زبان مردم نیوزلند

زبان مائوری به عنوان زبان مردم نیوزلند  در غالب این کشور است. نیوزلند تنها کشوری در دنیا است که زبان مائوری در آن صحبت می شود. علیرغم وضعیت رسمی آن، همچنان در تلاش برای جلوگیری از زوال است. چندین زبان بومی دیگر در جزایر دور افتاده و اقلیم های نیوزلند صحبت می شود. اما تنها در سال های اخیر زبان مائوری دارای حمایت گسترده شد. در حال حاضر زبان مائوری در رسانه ها و در مدارس استفاده می شود.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

زبان مردم نیوزلند جهت زندگی

انگلیسی، زبان اکثریت مردم نیوزلند است. در سال 1987 ، زبان مائوری ،بر اساس قانون تبدیل به زبان رسمی شد و از آن می توان در موقعیت های قانونی استفاده کرد. با این حال، زبان انگلیسی زبان رسمی نیوزلند و رایج ترین زبان در کشور است. اکثریت نیوزلند دارای دانش صحیح انگلیسی هستند؛ این زبان توسط 96.14٪ از جمعیت نیوزلند صحبت می شود. در مقابل، زبان بومی مائوری تنها توسط 3.73٪  از جمعیت نیوزلند صحبت می شود. فهمیدن لهجه نیوزلندی، حتی برای متکلمان زبان انگلیسی بسیار مشکل است. زبان انگلیسی و مائوری (Maori) زبان رسمی مردم نیوزلند است.

 مهاجرت به نیوزلند

 

 مهاجرت به نیوزلند

در سال 1940 وقتی مردم مائوری از مناطق روستایی نقل مکان کردند و به شهرها رفتند، زبان مائوری شروع به فروپاشی کرد و بچه ها با زبان انگلیسی به جای مائوری بزرگ شدند. تا سال 1970، زبان مائوری در مرز فروپاشی بود، بنابراین تلاش شد تا این زبان در برنامه های رسانه ها و تکالیف مدرسه گنجانده شود. نیوزلند تعداد زیادی از مهاجران را از جزایر پلی نزی به خود جذب می کند و این مهاجران به زبان مادری خود صحبت می کنند. در اوایل سال 2006 نیوزلند اولین کشوری بود که زبان اشاره را به عنوان یک زبان رسمی اعلام کرد.

زبان های بومی نیوزلند

 همانطور که قبلا ذکر شد، زبان مائوری بیشترین زبان بومی گفتار در کشور است. قبل از ورود اروپایی ها به نیوزلند، مائوری تنها زبان بومی مردم جزایر اصلی نیوزلند بود. با این حال، چندین زبان بومی دیگر توسط ساکنان سرزمین ها و دیگر جزایر دور افتاده کشور صحبت می شود که آنها به شرح زیر هستند:

  • Cook Islands Māori: این زبان بسیار نزدیک به زبان مائوری است و زبان رسمی جزیره Cook است.
  • Niuean: بیشتر مردم بومی جزیره Niue و همچنین گروه اندکی از نیوزلند، جزایر اصلی، Tonga و جزایر Cook به این زبان صحبت می کنند.
  • Tokelauan: زبان مشترک (با انگلیسی) جزیره توکلئو، زبان Tokelauan است.
  • Penrhyn: تنها 200 نفر در جزیره پنرین به این زبان صحبت می کنند، بنابراین به عنوان یک زبان در معرض خطر قرار گرفته است.

اگر سوالی درباره نیوزلند و همچنین شرایط مهاجرت به نیوزلند داشته باشید،می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی(توسعه گران مهر)همراه باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *