راه اندازی تجارت در آفریقای جنوبی

نحوه راه اندازی تجارت در آفریقای جنوبی و دانستن شرایط ثبت شرکت در آفریقای جنوبی از سری مواردی است، که برای افراد متقاضی مهاجرت به این منطقه و راه اندازی کسب و کار و سرمایه گذاری در شرکت‌های آفریقای جنوبی از اهمیت بالایی برخوردار است. داشتن اطلاعات لازم در خصوص اقتصاد این منطقه و همین طور شرایط شرکت‌های مختلف در آفریقای جنوبی با تحقیق درباره شرایط کسب و کار در این کشور امکان پذیر است. در این مقاله با بررسی محور‌های مختلف راه اندازی تجارت در آفریقای جنوبی با شما همراه خواهیم بود. برای کسب اطلاعات دقیق در این خصوص با همکاران ما در موسسه مهاجرتی اصطهباناتی در دفاتر تهران، اصفهان، تبریز، مشهد و شیراز در ارتباط باشید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان
  • آشنایی با آفریقای جنوبی
  • راه اندازی تجارت در آفریقای جنوبی
  • نحوه درخواست راه اندازی تجارت در آفریقای جنوبی
  • حداقل سرمایه برای راه اندازی تجارت در آفریقای جنوبی
  • اخذ ویزای خانوادگی و سرمایه گذاری در آفریقای جنوبی
  • آشنایی با ویزا‌های آفریقای جنوبی
  • بررسی اقتصاد آفریقای جنوبی
  • ساختار شرکت در آفریقای جنوبی
  • سوالات متداول درباره راه‌اندازی تجارت در آفریقای جنوبی

یک نکته بسیار مهم در راه اندازی تجارت در آفریقای جنوبی این است که کسب و کار مورد نظر به یک حوزه خاص محدود نبوده و شرایط و قوانین مربوط به خود را دارد علاوه بر این کسب مجوز تضمینی بر پیشرفت و موفقیت شما در این کسب و کار نخواهد بود. بنابراین قبل از هرگونه اقدامات لازم در خصوص ثبت شرکت و راه اندازی تجارت در آفریقای جنوبی جوانب و عملکرد دیگر شرکت‌ها با شرایط مشابه خود بسنجید و یک برنامه ریزی دقیق در این باره داشته باشید. مشورت با افراد مطلع یک گام مثبت در این کار به شما می‌آید.

آشنایی با تجارت در آفریقای جنوبی

در آفریقای جنوبی حدود ۶۵۰،۰۰۰ کسب و کار کوچک و بزرگ وجود دارد، که بیشتر از 50 درصد آن در حوزه تولیدات ناخالص داخلی کشور فعالیت دارند. زیر ساخت توسعه یافته و پیشرفته در آفریقای جنوبی بعنوان یک پل ارتباطی برای سرمایه گزاران خارجی به آفریقا و همین طور اتصال موفق آنها به بازار کار در این منطقه می‌باشد.اگر به فکر مهاجرت کاری به آفریقای جنوبی و راه اندازی تجارت در آفریقای جنوبی هستید ، باید در این زمینه اطلاعات جامعی داشته باشید . آفریقای جنوبی دارای بازارهای متنوع و پیچیده است که تقریبا به ثبات یک پارچه اقتصادی رسیده‌اند ، بازار نوظهور پر جنب و جوش و محیط سیاسی، فرهنگی، اجتماعی باعث رشد نسبی تجارت و مهاجرت برای این امر در این منطقه شده است.در راه توسعه کسب و کار سازمان‌های مختلفی در آفریقای جنوبی برای راهنمایی و کمک به افراد متقاضی آماده هستند. از جمله این سازمان‌ها می‌توان به Simodisa که بصورت آنلاین و از طریق شبکه‌های گسترده مجازی رویداد‌ها و ایده‌ها و اطلاعات را در زمینه سرمایه گذاری به اشتراک گذاشته و از متقاضیان راه اندازی تجارت در آفریقا بصورت گسترده و تاثیر گذار حمایت می‌کند. برای تامین مالی سازمانی تحت عنوان Small Enterprise Finance Agency وجود دارد، که با حمایت و تحت پوشش خود قرار دادن کسب و کار‌های کوچک و تازه تاسیس به رشد آنها هم در زمینه اطلاعاتی و هم در زمینه واگذاری پرژه کمک می کند. این سازمان‌ها بصورت مستقیم و غیر مستقیم در حمایت از کسب و کار‌های تازه شکل گرفته در آفریقای جنوبی کمک می‌کنند.

از دیگر سازمان‌های فعال در این زمینه می‌توان به آن شاره داشت، National Small Business Chapter است که به افراد متقاضی کمک می‌کند تا در برقرار ارتباط با بنگاه‌های کسب و کار و دیگر زمینه‌های کاری مشکلی نداشته باشند. اتاق بازرگانی و صنایع آفریقای جنوبی بیش از ۲۰،۰۰۰ عضو دارد و می تواند اطلاعات و شبکه ها را در اختیارتان قرار دهد .یکی دیگر از راه‌های کسب اطلاعات در مورد بازار کار در آفریقای جنوبی برای خارجی ها دنبال کردن مطالب سایت‌های ، Eventful و Eventbrite می باشد. با دیدن نطریات افراد مختلف در این سایت کسب و کار خودتان را رونق بخشید. و در مسیر درست قدم بر دارید.به دنبال توضیحات ارائه شده در خصوص روش‌های راه اندازی تجارت در آفریقا، در ادامه این مقاله به بررسی جنبه‌های مختلف این موضوع پرداخته و نتیجه تحقیقات را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

راه اندازی تجارت در آفریقای جنوبی

یکی از بهترین روش‌های راه اندازی تجارت در آفریقای جنوبی فراهم آوردن شرایط همکاری با شرکت‌های این کشور در زمینه های مختلف است. اولین نکته‌ای که در راستای این کار قبل از صرف هزینه و سرمایه گذاری باید به آن توجه داشته باشید، این است که شرایط کار در این کشور را به درستی ارزیابی کنید. بهترین و به روزترین اطلاعات را در مورد ویزای کسب و کار و منبع درآمد در آفریقای جنوبی از سازمان‌های معتبر دریافت نمایید. و تمامی تصمیمات خود را در این زمینه آگاهانه بگیرید.کارآفرینان و متقاضیان کار در خارج از کشور عمدتا به دنبال پاسخ سوال نحوه راه‌اندازی تجارت در آفریقای جنوبی هستند. در این قسمت از مقاله و با بهره گیری از دانش مشاوران متخصص خود در موسسه مهاجرتی اصطهباناتی بدین شکل پاسخگوی شما هستیم که شما به عنوان کارآفرین خارجی در آفریقای جنوبی، اولین قدمی که در این مسیر باید بردارید نوشتن یک برنامه تجارت جامع است.

راه اندازی تجارت در آفریقای جنوبی

راه اندازی تجارت در آفریقای جنوبی

این برنامه در وهله اول به ترسیم و پیش بینی استراتژی تجارتتان کمک کرده، و به میزان شما سودآوری و زیان‌های احتمالی آن تجارت را نشان داده و شما را در مسیر موفقیت در سرمایه گذاریتان راهنمایی می‌کند. مرحله بعدی تحقیق و تحلیل بازار کار در آفریقا بر اساس بررسی استراتژی رقبا و تحلیل شانس بهره مندی از فضای رقابتی حاکم، و همچنین رایزنی و مذاکره با مالکان تجارت‌های کوچک برای گرفتن ایده در زمینه تاسیس شرکت، و همین طور گفتگو با این افراد برای دریافت حمایت و توصیه در راستای قوی سازی ارتباطات با دیگران پس از شروع کار است.در کل مهاجرت به آفریقای جنوبی، با ویزای تجارت، مستلزم آن است که متقاضی برنامه تجارت جامع را به عنوان بخشی از درخواست ویزای تجاریش تحویل و از آن پیروی کند. به معنای دیگر این است که کارآفرین از طرح و ایده خام خود که قرار است کسب و کار خود را بر مبنای آن ایجاد کند دفاع نماید.برنامه ریزی و ایجاد مدل ابتدایی از تجارت، انتخاب بهترین شیوه ها برای راه اندازی تجارت و کسب و کاری جدید در آفریقای جنوبی می باشد. این برنامه باید جامع بوده و علاوه بر کلیت طرح دلایل درخواست مهاجرت فرد در آن مشخص باشد. بعنوان مثال این برنامه باید به سبک زیر طرح ریزی گردد:

شبیه سازی یک طرح برای اخذ ویزای کسب و کار در آفریقای جنوبی

بیان اهداف تجارت در آفریقای جنوبی
توصیف وضعیت تجارت و تاثیر آن در طرح و ایده
بررسی و آنالیز بازار کار
استراتژی ها و ایده پردازی‌ها برای شروع کار و دفاع از شکل گیری ایده ها
معیارهایی که به موجب آن، درخواست ویزای تجاریتان مورد قضاوت قرار می گیرد.
پیش بینی ها و منابع مالی (مقدار سرمایه گذاری، اشتغال زایی، درصد موفقیت تجارت، ساختار شرکت و میزان تاثیر طرح بر  بازار کار و رشد اقتصاد…)

در نهایت میزان نکات مثبت طرح شما برای دریافت ویزای راه اندازی تجارت در آفریقای جنوبی باید به حدی باشد، تا از آن بعنوان یک اهرم پیشرفت استفاده گردد. بنابراین بهترین و کارساز ترین راه برای گرفتن اقامت کاری و ویزای راه اندازی تجارت در آفریقای جنوبی داشتن یک طرح کامل تجاری با در نظر گرفتن تمامی جوانب است.

مراحل راه اندازی تجارت در آفریقای جنوبی

پس از گرفتن ویزای راه اندازی تجارت در آفریقای جنوبی دومین گام، انجام دادن یک سری امور اداری در این کشور برای به ثبت رساندن ایده در قالب یک شرکت است. در واقع در آفریقای جنوبی، یک تعداد کارها و امور اداری و اجرایی وجود دارد که کارآفرین برای راه اندازی تجارت خود و ثبت شرکت در آفریقای جنوبی بایستی انجام دهد. به دلیل وجود روند اداری و حقوقی و همین طور سختی‌هایی که ممکن است، در مسیر اخذ مجوز برای شما پیش آید، و ناآشنایی احتمالی با سیستم کار در منطقه بهتر است این کار را به کارشناسان بخش ویزای موسسه مهاجرتی اصطهباناتی بسپارید.مراحل ثبت شرکت و طرح تجاری در آفریقای جنوبی به شکل ذیل است:

  • نامگذاری شرکت در اداره ثبت شرکت ها و پرداخت هزینه های مربوطه ،ثبت نام خود یک پروسه طولانی و قانون مند دارد.
  • تحویل مدارک تشکیل شرکت و لیست دارایی معنوی به اداره ثبت شرکت ها (CIPRO)که این کار 5 الی 7 روز کاری طول می کشد و شامل پرداخت هزینه‌های مرتبط می باشد.
  • ثبت در اداره دارایی محلی (SARS) در خصوص مالیات بر درآمد، برای پرداخت مالیات بر ارزش افزوده (VAT) و مالیات استخدام کارکنان.
  • ثبت در اداره کار جهت بیمه بیکاری و تنظیم قرارداد‌های کاری بر اساس مفاد و قوانین این اداره.
  • ثبت در یک کمیسیون مخصوص و مطابق با قانون جبران آسیب‌ها و مرگ و میر شغلی. برای دریافت ضرر و زیان مالی.
مراحل راه اندازی تجارت در آفریقای جنوبی

مراحل راه اندازی تجارت در آفریقای جنوبی

مراحل بیان شده در بالا روند اداری ثبت شرکت و راه‌اندازی تجارت در آفریقای جنوبی است، همانطور که ملاحظه می‌کنید،بیشتر بخش‌ها نیازمند، حضور یک فرد کاربلد و یک وکیل حقوقی برای انجام کار است، بهتر است حتما برای درست صورت گرفتن مراحل ثبت شرکت با افراد کاربلد و معتبر در ارتباط باشید.

حداقل سرمایه برای راه اندازی تجارت در آفریقای جنوبی

داشتن ایده یک امر مهم و به ثبت رساندن آن نیز نیاز به برنامه ریزی کلی و جامع در کسب مجوز راه‌اندازی تجارت در آفریقای جنوبی دارد. اما در کنار این نکته مهم ،داشتن سرمایه یکی دیگر از اساسی ترین مواردی است که باید حتما قبل از اقدام به اخذ ویزا و مجوز ثبت شرکت در این منطقه به آن توجه شود.در این قسمت درباره حداقل سرمایه مورد نیاز برای راه‌اندازی تجارت در آفریقای جنوبی بحث و تبادل نظر می‌کنیم.به عنوان متقاضی ویزای تجاری آفریقای جنوبی، شما بایستی در حدود 5 میلیون ZAR(معادل پول کشور آفریقای جنوبی) را در تجارت سرمایه گذاری نمایید، اما متقاضیان ویزای کارآفرینی برای میزان سرمایه‌ای که با خود به آفریقای جنوبی می‌برند محدودیتی ندارند و هر اندازه که بخواهند می‌توانند سرمایه گذاری کنند. با این تفاسیر بر اساس برآورد انجام شده برای درخواست و اخذ موفق ویزای کارآفرینی نیز، شما به ZAR 12000000 نیازمندید، اما این مبلغ حتما لازم نیست که به آفریقای جنوبی منتقل شود.در کنار سرمایه‌ای که موظف هستید برای ایجاد کار و تجارت در آفریقا در نظر بگیرید، برای منابع انسانی نیز باید به این شرط توجه داشته باشید که کسب و کار شما و راه اندازی تجارت در آفریقا بوسطه شما اشتغال زایی برای شهروندان آفریقای جنوبی در برداشته باشد، که بر طبق قانون آفریقای جنوبی بایستی 60% کارکنان شهروندان تبعه آفریقایی و یا مقیم دائمی آفریقای جنوبی باشند.

حداقل سرمایه برای راه اندازی تجارت در آفریقای جنوبی

حداقل سرمایه برای راه اندازی تجارت در آفریقای جنوبی

سرمایه گذاری در آفریقای جنوبی از روش های بسیار مناسب و ایده آل جهت مهاجرت به آفریقای جنوبی است، شرایط مساعد آفریقای جنوبی در حوزه اقتصادی و داشتن وضعیت باثبات در این منطقه، وضعیت را برای سرمایه گذاری ایده آل کرده است. بنابراین فردی که روش سرمایه گذاری در آفریقا را انتخاب می کند، علاوه بر این که می تواند موجب پیشرفت اقتصادی و رساندن سود و منفعت به اقتصاد آفریقای جنوبی گردد، قادر است طی شرایطی اقامت دائم این کشور را نیز دریافت کند. آفریقای جنوبی از سرمایه‌گزارانی که به چرخه اقتصادی این کشور کمک کرده و منفعت و سود مالی برای این منطقه دارند حمایت می‌کند، از این رو برای سرمایه گذاری خارجی و افراد متخصص و دارای مهارت، شرایط ایده آلی را در اختیار نهاده است.از دیگر شرایط سرمایه گذاری در آفریقای جنوبی دریافت تاییده از سازمان‌های زیر می‌باشد:

تعیین کردن صندوق جبران خسارات ناشی از صدمات و بیماری‌های در حین کار
تعیین و در نظر گرفتن صندوق بیمه بیکاری
ایجاد کمیسیون شرکت ها و مالکیت های فکری در قالب یک اتاق
دریافت مجوز و تاییدیه از اداره مدارک آفریقای جنوبی (SAQA)
داشتن مجوز از دپارتمان صنعت و تجارت

مدارک لازم جهت صدور ویزای سرمایه‌گذاری در آفریقای جنوبی

داشتن فرم تکمیل شده‌ی BI-1738  و ارائه آن
فرد متقاضی باید یک گواهی عدم سوء پیشینه یا سابقه‌ی کیفری از زمان سن قانونی(18 سالگی به بعد) به مدت یک ساله اقامت خود در کشور دیگر ارائه دهد.
ارائه گواهی سلامت پزشکی فرد متقاضی بر اساس قوانین تعیین شده در بهداشت این کشور الزامی است.

سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی تجارت در آفریقای جنوبی می‌تواند، به نوع کسب و کار، وضعیت اقتصادی و منابع انسانی منطقه‌ای که برای این کار انتخاب کردید، نیز بستگی داشته باشد. برای داشتن اطلاعات بیشتر در این زمینه با مشاوران تخصصی در این حوزه در موسسه مهاجرتی اصطهباناتی در ارتباط باشید.

اخذ ویزای خانوادگی و سرمایه گذاری در آفریقای جنوبی

افرادی که برای اخذ ویزای سرمایه‌گذاری در آفریقای جنوبی، اقدام می‌نمایند، برای مهاجرت به این منطقه نیازمند فراهم آوردن شرایط لازم برای انتقال زندگی خود در این کشور هستند. همکاران و افرادی که متقاضی اخذ ویزای کار آفریقای جنوبی می‌باشند، نیازی به پرداخت هزینه برای اخذ اقامت فرزندان خود ندارند. چون فرزندان قادر به انجام کار نیستند و در صورتی از نظر دولت آفریقا کارمند به حساب می‌آیند که دارای ویزای کار در این کشور باشند. اگر فرزندانتان هنوز در سال تحصیلی هستند، ویزای تحصیلی مورد نیاز خواهد بود. با داشتن ویزا و مجوز انجام کسب و کار افرادی که داری تمکن مالی هستند، می‌توانند برای دریافت ویزا برای همسر خود اقدام نمایند.

در این قسمت با شرایط درخواست اقامت دائم در آفریقای جنوبی آشنا می‌شویم: متقاضیان از طریق سرمایه گذاری در آفریقای جنوبی مجاز به اخذ اقامت دائم این کشور هستند. به شرطی که مدارک مورد نیاز را در دو مرحله ارائه دهند. مرحله اول زمانی است که 2 سال از صدور ویزای اولیه سپری شده است. مرحله دوم زمانی است که 3 سال از تمدید ویزا گذشته است. در واقع فرد متقاضی پس از گذشت 5 سال از صدور ویزای سرمایه گذاری در آفریقای جنوبی و راه اندازی کسب و کار، می تواند نسبت به اقامت دائم در این کشور تقاضا دهد.سرمایه گذاران به این نکته توجه داشته باشند، که در صورتی مجاز به دریافت اقامت آفریقای جنوبی به صورت دائمی هستند که سرمایه اصلی از کسب و کار و تجارت خارج نشده باشد. اگر مبلغ سرمایه گذاری از تجارت خارج گردیده باشد، در این صورت نه تنها اقامت دائم به او تعلق نمی گیرد، بلکه منجر به ابطال ویزای سرمایه گذاری وی نیز می گردد.اما شرایط شهروند آفریقای جنوبی شدن محدود به موارد بیان شده در این خصوص نمی‌باشد، می تواند دریافت مدارک زبان، گذراندن دوره‌های خاص و … برای دریافت ویزای کار و در نهایت اخذ اقامت موقت و دائم در این کشور بستگی داشته باشد. برای داشتن اطلاعات بیشتر در این زمینه با همکاران ما در موسسه مهاجرتی اصطهباناتی در ارتباط باشید.

آشنایی با ویزا‌های آفریقای جنوبی

برای اینکه قادر به راه اندازی، سرمایه گذاری و کار در یک شرکت در آفریقای جنوبی به عنوان یک مهاجر باشید، دو نوع ویزا وجود دارد که می توانید درخواست کنید:

  • ویزا تجاری – این ویزا بیشتر برای هر افرادی که یک تجارت را به عنوان یک خارجی در آفریقای جنوبی شروع می کند ، توصیه شده است .
  • مجوز مستقل مالی – این ویزا اجازه می دهد تا دارنده یک کسب و کار را شروع کند و مزایای دیگری در طول مسیر کسب و کار نیز برای دارنده به ارمغان می آرورد .

آشنایی با ویزا‌های کسب و کار در آفریقای جنوبی برای افرادی که متقاضی راه‌اندازی کار در این منطقه هستند از اهمیت بالایی برخوردار است.

بررسی اقتصاد آفریقای جنوبی

بررسی شرایط اقتصادی در آفریقای جنوبی تا حد زیادی در تصمیم گیری افراد برای راه‌اندازی تجارت در این کشور تاثیرگذار است. اینکه بدانید، سرمایه‌ی شما تا چه اندازه در این کشور شانس رشد دارد، و اینکه ایده شما وابسته به شرایط اقتصادی آفریقای جنوبی چند درصد احتمال پرورش و گرفتن جایگاه مناسب دارد، شرایط را برای اقدامات لازم جهت اخذ ویزای کسب و کار در این کشور هموارتر می‌کند.بخش عمده چرخه اقتصادی در آفریقای جنوبی به امور مالی، املاک و مستغلات، خدمات کسب و کار، تولیدات انبوه، تجارت، مراکز تفریحی و خدماتی، خدمات دولتی، حمل و نقل ، ذخیره سازی و ارتباطات و معدن اختصاص دارد. آفریقای جنوبی در سال های اخیر بیشتر بر تجارت خارجی متمرکز شده است.عمده تلاش این کشور در بهبود وضعیت اقتصادی در منطقه کاهش تدریجی محدودیت‌های تجاری و کاهش بسیاری از تعرفه‌ها و مقررات حمایت از آن‌ها می‌باشد.

یکی از مهم‌ترین تمایلات آفریقای جنوبی به رشد پویا در زمینه اقتصاد و همین‌طور توسعه صنعتی و تجاری و تشویق نیرو‌های کار و سرمایه گذاران برای ایجاد اشتغال و رشد اقتصاد است. یکی از بهترین راه‌ها برای عملی کردن این تمایل در آفریقای جنوبی فراهم کردن شرایط سرمایه‌گذاری بین المللی است. بنابراین ، آفریقای جنوبی، سرمایه گذاری ثابت را در اقتصاد فزاینده ای که در حال افزایش است ، ترویج می دهد (در حالی که هدفشان رشد ۱۰ درصدی سرمایه گذاری ثابت است) .هموار بودن شرایط اقتصادی در این کشور یکی از مهم ترین دلایل گرایش افراد به سرمایه گذاری و راه‌اندازی تجارت در آفریقای جنوبی می‌باشد.امروزه افراد و کارآفرینان زیادی به دنبال فراهم آوردن شرایط لازم برای اقدام به اخذ ویزای کسب و کار در این کشور هستند. با تمامی این موارد یک سری مقررات پیچیده و شرایط خاص هم در انتظار افراد متقاضی این کار است.

ساختار شرکت‌ها در آفریقای جنوبی

بعد از تدوین برنامه تجارت جامع، ساختار شرکت متناسب با نیاز و خواستتان بایستی در کانون توجه قرار گیرد. در بخش زیر ما انواع ساختار شرکت در آفریقای جنوبی را نشان می دهیم که ممکن است برای عملیات شرکتتان متناسب باشد:

اغلب به عنوان تک تاجری هم گفته می شود، یک نوع ساختار شرکتی است که تحت مالکیت فرد است. در این نوع ساختار، هیچ تفکیکی بین مالک و ساختار شرکت وجود ندارد. شرکت از نوع شرکت حقوقی نیست. در عمل، این بدان معناست که درآمد شرکت همانند مالیاتها و دیون، همگی متعلق مالک می باشد.تک مالکیتی

 

معمولا بین 2 الی 20 نفر که توافق قراردادی بر سر تقسیم سود متناسب با سودهایشان دارند، تشکیل می شود.شراکت
گزینه متداول برای اکثر خارجی ها جهت راه اندازی تجارت در این کشور می باشد. این شرکت هبچ منعی در سهامداری خارجی ندارد و فقط نیازمند یک سهامدار و یک مدیر می باشد.شرکت های خصوصی
این نوع شرکت ها عمدتا به منظور پیشنهاد سهام به عموم مردم با هدف افزایش سرمایه تشکیل و نیازمند یک سهامدار و 3 مدیر است.شرکت های عمومی

 

که در آن مدیران گذشته و حال مشترکا مسئول دیون شرکت می باشند.شرکت های با مسئولیت شخصی
که مدیران آن دولتی و مسئولیت شرکت برعهده دولت است.شرکت های با مالکیت دولت

 

جدول بالا بر اساس ساختار‌های شرکتی در آفریقای جنوبی جمع آوری و تنظیم شده و برای کسب اطلاعات بیشتر در اختیار متقاضیان اخذ ویزای کسب و کار در این کشور می‌باشد. لیست بروز‌رسانی شده تغییرات احتمالی در این خصوص را می‌توانید، از همکاران ما در موسسه مهاجرتی اصطهباناتی دریافت نمایید.

ساختار شرکت‌ها در آفریقای جنوبی

ساختار شرکت‌ها در آفریقای جنوبی

در این مقاله شرایط راه‌اندازی تجارت در آفریقای جنوبی، از جنبه‌های مختلف مورد بررسی قرار داده شد. شرایط اقتصادی،شرایط اخذ ویزای کار در آفریقای جنوبی، نحوه دریافت اقامت دائم و موقت برای فرد متقاضی و خانواده آنها، شرکت‌ها  و سایت‌های یاری دهنده در این زمینه در آفریقای جنوبی و همین طور طی کردن یک روند اداری برای ثبت شرکن در این منطقه به تفصیل برای متقاضیان انجام این کار توضیح داده شد.راه‌اندازی تجارت و یا ثبت شرکت در حوزه بین المللی با سوالات و ابهامات زیادی برای افراد متقاضی همراه است. داشتن اطلاعات لازم برای دریافت مجوز ثبت شرکت در آفریقای جنوبی و همین طور بررسی شرایط اقتصادی در این منطقه همواره با مطرح شدن سوالات گوناگونی مواجه است. ما در این مقاله به موارد کلیدی و پر اهمیت راه اندازی تجارت در آفریقای جنوبی پرداختیم و در نهایت یک سری سوالات متداول شما را در این باره پاسخ داده ایم. برای داشتن اطلاعات تکمیلی در این زمینه این سوالات را مطالعه نمایید.

سوالات متداول در مورد راه اندازی تجارت در آفریقای جنوبی

1- سایت‌های معتبری که در اطلاع رسانی در زمینه راه اندازی تجارت در آفریقای جنوبی فعالیت دارند کدامند؟

سایت‌های ، Eventful و Eventbrit اطلاعات در مورد بازار کار در آفریقای جنوبی برای خارجی ها به اشتراک می‌گذارند.

2- شرکت‌هایی که در زمینه راهنمایی و هدایت سرمایه‌گذاران خارجی در امر راه اندازی تجارت در آفریقای جنوبی فعالیت دارند کدامند؟

از جمله سازمان‌هایی که بصورت آنلاین در راهنمایی به شرکت‌ها و سرمایه گذاران خارجی در آفریقا فعالیت دارند، می توان Simodisa, Small Enterprise Finance Agency, National Small Business Chapter نام برد.

3- یکی از اصلی ترین روش‌های اقدام برای اخذ ویزای راه اندازی تجارت در آفریقای جنوبی چیست؟

بنابراین بهترین و کارساز ترین راه برای گرفتن اقامت کاری و ویزای راه اندازی تجارت در آفریقای جنوبی داشتن یک طرح کامل تجاری با در نظر گرفتن تمامی جوانب است.

4- راه حل‌هایی که به بهتر شدن تجارت در آفریقای جنوبی کمک می کند کدامند؟

تحقیق و تحلیل بازار کار در آفریقا بر اساس بررسی استراتژی رقبا و تحلیل شانس بهره مندی از فضای رقابتی حاکم، و همچنین رایزنی و مذاکره با مالکان تجارت‌های کوچک برای گرفتن ایده در زمینه تاسیس شرکت، و همین طور گفتگو با این افراد برای دریافت حمایت و توصیه در راستای قوی سازی ارتباطات با دیگران پس از شروع کار است.

5- برای راه‌اندازی تجارت در آفریقا پس از ثبت طرح و اخذ ویزای کار در این کشور چه کاری باید انجام داد؟

پس از گرفتن ویزای راه اندازی تجارت در آفریقای جنوبی دومین گام، انجام دادن یک سری امور اداری در این کشور برای به ثبت رساندن ایده در قالب یک شرکت است. در واقع در آفریقای جنوبی، یک تعداد کارها و امور اداری و اجرایی وجود دارد که کارآفرین برای راه اندازی تجارت خود و ثبت شرکت در آفریقای جنوبی بایستی انجام دهد.

6- از مراحل مهم ثبت شرکت در آفریقای جنوبی به کدام مورد می‌توان اشاره داشت؟

تمامی مراحل ثبت شرکت باید به دنبال هم و برای ایجاد روند کاری مطمئن صورت گیرد، مهمترین مواردی که باید در این خصوص انجام شود:نامگذاری شرکت در اداره ثبت شرکت ها ، تحویل مدارک تشکیل شرکت و لیست دارایی معنوی به اداره ثبت شرکت ها (CIPRO)که این کار 5 الی 7 روز کاری طول می کشد و شامل پرداخت هزینه‌های مرتبط می باشد. ثبت در اداره دارایی محلی (SARS) در خصوص مالیات بر درآمد، برای پرداخت مالیات بر ارزش افزوده (VAT) و مالیات استخدام کارکنان. ثبت در اداره کار جهت بیمه بیکاری، ثبت در کمیسیونر مطابق قانون جبران آسیب ها و مرگ و میر شغلی

7- حداقل سرمایه لازم برای راه اندازی تجارت در آفریقای جنوبی چقدر است؟

به عنوان متقاضی ویزای تجاری آفریقای جنوبی، شما بایستی در حدود 5 میلیون ZAR را در تجارت سرمایه گذاری نمایید، اما متقاضیان ویزای کارآفرینی برای میزان سرمایه‌ای که با خود به آفریقای جنوبی می‌برند محدودیتی ندارند و هر اندازه که بخواهند می‌توانند سرمایه گذاری کنند.

8- یکی از شرایط مهم سرمایه گذاری در آفریقای جنوبی چه می‌باشد؟

در کنار سرمایه‌ای که موظف هستید برای ایجاد کار و تجارت در آفریقا در نظر بگیرید، برای منابع انسانی نیز باید به این شرط توجه داشته باشید که کسب و کار شما و راه اندازی تجارت در آفریقا بوسطه شما اشتغال زایی برای شهروندان آفریقای جنوبی در برداشته باشد، که بر طبق قانون آفریقای جنوبی بایستی 60% کارکنان شهروندان تبعه آفریقایی و یا مقیم دائمی آفریقای جنوبی باشند.

9- آیا با اخذ ویزای کار و راه‌اندازی تجارت در آفریقای جنوبی می‌توانید برای اقامت خانواده‌تان اقدام نمایید؟

صاحبان کسب و کار و دارندگان مجوز راه اندازی تجارت در آفریقای جنوبی؛ نیاز به پرداخت هزینه برای اقامت فرزندان ندارند، و تنها فرزندانی که در حال تحصیل هستند، نیاز به اخذ ویزای تحصیلی دارند، علاوه بر این با داشتن ویزا و مجوز انجام کسب و کار افرادی که داری تمکن مالی هستند، می‌توانند برای دریافت ویزا برای همسر خود اقدام نمایند.

10- انواع ویزای کار را در آفریقای جنوبی نام ببرید؟

دو نوع ویزای کار برای اینکه صاحب یک کسب و کار در آفریقای جنوبی باشید وجود دارد:

  • ویزای کسب و کار تجاری – این ویزا بیشتر برای هر افرادی که یک تجارت به عنوان یک مهاجر خارجی در آفریقای جنوبی راه اندازی کرده‌اند در نظر گرفته می‌شود.
  • مجوز مستقل مالی – این ویزا برای افرادی در نظر گرفته می‌شوند که در مسیر ایجاد کسب و کار خود سود و مزایای شغلی و اقتصادی را در کشور ایجاد می‌کنند.

11- شرایط درخواست اقامت دائم در آفریقای جنوبی چیست؟

متقاضیان از طریق سرمایه گذاری در آفریقای جنوبی مجاز به اخذ اقامت دائم این کشور هستند. از شروط دریافت ویزای دائم در این کشور رعایت این دو اصل برای ارائه مدارک است: مرحله اول زمانی است که 2 سال از صدور ویزای اولیه گذشته باشد، مرحله دوم زمانی است که 3 سال از تمدید ویزا طی شده باشد. در اصل متقاضی کسب و کار پس از گذشت 5 سال از صدور ویزای سرمایه گذاری در آفریقای جنوبی و راه اندازی کسب و کار، می تواند نسبت به اقامت دائم در این کشور اقدام نماید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *