درآمد کار دانشجویی در نروژ

کشور نروژ از جمله کشورهایی است که با ارائه امکانات تحصیلی مطلوب به دانشجویان بین المللی توانسته است در سال های اخیر افراد بسیاری را از سرتاسر دنیا به مهاجرت تحصیلی به نروژ ترغیب کند. یکی از بهترین موارد ممکن، ارائه امکانات لازم جهت کار حین تحصیل به دانشجویان می باشد. کافی است تنها با یکی از شعب رسمی موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی در شهرهای شیراز، تهران، مشهد و اصفهان تماس گرفته و از اطلاعات لازم در این باره باخبر گردید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

درآمد کار دانشجویی در نروژ

قوانین مربوط به میزان اشتغال  دانشجویان در خارج از کشور به وضوح در وب سایت اداره مهاجرت نروژ، جایی که برای اجازه تحصیل درخواست می کنید آمده است. دانشجویان کشور های خارج از اتحادیه اروپا هنگام اعطای اجازه کار می توانند تا 20 ساعت در هفته کار کنند. در تابستان هنگامی که تحصیل نمی کنید، می توانید کار های بیشتری انجام دهید. اگر دانشجوی اتحادیه اروپا باشید، قوانین کاملاً مشابه هستند.

نظرسنجی (UNIVERSUM) نشان داد که دانشجویان نروژی دارای دومین انتظار حقوق بالا می باشند. دانشجویان دوره کارشناسی در نروژ انتظار دارند که قبل از کسر مالیات، به طور متوسط کمیسیون و پاداش ها ماهانه 6 هزار و 556 دلار یا 78672 دلار در سال باشد.

کارلو دوراتورو، مدیر حساب جهانی (UNIVERSUM) می گوید: “با نرخ بیکاری بسیار پایین، تقریباً در معرض بحران مالی و فعالیت زیاد در صنعت نفت و گاز، دومین انتظار بالاترین حقوق در جهان پس از سوئیس وجود دارد “. وی ادامه داد: “این کشور یکی از بهترین و گرانترین سیستم های رفاه اجتماعی در جهان را داراست و با داشتن حدود پنج میلیون نفر جمعیت، استعداد محدودی دارد و به خصوص در بین مهندسین و متخصصان فناوری اطلاعات “.

دانشجویان دختر در نروژ امیدوارند که ماهانه 6،312 دلار درآمد کسب کنند، در حالی که دانشجویان پسر می گویند که انتظار دارند درآمد ماهانه آنها 6،843 دلار باشد. این تفاوت 531 دلار در هر ماه یا 6372 دلار در سال می باشد. 

متوسط حقوق در اسلو پایتخت نروژ: متوسط حقوق در اسلو، در حال حاضر حدود 28000 کرون نروژ در هر ماه پس از کسر مالیات می باشد. این رقم در حدود 3500 دلار در هر ماه است و یکی از بالاترین میانگین حقوق برای پایتخت های اروپاست. مهم است که به یاد داشته باشید که هزینه زندگی در نروژ نیز بسیار بالاست. به همین دلیل قدرت خرید در اسلو نسبت به سایر پایتخت های نوردیک مانند استکهلم یا هلسینکی کمی پایین می باشد.

درآمد کار در نروژ: یک کارگر معمولی در نروژ بیشترین درآمد را در جهان دارد و حقوق بالاتری را نسبت به سایر کشور های جهان کسب می کند. یک بررسی کامل از گالوپ از درآمد خانوار ها، نشان داد که کارگران نروژی دستمزد بیش از دو برابر درآمد سرانه جهانی را به خود اختصاص می دهند. طبق گفته گالوپ، درآمد متوسط در نروژ تقریباً زیر 120،000 کررون سالانه (19،300 دلار ) می باشد و بسیار بالاتر از درآمد معمولی (18.630 دلار) در سوئد می باشد.

این نظرسنجی اختلافات عظیم دستمزد در اتحادیه اروپا را نشان می دهد، در حالی که کارگران در پرتغال درآمد متوسط 5500 دلاری را گزارش می کنند که تقریباً بیش از یک چهارم از آن چه همتایان خود در نروژ از آن بهره می برند. حتی در کشور های ثروتمند اتحادیه اروپا مانند فرانسه و انگلستان حقوق متوسط به ترتیب 12445 دلار و 12339 دلار بود که پایین تر از کشورهای شمال اروپا می باشد. نظرسنجی گالوپ با گزارش میانگین حقوق، به کشور هایی مانند نروژ و سوئد توجه می کند، جایی که درآمد ملی بالا با برابری حقوق و دستمزد همراه است. 

داده های مربوط به درآمد های خانوار اختلافات ناچیزی را نشان می دهد. به دلیل بیشتر بودن تعداد زنان شاغل در کشور های نوردیک، به طور متوسط خانواده نروژی بیش از 316،520.904 (51،489 دلار ) در مقایسه با 31.617 دلار در انگلیس و 31112 دلار در فرانسه درآمد خواهند داشت. کارگران برخی از قدرتمند ترین اقتصاد های جهان نیز با کمال تعجب دستمزد های متوسطی را دریافت می کنند. این در حالی است که در کشور های چین، هند، روسیه و عربستان سعودی درآمد های متوسط 1،786 دلار، 616 دلار، 4،762 دلار و 4129 دلار دریافت می شود.

کار پس از تحصیل در نروژ

کار پس از تحصیل در نروژ

کار پس از تحصیل در نروژ

ایجاد شغل: تحصیل در نروژ یک راه خوب برای به دست آوردن جایگاه در بازار کار این کشور و در منطقه نوردیک می باشد. دانشجویان بین المللی در نروژ، اغلب اوقات فراغت خود را با شغل پاره وقت تکمیل می کنند و قبل از شروع کار به دنبال تجربه کاری مرتبط می گردند. انتظار می رود هنگام اتمام تحصیلات، فارغ التحصیلان سابقه کار داشته باشند. به عنوان یک عضو اتحادیه اروپا (EEA) حق دارید در نروژ کار، تحصیل و زندگی کنید. کلیه اتباع اتحادیه اروپا (EEA) که بیش از سه ماه در نروژ هستند، باید جهت اقامت خود در این کشور ثبت نام کنند. اگر از یک کشور غیر از اتحادیه اروپا باشید، باید برای اجازه تحصیل درخواست کنید و اگر به شما اجازه تحصیل داده شود، می توانید در حین تحصیل و در طول تعطیلات نیز حداکثر 20 ساعت در هفته کار کنید. 

آگاه باشید که کار بیش از 20 ساعت می تواند عواقب جدی داشته باشد. مواردی وجود دارد که دانشجویان بین المللی به دلیل عدم رعایت این قوانین از کشور اخراج شده اند. دانشجویان بین المللی ممکن است بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه یا کالج دانشگاهی در نروژ، به منظور جستجوی کار تا یک سال در نروژ بمانند. توجه داشته باشید که قبل از اتمام مجوز فعلی و پس از اخذ مدرک خود باید به عنوان متقاضی شغل برای اجازه اقامت اقدام کنید.

با کار کردن در نروژ علاوه بر کسب تجربه در یک بازار کار امن و جذاب با بیکاری کم و یک محیط کار مترقی و مدرن از مزایایی دیگر مانند حمایت از اشتغال و همچنین حقوق بالا نیز بهره مند خواهید شد. بخش کسب و کار رقابتی در این کشور در بین بهترین ها، در جدول رتبه بندی رقابت جهانی قرار دارد. انجام کار در نروژ بسیار آسان می باشد. این کشور در بین 10 کشور برتر از میان 180 کشور در رتبه بندی سهولت انجام امور تجاری قرار دارد.

کار دانشجویی در نروژ

کار نیمه وقت: بسیاری از دانشجویان بین المللی هنگام تحصیل در نروژ مشاغل نیمه وقت دارند. این کار یک روش خوب برای یادگیری و تمرین زبان نروژی و افزایش بودجه نیز می باشد. با این حال باید توجه داشته باشید که با دانشجوی تمام وقت بودن، می توانید محدودیت هایی برای کار خود داشته باشید. به طور کلی، اجازه اقامت دانشجویی، حق اشتغال در نروژ را در بر نمی گیرد. با این حال اگر به شما اجازه تحصیل داده شود، به طور خودکار به شما اجازه کار نیمه وقت نیز داده خواهد شد. 

دانشجویان (EU / EEA) به مجوز کار احتیاج ندارند و می توانند پس از ثبت نام در دفتر پلیس، در نروژ مشغول به کار شوند. دانشجویان غیر اتحادیه اروپا EEA می توانند 20 ساعت در هفته در طول سال تحصیلی اول خود کار کنند. توجه داشته باشید که هنگام تمدید مجوز تحصیل، مجوز کار پاره وقت به طور خودکار تمدید نمی شود. برای تمدید مجوز کار،  دانشجویان باید پیشرفت مطلوبی در تحصیلات خود داشته باشند. 

یادگیری زبان نروژی: صرف نظر از اینکه به دنبال یک کار تمام وقت و یا یک کار پاره وقت هستید، مهم است که زبان نروژی را بشناسید. اگرچه بیشتر مردم نروژ مهارت های خوبی در زبان انگلیسی دارند، اما بیشتر کارفرمایان و کارمندان، سطح مشخصی از زبان نروژی را ترجیح می دهند و در بسیاری موارد مهارت خاصی در زبان نروژی لازم است. بنابراین بهترین توصیه ای که می توانیم به شما ارائه دهیم این است که هرچه سریع تر زبان نروژی را یاد بگیرید.

کار دانشجویی همیشه از مسائل بسیار مهم برای دانشجویان بین المللی بوده است، زیرا به کمک آن علاوه بر کسب تجربه می توانند بخشی از هزینه های مربوط به تحصیل در نروژ و زندگی دانشجویی خود را تامین کنند. موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی راهی مطمئن در جهت تمام مسائل مربوط به مهاجرت تحصیلی و کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می باشد.

1/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *