درآمد فیزیوتراپیست در آلمان

به عنوان یک فیزیوتراپیست بعد از گذراندن تحصیل پزشکی در آلمان، به بیماران با مشکلات فیزیکی ناشی از بیماری، آسیب، ناتوانی یا پیری کمک می کنید تا حرکات آنها بهبود یابد. شما برنامه های درمانی را با استفاده از درمان های دستی (مانند ماساژ)، ورزش های درمانی و الکتروتراپی برنامه ریزی می کنید. اگر به این رشته تمایلی دارید بهتر است در اولین فرصت با مشاورین و کارشناسان موسسه حقوقی توسعه گران مهر  در جهت تحصیل و کار در کشور آلمان گفتگو نمایید و درآمد فیزیوتراپیست در آلمان را بررسی کنید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

آشنایی با بازار کار رشته فیزیوتراپیست در آلمان

فیزیوتراپی یکی از مشاغلی است که در کشور آلمان تقاضای زیادی برای آن وجود دارد. طبق گفته ی وزارت کار دولت آلمان، در سال 2014، این کشور با کمبود نیروی کار در این زمینه مواجه بود. این وضعیت در سال 2015 مقداری بهبود یافت اما همچنان در بخش های مختلف این کشور، پیدا کردن فیزیوتراپیست های واجد شرایط و دارای صلاحیت دشوار بود.

بنابراین اگر شما در زمینه ی رشته ی فیزیوتراپی فعالیت می کنید ممکن است بتوانید در کشور آلمان به کار مشغول شوید و ویزای کار دریافت کنید. در کلینیک های خصوصی این کشور، کمبود فیزیوتراپیست تا حد زیادی به چشم می خورد. بیشتر این کلینیک ها به فیزیوتراپیست های با سابقه در زمینه ی فیزیوتراپی ورزشی یا اسکلتی عضلانی نیاز دارند. همچنین تقاضای زیادی برای فیزیوتراپیست هایی که بیش از سه سال سابقه کاری دارند و یا در زمینه ی سلامت بانوان تجربه دارند وجود دارد.

افرادی که در زمینه ی فیزیوتراپی کار میکنند و به منظور انجام این کار به کشور آلمان مهاجرت می کنند می توانند در بیمارستان ها، خانه های سالمندان و یا سایر تاسیسات سلامتی و مراقبتی به فعالیت مشغول شوند. در سال های اخیر تقاضا برای فیزیوتراپ افزایش یافته است چرا که بسیاری از مردم کشور آلمان برای رسیدگی به نیازهای سلامتی خود انجام فیزیوتراپی را مناسب می دانند.

علاوه بر فیزیوتراپیست هایی که در زمینه ی زنان فعالیت کرده اند به افرادی که در حوزه ی اطفال و مراقبت از کودکان مشغول به کار هستند نیز نیاز هست. طبق اطلاعات به دست آمده از دپارتمان مهاجرت و مراقبت از مرزهای کشور آلمان به دست آمده است، از سال 2010 تا 2014، سالیانه حدود 5 ویزای کاری به کارفرمایانی که در زمینه ی فیزیوتراپی فعالیت می کنند داده شده است. علاوه بر آن بین سالهای 2010 تا 2014، هر ساله 21 ویزای کاری به فیزیوتراپ ها داده شده است.

اگر شما یک فیزیوتراپیست هستید، می توانید برای کار در یکی از مراکز خدمات فیزیوتراپی یا کلینیک های کشور آلمان درخواست دهید. در صورتی که یکی از کارفرمایان شرایط شما را برای کار کردن در این رشته مناسب بداند و حاضر باشد از شما حمایت کند، گرفتن ویزا بدون مشکل و به راحتی انجام خواهد شد. پس از اینکه از طریق ویزای کاری به کشور آلمان مهاجرت کردید و برای مدت چند سال در این کشور کار کردید، به احتمال زیاد می توانید مجوز اقامت دائم این کشور را دریافت کنید.

شرایط کار و شغل رشته فیزیوتراپیست در آلمان

فیزیوتراپیست ها در تحرک ها و حرکت های فیزیکی متخصص هستند.آنها دارای فهرست و گسترده و وسیعی از تکنیک ها و روش های مناسب هستند و تجربه و تخصص خود را به صورت هدفمند پیاده می کنند. فیزیوتراپی با حفظ و بقای سلامتی، می تواند به بیماران در یادگیری سلامت و با ترویج رفتار ها و حرکت های مناسب کمک کند و می تواند پروسه بهبود بخشی را شروع کند. فیزیوتراپی میتواند بر روی پیشرفت بیماری تاثیر مثبت داشته باشد و می تواند اختلالات را در طول فعالیت های روزانه، در محل کار و یا در حین انجام ورزش تسکین دهد. بنابراین برای فیزیوتراپی و فیزیوتراپیست ها تقاضای زیادی وجود دارد.  بیماران غالبا و اکثر مواقع در جست و جوی آنها هستند. خواه به صورت دولتی باشد خواه بیمه های خصوصی. فیزیوتراپی تقریبا در همه مرحله های زندگی به مردم خدمت می کنند.

شرایط کار و شغل رشته فیزیوتراپیست در آلمان

شرایط کار و شغل رشته فیزیوتراپیست در آلمان

  1. نوزادان و بچه های نارس: فیزیوتراپی می تواند به رسیده شدن و بلوغ این نارسی و کمبود ها کمک کند. مانند شش ها
  2. کودکان و نوجوانان: فیزیوتراپی در بهبود بخشیدن و رشد اختلالات و معلولیت در نقص های بدنی کمک کند. مانند ستون فقرات و سیستم عصبی
  3. بزرگسالان جوان:آنها اغلب برای حفظ و یا بازگردانی تناسب اندام فیزیکی خود در زمان تحصیلات برای فعالیت های حرفه ای و یا اوقات فراغت به دنبال فیزیوتراپی هستند. مانند درد مفاصل و ماهیچه ها و یا رباط ها
  4. ورزشکاران: آنها در زمان تمرینات و در مدت توانبخشی بعد از مصدومیت به فیزیوتراپیست ها تکیه می کنند.
  5. زنان باردار: فیزیوتراپیست ها می توانند قبل و بعد از تولد به این افراد کمک کنند. به عنوان مثال برای مبارزه با ضعف در انتهای لگن مفید است.
  6. بزرگسالان شاغل: فیزیوتراپی می تواند به جلوگیری یا درمان بیماری های شغلی و یا مرتبط یا استرس کمک کند. مانند کم کاری قلبی و یا موقعیت های خطرناک مانند کمر درد
  7. افراد با ریسک های خاص: فیزیوتراپی می تواند به افراد مبتلا به بیماری های عروقی و متابولیک کمک کند مانند فشار خون بالا و دیابت
  8. افراد با وضعیت تهدید کننده زندگی: در واحد مراقبت های ویژه در کلینیک های مخصوص به عنوان مثال مواردی مانند فلج 4 اندام
  9. افرادی که در بحران به سر می برند: فیزیوتراپی می تواند در سلامتی روان به آنها کمک کند مانند بی اشتهایی
  10. افراد مسن: فیزیوتراپیست ها می توانند در مواردی مانند آرتروز و یا زمانی که این افراد در خطر از دست دادن استقلال فعالیتی خود به دلیل خطر افتادن و سقوط هستند، کمک کند.
  11. افرادی که به اواخر زندگی خود نزدیک هستند: فیزیوتراپی می تواند به تسکین ترس یا درد مرتبط با بیماری های پایانی کمک کند.

در تمامی این حالات فیزیوتراپیست ها با افرادی از بقیه حرفه ها همکاری می کنند. این همبستگی بین رشته ای فیزیوتراپی را به یک حرفه ی چند وجه ای تبدیل می کند. فیزیوتراپی موقعیت هایی را برای ادامه ی رشد و ترقی و گرفتن تخصص بسته به علاقه و استعداد شما ارائه می کند. شما تبدیل به یک فیزیوتراپیست معتبر و دارای مجوز می شوید که به شما اجازه می دهد در تمام زمینه های فیزیوتراپی در آلمان فعالیت کنید.

شما ممکن است در برنامه های پیشگیری که توسط تامین کنندگان بیمه بهداشت و سلامت پشتیبانی میشود، کار کنید، در دفتر فیزیوتراپی، در کلینیک برای ارائه مراقبت های حاد و توانبخشی، در موسسات مراقبت ها طولانی مدت، در زمینه تناسب اندام و سلامتی مرتبط با ورزش، به عنوان مدیر دپارتمان فیزیوتراپی و یا در شرکت های بزرگ برای ترویج سلامتی کار کنید.

تقاضا های زیادی برای فیزیوتراپی در بازار کار وجود دارد. داشتن مدرک دانشگاهی به شما کمک می کند تا در هر جایی در اروپا مشغول به کار شوید.

میزان حقوق و درآمد رشته فیزیوتراپیست در آلمان

فیزیوتراپیست ها حقوق خود را مستقیما از تامین کننده ی بیمه ی سلامتی ملی دریافت می کنند. قانون بیمه ی درمانی اجتماعی فقط حق دسترسی مستقیم به فیزیوتراپیست ها در زمینه ی خدمات پیشگیری فراهم می کند. میانگین حق الزحمه ی ساعتی برای فیزیوتراپیست ها در آلمان ( که به صورت ساعتی پرداخت می شود) 49 یورو می باشد. این بدان معنا است که فیزیوتراپیست ها بطور میانگین در آلمان حدود 49 یورو برای هر ساعت کار به دست می آورند.

مهارت های مورد نیاز شغل فیزیوتراپیست در آلمان

فیزیوتراپیست ها از مهارت ها و تكنيك هاي مختلف، براي درمان و توانبخشی بیماران كه دارای مشکلات فيزيكي ناشی از بیماری، آسیب، ناتوانی بدن یا پیری دارند استفاده می کنند. فیزیوتراپیست ها با افراد مختلفی در ارتباط هستند. کودکان معلول، زنان باردار(قبل و بعد از زایمان)، ورزشکاران، بیمارانی که در بیمارستان هستند یا به كلينيك ها مراجعه می کنند يا افراد در جامعه از اين قبيل هستند.

وظايف يك فيزيوتراپیست شامل:

  • کمک به بهبود روند درمان بیماران ناشی از آسیب ديدن از تصادفات و بيماري ها
  • سازماندهی جلسات تمرین حرکت درمانی
  • ارائه ماساژ با استفاده از تکنیک های تخصصی مانند الکتروتراپی و سونوگرافی
  • جمع آوری آمار
  • نوشتن گزارش
  • ارتباط با پزشکان و پرستاران حرفه ای
  • ارائه آموزش و مشاوره در ارتباط با حرکت و ورزش
  • به روز بودن با آخرین پیشرفت ها در حرفه
  • مهارت های کلیدی برای فیزیوتراپیست ها
  • توانایی در مدیریت زمان
  • توانایی ایجاد ارتباط با بیماران در زمینه های مختلف و ارتباط با بستگان و مراقبین آنها
  • تحمل صبر و شکیبایی
  • سلامت جسمانی و تناسب اندام خوب
  • مهارت های فردی
  • مهارت های کار گروهی(تیمی)

وظایف شغلی فیزیوتراپیست در آلمان

فیزیوتراپ ها به بیمارانی با مشکلات جسمانی حاصل از بیماری ها،آسیب ها،ناتوانی ها و کهنسالی کمک می کنند تا حرکاتشان را بهبود بخشند و ریسک مشکلات بیشتری که در آینده رخ می دهد را کم کنند.  به عنوان یک فیزیوتراپ شما با بیماران ملاقات خواهید داشت تا مشکلات/ اختلالات جسمی شان را ارزیابی کنید.

وظایف شغلی فیزیوتراپیست در آلمان

وظایف شغلی فیزیوتراپیست در آلمان

پس از تشخیص،پس از طراحی و بررسی‌ برنامه های مناسب، درمان با استفاده از طیف وسیعی از روش ها‌شامل تمرینات درمانی دستی و الکترو درمانی انجام خواهد شد. علاوه بر درمان بیماران شما همچنین باعث بهبود بخشیدن سلامت و تندرستی آن ها می شوید و به آن ها مشاوره در مورد‌چگونگی جلوگیری از آسیب و شرایط خود مدیریت دراز مدت می دهید.  بیماران می توانند شامل کودکان،سالمندان،بیماران سکته مغزی و افراد دارای آسیب های ورزشی باشند.

مسئولیت هایی که به عنوان فیزیوتراپ نیاز دارید:

  1. کار با بیمارانی که طیف وسیعی از شرایط را دارند،از جمله بیماری های عصبی،عصبی، عضلانی،قلبی عروقی و تنفسی.
  2. گاهی اوقات طی یک دوره از هفته های تشخیص،ارزیابی و درمان و با بررسی برنامه های درمانی که ورزش و حرکت را با استفاده از طیف وسیعی از روش ها تشویق می کند، مشکلات/وضعیت آنها پیشرفت می کند.
  3. دخیل کردن والدین و مراقبان در درمان،بررسی و بازتوانی بیماران
  4. بررسی و بازتوانی بیماران
  5. آموزش به بیماران و مراقبانشان در مورد چگونگی جلوگیری از شرایط و یا بهبود آن
  6. یادداشت موردی بیمار،جمع آوری گزارش و آمارگیری
  7. ارتباط با دیگر متخصصان مراقبت بهداشتی مانند درمان شناسان حرفه ای و کارمندان اجتماعی برای تبادل اطلاعات در مورد پیش زمینه و پیشرفت بیماران و همچنین برای ارجاع بیمارانی که نیازمند سایر مراقبت های پزشکی هستند.
  8. با تکنیک های جدید و فن آوری های موجود برای درمان بیماران به روز باشید
  9. نظارت بر دانشجویان و روان درمانگران جوان

فیزیوتراپی از کارکنانی که از نظر قانونی مسؤل‌هستند و همواره مسئولیت پذیر،دلسوز و حرفه ای هستند و ریسک های بالینی را مدیریت می کنند پشتیبانی می کند. اگر قصد مهاجرت به آلمان را دارید می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) تماس بگیرید تا شما را از آسان ترین را مهاجرت باخبر کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

8 دیدگاه برای “درآمد فیزیوتراپیست در آلمان

  1. ادا محمدیان گفت:

    سلام وقت بخیر ببخشید من مدرک دیپلم تجربی دارم و معدلم ۱۸ هست و سطح زبانم رر آلمانی B2هست بعد اگه بخام برای فیزیوتراپی اقدام کنم از طریق اوسبیلدونگ دستیار میشم یا نه کامل خودم میتونم فیزیوتراپیست بشم ؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      برای شما امکان تحصیل آکادمیک فیزیتوراپیست و اوسبیلدونگ دستیار فیزیوتراپیست وجود دارد.

  2. زئوس گفت:

    سلام اگر در ای ایران مدرک فیزیوتراپی بگیرم میتونم بیام اونجا کار کنم؟و باید چیکارا انجام بدم بیام اونجا

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      بسته به دانشگاه تحصیلی شما دارد. در صورت تایید بودن می توانید وارد بازار کار این کشور شوید.

  3. علی .......،،،،.،.، گفت:

    سلام خسته نباشید .
    18 سال سن دارم . دیپلم تجربی دارم . معدل دیپلمم 14 هست . میخام در دانشگاه های دولتی المان در رشته فیزیوتراپی تحصیل کنم . مدرک زبان المانی هم دارم . چه شرایطی داره و چطور میتونم اقدام کنم ؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      بابت رقابت بسیاری که برای تحصیل در آلمان وجود داردف به شما توصیه می کنیم رشته های دیگری را انتخاب نمایید.

  4. مصطفی سالم گفت:

    سلام
    بنده دانشجوی کارشناسی ارشد فیزیوتراپی هستم. شما کاریابی برای فیزیوتراپیست ها در کشور آلمان یا سایر کشورها انجام میدهید؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      با توجه به رشته تحصیلی خود می توانید برای ویزای کاری گروه درمان کشور سوئد اقدام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *