دکترای معماری ایتالیا با گرایش فرهنگی و مشخصات علمی بالا به مهندسان در ارتقا علم و دانش آنها کمک می کند و آن ها را قادر به روش های جدید تحقیقات، طراحی و پژوهش ها به صورت عمومی و خصوصی به همراه صلاحیت های مدیریتی می کند. برنامه های تحصیلی و آموزشی معماران و مهندسین محیط زیست در کشور ایتالیا قابل بحث و بررسی میباشد لذا مشاورین ما در موسسه حقوقی توسعه گران مهر به آن پرداخته اند و چارچوب پذیرش تحصیل در ایتالیا 2023 را برای رشته معماری به شما ارائه کرده اند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

دکترای معماری در ایتالیا

فعاليت هاي مربوط به طرح پيشرفته تجزيه و تحليل نظري محاسبات دقيق و آزمايشات متمايل است. اولين سال تحصيلي دكتری شامل دوره ها و سخنراني ها به روي علوم پایه است و جنبه سازمانی تحقیقات بر پایه ضعف های تدارکات اولیه شخصی و زمینه تحقیقات منتخب می باشد. تجزیه و تحلیل وضعیت هنر قابل اجرا می باشد و تم و زمینه اصلی مطالعات قابل شناسایی است. سال های دوم و سوم دکترای معماری وقف تم های شخصی و فردی و اقامت در کالبد تحقیقات بین المللی ارتباط، می شود. ويژگي مشترك نظريه چند رشته اي حاكي از روش هاي تجربي و فعل و انفعالات آن است.

هدف اصلی افزایش مهارت و حرفه گرایی دانشجویان دکترا است برای انتقال آنان به بازار کار بین المللی است، مطابق با فعالیت های پیش بینی شده برای طول دوره هدف که توسط افراد منتخب استادان دانشگاه انتخاب شده اند، انجام می شود.مكاتبات فعاليت هاي برنامه ريزي شده براي هدف هاي دوره اي، طي جلساتي قابل ارزيابي است

فرصت های شغلی

تعيين سطح كاري دانشجويان دكتراي معماري توسط نيروهاي حرفه اي در بازار ارزيابي مي شود از كار گرفته تا تحقيقات و دنياي آموزشي و تحصيلات (دانشگاه ها، مراکز تحقیقات و غیره) تا ادارات دولتی و شغل آزاد. عنوان دکترای فلسفه در علوم بیگانه و صنعتی بسیار حائز اهمیت است آن هم به عنوان استخدام حرفه ای در سطح بین المللی و هدف اصلی افزایش مهارت و حرفه گرایی دانشجویان دکترا و ارجاع آنان به بازار کار است.

پذیرش دکترای معماری در ایتالیا

بالاترین مقطع تحصیلات دانشگاهی دکتراست. این مقطع در سال 1980 به عنوان ” تحصیلات آموزشی که تنها در زمینه تحقیقات علمی معتبر است” در سیستم دانشگاهی ایتالیا معرفی و به عنوان سومین مقطع عالی تحصیلی شناخته شد.

پذیرش دکترای معماری در ایتالیا

پذیرش دکترای معماری در ایتالیا

شرایط پذیرش در مقطع دکترا در ایتالیا

  1. مدرک کارشناسی ارشد یا مدرک تخصصی
  2. مدرک سیستم قبلی ( سیستم قدیمی)
  3. عنوان علمی صادر شده از سوی موسسات متعلق به بخش AFAM (آموزش عالی هنر و موسیقی)
  4. مدرک تحصیلی مشابه اتخاذ شده از خارج از کشور که به عنوان معادل مدرک کارشناسی ارشد به رسمیت شناخته شده باشد و برای شرکت در آزمون رقابت پذیرش در مقطع دکترا مورد استفاده قرار گیرد.

ممکن است دانشجویان کارشناسی نیز بتوانند برای تحصیل در مقطع دکترا درخواست دهند. متقاضی باید طرح پیشنهادی و پایان نامه خود را در زمینه تحصیلی مربوطه به استاد راهنمای خود ارائه دهد. بدون آن امکان ورود به مقطع دکترا وجود ندارد. متقاضی که پایان نامه او مورد تایید استاد راهنما قرار گرفته، باید درخواست خود را برای تحصیل در مقطع دکترا ارسال کند و کپی مدارک تحصیلی خود را همراه با معرفی نامه از استاد راهنما و شرح طرح پایان نامه ارائه دهد.

مدارک باید تا یک جون( برای ثبت نام ترم پاییز) یا یک نوامبر ( برای ثبت نام ترم بهار) به دبیرخانه ارسال شود. ارزیابی و پذیرش متقاضیان مقطع دکترا دو بار در سال انجام می شود. متقاضیان منتخب برای مصاحبه دعوت می شوند. متقاضیانی که برای مقطع دکترا پذیرش شده اند، در دانشگاه ثبت نام خواهند شد. 

بورسیه های تحصیل دکترای معماری در ایتالیا

دانشجویان بین المللی کشور ایتالیا می توانند مشابه دانشجویان ایتالیایی برای اخذ بورسیه ها و کمک هزینه های مالی درخواست دهند. تعدادی بورسیه و کمک هزینه تحصیلی وجود دارد که می تواند در تامین هزینه های زندگی و همچنین پرداخت شهریه دانشگاهی تحصیل در مقطع دکتری به شما کمک کنند:

بورسیه های دانشگاهی: بسیاری از موسسات بر اساس دستاوردهای آکادمیک دانشجویان به انها بورسیه هایی اعطا می کنند که مبلغ ان می تواند بین 12000 تا 20000 یورو در سال متفاوت باشد.

بورسیه های دولتی کشور ایتالیا برای دانشجویان بین المللی: این نوع کمک هزینه های تحصیلی برای دانشجویانی که در کشور ایتالیا مشغول به تحصیل میباشند ( هم دانشجویان ایتالیایی و هم دانشجویان خارجی) و هم چنین شهروندان ایتالیایی که خارج از این کشور تحصیل می کنند در نظر گرفته شده اند. مبلغ این نوع بورسیه 900 یورو در ماه طی مدت زمان تحصیل است.

پروژه های شرکتی: برخی از شرکت ها و سازمان ها برای برخی از رشته ها و پروژه های به خصوص مقطع دکتری، بورسیه های کامل و یا نیمه کامل در نظر گرفته اند.

هزینه تحصیل دکترای معماری در ایتالیا

هزینه های تحصیل در مقطع دکترا در کشور ایتالیا به نسبت سایر کشورهای اروپایی پایین تر است و به طور کلی تفاوتی میان دانشجویان ملیت های مختلف در خصوص پرداخت شهریه و هزینه های تحصیل وجود ندارد.

شهریه های مقطع دکتری:

در دانشگاه های دولتی،هنگام انجام فرایند اخذ پذیرش، ممکن است ملزم به پرداخت هزینه ای حدود 30 تا 50 یورو شوید درحالی که هزینه های تحصیل در سال بین 800 تا 1000 یورو میباشد. با این وجود هزینه ثبت نام سالیانه در برخی از موسسات میتواند تنها 150 یورو باشد! لازم به ذکر است که دانشگاه های خصوصی میتوانند بسیار گرانتر از دانشگاه های دولتی باشند.

یکی دیگر از معیارهای حائز اهمیت در تامین هزینه های تحصیل، مخارج زندگی دانشجو است که به طور کلی شامل هزینه های اجاره خانه، خوراک و حمل ونقل و در نهایت کتب درسی میشود. این مخارج ممکن است بسته به شهر محل زندگی دانشجو مقداری متفاوت باشد اما میتوانید انتظار داشته باشید که با مبلغی حدود 500 تا 1200 یورو مخارج ماهیانه خود را پوشش دهید که بستگی به اندازه شهر و محل آن خواهد داشت. معمولا، بزرگ تر بودن شهر، به منزله گرانتر بودن آن است همچنین شهرهای شمالی نسبت به شهرهای جنوبی گرانتر و در زمینه هایی همچون راه، فرودگاه و خدمات مختلف پیشرفته تر به شمار می آیند.

هزینه تحصیل دکترای معماری در ایتالیا

هزینه تحصیل دکترای معماری در ایتالیا

به این نکته توجه داشته باشید که در سال اول مهاجرت به ایتالیا هزینه های شما ممکن است دو برابر شوند چرا که میبایست هزینه هایی را بابت بیعانه و ضمانت اجاره ( معادل هزینه سه ماه اجاره )، وسایل جدید برای خانه و پیدا کردن بهترین مکان برای خریدهای خانه بپردازید. میتوانید دانشگاه های مختلف را بررسی کنید و آنها را با یکدیگر مقایسه و ایده بهتری برای برآورد قیمتی به دست آورید.

دانشجویان خارجی و غیر اروپایی می توانند با استفاده از ویزای تحصیلی یا مجوز اقامت خود در این کشور کار کنند. چنین مجوزهای اقامتی ای اجازه انجام کارهای نیمه وقت ( تا 20 ساعت در هفته) به شما میدهند و برای کسب اطلاعات بیشتر روند پذیرش دکترای معماری در ایتالیا و ویزای تحصیلی ایتالیا 2019 می توانید با کارشناسان ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) در تماس باشید.

سوالات متداول در مورد دکترای معماری ایتالیا

1- دکترای معماری در ایتالیا چگونه می باشد؟

فعالیت های مربوط به طرح پیشرفته تجزیه و تحلیل نظری محاسبات دقیق و آزمایشات متمایل است.هدف اصلی افزایش مهارت و حرفه گرایی دانشجویان دکترا است

2- فرصت های شغلی دکترای معماری ایتالیا چگونه است؟

دانشجویان دکترای معماری توسط نیروهای حرفه ای در بازار ارزیابی می شود از کار گرفته تا تحقیقات و دنیای اموزشی و تحصیلات تا ادارات دولتی و شغل ازاد.

3- شرایط پذیرش در مقطع دکترا در ایتالیا چگونه است؟

مدرک کارشناسی ارشد یا مدرک تخصصی،مدرک سیستم قبلی،عنوان علمی صادر شده از سوی موسسات متعلق به بخش AFAMو مدرک تحصیلی مشابه اتخاذ شده از خارج کشور که به عنوان معادل مدرک کارشناسی ارشد به رسمیت شناخته باشد

4- بورسیه های تحصیل دکترای معماری در ایتالیا چگونه است؟

بورسیه های دانشگاهی،بورسیه های دولتی کشور ایتالیا برای دانشجویان بین المللی،پروژه های شرکتی

5- شرایط بورسیه های دانشگاهی دکترای معماری در ایتالیا چگونه می باشد؟

بسیاری از موسسات بر اساس دستاوردهای اکادمیک دانشجویان به انها بورسیه هایی اعطا می کنند که مبلغ ان می تواند بین ۱۲۰۰۰تا ۲۰۰۰۰ یورو در سال متفاوت باشد

6- شرایط بورسیه های دولتی دکترای معماری برای دانشجویان بین المللی ایتالیا چگونه است؟

این نوع کمک هزینه تحصیلی برای دانشجویانی که در ایتالیا مشغول به تحصیل می باشند و هم چنین شهروندان ایتالیایی که خارج از ین کشور تحصیل میکنند مبلغ این بورسیه ۹۰۰ یورو در ماه طی مدت زمان تحصیل است

7- شرایط پروژه های شرکتی دکترای معماری ایتالیا چگونه است؟

برخی از شرکت ها و سازمان ها برای برخی از رشته ها و پروژه های به خصوص مقطع دکتری ،بورسیه های کامل و نیمه کامل در نظر گرفته اند

8- هزینه تحصیل دکترای معماری در ایتالیا در دانشگاه های دولتی چگونه می باشد؟

ممکن است ملزم به پرداخت هزینه ای حدود ۳۰ تا ۵۰ یورو شوید در حالی که هزینه های تحصیل در سال بین ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ یورو میباشد و هزینه ثبت نام سالیانه در برخی از موسسات میتواند تنها ۱۵۰ یورو باشد

9- برای پذیرش تحصیل دکترای معماری ایتالیا چه زمانی باید اقدام کرد؟

مدارک باید تا یک جون (ترم پاییز)و یا یک نوامبر(ترم بهار)به دبیرخانه ارسال شود،ارزیابی و پذیرش متقاضیان مقطع دکترا دوبار در سال انجام می شود

10- هزینه زندگی دانشجویان دکترای معماری در ایتالیا چگونه می باشد؟

با مبلغی ۵۰۰ تا ۱۲۰۰ یورو مخارج ماهیانه خود را پوشش دهید که بستگی به اندازه شهر و محل ان خواهد داشت

11- مجوزهای اقامتی ای اجازه انجام کارهای نیمه وقت دکترای معماری چگونه است؟

چنین مجوزهای اقامتی ای اجازه کارهای نیمه وقت (تا ۲۰ ساعت در هفته)به شنا می دهند

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *