مامایی در آلمان

تحصیل در کشور آلمان آرزوی بسیاری از دانشجویان است. رشته مامایی در آلمان طرفداران زیادی دارد و هر ساله دانشجویان زیادی از سراسر دنیا قصد تحصیل در این رشته را دارند. دانشگاه های این کشور از جایگاه خوبی در میان سایر دانشگاه های دنیا برخوردارند. فارغ التحصیلان امکان ادامه تحصیل در رشته مامایی در آلمان و یا دیگر کشورها را خواهند داشت. شما دانشجویان عزیز می توانید مقاله ای که توسط موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در این خصوص تهیه شده است را مطالعه نمایید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط تحصیل مامایی در آلمان

در حال حاضر، آموزش رشته مامایی در آلمان عمدتاً در دانشکده های فنی انجام می شود. تحصیل در این دوره سه سال زمان خواهد برد. دوره تئوری رشته مامایی در دانشگاه و بخش عملی که مربوط به زایمان و مراقبت های پس از زایمان است در مراکز آموزشی انجام می شود. زبان آموزشی این رشته در مقطع کارشناسی، آلمانی است. مامایی در این کشور یک حرفه تخصصی و بهداشتی است که مراقبت های لازم به زنان در دوران بارداری، تولد و پس از زایمان را ارائه می دهد.

حوزه فعالیت

حوزه اصلی فعالیت رشته مامایی در آلمان شامل اصول تحقیقات، کاربرد تحقیقات، علوم بهداشتی، مدیریت، مهارت های اجتماعی، مطالعات پیشگیری، سیستم بهداشت و حقوق حرفه ای و مامایی در خانواده می شود.

دروس ارائه شده

دانشجویان مامایی در آلمان به تحصیل دروسی مانند علوم بهداشتی، مدیریت، علوم پیشگیری، مشاوره، فیزیولوژی و غیره می پردازند.

تغییر رشته از مامایی به پزشکی

تغییر رشته از مامایی به پزشکی در خارج از کشور موضوعی است که ذهن بسیاری از متقاضیان را به خود مشغول کرده است. آلمان از جمله کشورهایی است که امکان تغییر رشته از مامایی به پزشکی را به دانشجویان خود می دهد. تغییر رشته در این کشور بر اساس تطبیق واحدهای درسی امکان پذیر است. پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی تماس بگیرید.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته مامایی در آلمان

ادامه تحصیل در رشته مامایی در آلمان برای مقطع کارشناسی ارشد امکان پذیر است. فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد می توانند به عنوان کارشناسان، محققان و مدرسین برای ایجاد راه حل چالش های فعلی و آینده در مراقبت های بهداشتی زنان و زایمان به فعالیت مشغول شوند. دانشجویان می توانند در این مقطع به زبان انگلیسی به ادامه تحصیل بپردازند.

"تحصیل

مدت زمان تحصیل

در این مقطع تحصیلی دانشجویان رشته مامایی در آلمان می توانند در شش ترم به صورت نیمه وقت و یا چهار ترم به صورت تمام وقت به تحصیل مشغول شوند.

تحصیل دکترای مامایی در خارج از کشور

فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد این رشته، امکان تحصیل دکترای مامایی در خارج از کشور را خواهند داشت. کشور آلمان از جمله کشورهایی که این امکان را برای دانشجویان فراهم کرده است. دوره تحصیلی دکترای رشته مامایی در آلمان برای دانشمندان و محققان ارائه می شود. برنامه دکترا در جهت مطالعه کوتاه مدت و بلند مدت رشته مامایی در سطوح فردی، خانواده و نیز جامعه و جمعیت می باشد.

بهترین دانشگاه های رشته مامایی در آلمان

دانشگاه های معتبر و برتر کشور آلمان برای رشته مامایی از قرار زیر می باشند و متقاضیان می توانند دانشگاه مورد نظر خود را برای تحصیل در آلمان از میان آن ها انتخاب کنند:

دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیانس مونیخ (Ludwig Maximilians University)

دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیانس به عنوان یکی از موسسات علمی و پژوهشی برتر اروپا شناخته شده است. این دانشگاه از زمان تأسیس دانشمندان و دانشجویان با استعدادی را از سراسر جهان به خود جذب کرده است. این دانشگاه متعهد به ارائه آموزش با بالاترین استانداردهای بین المللی در تحقیقات و آموزش است.

دانشگاه هایدلبرگ (Heidelberg University)

دانشگاه روپرشت کارلز هایدلبرگ از برجسته ترین و قدیمی ترین دانشگاه های دنیا و آلمان محسوب می شود. این دانشگاه در سال 1386 میلادی به دستور کنت روپرت اول تأسیس شد. دانشگاه هایدلبرگ یکی از مهم ترین دانشگاه های تحقیقاتی در تمام اروپا است. این دانشگاه در قرن 19 میلادی از نظر سطح مقالات علمی-پژوهشی، ایده های نو و آرمان های دموکراتیک بسیار شناخته شده بود.

دانشگاه فنی مونیخ (Technische Universität München)

دانشگاه فنی مونیخ (TUM) یکی از برترین دانشگاه های اروپا است. این دانشگاه پیوندهای محکمی با شرکت ها و موسسات علمی در سراسر جهان ایجاد می کند. دانشگاه فنی مرتباً در بین بهترین دانشگاه های برتر اروپا قرار می گیرد.

دانشگاه هومبولت برلین (Humboldt Universität zu Berlin)

دانشگاه هومبولت برلین در تابستان سال 1809 توسط پادشاه پروس فردریش ویلهلم سوم تأسیس شد. این دانشگاه یکی از 20 دانشگاه بزرگ آلمان و جزو مشهورترین دانشگاه های جهان می باشد. این دانشگاه دارای 9 دانشکده است و برنامه های آموزشی خود را در 189 رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی تا دکترا ارائه می دهد.

دانشگاه هامبورگ (University of Hamburg)

دانشگاه هامبورگ بزرگ ترین موسسه تحقیق و آموزش در شمال آلمان است. این دانشگاه طیف متنوعی از برنامه های تحصیلی و فرصت های تحقیقاتی عالی را ارائه می دهد. دانشکده پزشکی دانشگاه هامبورگ به عنوان یکی از اولین دانشگاه ها جهت تحصیل رشته مامایی در آلمان است.

مدارک لازم برای اخذ پذیرش مامایی در آلمان

دانشگاه های کشور آلمان برای پذیرش این رشته شرایط خاص خود را دارند و مؤسسات مختلف ممکن است دارای شرایط و قوانین متفاوتی باشند. برای اخذ پذیرش مامایی در آلمان مدارکی مورد نیاز است که در زیر می توان آن ها را مشاهده نمود:

  • گذرنامه معتبر و اجازه اقامت
  • عکس پاسپورتی
  • ریز نمرات تحصیلی دانشجو
  • تکمیل فرم درخواست آنلاین
  • ترجمه گواهی تحصیلی همراه با مهر تأییدیه
  • گواهی پذیرش
  • مدرک زبان معتبر
  • رسید پرداخت هزینه ثبت نام
  • اثبات تمکن مالی

"مدارک

هزینه تحصیل رشته مامایی در آلمان

دانشجویانی که به تحصیل مامایی در آلمان مشغول هستند، معمولاً در هر ترم 250 یورو را برای تأمین هزینه های خدمات اداری و ثبت نام پرداخت خواهند کرد. دانشجویان برای تأمین هزینه های زندگی خود سالانه به حدوداً 10،200 یورو نیاز خواهند داشت، اگر چه هزینه ها بسته به محل سبک زندگی آن ها متفاوت خواهند بود. برخی از هزینه های زندگی دانشجویی در کشور آلمان به شرح زیر می باشند:

عنوانهزینهعنوانهزینه
غذا در رستوران ارزان قیمت10 یوروسیگار6.70 یورو
غذا در مک دونالد8 یوروتاکسی (تعرفه عادی)3.50 یورو
آبجو داخلی3.50 یوروقبوض خدماتی برای آپارتمان 85 متر مربعی221.17 یورو
آبجو وارداتی3.50 یورواینترنت32.20 یورو
شیر (یک لیتر)0.84 یوروباشگاه تناسب اندام30.13 یورو
قرص نان سفید تازه1.34 یوروبلیط یک طرفه (عبور محلی)2.80 یورو
برنج (یک کیلوگرم)1.98 یورورفت و آمد ماهانه (قیمت معمولی)70 یورو
تخم مرغ2.23 یوروتاکسی یک ساعت انتظار30 یورو
پنیر محلی (یک کیلوگرم)7.96 یورواجاره باشگاه تنیس19.68 یورو
سینه مرغ (یک کیلوگرم)7.13 یورویک دست لباس تابستانی35.05 یورو
گوشت قرمز (یک کیلوگرم)10.06 یورویک جفت شلوار جین Levis 50176.82 یورو
سیب (یک کیلوگرم)2.31 یورویک جفت کفش پیاده روی نایک80.89 یورو
موز (یک کیلوگرم)1.66 یوروآپارتمان (یک خوابه) در مرکز شهر739.89 یورو
پرتقال (یک کیلوگرم)1.88 یوروآپارتمان (سه خوابه) در مرکز شهر560.15 یورو
گوجه فرنگی (یک کیلوگرم)2.48 یوروآپارتمان (یک خوابه) در خارج از مرکز شهر1،419.07 یورو
کاهو0.95 یوروآپارتمان (سه خوابه) در خارج از مرکز شهر1،057.23 یورو

موقعیت کار پس از تحصیل مامایی در آلمان

علی رغم این که رشته مامایی یک حرفه چالش برانگیز است اما حرفه ای ارزشمند نیز می باشد؛ زیرا نه تنها در آلمان بلکه در سراسر جهان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. فارغ التحصیلان این رشته پس از گرفتن مجوز مامایی می توانند بلافاصله در داخل و یا خارج از بیمارستان های آلمان مشغول به کار شوند. فارغ التحصیلان دوره کارشناسی ارشد نیز این امکان را دارند تا وارد پروژه های تحقیقی، تدریس یا موقعیت های اجرایی و مدیریتی شوند.

درآمد ماماها

فردی که به عنوان ماما در این کشور کار می کند، معمولاً ماهیانه در حدود 3،420 یورو درآمد کسب می کند. این میزان ​​حقوق ماهیانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است. حقوق ماما و پرستار بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی به شدت متفاوت است.

نتیجه گیری

موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی با سال ها تجربه در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی، ویزا و اقامت آماده ارائه مشاوره تخصصی در رابطه با تحصیل رشته مامایی در آلمان و دکترای مامایی در خارج از کشور می باشد. هم وطنان عزیز می توانند جهت راهنمایی و مشاوره حضوری به شعب این موسسه در شهرهای شیراز، تهران، مشهد، اصفهان، تبریز و رشت مراجعه کنند.

سوالات متداول در ارتباط با مامایی در آلمان

  1. آیا تحصیل مامایی در آلمان می تواند انتخاب مناسبی برای دانشجویان ایرانی باشد؟

    بله، با توجه به کیفیت بالای آموزشی دانشگاه های این کشور، تحصیل مامایی در آلمان می تواند انتخاب مناسبی برای دانشجویان ایرانی باشد

  2. مدت زمان تحصیل رشته مامایی در آلمان چقدر است؟

    مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی سه ساله می باشد.

  3.  زبان تحصیل مامایی در آلمان چیست؟

    زبان تحصیل برای مقطع کارشناسی، آلمانی است.

  4. دروس ارائه شده در رشته مامایی در آلمان چیست؟

    دانشجویان به تحصیل دروسی مانند علوم بهداشتی، مدیریت، علوم پیشگیری، مشاوره، فیزیولوژی و غیره می پردازند.

  5. آیا امکان تغییر رشته از مامایی به پزشکی در آلمان وجود دارد؟

    بله، آلمان از جمله کشورهایی است که امکان تغییر رشته از مامایی به پزشکی را به دانشجویان خود می دهد.

  6. آیا امکان تحصیل دکترای مامایی در آلمان وجود دارد؟

    بله، دوره تحصیلی دکترای رشته مامایی برای دانشمندان و محققان ارائه می شود.

  7. بهترین دانشگاه های کشور آلمان جهت تحصیل در رشته مامایی کدامند؟

    بهترین دانشگاه های کشور آلمان جهت تحصیل در این رشته دانشگاه هایدلبرگ، دانشگاه هامبورگ، دانشگاه فنی مونیخ و غیره می باشند.

  8. مدارک لازم جهت پذیرش مامایی در آلمان چیست؟

    مدارک لازم جهت پذیرش  شامل مدرک زبان معتبر، ریز نمرات تحصیلی، گواهی اثبات تمکن مالی و سایر موارد دیگر می شود.

  9. هزینه تحصیل مامایی در آلمان چقدر است؟

    دانشجویانی که به تحصیل این رشته مشغول هستند معمولا در هر ترم 250 یورو را برای تأمین هزینه های خدمات اداری و ثبت نام پرداخت خواهند کرد.

  10. هزینه زندگی دانشجویان رشته مامایی در آلمان چقدر است؟

    دانشجویان این رشته برای تأمین هزینه های زندگی خود سالانه به حدوداً 10،200 یورو نیاز خواهند داشت.

  11. آیا امکان کار پس از تحصیل مامایی در آلمان وجود دارد؟

    بله، فارغ التحصیلان پس از گرفتن مجوز مامایی می توانند بلافاصله در داخل و یا خارج از بیمارستان های این کشور مشغول به کار شوند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *