درامد روانشناسی در کانادا

درامد روانشناسی در کانادا به دلیل تقاضای بالایی که برای متخصصین این رشته وجود دارد، از وضعیت خوبی برخوردار است و سالانه کشور کانادا روانشناسان بسیاری را به خود جذب می کند. با این مقاله که توسط موسسه مهاجرتی اصطهباناتی تهیه شده است، همراه باشید تا با بازار کار رشته روانشناسی در کانادا و شرایط مهاجرت روانشناسان به کانادا بیشتر آشنا شوید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شغل روانشناسی در کانادا

روانشناسان در کانادا اختلالات رفتاری و عاطفی را تشخیص و روشی برای درمان این اختلالات ارائه می‌دهند. همچنین آن ها به طور مداوم به تحقیق و ارائه نظریه در رابطه با رفتار و فرایندهای ذهنی انسان می پردازند. روانشناسان به مراجعین خود کمک می کنند تا در جهت حفظ و تقویت عملکرد روانی، فیزیکی، فکری، عاطفی، اجتماعی و بین فردی خود تلاش کنند. روان شناس ها در مطب های خصوصی یا در کلینیک ها، بیمارستان ها، مراکز سلامت روان، مراکز توانبخشی، سازمان های خدمات اجتماعی و شغلی، مدارس و دانشگاه ها و در آژانس های تحقیقاتی دولتی و خصوصی کار می کنند.

شغل روانشناسی در کانادا برخی یا تمام وظایف زیر را در بر می گیرد:

  • بررسی و ارزیابی رفتارها، تشخیص اختلالات رفتاری و عاطفی ، مشاوره با مراجعه کنندگان و درمان آن ها
  • کمک به مدیریت بیماری ها و اختلالات جسمی مراجعه کنندگان
  • مشاوره با افراد و گروه ها برای دستیابی به سازگاری فردی، اجتماعی و حرفه ای مؤثرتر
  • استفاده از تست های روانشناسی استاندارد برای ارزیابی افراد
  • برنامه ریزی روش های درمانی و ارزیابی این برنامه
  • استفاده از نظریه ها و اصول روانشناختی در مورد رفتار و فرایندهای ذهنی انسان مانند یادگیری، رشد زبان، حافظه برای بهبود برنامه های درمانی.
  • ارائه فرضیه و طرح های تجربی، مرور تئوری ها، انجام مطالعات و انتشار مقالات پژوهشی، متون و مقالات آموزشی
  • شرکت در کنفرانس ها و کارگاه ها
  • ارائه خدمات مشاوره ای به دولت و سایر سازمان ها

روانشناسان ممکن است در روانشناسی کاربردی یا تحقیقات تجربی تخصص داشته باشند. رشته های فرعی روانشناسی شامل روانشناسی رفتاری، روانشناسی کودک، روانشناختی، روانشناسی رشد، روانشناسی تربیتی، روانشناسی صنعتی، اعصاب و روان، روانشناسی اجتماعی یا روانشناسی ورزشی می باشد.

 

در کانادا عناوین مختلف شغل روانشناسی به شرح زیر است:

  • روانشناس تجربی
  • روانشناس بالینی
  • روانشناس پژوهشی
  • کاردان روانشناسی

شغل روانشناسی در کانادا

درامد روانشناسی در کانادا چقدر است؟

درآمد روانشناسی در کانادا بسته به تجربه یا محل کار می تواند متفاوت باشد، با این حال، متوسط درامد روانشناسی در کانادا 44.29 دلار در ساعت می باشد. درآمد روانشناسی در کانادا با توجه به تخصص روانشناس نیز ممکن است متفاوت باشد. بیشترین درآمد روانشناسی  در کانادا مربوط به روانشناسان بالینی، مشاوران روانشناس و روانشناسان اعصاب و روان می باشد.

متوسط درامد روانشناسی در کانادا به تفکیک استان به شرح زیر است:

منطقه / استانکمترین دستمزد ساعتیمتوسط دستمزد ساعتیبیشترین دستمزد ساعتی
کانادا26.0044.2958.89
آلبرتا32.0048.0866.00
بریتیش کلمبیا39.4950.0060.00
مانیتوبا30.1937.0252.88
نیوبرونزویک23.0042.5446.15
نیو فاند لند و لابرادور17.2045.0054.84
نوا اسکوشیا19.4543.8657.44
اونتاریو23.5738.4660.44
کبک30.0048.0050.00
ساسکاچوان29.0546.0758.78

بالاترین درامد روانشناسی در کانادا

 در ادامه با بهترین تخصص ها در روانشناسی از نظر  درآمد روانشناسی در کانادا آشنا می شوید:

 

  • حقوق و دستمزد مشاوران روانشناسان در کانادا

مشاوران روانشناس در کانادا به بیماران برای بهبود سلامت روانی و عاطفی کمک می کنند. آنها در جلسات درمانی به بیمارانشان تکنیک های روانشناختی خود را ارائه می دهند. درامد روانشناسی در کانادا در زمینه مشاوره طیف گسترده ای دارد که از 29 تا 36 دلار در ساعت و یا 43 تا 173 هزار دلار در سال متغیر است. درآمد روانشناسی در کانادا در این حوزه  با تجربه، موقعیت مکانی، سطح تحصیلات و تخصصی که هر روانشناس دارد، رابطه مستقیم دارد. (تحصیل در کانادا در رشته های روانشناسی میان متفاضیان بسیار محبوب است)

  • حقوق و دستمزد روانشناسی اعصاب و روان در کانادا

زمینه کاری متخصصان اعصاب و روان، بسیار تخصصی می باشد. زیرا بر مغز فیزیکی، ساختار آن و نحوه ارتباط رفتارها و احساسات با ویژگی‌های فیزیکی تمرکز دارد. به همین دلیل متوسط درامد روانشناسی در کانادا در این زمینه بسیار بالاتر از سایر زمینه های روانشناسی و 50 دلار در ساعت است. درآمد متخصصان اعصاب و روان به طور متوسط ​​91 هزار دلار در سال است، اما ممکن است بسته به تجربه و سطح تحصیلات آنها بین 67 تا 121 هزار دلار در سال متغیر باشد.

  • حقوق و دستمزد روانشناسی بالینی در کانادا

روانشناسان بالینی در کانادا با بیماران همکاری می کنند تا به ارزیابی بیماران و ارائه یک برنامه درمانی و تشخیص مشکلات روانی آن ها کمک کنند. پس از انجام این تشخیص، روانشناسان یک برنامه درمانی تنظیم می کنند که می تواند به رفع مشکلاتی مانند افسردگی یا اضطراب بیمارکمک کند. حقوق روانشناسان بالینی به طور متوسط ​​78 هزار دلار در سال است که با توجه به تجربه و تعداد بیمارانی که ممکن است داشته باشند، از 50 هزار دلار تا 209 هزار دلار در سال متغیر است.

درامد روانشناسی در کانادا

محل کار روانشناسان در کانادا

محیط کار روانشناسان می تواند بسیار متفاوت باشد. برخلاف برخی از شغل ها که معمولاً محدود به یک زمینه و مکان بسیار خاص است، روان‌شناسان در کانادا فرصت فعالیت در محیط متنوع و گاهی اوقات غیرمنتظره دارند. در ادامه با تعدادی از این فرصت ها آشنا می شوید:

 

  • فعالیت روانشناسان به طور مستقل در کانادا

اگر بیشتر ترجیح می‌دهید برای خودتان کار کنید و رئیس خودتان باشید، روان‌شناس شدن می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد. روانشناسان مستقل می توانند کارها تحقیقاتی انجام دهند، به مراجعان مشاوره دهند یا در مطب خصوصی خود با بیماران کار کنند.

  • فعالیت در حوزه بهداشت و درمان

شاید یکی از شناخته شده ترین بازار کار روانشناسی در کانادا در بخش مراقبت های بهداشتی باشد که شامل کار در بیمارستان ها یا مطب پزشکان و همکاری با پزشکان و مددکاران اجتماعی و هم دیدن مستقیم بیماران است.

  • فعالیت روانشناسان در مدرسه

روانشناسانی که در محیط مدرسه کار می کنند، مستقیماً با بیماران در ارتباط هستند و با دانش آموزان، معلمان، والدین و سایر مربیان تعامل دارند.

 

شرایط مهاجرت روانشناسان به کانادا

حرفه روانشناسی در کانادا بسیار ارزشمند است و ورود به این زمینه نیازمند حداقل مدرک کارشناسی و در بسیاری موارد به کارشناسی ارشد و دکترا می باشد و یکی از بهترین راه های برای مهاجرت کاری به کانادا است.

به عنوان یک روانشناس در کانادا باید مجوزی دریافت کنید که اغلب شامل یک دوره کارآموزی، قبولی در چندین امتحان و در برخی موارد گذراندن دوره هایی برای به روز ماندن با پژوهشات جدید است. در ادامه به برخی از شرایط مهاجرت روانشناسان به کانادا اشاره شده است.

 

 مدارک لازم شغل روانشناسی در کانادا

مانند هر حرفه دیگری الزاماتی وجود دارد که قبل از اینکه بتوانید به عنوان روانشناس در کانادا زندگی و کار کنید، باید آنها را رعایت کنید. معمولاً برای شغل روانشناسی در کانادا لازم است که مدارک و شرایط زیر را فراهم نمایید:

 

  • داشتن مدرک دکترای روانشناسی برای استفاده از عنوان “روانشناس” در کبک، انتاریو، منیتوبا و بریتیش کلمبیا،
  • داشتن مدرک کارشناسی ارشد روانشناسی برای فعالیت روانشناسی در نیوفاندلند و لابرادور، نوا اسکوشیا، نیوبرانزویک، ساسکاچوان، آلبرتا و مناطق شمال غربی
  • داشتن مدرک کارشناسی ارشد روانشناسی برای استفاده از نام “همکار روانشناسی” در انتاریو و منیتوبا
  • داشتن مدرک دکترا برای کار در بخش خصوصی یا مدرک کارشناسی ارشد برای فعالیت محدود در موسسات و آژانس ها در جزیره پرنس ادوارد،
  • پشت سر گذاشتن یک دوره عملی تحت نظارت، برای کار روانشناسی در اکثر حوزه های قضایی در کانادا
  • تکمیل موفقیت آمیز آزمون کتبی برای فعالیت حرفه ای در رشته روانشناسی (EPPP) در اکثر استان ها
  • شرکت در امتحانات شفاهی و مصاحبه با هیئت مدیره برای فعالیت روانشناسی در برخی استان های کانادا
  • ثبت نام در یک نهاد نظارتی برای فعالیت روانشناسی در تمام استان ها، نوناووت و مناطق شمال
  • عضویت در انجمن حرفه ای استانی، برای روانشناسان در تمام استان ها مانند انجمن روانشناسی کانادا (CPA) ، نوناووت و مناطق شمال غربی.

مشاوره روانشناسی تورنتو

بازار کار رشته روانشناسی در کانادا

اگر همچنان به روانشناس شدن در کانادا علاقه دارید، خبرهای خوبی برای شما داریم. بر اساس گزارش بانک کار دولت کانادا، بازار کار رشته روانشناسی در کانادا بسیارمطلوب است، به طوری که 70 درصد از استان های سراسر کشور کانادا دارای رتبه خوبی از نظر آینده شغلی روانشناسی هستند و 30 درصد دیگر نیز رتبه خوبی دارند، به این معنی که حتی اگر فرصت‌های فراوانی وجود نداشته باشد، اما در هر حال فرصت‌هایی برای ارائه دارند.

شهر تورنتو نیز یکی از بزرگترین شهر های کاناداست که بازارکار وسیعی دارد و روان شناسی هم از این قاعده مستثنی نیست. برای انجام مشاوره روانشناسی در تورنتو لازم است که مدرک دکترای روانشناسی داشته باشید تا بتوانید در این‌شهر به عنوان روانشناس فعالیت کنید. متوسط درآمد روانشناس در شهر تورنتو به طور متوسط ۷۰ دلار در ساعت است.

 

جستجوی شغل روانشناسی در کانادا

بهترین راه برای یافتن کار در زمینه روانشناسی برای افرادی که در ایران زندگی می کنند، ارسال درخواست آنلاین به پلتفرم‌های شغلی آنلاین مختلف مانند Indeed، Workopolis، Glass Door، و pwp.vpl.ca، در کانادا می باشد.

در حال حاضر بیش از هزار شغل برای روان‌شناسان در کانادا، به ویژه در استان‌هایی مانند بریتیش کلمبیا وجود دارد. همچنین شما می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت استان یا منطقه ی خاصی که درنظر دارید، ازفهرست‌های شغلی موجود در آن استان یا منطقه مطلع شوید. نکته مهمی که روانشناسان در هنگام درخواست کار در کانادا باید در نظر داشته باشند این است که قبل از شروع فرآیند درخواست، تمام مدارک لازم را آماده، به روز رسانی کنند. برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه درخواست شغل روانشناسی در کانادا با متخصصین ما در موسسه مهاجرتی اصطهباناتی در تماس باشید.

 

برنامه های مهاجرت روانشناسان به کانادا

راه های مختلفی برای درخواست مهاجرت تجصیلی به کانادا برای روانشناسان وجود دارد که در ادامه به مهمترین آن ها پرداخته ایم:

 

  • اکسپرس اینتری کانادا، برنامه نیروهای ماهر فدرال

سیستم اکسپرس اینتری برای کمک به پیگیری سریع روند درخواست ویزای کانادا، طراحی شده است. این سیستم سه برنامه اقتصادی فدرال را مدیریت می کند:

  • برنامه نیروهای ماهر فدرال،
  • برنامه نیروی کار تجاری
  • گروه تجربه کانادایی

افرادی که دارای طبقه بندی شغلی ملی (NOC) A یا B و همچنین سطح مهارت 0 هستند، واجد شرایط درخواست مهاجرت به کانادا از طریق سیستم اکسپرس اینتری می باشند. که این طبقه ها عموماً شامل مشاغل مدیریتیو فنی حرفه ای می شود. به عنوان یک روانشناس، سطح مهارت شما A محسوب می شود، به این معنی که تقریباً واجد شرایط اکثر برنامه های مهاجرت به کانادا هستید که سریع ترین و کارآمدترین آن ها سیستم اکسپرس اینتری کانادا  است. در این روش پس از اقدام برای مهاجرت به کانادا به عنوان روانشناس، این امکان وجود دارد که بعد از 6 ماه آماده مهاجرت به کانادا شوید.

برنامه نیروی کار ماهر فدرال (FSWP) دارای 6 فاکتور انتخابی اصلی است که درخواست ویزای شما بر اساس آنها تایید یا رد خواهد شد. برای آنکه واجد شرایط باشید باید حداقل 67 امتیاز از 100 امتیاز را کسب کنید.

 

بازار کار رشته روانشناسی در کانادا

امتیاز بندی FSWP برای شغل روانشناسی در کانادا

فاکتور انتخابحداقل الزاماتحداکثر امتیاز
سن180تا 46 سال12
تحصیلات·       مدرک دکترا (جزیره پرنس ادوارد، کبک، انتاریو، منیتوبا، بریتیش کلمبیا)

·       مدرک کارشناسی ارشد (نیوفاندلند و لابرادور، نوا اسکوشیا، نیوبرانزویک، ساسکاچوان، آلبرتا، مناطق شمال غربی و نوناووت)

25
تجربه کاری1 سال کار تمام وقت با حقوق در زمینه روانشناسی15
پیشنهاد کاری معتبرداشتن پیشنهاد شغلی تمام وقت از کانادا برای حداقل یک سال10
مهارت زبانیداشتن حداقل CLB 7 یا بالاتر (زبان اول)24
سازگاریامتیاز اضافی برای:

·                   سطح زبان همسر یا شریک زندگی شما (CLB4 یا بالاتر) باشد.

·                   تحصیلات گذشته شما یا همسرتان در کانادا (حداقل 2 سال تحصیلات آکادمیک تمام وقت)

·                   کار قبلی شما یا همسرتان در کانادا (حداقل 1 سال کار تمام وقت)

·                   استخدام در کانادا

·                   داشتن اقوام در کانادا

10

شاید یکی از بهترین بخش های درخواست ویزای کانادا از طریق سیستم اکسپرس اینتری این باشد که شما به پیشنهاد شغلی نیاز ندارید. به عنوان یک کاندید اکسپرس اینتری، پروفایل شما معمولاً هر دو هفته یک بار در قرعه کشی ها ثبت می شود و بر اساس سیستم رتبه بندی جامع (CRS) در مقایسه با سایر متقاضیان رتبه بندی می شود. اگر بین افرادی که بالاترین امتیاز CRS را دارند قرار بگیرید، یک دعوتنامه برای درخواست (ITA) برای اقامت دائم کانادا دریافت خواهید کرد.

  • برنامه کاندیدای استانی

اگر یک شغل معتبر در کانادا به شما پیشنهاد شده است، می توانید از طریق برنامه کاندیدای استانی (PNP) درخواست دهید. صرف نظر از نوع مهارت یا سطح شما، هر کسی می تواند از طریق PNP برای اقامت دائم درخواست دهد. برنامه کاندیدای استانی یک مزیت واقعا فوق العاده دارد. در صورتی که از طریق یک برنامه اکسپرس اینتری مرتبط با PNP  درخواست دهید، ممکن است برای دریافت کاندیدای استانی (PN) انتخاب شوید.

 تنها کاری که باید انجام دهید این است که هنگام ایجاد پروفایل اکسپرس انتری به صورت آنلاین، مطمئن شوید که به استان یا منطقه انتخابی خود درخواست داده اید و به طور خودکار شانس خود را برای مهاجرت به کانادا به عنوان روانشناس افزایش داده اید. به یاد داشته باشید که PN معادل 600 امتیاز CRS اضافی است که عملاً تضمین کننده دریافت  ITA  برای اقامت دائم کانادا می باشد.

 

سخن آخر

همانطور که در این مقاله خواندید درامد روانشناسی در کانادا بسیار مطلوب است و بازار کار رشته روانشناسی در کانادا از چشم انداز خوبی برخوردار است. به طوری که شغل روانشناسی در کانادا در دسته مشاغل مورد نیاز جهت پذیرش مهاجر از سراسر دنیا قرار گرفته است. بنابراین با توجه به نیاز کشور کانادا و متوسط دستمزد  44.29 دلار در ساعت برای روانشناسان و همچنین شرایط مناسب زندگی در کشور کانادا می توان گفت که روانشناسانی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند از یک فرصت طلایی برخوردارند. چنانچه شما نیز یک روانشناس متخصص و ماهر در ایران هستید و به پیشرفت فکر می کنید، هرچه زودتر دست به کار شوید و با متخصصین ما در موسسه مهاجرتی اصطهباناتی تماس بگیرد.

 

سوالات متداول

 

  1. بهترین راه برای مهاجرت روانشناسان به کانادا، کدام است؟ برنامه اکسپرس اینتری و کاندیدای نیروی کار ماهر استانی بهترین راه برای مهاجرت روانشناسان به کانادا می باشد.
  2. حداقل مدرک مورد نیاز برای مهاجرت روانشناسان به کانادا چیست؟ حداقل مدرک مورد نیاز برای مهاجرت روانشناسان به کانادا کارشناسی ارشد روانشناسی می باشد.
  1. متوسط درآمد روانشناسان در کانادا چقدر است؟ متوسط درآمد روانشناسان در کانادا 44.29 دلار در ساعت می باشد.
  1. دانش زبان انگلیسی روانشناسان برای مهاجرت به کانادا حداقل باید در چه سطحی باشد؟ دانش زبان انگلیسی روانشناسان برای مهاجرت به کانادا حداقل باید در سطح CLB 7 باشد.
  2. بازار کار روانشناسی در کانادا چگونه است؟ روانشناسی در کانادا از بازار کار بسیار خوبی برخوردار است.
  1. بهترین استان کانادا از نظر درآمد برای روانشناسان کجاست؟ بریتیش کلمبیا با متوسط حقوق 50 دلار در ساعت بهترین استان کانادا از نظر درآمد برای روانشناسان می باشد.
  1. بیشترین درامد روانشناسی در کانادا چقدر است؟ بیشترین درامد روانشناس در کانادا به طور متوسط 70 دلار در ساعت می باشد.
  1. بیشترین درامد روانشناسی در کانادا در چه زمینه ای می باشد؟ بیشترین درامد روانشناسی در کانادا مربوط به شاخه اعصاب و روان می باشد.
  1. فاکتور های مهم برای روانشناسان در سنجش اکسپرس اینتری کدام است؟ در سنجش اکسپرس اینتری، سن، تحصیلات، تجربه کاری، پیشنهاد کاری معتبر، مهارت زبانی، شاخصه های اصلی می باشد.
  1. کمترین درامد روانشناسی در کانادا چقدر است؟ کمترین درامد روانشناس در کانادا حدود 17 دلار در ساعت می باشد.
  2. آیا بدون دانش زبان انگلیسی امکان مهاجرت روانشناسان به کانادا وجود دارد؟ خیر، مهارت در زبان انگلیسی فاکتور اصلی برای مهاجرت روانشناسان به کانادا است.

 

 

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *