روال انجام بیومتریک یا انگشت نگاری کانادا

اگر اولین بار است که برای اخذ ویزای کانادا اقدام می کنید و هنوز به سفارت مراجعه نکرده اید، لازم است تا روال انجام بیومتریک یا انگشت نگاری کانادا را بدانید و قبل از مراجعه، برای تقویت احتمال اخذ ویزا تلاش کنید. مقاله زیر به قلم کارشناس موسسه حقوقی توسعه گران مهر درباره همین موضوع نگاشته شده است که باید حتما قبل از درخواست اقامت کانادا، آن را مطالعه کنید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

روال انجام بیومتریک یا انگشت نگاری کانادا

اگر برای اولین بار است که درخواست می دهید، باید بیومتریک خود را ارائه دهید، (مگر اینکه از آن معاف باشید) و اگر قبلا به عنوان بخشی از درخواست ویزای سیاحتی آن را ارائه داده اید، بیومتریک مجوز تحصیل یا اجازه کار شما احتمالا هنوز هم معتبر است. دراین صورت، مجبور نیستید بیومتریک خود را دوباره ارسال کنید. تحقیق کنید که آیا بیومتریک های شما هنوز معتبر هستند و یا این که چه زمانی منقضی خواهند شد.

مراحل ثبت بیومتریک شما:

  • پرداخت هزینه بیومتریک
  • دریافت نامه دستورالعمل

بعد از پرداخت هزینه بیومتریک، یک نامه تایید دریافت خواهید کرد که شما نیاز به ارائه بیومتریک خود دارید و این که کجا باید بروید. شما می بایست این نامه را در زمان ارائه بیومتریک، همراه خود داشته باشید. همچنین به همراه داشتن پاسپورت معتبر شما نیز الزامی است. مدت زمان و سرعت دریافت نامه به نحوه درخواست و زمان پرداخت هزینه های بیومتریک شما بستگی دارد.

  • مراجعه به یک مرکز خدمات رسمی جمع آوری بیومتریک

شما باید بیومتریک خود را شخصا ارائه بدهید. اطمینان حاصل کنید که اگر این سرویس ارائه می شود، قرار ملاقات را رزرو کرده باشید.

مرحله اول بیومتریک یا انگشت نگاری کانادا

مرحله اول بیومتریک یا انگشت نگاری کانادا

مرحله اول بیومتریک یا انگشت نگاری کانادا

اپراتور ثبت نام بیومتریک در (VACS) سرویس کانادا و دفاتر (IRCC) از (CIBIDS) برای ثبت نام متقاضیان استفاده می کنند (CIBIDS). اجازه می دهد تا اپراتور ثبت نام بیومتریک اطلاعات بیوگرافی متقاضیان را جمع آوری کند. اثر انگشت و عکس های دیجیتال به روز و همچنین یادداشت های مربوط به متقاضیان در طول پروسه ثبت نام وارد می شود. راهنمای اپراتور، مدیر و پشتیبانی اسناد اصلی است. تمامی اپراتورهای ثبت نام بیومتریک، جهت ثبت اطلاعات باید مراحل زیر را انجام دهند:

  1. ورود به سیستم
  2. راه اندازی سیستم جمع آوری بیومتریک
  3. تکمیل یک جلسه بیومتریک برای ضبط بیوگرافی داده ها و اطلاعات بیومتریک
  4. عرضه بسته های اطلاعات بیومتریک از جمله صادرات و واردات
  5. مشاهده و تنظیم موقعیت های اداری
  6. اجرای روش های تعمیر و نگهداری سخت افزاری
  7. (CIBIDS) همچنین قادر به ثبت نام در حالت آزمون برای اهداف آموزشی می باشد.
  8. جلسه ثبت نام در (VACS)

قبل از شروع یک جلسه جمع آوری بیومتریک، اپراتور ثبت نام بیومتریک در (VACS) باید اطمینان حاصل کند که دوربین نظارت تصویری (VMS) روشن است و مراحل کلیدی را ضبط می کند.

جمع آوری بیومتریک نباید در یک ایستگاه کاری بیومتریک (VAC) صورت گیرد، مگر اینکه (VMS) روشن باشد و به درستی کار کند. در صورتی که سیستم VMS کار نمی کند، (VACS) باید با دفتر پشتیبانی عملیات بیومتریک تماس بگیرد تا دستورالعمل های بیشتری را در اختیارش قرار دهد.

مرحله دوم بیومتریک یا انگشت نگاری کانادا

بررسی توانایی متقاضی برای ارائه اثر انگشت و عکس:

از طریق بررسی تصویری، توانایی متقاضی برای تامین فیزیکی اثر انگشت و عکس تایید می شود. همچنین می بایست تایید شود که متقاضی قادر به ارائه 10 اثر انگشت است که از مواد خارجی مانند چسب، نوار شفاف و یا مواد براق دیگر عاری هستند. بهتر است که جزئیات مربوط به یادداشت (CIBIDS) را جمع آوری کنید.

بیشتر بدانید:

  • شرایطی که با مجموعه بیومتریک تداخل دارند.
  • شرایط مختل کننده انجام بیومتریک یا انگشت نگاری کانادا

در برخی موارد، ممکن است متقاضیان نتوانند اثر انگشت و عکس لازم را به انواع دلایل، از جمله نقص های مادرزادی، زخم ها، جراحت، آسیب ها، باند های زخم و یا شرایط مشابه دیگر ارائه کنند. دستورالعمل های مربوط به متصدیان ثبت نام بیومتری که در پایین ذکر شده اند قرار است تمام موارد زیر را انجام دهند:

  • به حداقل رساندن ناراحتی های متقاضیان.
  • جلوگیری متقاضیان از وانمود کردن به جراحت برای جلوگیری از جمع آوری های بیومتری.
  • ارائه دستورالعمل های صریح برای مراکز درخواست ویزا (VACS)، انتخاب مکان های خدماتی کانادا، انتخاب امور جهانی کانادا (GAC) و مراکز پشتیبانی برنامه ایالات متحده (ASCS) در مورد رویه های جمع آوری بیومتری که شرایط موقتی و دائم با این فرآیند تداخل دارند.

آسیب های موقت و شرایط، هر حالت فیزیکی هستند که با اثر انگشت یا عکاسی تداخل می کند، اما انتظار می رود که با گذر زمان حل شود. برخی از این آسیب ها عبارتند از:

  • پانسمان زخم ناشی از جراحی یا آسیب دیدگی جدید
  • بریدگی ها
  • خراش ها
  • ورم
  • تحریکات
  • کوفتگی

دستورالعمل های اپراتور ثبت نام بیومتری:

  1. از متقاضی در مورد ماهیت، زمان و علت شرایط سوال کند.
  2. یادداشتی در مورد ماهیت آسیب و یا شرایط و علت احتمالی آن در سیستم ثبت نام بیومتریک در کانادا (CIBIDS) را وارد کند.
  3. به متقاضی اطلاع دهد که بهترین زمان برای بازگرداندن بیومتریک بعد از حل موقت مسئله است و می تواند با اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) تماس گیرد، اگر به بیش از30 روز اختصاص داده شده در نامه آموزش بیومتریک (BIL) نیاز داشته باشد.
  4. به متقاضی اطلاع دهد که اگر آنها تصمیم به ادامه دادن داشته باشند، اداره (IRCC) ممکن است از آن ها بخواهد مجددا بیومتریک را، انجام دهند.
  5. اگر متقاضی تصمیم به ادامه جلسه جمع آوری بیومتریک داشته باشد، افسر باید داده های بیوگرافی را ضبط کند و عکس با کیفیت بهتر و تمام اثر انگشت های موجود را ضبط کند.

دستورالعمل های دفتر (IRCC) داخل و خارج از کشور:

  • افسر باید با استفاده از اطلاعات بیومتریک موجود و نتایج جستجوی اثر انگشت این برنامه را پردازش کند.
  • اگر افسر (IRCC) تصمیم بگیرد زمانی که مساله موقتا حل شد، جلسه جمع آوری بیومتریک را تکرار کند، باید موارد زیر را انجام دهد:
  1. از متقاضی برای ارسال مجدد کامل یا جزئی بیومتریک تقاضا کند، همانطور که در (BIL) متقاضی بیان شد. (که در دفتر داخلی (IRCC) و(VAC)، مکان های خدمات در کانادا، مکان های (GAC) یا (ASCS) آمریکایی، در صورتی که مجاز باشد، انجام می شود.)
  2. معاف کردن متقاضی از پرداخت هزینه گذرنامه های جدید.

آسیب های دائمی، هر حالت فیزیکی هستند که با اثر انگشت یا عکاسی تداخل می کند، اما انتظار نمی رود که با گذر زمان حل شوند. مثال ها عبارتند از:

  1. آسیب های به دلیل قطع عضو و یا نقص زایمان.
  2. شرایطی که بر قرار دادن انگشتان در دستگاه جمع آوری، مانند ورم مزمن مفاصل، تاثیر می گذارد.
  3. زخم و یا آسیب های دیگر به نوک انگشتان که منجر به اثر انگشت بسیار ضعیف کیفیت می شوند، مانند پینه های عمیق به خاطر کار های دستی.
  4. زخم چهره، ریزش مو و یا شرایط پوست که از عکسی با کیفیت خوب جلوگیری می کند، مانند سوختگی های شدید.
  5. سایر شرایط فیزیکی که از گرفتن عکس با کیفیت خوب جلوگیری می کند، مانند لرزش های ایجاد شده که مانع از ثابت ماندن متقاضی می شود، و منجر به یک عکس مات می شود.

دستورالعمل های اپراتور ثبت نام بیومتری در مکان های (VACS) و (GAC) 

اپراتور ثبت نام بیومتری باید تمام موارد زیر را انجام دهد:

  • از متقاضی در مورد ماهیت شرایط و علت آن سوال کند.
  • یک یادداشت در مورد ماهیت آسیب یا وضعیت متقاضی و علت احتمالی آن در (CIBIDS) را وارد کند.
  • با ثبت بهترین عکس با کیفیت و اثر انگشت پا به ثبت نام بیومتری بروید.
  • به متقاضی مشاوره دهید که دفتر (IRCC) ممکن است با آن ها برای اطلاعات پزشکی بیشتر در مورد آسیب و یا شرایط تماس بگیرد.
مرحله سوم بیومتریک یا انگشت نگاری کانادا

مرحله سوم بیومتریک یا انگشت نگاری کانادا

مرحله سوم بیومتریک یا انگشت نگاری کانادا

تعیین اینکه آیا متقاضی نیازمند ارائه بیومتریک می باشد یا نه؟ اگر متقاضیان جزء افرادی هستند که معاف نمی باشند و نیاز است اطلاعات بیومتریک را ارائه کنند، باید معیار های تعریف شده را ارسال نمایند. برای متقاضیان اسکان مجدد در خارج از کشور که در سناریوهای زیر قرار دارند، افسران باید آن ها را طبق بخش 12.8 مقررات و شرایط مهاجرت به کانادا و پناهندگی در بخش (غیر ممکن) یا (غیر قابل اجرایی) معاف کنند، تا زمانی که متقاضیان ثبت نام بیومتریک را که در یک بندر ورودی کانادایی تعیین شده است، به تعویق بیاندازند.

یک مورد برنامه حفاظت فوری وجود دارد، مانند یک مورد استثنایی آسیب پذیر که نیاز به پردازش سریع دارد و اطلاعات بیومتریک را نمی توان به موقع جمع آوری کرد. کنفرانس ویدیویی دیجیتال تنها راه مناسب جهت مصاحبه با متقاضیان اسکان مجدد پناهندگان، به دلیل شرایط کشور (مانند عراق و سوریه) می باشد. هیچ نگرانی وجود ندارد و ارزیابی افسر مشخص می کند که نیازی به مصاحبه نیست، اما متقاضی برای یک افسر (IRCC) غیرقابل دسترسی است. اطلاعات زیر بوسیله مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC)از متقاضی در جلسه ای که بیومتریک ثبت می شود جمع آوری می شود:

  1. داده های بیوگرافی: نام، تاریخ تولد و دیگر مشخصات شخصی متقاضی که در صفحه اطلاعات جغرافیایی گذرنامه یا سند مسافرتی ثبت شده است.
  2. 10 اثر انگشت: اثر انگشت متقاضی، به صورت الکترونیکی در طول جلسه جمع آوری بیومتریک، با استفاده از دستگاه ضبط اثر انگشت الکترونیکی.
  3. عکس: یک عکس دیجیتال متقاضی.

مرحله چهارم بیومتریک یا انگشت نگاری کانادا

فرآیند ثبت نام بیومتریک تنها می تواند در دو شرایط زیر شروع شود:

  • یک درخواست در مرکز درخواست ویزا توسط متقاضی ارائه شده است و پرداخت بابت هزینه پردازش بیومتریک (مگر اینکه متقاضی از پرداخت هزینه معاف باشد) دریافت شود.
  • یک نامه راهنمایی بیومتریک (BIL) توسط متقاضی برای اثبات اینکه متقاضی یک درخواست کامل برای اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) ارائه کرده و هزینه بیومتریک را پرداخت کرده است. (مگر اینکه متقاضی از پرداخت هزینه معاف باشد.)
  • اگر متقاضی یک درخواست را مستقیما به (IRCC) ارسال کند، و به طور شخصی در محل خدمات کانادا، امور جهانی کانادا، هر (VAC) یا مرکز حمایت از برنامه های ایالات متحده آمریکا (ASC) برای ارائه بیومتریک خود بدون کاغذ یا کپی الکترونیکی از (BIL)، متقاضی باید ضمانت بازگرداندن (BIL) را دهد.
  • هنگامی که متقاضیان اقامت موقت، از خدمات (VAC) برای پردازش درخواست های خود استفاده می کنند، باید بیومتریک خود را در همان (VAC) ارائه دهند، در صورتی که ثبت بیومتری خود را قبل از ثبت نام انجام دهند، باید در یک مکان دیگر ثبت کنند، در غیر این صورت، ثبت بیومتری می تواند در یک مکان جایگزین رخ دهد.
  • توصیه می شود که تمام مراحل ثبت نام بیومتریک توسط اپراتور انجام شود تا امکان خطا را به حداقل برساند.

اپراتور ثبت نام بیومتریک باید هویت متقاضی را با انجام تمام موارد زیر تایید کند:

  1. تایید اسناد سفر متعلق به متقاضی ارائه دهنده اطلاعات بیومتریک.
  2. اطمینان حاصل کنید که اطلاعات مربوط به سند مسافرتی اطلاعات مربوط به (BIL) یا برنامه منطبق باشد.
  3. به صورت شفاهی داده های بیوگرافی را از سند سفر، با متقاضی تأیید کند.
  4. عکس ها را در مورد مدارک سفر، با ظاهر شخص متقاضی مقایسه کند.
  5. اطمینان حاصل کند که اطلاعات در صفحه اطلاعات اسناد مسافرتی، همانند اطلاعات موجود در سیستم شناسایی بیومتریک کانادا (CIBIDS) می باشد.

با توجه به مطالب ذکر شده، درمیابیم که انجام انگشت نگاری یا بیومتریک از مهمترین مراحل در روند اخذ ویزای کشور کانادا می باشد. به بیانی دیگر درخواست ویزای این کشور تا قبل از انجام مراحل انگشت نگاری رسمیت نمی یابد. موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) راهی مطمئن در راستای انجام امور مربوط به اخذ ویزای کانادا می باشد. 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *