را در تورنتو گسترش داده و استعدادهای بین المللی را برای پیوستن به تیم های خود جذب میکنند. داستان دیگر توسط روزنامه toronto star منتشر شد و شامل یک راه اندازی نرم افزار مبتنی برابر بود که با حرکت از دره سیلیکون به تورنتو در سال 2016 فرصتی را به دست آورد.

دو داستان فوق الذکر دارای چند موضوع مشترک بودند: اول از همه پس زمینه دولت ترامپ در ایالت متحده وجود دارد که باعث میشود خارجی ها در مورد مزایای زندگی در کانادا سوال کنند. دوم اینکه هر دو داستان به این سوال پرداختند که آیا تورنتو مکان مناسبی برای زندگی است یا خیر؟سرانجام این دو داستان نتیجه گرفتند که تورنتو برای جذب تعداد قابل توجهی از شرکت های فنی امریکایی که آماده استخدام کارگر خارجی هستند.

برای افرادی که از شهر تورنتو و نحوه زندگی در آن مطلع هستند، تعجب آور نیست که بدانند این کلانشهر در راه رسیدن به دره سیلیکون شمال است.با وجود این واقعیت که ترفند ترامپ در آمریکا انگیزه شرکت ها و متخصصان آمریکایی را برای جابجایی در تورنتو میکند، بسیاری از مزایای دیگر زندگی در این شهر که از لحاظ عاطفی با عنوانT.O شناخته شده است.

جوانب مثبت و منفی تورنتو

مانند سایر تصمیمات مربوط به جابجایی است. با توجه به مزایای زندگی در کانادا در مقابل آنچه که ممکن است برخی افراد آن را مضرات تلقی کنند، تقریبا از هر دیدگاه، جوانب مثبت مهاجرت به تورنتو نسبت به جوانب منفی بسیار زیاد است. تورنتو یکی از بزرگترین شهرهای آمریکای شمالی است. از نظر جمعیت کمتر از لس آنجلس شلوغ است و میتوان آن را با شیکاگو مقایسه کرد. ذکر این نکته حائز اهمیت است که نام این شهر اغلب به آنچه به طور رسمی به عنوان منطقه بزرگ تورنتو معروف است که شامل مراکز بزرگ شهری همیلتون است،اشاره دارد. یورک درام، هالتون و پوستر، همه در شمال دریاچه انتاریو واقع شده اند. تورنتو پیوندهای حمل و نقل محکمی با ایالت متحده دارد و بسیاری از فرهنگ آن را به اشتراک می گذارد.

مقایسه تورنتو با شهرهای آمریکا مانند نیویورک و شیکاگو اجتناب ناپذیر است. با این حال،مزایای زندگی در کانادا برای خانواده ها و متخصصان جوانی که مایل به مهاجرت هستند انتخاب بهتری داشته باشند.

وضعیت اقتصاد تورنتو کانادا

تورنتو سرمایه تجاری و اقتصادی کانادا،مرکز رشد اقتصادی در آمریکای شمالی و ده مرکز جهانی مالی است. تولید ناخالص داخلی منطقه تورنتو 18 درصد از تولید ناخالص داخلی کانادا را تشکیل میدهد و اقتصاد تورنتو 2.4 درصد در سال 2014 درصد رشد داشته است. این مرکز در پنج بانک اصلی کانادا قراردارد که اکثریت قریب به اتفاق بانک های خارجی در کانادا فعالیت میکنند و بورس تورنتو بورس اصلی جهان برای استخراج نفت و گاز و رهبری در لیست های ترخیص کالا از گمرک است.

تورنتو تقریبا در هر بخش اصلی مشاغل دیگر از فناوری و علوم زندگی گرفته تا انرژی سبز قابل رقابت است. از مد و طراحی گرفته تا مواد غذایی و آشامیدنی. از تولید فیلم و تلویزیون گرفته تا موسیقی و رسانه های دیجیتال. تنوع صنعتی غنی تورنتو موجب رشد،نوآوری و هم افزایی بخش های متقابل و دانش می شود که بخش های هیبریدی پیشرو جدیدی از جمله فناوری پیشرفته را به وجود آورده است.

  • فناوری سبز و مواد غذایی
  • بخش خدمات مالی

 تورنتو سرمایه تجاری و مالی کانادا است. این شهر دومین مرکز بزرگ خدمات مالی در آمریکای شمالی است و یکی از بهترین دفاتر مرکزی شرکت خدمات مالی در امریکا میباشد. تورنتو به سرعت در حال تبدیل شدن به یک مقصد مکانی جهانی برای خدمات مالی میباشد. شهر تورنتو یک نیروگاه اقتصادی جهانی است که به طور مداوم از سایر شهرهای کانادا و در بین 60 اقتصاد بزرگ جهان پیشی میگیرد.

 اقتصاد ایندکس در امریکای شمالی از انواع بخشهای اصلی تجارت پشتیبانی میکند.از پردازش مواد غذایی و خدمات مالی گرفته تا فناوری و انرژی و مد و فیلم گرفته تا گردشگری و علوم زندگی. قدرت چند بخشی در منطقه موجب رشد و نوآوری میشود و به حفظ اقتصاد مقاومتی در برابر رکود اقتصادی کمک میکند. شهر تورنتو با استقبال یکی از پایدارترین سیستمهای مالی جهان طی ده سال گذشته، شهر تورنتو را در خود جای داده است تا زیر مجموعه های خود را بسازد، با نوآوری های جدیدی در بخش های فضای مجازی،هوش مصنوعی و اتومبیل های هوشمند فقط برای نامگذاری چند مورد.

 این شهر محل زندگی:

  1.  بیش از شش میلیون نفر در تورنتو میباشد.
  2. 38 درصد از دفتر مرکزی کانادا یک پنجم تولید ناخالص داخلی کانادا( تولید ناخالص داخلی) در انتاریو میباشد.
  3. تقریبا نیمی از تولید ناخالص داخلی در انتاریو میباشد.

آمار بیکاری کشور تورنتو کانادا

استاتیستیک کانادا روز جمعه اعلام کرده است که در ماه ژانویه آمار بیکاری در منطقه از 6.2 درصد در ماه قبل به 6 درصد رسیده است. این آمار در تورنتو 6.4 درصد بود. نرخ بیکاری در مونترال در ژانویه 2018 6.1 درصد بوده است. با این حال، با کناره گیری نیروهای کاری، تعداد افراد شاغل نیز کاهش یافته است. میزان مشارکت- درصد نسل شاغل یا افرادی که فعالانه به دنبال کار هستند – در منطقه مونترال در ماه ژانویه 66.6 درصد بوده است که نسبت به نرخ 66.8 درصدی در ماه قبل 67.9 درصدی در ماه ژانویه 2018 کاهش یافته است.

نرخ اشتغال از 62.8 درصد در ماه دسامبر به 62.6 درصد در ماه ژانویه کاهش یافته است. این میزان نسبت به میزان 63.8 درصدی در ژانویه 2018 کاهش داشته است. در تورنتو میزان مشارکت در ماه ژانویه 66.2 درصد و میزان اشتغال 62.4 درصد بود. در کل استان، نرخ بیکاری از 5.5 درصد به 5.4 درصد رسیده است – دومین نرخ پایین در کشور پس از بریتیش کلمبیا، جایی که نرخ بیکاری 4.7 درصد بود. میزان اشتغال کمی افزایش یافته است – از 61 درصد در ماه دسامبر به 61.2 درصد در ماه ژانویه – در این دوره نرخ مشارکت از 64.6 درصد 64.7 درصد رسیده است. استاتیستیک کانادا می گوید، این افزایش – 16000 کارگر – توسط جوانان هدایت می شود. میزان اشتغال از ژانویه سال 2019 در کبک 0.9 درصد افزایش داشته است.

هزینه زندگی در تورنتو کانادا

هزینه زندگی در تورنتو کانادا

هزینه زندگی در تورنتو کانادا

رستوران ها

  • وعده غذایی، رستوران ارزان قیمت 20.00 دلار کانادا
  • غذا برای 2 نفر رستوران میان رده سه وعده 80.00 دلار کانادا
  • مک میل در مک دونالد (یا غذای کمبو معادل) 10.49 دلار کانادا
  •  ماءالشعیر داخلی (0.5 لیتری) 8.00 دلار کانادا
  • ماءالشعیر خارجی (بطری 0.33 لیتری) 8.00 دلار کانادا
  • کاپوچینو (روزانه) 4.41 دلار کانادا
  • کوکاکولا / پپسی (بطری 0.33 لیتری) 2.35 دلار کانادا
  •  آب (بطری 0.33 لیتری) 1.84 دلار کانادا

مواد غذایی و حمل و نقل

  1.  شیر (روزانه) (1 لیتری ) 2.82 دلار کانادا
  2. نان سفید تازه (500 گرمی) 3.1 1 دلار کانادا
  3. برنج (سفید)، (1 کیلوگرم) 4.74 دلار کانادا
  4. تخم مرغ (روزانه) (12 عدد ) 3.55 دلار کانادا
  5.  پنیر محلی (1 کیلوگرم) 21.31 دلار کانادا
  6. سینه مرغ (بی استخوان، بدون پوست). (1 کیلوگرم) 17.11 دلار کانادا
  7. گوشت راسته گاو (1 کیلوگرم) (یا گوشت قرمز پشت پا) 24.50 دلار کانادا
  8. سیب (1 کیلوگرم) 4.66 دلار کانادا
  9. موز (1 کیلوگرم ) 2.07 دلار کانادا
  10. گوجه فرنگی (1 کیلوگرم) 4.69 دلار کانادا
  11. سیب زمینی (1 کیلو گرم) 3.67 دلار کانادا 
  12. پیاز (1 کیلوگرم) 3.25 دلار کانادا
  13. کاهو (1 سر) 3.07 س دلار کانادا
  14. آب (بطری 1.5 لیتری) 2.70 دلار کانادا
  15. بطری نوشیدنی (میان رده) 18.75 دلار کانادا
  16. ماءالشعیر داخلی (بطری 0.5 لیتری) 3.20 دلار کانادا
  17. ماءالشعیر وارداتی (بطری 0.33 لیتری) 3.41 دلار کانادا
  18. سیگار 20 عددی (ماربلو) 15.00 دلار کانادا 
  19. بلیط حمل و نقل یک طرفه (حمل و نقل محلی) 3.25 سی
  20.  عبور ماهانه (تعرفه معمولی) 150.00 دلار کانادا 
  21. شروع تاکسی (تعرفه عادی) 4.00 دلار کانادا 
  22.  تاکسی 1 کیلومتر (تعرفه عادی) 2.00 دلار کانادا 
  23. تاکسی با 1 ساعت انتظار (تعرفه عادی) 35.00 دلار کانادا 
  24. بنزین (1 لیتر) 1.25 دلار کانادا 
  25.  1.17-1.35 Volkswagen Golf 1.490 KW Trendline Trend (یا ماشین جدید معادل آن) 25000.00 دلار کانادا 
  26.  Toyota Corolla 1.61 97kW Comfort (یا ماشین جدید معادل آن) 24437.17 دلار کانادا 

 امکانات رفاهی (ماهانه)

  • امکانات اساسی (برق، گرمایش، خنک کننده آب،زباله) برای یک آپارتمان 85 متر مربعی، دلار کانادا 
  •  1 دقیقه تعرفه از پیش پرداخت شده تماس داخلی با موبایل (بدون تخفیف یا برنامه) 0.47 دلار کانادا 
  •  اینترنت (60 مگابیت بر ثانیه یا بیشتر، داده نامحدود، کابلی یا ADSL) 65.75 دلار کانادا 

ورزش و اوقات فراغت

  •  اجاره زمین تنیس (1 ساعت در آخر هفته) 35.78 دلار کانادا 
  • سینما، انتشار بین المللی، 1 صندلی 15.00 دلار کانادا 
  • پیش دبستانی (یا مهد کودک)، تمام روز، خصوصی، ماهانه برای 1 کودک 1531.32 دلار کانادا 
  • هزینه سالانه مدرسه ابتدایی بین المللی برای 1 کودک 26888.89 دلار کانادا

 پوشاک و کفش

  • شلوار جین (لوویس 501 یا مارک مشابه) 72.60 دلار کانادا 
  • یک دست لباس تابستانی در فروشگاه زنجیره ای ( Zara H&M و…) 44.74 دلار کانادا 
  • یک جفت کفش رانینگ نایک (رده متوسط) 111.12 دلار کانادا 
  •  1 جفت کفش چرمی مردانه 140.36 دلار کانادا 

اجاره در هر ماه 

  1. آپارتمان (1 اتاق خوابه) در مرکز شهر 2116.37 دلار کانادا 
  2. آپارتمان (1 اتاق خوابه) خارج از مرکزشهر 1708.95 دلار کانادا 
  3. آپارتمان (3 اتاق خوابه) در مرکز شهر 3548.73 دلار کانادا 
  4. آپارتمان (3 اتاق خوابه) خارج از مرکز شهر 2516.58 دلار کانادا 

قیمت خرید آپارتمان

  • قیمت خرید هر متر مربع آپارتمان در مرکز شهر 10654.63 دلار کانادا 
  •  قیمت خرید هر متر مربع آپارتمان در خارج از مرکز 8،604.72 دلار کانادا 

برخورد و رفتار مردم تورنتو کانادا با مهاجرین و خارجی ها

با افزایش میزان قتل به 2.57 درصد در هر 100،000 که بالاتر از نرخ 1.68 درصدی کانادا است، آیا جای تعجب است که بسیاری از مردم از بزرگترین شهر کانادا دور بمانند؟ این میزان قتل دو برابر آمار اعلام شده در لندن ( 1.2 درصد در 100000 نفر) می باشد و در حال نزدیک شدن به نرخ وحشتناک و ناراحت کننده 3.4 درصدی در 100000 نفر نیویورک می باشد. اگر این افزایش نرخ ادامه پیدا کند، همچون شهر های آمریکایی انواع نمایش های پلیس با کلاه های نقاب دار را در تورنتو به خصوص در کوچه های خطرناک خواهید دید. نرخ جرم و جنایت تورنتو به عنوان یک شهرکانادایی _ با شاخص شدت جرم و جنایت (CSI) 59 _ در رتبه 124 بدترین شهر قرار گرفته است.

آیا تورنتو در واقع خطرناک است؟ از نظر تاریخی این شهر به همان اندازه امن است که در طی چند دهه گذشته بوده و در حالی که یک قتل خیلی زیاد است، 2.57 برای شهری که اکنون تقریباً 3 میلیون نفر جمعیت دارد، یک نرخ معقول محسوب می شود. میزان ضرب و شتم و میزان تجاوزهای جنسی تقریباً یکسان یا اندکی کمتر از میانگین نرخ کشور است اما جرائم مربوط به سرقت و سلاح گرم بیش از دو برابر متوسط است. اختلال در رانندگی بسیار کمتر از حد متوسط است. جرائم مواد مخدر متوسط یا کمتر از حد متوسط است و جرم جوانان تقریباً وجود ندارد که با فعالیت های باند خشونت آمیز در سطح شهر کمی سخت است. به نظر می رسد درصد بسیار کمی از جوانان درگیر فعالیت خشن باند هستند یا بیشتر اعضای باند بزرگسال هستند و در اینجاست که به نظر می رسد بخش اعظم جرم خشونت آمیز بطور ویژه از باند های دارای اسلحه ناشی می شود.

سطح جرم

  •  جرم در 3 سال گذشته افزایش یافته است بیش از 60.14
  • نگرانی های مربوط به ورود به خانه و سرقت وسایل کمتر از 33.77
  • نگرانی های مربوط به مورد سرقت یا آسیب جسمی قرار گرفتن کمتر از 33.93 
  • نگرانی های مربوط به سرقت ماشین کمتر از 28.24
  • نگران مربوط سرقت از ماشین ر کمتر از 38.31
  • نگرانی ها مربوط به مورد حمله قرار گرفتن کمتر 33.83
  • نگرانی های مربوط به توهین کمتر از 37.23
  • نگرانی های مربوط به در معرض حمله جسمی قرار گرفتن به دلیل رنگ پوست، منشأ قومی اصالت اخلاقی یا مذهب
  • مشکلات ناشی از افراد مصرف کننده مواد مخدر یا معامله گران آن 49.81 متوسط 
  • مشکلات جرایم ملکی از قبیل خرابکاری و سرقت 43.87 متوسط
  • جرایم خشونت آمیز مانند حمله و سرقت مسلحانه کمتر 39.85
  • مشکل فساد و رشوه خواری کمتر 33.40 

آنچه را که در انتها باید بدانید این که تورنتو به عنوان یک شهر بزرگ، انواع منابع تفریحی برای همه سنین از جمله غذا، خرید، پارک ها، سواحل، ورزش، شب زنده داری و سایر فعالیت های مختلف را ارائه می دهد. مشاورین ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) به صورت کامل از هزینه زندگی در کانادا مطلع هستند، پس با ما در ارتباط باشید تا بتوانیم آنچه را که تکمیل کننده مبحث زندگی در تورنتو کانادا و اقامت این کشور است به شما انتقال دهیم.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *