دندانپزشکی در دبی

سیستم آموزش و پرورش در دبی به طور کلی همانند تحصیل در امارات متحده عربی است، اما از سیستم های آموزشی عالی مختلف از جمله سیستم آمریکایی، انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، کانادایی، استرالیا، هند، پاکستان، فیلیپین و روسیه نیز الهام گرفته است. برنامه های درسی دانشگاه های دندانپزشکی در دبی به زبان انگلیسی تدریس می شود، اما دانشجویانی که عرب زبان نیستند باید کلاس های زبان عربی را پشت سر گذارند. این موضوع را در ادامه به صورت تخصصی به قلم کارشناس مهاجرتی موسسه حقوقی توسعه گران مهر مطالعه بفرمائید

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط تحصیل و اخذ پذیرش رشته دندانپزشکی در دبی

برای اطلاعات بیشتر در مورد شرایط پذیرش دانشگاه متقاضیان کالج دندانپزشکی باید در این آگهی به بخش پذیرش دانشگاه مراجعه نمایند. اخذ پذیرش برای دوره کارشناسی جراحی دندان نیازمند داشتن مهارت لازم در زبان انگلیسی و پیش زمینه آکادمیک لازمه به صورت شرح داده شده در بخش ذیل است. اخذ پذیرش دوره کارشناسی جراحی دندان از سال اول رقابتی است و محدود به تعداد اندکی از کرسی های موجود می شود.

فارغ التحصیلان باید:

  • با موفقیت همه دوره های مورد نیاز برای فارغ التحصیلی در طرح تحصیلی را گذرانده باشند و در سال های چهارم و پنجم (فاز 3) نمره ای معادل 70 درصد یا بیشتر کسب کرده باشند.
  • در امتحان نهایی خروجی از کارشناسی جراحی دندان نمره 70% یا بیشتر کسب کرده باشند.
  • با موفقیت همه دیگر شرایط اجباری و اختیاری طرح تحصیلی را با امتیاز متوسط 2 به پایان رسانده باشند.
  • حداقل دوره تشریح شده برای مدرک کارشناسی را گذرانده باشند و از حداکثر میزان مجاز آن تجاوز نکرده باشند.

منطق پشت ایجاد این برنامه تحصیلی در پاسخ به نیازهای زیر نهفته است:

  1. ارائه دانش دندانپزشکی ده سال اخیر و رسیدن به دانش و روش های جدید و بررسی موارد مورد مباحثه روز
  2. تغییرات اساسی در الگوی بیماری های دهان و دندان
  3. افزایش تعداد بخشی از جمعیت که دندان هایشان را تا سال های میانی و پایانی عمر حفظ می کنند و نیاز به مراقبت های خاص دارند.
  4. پیشرفت قابل توجه در حوزه روش آموزش و یادگیری دانشجویان

تحصیلات تکمیلی

دوره های دندانپزشکی تخصصی دانشجویان را برای کار در حوزه های اندودنتیکس، اورتودنسی، دندانپزشکی اطفال و پروتزهای دندانی آماده می کند. در این دوره رزیدنت ها گستره وسیعی از روش های درمانی را تجربه می کنند تا آمادگی مدیریت و درمان موارد مختلف را داشته باشند.

  • مدت این دوره 3 سال است.
  • نحوه تحصیل: حضور در دانشگاه

مدرک دندانپزشکی با حداقل نمره cGPA 3 از 4 یا میانگین 75% مورد پذیرش واقع می شوند. متقاضیان با نمره cGPA بین 2 تا 2.99 یا میانگین 70 تا 74.99% هم ممکن است بررسی شوند. فارغ التحصیلان دانشگاه عجمان پیش از سال تحصیلی 2010- 2011 باید نمره cGPA بین 2.25 تا 3.36 داشته باشند.

شرایط تحصیل و اخذ پذیرش رشته دندانپزشکی در دبی

شرایط تحصیل و اخذ پذیرش رشته دندانپزشکی در دبی

  1. حداقل تجربه انترنی یک ساله مورد نیاز است.
  2. بهتر است که متقاضیان پس از تحصیل دوره کارشناسی دندانپزشکی خود دو سال تجربه بالینی داشته باشند.
  3. حداقل دو توصیه نامه از محل کار یا تحصیل فعلی
  4. آیلتس – ماژول آکادمیک نمره کلی 6 بدون هیچ نمره ای کمتر از 5.5
  5. در صورت پذیرش اصل مدرک مورد نیاز خواهد بود.
  6. گواهی باید ظرف دو سال اخیر گرفته شده باشد.
  7. گواهی انفرادی باید ارسال شود و نمره های ترکیبی مورد قبول نیستند.
  8. تافل iBT 80، CBT 213
  9. نمره PBT مورد پذیرش نیست
  10. در صورت پذیرش به اصل گواهی نیاز خواهد بود.
  11. گواهی باید ظرف دو سال اخیر گرفته شده باشد.

مدارک اعطا شده در داخل امارات متحده عربی به موارد زیر نیاز دارند:

  • رونوشت و گواهی مدرک تایید شده توسط وزارت تحصیلات امارات متحده عربی

هزینه و شهریه دانشگاه های دندانپزشکی دبی

شهریه تحصیل سالیانه در رشته های کارشناسی در دانشگاه های دبی بین 10200 – 19056 دلار است و هزینه زندگی بین 707 – 1060 دلار در سال است. شهریه تحصیل سالیانه در رشته های کارشناسی ارشد در دانشگاه های دبی بین 14970 – 20418 دلار است و هزینه زندگی بین 707 – 1060 دلار در سال است. به طور متوسط شهریه تحصیل برای رشته های آکادمی حدود 12000 – 18000 دلار است.هزینه زندگی در دبی بالاست و معمولا باید حدود 1200 دلار در ماه برای اجاره خانه، غذا، سرگرمی، حمل و نقل و سایر هزینه های متفرقه صرف کنید.

به طور متوسط شهریه تحصیل رشته های کارشناسی حدود 47206 دلار است و شهریه تحصیل رشته های کارشناسی ارشد بین 14918 – 22378 دلار است. تعدادی بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بین المللی از طرف دولت دبی و دانشگاه های آن فراهم شده است. یکی از معیارهای اصلی برای اعطای بورسیه، نتایج و نمرات درخشان آموزشی دانشجویان است. دانشجویان می توانند برای پرداخت هزینه های تحصیل وام بگیرند یا اسپانسری هزینه های آنها را متحمل شود.

شرایط کار پس از تحصیل رشته دندانپزشکی در دبی

بیشتر و بیشتر مهاجران به دبی برای کار در بخش پزشکی، به عنوان پزشک، پرستار، و یا سایر تخصص های درمانی در حال حرکت هستند.اما شما از کجا شروع می کنید؟ عضو روابط بین المللی ران یک مرور کلی به تمام چیزهایی که قبل از شروع کسب و کار درمانی در دبی باید در نظر داشته باشیم می دهد.

دبی یک شهر جهانی و خانه یکی از رو به رشد ترین اقتصاد های دنیاست. این شهر تبدیل به یک مرکز برای مهاجرانی شده است که خارج از کشورشان کار می کنند و یک نرخ بالای تقاضا برای متخصصان درمانی دارای صلاحیت در شهر وجود دارد.دبی شهر بسیار خوبی برای دکترها، پرستاران، دندانپزشکان، و دیگر متخصصان درمانی است تا وضعیت شغلی خودشان را پیشرفت دهند و از غرق شدن شان در فرهنگ جدید و محیط زیست پویا لذت ببرند. اما در این جا چند موضوع می باشد که زمانی که می خواهید موقعیت های شغل های درمانی در دبی را انتخاب کنید باید به آنها توجه کنید.

شرایط کار پس از تحصیل رشته دندانپزشکی در دبی

شرایط کار پس از تحصیل رشته دندانپزشکی در دبی

زندگی مهاجران در دبی

حدود 80% از جمعیت ایالات متحده عربی را افراد متولد خارج از این کشور تشکیل می دهند، که همین موضوع سبب می شود این کشور بسیار جذاب و قابل قبول برای مهاجرانی که برای کار در خارج از کشور سفر می کنند باشد. اکثریت مهاجران در ایالات متحده عربی اصالتا از ایالات متحده آمریکا یا اروپا هستند، اما تعداد زیادی از مهاجران از ملیت های دیگر نیز در آنجا زندگی می کنند. با اینکه خاورمیانه در ذات خود بسیار محافظه کار است، ایالات متحده عربی بسیار آزادی خواه تر از همسایگانش است. دبی به صورت ویژه از فرهنگ ها و عقاید خارجی استقبال می کند.

پیدا کردن یک کار درمانی در دبی

مهاجران به صورت ایده آل می بایست یک شغل قبل از نقل مکان به ایالات متحده عربی بیابند، زیرا که اقامت آنها به ضمانت نامه ای بستگی دارد، که به قرارداد اشتغال آنها وابسته است. اگر شما بتوانید یک شغل قبل از ترک کشور خود بیابید، بعضی از شرکت ها به شما هزینه جابه جایی را پرداخت خواهند کرد. لذا گرفتن یک پیشنهاد اشتغال قبل از ورود به ایالات متحده عربی بسیار خوب و مطلوب است.

حقوق

حقوق برای کارکنان در بخش پزشکی و درمانی بسیار به نقش شغلی، سطح شغلی، مدارک و اینکه آیا بیمارستان یا درمانگاه بخش عمومی است یا خصوصی. یک پزشک عمومی در دبی می تواند سالانه متوسط حقوقی بالغ بر 243805 درهم امارات دریافت کند، در حالی که یک پرستار ساده باید انتظار حقوق متوسط سالانه حدود 87،764 درهم امارات را انتظار داشته باشد.یک تکنسین پزشکی سالانه متوسط 111،289 درهم امارات حقوق را در دبی دریافت می کند.

دبی بزرگترین و پرجمعیت ترین شهر امارات متحده عربی می باشد. این کشور در سواحل جنوب شرقی خلیج فارس واقع شده است.البته این شهر در خط ساحلی شمالی امارات و از منطقه شهری دبی شارجه عجمان است. اگر خواستار اطلاعات بیشتری در زمینه شرایط تحصیل در رشته دندانپزشکی در دبی هستید می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) به گفت و گو بنشینید تا شما را راهنمایی کنند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *