دانشگاه گوتنبرگ سوئد

اگر شما به زبان سوئدی آشنایی دارید، در دانشگاه گوتنبرگ سوئد تعداد زیادی برنامه و دوره های مختلف برای انتخاب وجود دارد. حدود 50 برنامه بین المللی دو ساله در زمینه علوم اجتماعی، علم، تجارت، فناوری اطلاعات، علوم آموزشی، بهداشت، هنر، موسیقی، هنرهای زیبا و طراحی و صنایع دستی ارائه می شود. همچنین بر اساس تحقیقات مشاورین موسسه حقوقی توسعه گران مهر حدود 250 دوره به زبان انگلیسی آموزش داده می شوند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه گوتنبرگ

برای تحصیل در دانشگاه گوتنبرگ شما باید از طریق پورتال نرم افزار درخواست نامه سوئدی مرکزی در سایت universityadmission.se درخواست بدهید. درخواست نامه کاغذی قابل قبول نمی باشد.  تمامی درخواست نامه ها برای دانشگاه های سوئدی استثنا های بسیار کمی به صورت آنلاین ارسال می شود.

از تمامی دانشجویان بین المللی دعوت می شوند تا برای اولین روند پذیرش درخواست دهند.  این روند چندین و چند ماه قبل از شروع صورت می گیرد دانشجویان فرصت کافی میدهند که هزینه شهریه را پرداخت کنند،   و در صورت لزوم برای مجوز اقامت درخواست داده و دریافت نمایند.، و محل اقامت مورد نیاز خود را پیدا کنند و غیره. آخرین فرصت ارائه درخواست ۱۵ ژانویه می باشد که برای  برنامه های تحصیلی به زبان انگلیسی است که در فصل پاییز شروع می شود. آخرین مهلت برای ارسال مدارک برای تشخیص صلاحیت شما یکم فوریه می باشد.

اگر شما در ماه ژانویه درخواست داده باشید ،  در شروع ماه آوریل برای ترم پاییزه جواب دریافت می کنید.  اگر شما درخواست خود را در ماه آوریل یا اکتبر ارسال کرده باشید ، جواب خود را در نیمه ماه جولای برای ترم پاییزه یا در نیمه ماه دسامبر برای ترم بهاره دریافت می کنید.  اعلامیه ها از طریق ایمیل ارسال شده و در My pages در سایت universityadmission.se منتشر می شود.

اکثر دانشجویان غیر اروپایی  نیاز به مجوز اقامت برای تحصیل در سوئد دارند. به خاطر داشته باشید که شما باید در یک دوره تحصیلی به ارزش حداقل ۳۰ECTS  قبول شده باشید تا برای مجوز اقامت صلاحیت داشته باشید. یک بار که در پیشنهاد پذیرش قبول شوید ، باید برای آموزش ها مطابق با دستورالعمل هایی که  از دپارتمان دریافت می کنید ثبت نام کنید. اگر ثبت نام نکنید این موقعیت را از دست می‌دهید.

شما باید اثبات کنید که نیازمندیهای زبان انگلیسی را دارا می باشید و این اثبات به وسیله ارسال مدارک موفقیت در به پایان رساندن دوره ی دبیرستان ،  دوره پیش دانشگاهی یا آزمون انگلیسی تایید شده بین المللی می باشد. تحصیلات دکترا به دانش شما در زمینه رشته تحصیلی تان بستگی دارد و آموزش های لازم را در تفکر علمی به شما می دهد.  پس از تکمیل دوره تحصیلی دکترا شما یک محقق مستقل هستید که بسیار انتقادی فکر می کند و این موقعیت را با استفاده از دانش جدید به دست آورده است.

تحصیلات دکترا  شامل تعدادی از دوره های تحصیلی و تز های دکترا می باشد.  تحصیلات دکترا یک بخش مهمی از مأموریت ها و مسئولیت های دانشگاهی می باشد ، و  به عنوان دانشجوی دکترا شما ملزم به انجام کمک‌های قابل توجهی برای تحقیقات انجام شده در دانشگاه گوتنبرگ می باشید. در موازات تحصیلات دکتر شما ،  بسیار متداول است که شما به دانشجویان دوره لیسانس در برنامه ها و دوره های تحصیلی شان تدریس کنید .

تحصیلات دکترا ی شامل ۲۴۰ اعتبار می باشد ( که برابر با ۴ سال دانشجویی تمام وقت است)  و با مدرک دکترا پایان می پذیرد. همچنین این امکان وجود دارد که تحصیلات خود را با مدرک لیسانس Licentiate Degree  (با ۱۲۰ اعتبار) به پایان برسانند.

رتبه و رنکینگ دانشگاه گوتنبرگ

سوئد یک کشور اسکاندیناوی است که از لحاظ ظاهری، تاریخ و فرهنگ خیره کننده اش مشهور است. چشم انداز آن پر از دریاچه ها، کوه ها و جنگل ها و در مناطق شهری بیشتر، معماری باشکوه معماری با نمایش های قابل توجه در سواحل است. همراه با گالری های جذاب، موزه ها و پارک تفریحی لیزبورگ، شما مکان های زیادی برای کشف پیدا خواهید کرد.

جمعیت حدود 10 میلیون نفر در سراسر مناطق سوئد پخش می شود: Norrland در شمال، Svealand در مرکز و Götaland در جنوب. صدها جزیره به راحتی توسط قایق قابل دسترسی هستند و Archipelago Gothenburg جاذبه توریستی محبوبی  است.

پایگاه ایده آل برای سفر در سراسر اروپا، سوئد در کنار نروژ و فنلاند هم مرز است و نزدیک به دانمارک است. مردم محلی عمدتا سوئدی و فنلاندی صحبت می کنند، اما زبان انگلیسی نیز به طور گسترده ای صحبت می شود و واحد  پول آن کرون سوئدی است.

دانشگاه گوتنبرگ به خوبی در رتبه بندی های محلی و جهانی قرار دارد و معمولا در میان بهترین علوم دنیا و پزشکی قرار دارد. این رتبه دوم در سوئد، 11 در اروپا و 40 در جهان در موضوعات علوم زیستی و علوم زیستی توسط AWRU – شانگهای 2018 رتبه بندی جهانی رتبه بندی شد.

رتبه و رنکینگ دانشگاه گوتنبرگ

رتبه و رنکینگ دانشگاه گوتنبرگ

رتبه بندی جهانی موضوع: علوم زیست پزشکی و علوم زیستی

  • ARWU- شانگهای : 151- 200
  • لیدن : 111
  • تایمز: 198 – 97
  • یو اس نیوز : 176 – 99

رشته های دانشگاه گوتنبرگ

  1. زیست شناسی
  2. زیست شناسی مولکولی
  3. آموزش تجارت
  4. الهیات کاتولیک
  5. کلیسای کاتولیک
  6. آزمون مقدس کلیسای کاتولیک
  7. شیمی
  8. دکتری شیمی
  9. ادبیات تطبیقی
  10. ادبیات اروپایی
  11. علوم ارتباطات
  12. علوم رایانه
  13. مردم شناسی فرهنگی
  14. دندانپزشکی
  15. اقتصاد
  16. علوم تربیتی
  17. مصرشناسی
  18. باستان شناسی
  19. زبان ادبیات انگلیسی و فرهنگ شناسی
  20. ریاضیات
  21. قوم شناسی
  22. فیلم شناسی
  23. مطالعات زبان فرانسه
  24. جغرافیا
  25. زمین شناسی
  26. مطالعات زبان آلمانی
  27. مطالعات زبان یونانی
  28. تاریخ شناسی
  29. مطالعات زبان ایتالیا
  30. اندیشه
  31. زبان و فرهنگ و ترجمه
  32. آموزش زبان لاتین
  33. زبان حقوق بین الملل
  34. زبان شناسی
  35. موسیقی
  36. علوم آزمایشگاهی
  37. هوا شناسی
  38. داروسازی
  39. فلسفه
  40. فیزیک
  41. علوم اجتماعی
  42. مطالعات زبان پرتغالی
  43. الهیات پروتستان
  44. مطالعات زبان روسی
  45. مطالعات اجتماعی
  46. مطالعات زبان اسپانیایی
  47. ورزش و علوم ورزشی
  48. مطالعات  زبان اسلاوی
  49. مطالعات زبان لهستانی
  50. روانشناسی
  51. تئاتر
  52. مطالعات زبان ترکی
هزینه و شهریه تحصیل در دانشگاه گوتنبرگ

هزینه و شهریه تحصیل در دانشگاه گوتنبرگ

هزینه و شهریه تحصیل در دانشگاه گوتنبرگ

دانشجویان و ساکنین اتحادیه اروپا از پرداخت شهریه معاف هستند. هزینه ی تحصیلی دانشجویان خارجی خارج از اتحادیه اروپا 89 پوند(900 SEK) میباشد. و یک هزینه ی تحصیلی متغیر دارند که با توجه به دوره  از 10,000 پوند تا 19,250 پوند در سال معادل(192,5000-100,000 SEK) متغیر میباشد.

هزینه ی  تخمینی زندگی (ماهانه) بدون هزینه ی تحصیل در سوئد 745 تا 965 پوند میباشد. این رقم را می توان  به صورت زیر تقسیم کرد:

  • اقامت 310-450 پوند معادل(3100-4500 SEK)
  • غذا 240 پوند معادل(2400 SEK)
  • کتاب ها و لوازم تحریر 40 پوند معادل (400 SEK)
  • تلفن و اینترنت 40 پوند معادل(400 SEK)
  • سفر درون شهری 35-55 پوند معادل(350-550 SEK)
  • لباس 20-40 پوند معادل(200-400 SEK)
  • اوقات فراغت و تفریح 60-100 پوند معادل(600-1000 SEK)

جهت اطلاع بیشتر در زمبنه شرایط مهاجرت به سوئد و همچنین هزینه زندگی در سوئد می توانید  با مشاورین ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) ، تماس حاصل فرمایید و از مشاوره ی کارشناسان ما بهره مند شوید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *