درآمد پزشکان در انگلستان

پزشکان عمومی در انگلستان می توانند تقریبا بین 56000 پوند تا 85000 پوند حقوق و درآمد کسب کنند. بیشترین میزان حقوقی که پزشکان عمومی میتوانند کسب کنند 110،600 دلار است. در شمال ایرلند، ولز، اسکاتلند میزان حقوق و درآمد پزشکان تقریبا به همین صورت درآمد پزشکان در انگلستان است. در این مقاله از موسسه حقوقی توسعه گران مهر، ریز نکان ویزای کار انگلستان را برای شما بررسی می کنیم.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

حقوق و درآمد پزشکان در انگلستان

آیا تصمیم دارید به عنوان یک GP( پزشک عمومی:GENERAL PRACTITIONER) در انگلستان کار و زندگی کنید؟ اگر می خواهید در انگلستان به عنوان یک پزشک کار کنید، رفتن به این کشور کمی نگران کننده است مخصوصا زمانی که به حقوق پزشکان در انگلستان توجه می کنیم. چیزهای دیگری نیز برای بیشتر فکر کردن در مورد رفتن به انگلستان وجود دارد از جمله حقوق بازنشستگی، محل اقامت، مالیات و هزینه های کلی زندگی و غیره ممکن است با وجود این مسائل نظر شما تغییر کند. با این حال نیازی نیست زیاد نگران باشید.

اگر شما پزشک هستید حقوق و درآمد شما در انگلستان می تواند به راحتی تغییر کند. بسته به جایی که کار می کنید حقوق و درآمد شما متفاوت است. علاوه بر این تخصص و سطح آموزش شما نیز می تواند بر میزان حقوق شما تاثیر گذار باشد. بهتر است قبل از اینکه تصمیم بگیرید که کجا می خواهید کار کنید به دقت همه جوانب را بررسی کنید.

افرادی که به انگلستان می آیند میتوانند نزدیک به 100.000 پوند در کلینیک های آکادمی درآمد کسب کنند.( با توجه به معیارهای مشخصی مثل حداکثر پرداخت و ارجحیت برای استخدام مشاوره NHS). البته شما می توانید در طول سال تحصیلی از مزیت تدریس در دانشگاه استفاده کنید. بنابراین میتوانید وقت خود را صرف کارهای داوطلبانه، مسافرت، تحقیقات، مطالعه و کار در جاهای دیگر کنید.

اگر دانشجوی سال سوم پزشکی هستید و در انگلستان تحصیل می کنید بسته به رتبه ای که دارید و اینکه چقدر آموزش دیده اید میتوانید بین 22862 پوند(45138 دلار) تا 47000 پوند درآمد داشته باشید. پزشکان متخصص یا دستیاران متخصص حداقل 52.643 پوند درآمد دارند و این میتواند تا 70.018(138.287 دلار) برسد. بسته به اینکه شما متخصص یا دستیار متخصص هستید متفاوت است. پزشکان ارشد تا 137.289 پوند( 271.170 دلار) درآمد دارند.

درآمد پزشکان متفاوت است و بسته به سطح آموزش و تخصص پزشکان متفاوت است. درآمد تنها یکی از فاکتورهایی است که بر تصمیم شما برای رفتن تاثیر گذار است و تنها یکی از ویژگی های کار است که شما باید در نظر بگیرید.

فرصت های شغلی پزشکان در انگلستان

اکثر فارغ التحصیلان پزشکی در مرحله دکتر شدن هستند. فرصت های شغلی، هم در خدمات بهداشت ملی (NHS) و هم در بیمارستان های خصوصی، و همچنین به عنوان GP (پزشک عمومی) در NHS موجود است. همچنین برای کسانی که تمایل به کسب تجربه در پزشکی دارند، فرصت هایی در موارد زیر وجود دارد:

  1. نیروهای مسلح
  2. سازمان های کمک رسانی در خارج از کشور
  3. زندان ها
  4. موسسات تحقیقاتی
  5. سازمان های آزمایشگاهی بالینی
  6. مراکز خصوصی بهداشت و درمان
  7. خانه های بهداشت محلی
  8. خدمات آمبولانس هوایی
  9. تدریس در دانشگاه
فرصت های شغلی پزشکان در انگلستان

فرصت های شغلی پزشکان در انگلستان

فارغ التحصیلان پزشکی برنامه دو ساله دوره مقدماتی بریتانیا را متعهد می شوند تا تمرین پزشکی را در انگلستان انجام دهند. برای ثبت نام در شورای عمومی پزشکی (GMC)، شما باید سال اول برنامه دروه مقدماتی را با موفقیت سپری کنید و گواهینامه تجربه کسب کنید. اکثر پزشکان آموزش بیشتر را بلافاصله پس از برنامه دوره مقدماتی شروع می کنند، که متخصص شدن در رشته عمومی یا تخصصی را انتخاب می کنند. تعداد سال هایی که شما صرف آموزش خواهید کرد، متفاوت است – تقریبا سه سال برای آموزش GP و حدود پنج تا هفت سال برای تخصص.

بسیاری از برنامه های تخصصی در ابتدا گسترده هستند، اما با پیشرفت آموزش، پزشکان می توانند در یک حوزه خاص مانند قلب و عروق تخصص بگیرند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد طیف وسیع تخصص های موجود، به مراکز بهداشتی NHS مراجعه کنید. تمام موفقیت آمیز این آموزش منجر به صدور گواهی تکمیل آموزش (CCT) می شود. سپس پزشکان، واجد شرایط ورود به ثبت نام تخصص / GP می شوند و می توانند برای منصب ارشد پزشکی درخواست دهند.

تعداد کمی از فارغ التحصیلان هر ساله در مشاغلی خارج از پزشکی قرار می گیرند. کسانی که این کار را انجام می دهند ممکن است آموزش های حرفه ای بیشتری در حوزه ای که می خواهند به عنوان شغل در آن وارد شوند، مانند آموزش یا قانون، را فرا بگیرند. سایرین ممکن است مطالعه بیشتری در حوزه هایی مانند امور مالی، مدیریت یا تجارت را انجام دهند تا دانش خود از یک حوزه کاری خاص را ارتقا دهند. پزشکی شغل بسیار حرفه ای است و این موضوع در مدارک فارغ التحصیلان منعکس شده است. اکثریت قریب به اتفاق فارغ التحصیلان پزشکی در انگلستان (99 درصد)، شاغلین پزشکی هستند.

درصد مقاصد فارغ التحصیلان:

  1. کارمند 94.7
  2. مطالعات بیشتر 3.4
  3. کار و تحصیل 1.3
  4. بیکار 0.1
  5. سایر 0.5

شرایط پذیرش مدارک و مهاجرت پزشکان خارج از انگلستان

یک پزشک بین المللی کسی است که صرف نظر از جایی که مدرک پزشکی اولیه خود را گرفته، حق اقامت نامحدود ندارد، در انگلستان (به موجب قوانین مهاجرت و ملیت) مستقر نیست یا کسی که از حقوق جامعه اروپایی برخوردار نیست. این تعریف شامل پزشکانی می شود که یک مدرک پزشکی اولیه را از یک دانشگاه در انگلستان دریافت کرده اند و آموزش دوره مقدماتی خود را به پایان رسانده اند اما وضعیت سکونت یا حق اقامت نامحدود را ندارند.

وضعیت سکونت: مرخصی نامعلوم برای اقامت در انگلستان در شرایط تعیین شده؛ برخی از پزشکان بین المللی ممکن است مستحق وضعیت سکونت در انگلستان شوند، مثلا کسانی که با یک شهروند بریتانیایی ازدواج می کنند یا کسانی که حداقل دارای یک پدربزرگ یا مادربزرگ هستند که در انگلستان به دنیا آمده است.

ثبت نام در شورای عمومی پزشکی General Medical Council (GMC)

پیش از انجام مراقبت مستقیم بیمار، شما باید در شورای عمومی پزشکی (GMC) ثبت نام کنید. پزشکان بین المللی می توانند با درخواست گواهی شایستگی برای ثبت نام متخصص (CESR)، به ثبت نام متخصص بریتانیا ملحق شوند، که نشان می دهد شما آموزش معادل دارنده گواهی بریتانیایی تکمیل آموزش (CCT) را دیده اید.

پزشکان بین المللی برای کار در انگلستان نیاز به ویزا دارند. 3 نوع ویزا برای کار به عنوان پزشک وجود دارد:

  • سطح 1: درخواست موفقیت آمیز برای ویزای سطح 1 به پزشکان اجازه می دهد تا در هر درجه غیر آموزشی در انگلستان به دنبال کار بگردند.
  • سطح 2: برای پزشکانی که پست سازمانی به آن ها پیشنهاد شده است که مقامات استخدام، یک پزشک برتانیایی یا EEA مناسب را برای تصدی آن پست پیدا نکرده اند؛ این پست ممکن است یک پست آموزشی یا غیرآموزشی باشد.
  • سطح 5: برای پزشکان بین المللی منتخب برای آمدن به انگستان برای آموزش تا 2 سال، پس از آن آن ها باید به کشور خود بازگردند؛ آموزش منجر به CCT نخواهد شد.

شرایط کار پزشکان در انگلستان

شرایط کاری با توجه به حیطه تخصص متفاوت است. محیط های کاری شامل بخش ها، اتاق های مشاوره، اتاق های عمل، آزمایشگاه ها و واحدهای ویژه مانند A & E می باشد. بسته به تجربه و دانش تخصصی شما، انواع فرصت های خصوصی وجود دارد. این موقعیت ها می توانند انعطاف پذیری بیشتر و یا امکان مدیریت زمان شما را ارائه دهند. فرصت های کاری در بسیاری از شهرهای بزرگ و کوچک در سراسر کشور وجود دارد.

کار به عنوان یک جانشین می تواند فرصتی برای تمرین در مکان های مختلف در سراسر انگلستان فراهم کند. همچنین امکان سفر و کار در خارج از کشور وجود دارد. ممکن است لازم باشد که به یک قسمت دیگر از کشور بروید تا بتوانید کاری را که واقعا می خواهید انجام دهید. این کار ممکن است از لحاظ ذهنی و جسمی، با ساعت های طولانی و غیر معمول انجام شود. شما مسئولیت سلامت بیماران را بر عهده خواهید گرفت.

شرایط کار پزشکان در انگلستان

شرایط کار پزشکان در انگلستان

برای به دست آوردن صلاحیت یک متخصص حدود پنج سال پس از فارغ التحصیلی نیاز به تحصیل و کار است. طول دوره تحصیلی برخی از تخصص ها ممکن است طولانی تر از این باشد. گاهی اوقات سفر به عنوان بخشی از وظایف کاری لازم است. اگر شما on-call هستید، ممکن است غالبا شبها در خانه نباشید.

ساعات کاری

به عنوان یک دکتر بیمارستان باید انتظار داشته باشید که ساعتهای بسیار طولانی و غیر معمول، از جمله تعطیلات آخر هفته و شب (معمولا به طور مرتب) کار کنید، هر چند ساعت کار با توجه به تخصص ممکن است متفاوت باشد. بسیاری از تخصص ها شامل on-call بودن در دوره های خاصی می شود. هنگامی که واجد شرایط و با تجربه باشید، معمولا فرصت های شغلی زیادی وجود دارند. با این حال، اگر بیش از دو سال با اتمام تحصیل و کار فاصله افتاده باشد، ممکن است مجبور شوید در زمان بازگشت به کار مجددا یک دوره آموزشی را بگذارنید.

مسئولیت ها

وظایف خاص به تخصص شما بستگی دارد – به عنوان مثال، آنچه جراحان هر روز انجام می دهند، کاملا متفاوت با حجم کاری یک پزشک اورژانس و تصادفات (A & E) است. صرف نظر از تخصص شما، به عنوان یک دکتر بیمار باید به موارد زیر عمل کنید:

  1. نظارت و ارائه مراقبت های کلی به بیماران در بخش های بیمارستان و در کلینیک های سرپایی
  2. ویزیت بیمارانی که نیاز به مراقبت ویژه دارند، و به دنبال معاینه و درمان هستند
  3. ویزیت و گفتگو با بیماران برای تشخیص بیماری های آنها
  4. انجام روش های خاص، به عنوان مثال انجام جراحی و معاینات تخصصی
  5. یادداشت برداری و تهیه اسناد و مدارک، هر دو به عنوان یک سابقه قانونی از درمان و به نفع دیگر متخصصان مراقبت های بهداشتی
  6. کار با پزشکان دیگر به عنوان بخشی از یک تیم، یا در همان واحد یا در تخصص های دیگر

مراحل شروع به کار پزشکان در انگلستان

  1. مدرک پزشکی داشته باشید که مورد تایید شورای عمومی پزشکی (GMC) باشد
  2. برنامه پایه دو ساله آموزش عمومی را گذرانده باشید
  3. آموزش تخصصی در یک حوزه پزشکی داشته باشید.

مدارج پزشکی در سطح مقطع کارشناسی ( پنج سال کامل) و سطح تحصیلات تکمیلی هستند که معمولا 4 سال طول می کشد. انجمن پزشکی بریتانیا برای فارغ التحصیلان اطلاعات بیشتری در مورد درخواست به دانشکده پزشکی ارائه داده است. ورود به دانشکده پزشکی بسیار رقابتی است و انگیزه و تعهد شما دقیقا ارزیابی می شود. شاید لازم باشد آزمون استعدادهای بالینی انگلیس (UKCAT) یا آزمون پذیرش پزشکی (BMAT) را بگذرانید تاریخ برگزاری آزمون آزمایشی BMAT در ماه سپتامبر و اکتبر می باشد.

پس از اخذ مدرک پزشکی، باید یک برنامه پایه دو ساله را تکمیل کنید. این برنامه شامل گذراندن تخصص های مختلف است و متشکل از:

  • پایه سال اول (F1): بر اساس دانش، مهارت و صلاحیت هایی که در دوره های کارشناسی پیشرفته بدست آورده اید مشخص می شود و تحت نظارت یک سوپروایزر از بیمار مراقبت می کنید. هنگامی که F1 را با موفقیت گذراندید، ثبت نام تکمیلی خود را باید در GMC انجام دهید.
  • پایه سال دوم (F2): تحت نظارت یک سوپروایزر هستید، اما مسئولیت های بیشتری بر عهده شما است و تصمیمات مدیریتی خواهید گرفت. در پایان سال دوم، جایزه پایه موفقیت سند صلاحیت (FACD) را به دست می آورید، که به شما اجازه می دهد تا به آموزش تخصصی بپردازید. اطلاعات بیشتر در برنامه پایه در دسترس است.

آموزش تخصصی یک برنامه متناوب و مبتنی بر شایستگی است که بر حوزه پزشکی مورد نظر شما تمرکز دارد. تخصص های معمول عبارتند از:

  1. مراقبت های ویژه (که به تخصص های دیگر تقسیم می شود)
  2. دارو
  3. اطفال
  4. روانپزشکی
  5. جراحی

برنامه های آموزشی با توجه به تخصص متفاوت است. جزئیات برنامه های مختلف را می توان در آموزش تخصص NHS (NHS Specialty Training) پیدا کرد. با اتمام موفقیت آمیز این آموزش می توان گواهینامه تکمیل آموزش (CCT) دریافت کرد، و در لیست متخصصان رسمی که توسط GMC اداره می شود، ثبت نام کرد. در آخر لازم به ذکر است که شما می توانید برای ادامه تحصیل رایگان در انگلستان و همچنین مهاجرت به انگلستان با مشاورین و وکلای ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهاباناتی (توسعه گران مهر) گفت و گو کنید و از مشاوره کاربردی آنها به رایگان، کمال استفاده را ببرید.

5/5 - (2 امتیاز)

مطالب مرتبط

2 دیدگاه برای “درآمد پزشکان در انگلستان

  1. رعنا لهراسبی گفت:

    پی اچ دی یدر یک رشته مهندسی در انگلستان پردرآمدتر هست یا دندانپزشکی ؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      بسته به پوزیشن دریافتی شما دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *