دانشگاه های شهر کلن آلمان

شهر کلن آلمان یکی از شهرهای بزرگ با دانشگاه های متعدد می باشد. دانشگاه های شهر کلن آلمان از بهترین دانشگاه های آلمان و اروپا در بسیاری از زمینه های علمی و تحقیقاتی می باشد. دانشگاه کلن آلمان با بیش از 48000 دانشجو یکی از بزرگترین دانشگاه های آلمان است که امکانات آموزشی و رفاهی بی نظیری در اختیار دانشجویان قرار می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط پذیرش دانشگاه کلن به سایت موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی مراجعه کنید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

دانشگاه های شهر کلن آلمان _ مقدمه

کلن به عنوان چهارمین شهر بزرگ آلمان، جمعیت شهری بیش از یک میلیون نفر را در خود جای داده است. کلن در ایالت فدرال نوردراین-وستفالن، واقع در کلان شهر راین-روهر در غرب آلمان می باشد. این شهر یک مرکز فرهنگی مهم و متنوع است. این شهر میزبان موزه ها و گالری های هنری فراوانی است. در شهر کلن آلمان 12 دانشگاه وجود دارد که بیش از 80،000 دانشجو را در خود جای داده است و تحصیل در آلمان را ممکن ساخته اند.

برخی از بارزترین ویژگی های کلن 12 کلیسای رومانسک و البته نمادین برجسته آن، شاهکار گوتیک قرن سیزدهم است که کلیسای جامع کلن است. ساختارهای بی شماری وجود دارند که مربوط به دوران قرون وسطی است، از جمله شهرداری (با قدمت قرن 12) که قدیمی ترین ساختمان شهرداری آلمان است که هنوز هم مورد استفاده است. تاریخچه کلن بسیار قدیمی است. این شهر در ابتدا توسط رومیان باستان حدود 2000 سال پیش تأسیس شد. می توان در برخی از سازه های باستانی مانند تونل های فاضلاب تورهای زیرزمینی، این قدمت را کشف کرد.

دانشگاه های شهر کلن آلمان _ دانشگاه کلن

دانشگاه کلن یکی از دانشگاه های کلن آلمان است. این ششمین دانشگاه تأسیس شده در اروپای مرکزی بوده و اگرچه قبل از تأسیس مجدد آن در سال 1919، در سال 1798 بسته شد، اما اکنون با بیش از 48000 دانشجو یکی از بزرگترین دانشگاه های آلمان است. دانشگاه کلن به عنوان بخشی از طرح تعالی دانشگاه های آلمان از سال 2012 تا 2019 دانشگاه عالی بود.

دانشگاه کلن

دانشگاه کلن

دانشگاه کلن آلمان به شش دانشکده تقسیم شده است که در مجموع 200 رشته تحصیلی را ارائه می دهند. دانشکده های این دانشگاه شامل رشته ها مدیریت، اقتصاد و علوم اجتماعی، حقوق، پزشکی، هنرها، ریاضیات و علوم طبیعی و علوم انسانی می شود.

 رشته های تحصیلی در دانشگاه کلن آلمان

رشته های تحصیلی که در دانشگاه کلن آلمان ارائه می شوند، شامل: رشته های مدیریت بازرگانی، اقتصاد، سیستم های اطلاعاتی، پزشکی، علوم اجتماعی و غیره در دوره های لیسانس، کارشناسی ارشد و دکترا می شود.

با بیشترین تعداد دانشکده ها در سراسر آلمان در زمینه های مدیریت، اقتصاد و علوم اجتماعی، این دانشگاه به عنوان محبوب ترین دوره ها مشاهده می شود و مهاجرت به آلمان را در میان علاقه مندان این رشته افزایش داده است.

رشته مدیریت بازرگانی یکی از رشته های مشهور و محبوب در دانشگاه کلن آلمان محسوب می شود. با این حال، رویکرد دانشگاه شهر کلن آلمان منحصر به فرد است و  بر روی اهداف والا متمرکز است. متقاضی مدیریت بازرگانی برای تحصیلات کارشناسی باید دارای معدل 2.7 (درجه آلمانی) و مسلط به زبان های آلمانی و انگلیسی، همراه با سایر شرایط عمومی باشد.

مدیریت بین الملل (CEMS MIM) یکی دیگر از رشته های دانشگاه کلن آلمان که پرطرفدار است که داوطلب به معدل 2.5 (درجه آلمانی) در دوره کارشناسی نیاز دارد. این دوره رتبه یک در آموزش مدیریت بین الملل در آلمان را دارد.

دانشگاه های شهر کلن آلمان – دانشگاه هنر

مد، رسانه، مدیریت و طراحی – آکادمی AMD به مدت 30 سال صنعت خلاقیت مد و طراحی را برای حرفه های خلاق و تجارت گرا آموزش داده است. دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه کلن در هامبورگ، دوسلدورف، ویسبادن، مونیخ و برلین از پیشنهادات آموزشی و چشم اندازهای شغلی مناسب بهره مند می شوند.

دانشگاه ورزش کلن آلمان

دانشگاه ورزش آلمان کلن یک دانشگاه تربیت بدنی در آلمان است. این دانشگاه بزرگترین دانشگاه ورزشی در اروپا است که تقریباً 6000 دانشجو دارد. دانشگاه ورزشی آلمان (GSU)، در کلن به نام SpoHo ، ترکیبی از آموزش و تحقیقات بین المللی در بالاترین سطح است. این دانشگاه در منطقه کلن مونگرسدورف واقع شده است.

دانشگاه ورزش کلن آلمان

دانشگاه ورزش کلن آلمان

در رتبه بندی جهانی شانگهای در رتبه بندی جهانی دانشکده ها و دپارتمان های علوم ورزشی، دانشگاه ورزش کلن آلمان در رده هفدهم جهان و یکم در آلمان قرار گرفت.

شرایط پذیرش دانشگاه کلن آلمان

در ادامه به بررسی مدارک لازم و شرایط پذیرش دانشگاه کلن آلمان خواهیم پرداخت:

برای درخواست پذیرش به سایت دانشگاه کلن آلمان مراجعه کنید و درخواست پذیرش خود را ثبت کنید. هزینه پذیرش 75 یورو برای اولین دوره مورد نظر، 30 یورو اضافی برای هر دوره دیگر می باشد.

هنگام درخواست اسناد زیر برای اخذ پذیرش دانشگاه کلن آلمان اجباری است:

  • Tabular Curriculum Vitae به زبان آلمانی
  • اثبات دانش زبان آلمانی
  • گواهی ترک مدرسه متوسطه همراه با ترجمه
  • گواهینامه TestAS
  • اثبات قبولی در آزمون دانشگاه (در صورت وجود)
  • گواهی آزمون سنجش
  • کپی گواهی مدرسه دو سال گذشته (فقط برای کسانی که دارای مدرک لیسانس بین المللی هستند)
  • گواهینامه های دوره با موضوعات و نمرات ذکر شده همراه با ترجمه
  • کپی گذرنامه

بورسیه تحصیلی دانشگاه کلن آلمان

دانشگاه کلن به دانشجویان کمک مالی و بورسیه می دهد. سه بورس تحصیلی که این دانشگاه به دانشجویان ارائه می دهد، در زیر آورده شده است:

  1. کمک هزینه فدرال آلمان
  2. بورس تحصیلی برای دانشجویان دارای معلولیت یا بیماری های مزمن
  3. بورس تحصیلی اجتماعی از دانشگاه کلن

این سه بورس تحصیلی 300 یورو در ماه به دانشجویانی که واجد شرایط می باشند و درخواست خود را در سایت دانشگاه کلن آلمان ثبت کرده اند، تعلق می گیرد.

بورسیه تحصیلی دانشگاه کلن آلمان

بورسیه تحصیلی دانشگاه کلن آلمان

دانشجویانی که به آنها بورسیه تعلق نمی گیرد مجاز به انجام کارهای جانبی هستند. طبق قانون، دانشجویان بین المللی می توانند 120 روز کامل (4-8 ساعت در روز) یا 240 نیم روز (1-4 ساعت در روز) کار کرده تا بخشی از هزینه های خود را تأمین نمایند.

هزینه تحصیل در دانشگاه شهر کلن آلمان

دانشگاه کلن آلمان هیچ هزینه شهریه ای را در تمام برنامه ها دریافت نمی کند.

دانشجویان فقط باید هزینه ترم را بپردازند که شامل کمک اجتماعی برای Kölner Studierendenwerk (KSTW) و کمک هزینه نمایندگی دانشجویی AStA است. هزینه ترم متفاوت است و برای سال 2020 279.65 یورو برای 6 ماه است. این هزینه شامل هزینه های حمل و نقل محلی نیز می شود.

هزینه زندگی در آلمان تقریباً 832 یورو می باشد، که به صورت زیر می باشد:

  • اجاره: 366 یورویی
  • هزینه ترم: 45 یورو
  • غذا: 171 یورو
  • پوشاک: 41 یورو
  • کتاب: 20 یورو
  • بیمه درمانی / هزینه پزشکی: 79 یورو
  • حمل و نقل: 33 یورو
  • ورزش/ اوقات فراغت: 71 یورو

دانشکده اقتصاد CBS

CBS در سال 1993 به عنوان یک مدرسه تجارت تأسیس شد و با طیف گسترده ای از برنامه های مطالعه انگلیسی زبان مشخص می شود. این دانشگاه یکی از اولین دانشگاه های شهر کلن آلمان است که مدرک لیسانس معتبر بین المللی را ارائه می دهد.

برنامه های دانشگاه شامل برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد انگلیسی و آلمانی زبان با تمرکز بر مدیریت و همچنین برنامه های MBA است. شرایط عالی مطالعه بر اساس گروه های کوچک یادگیری و نظارت فشرده توسط اساتید و مدرسین نیز در دسترس هستند.

دانشگاه علوم کاربردی رسانه، ارتباطات و مدیریت HMKW

دانشگاه علوم کاربردی رسانه، ارتباطات و مدیریت HMKW توسط تیمی باتجربه از متخصصان آموزش عالی در سال 2008 تأسیس شد. HMKW یکی از دانشگاه های شهر کلن آلمان است که به صورت خصوصی اداره می شود و مورد تأیید دولت است که دارای اعتبار رسمی توسط شورای علوم و علوم انسانی آلمان است. تمام برنامه های تحصیلی آن نیز توسط FIBAA (آژانس بین المللی تضمین کیفیت در آموزش عالی) معتبر است.

دانشگاه علوم کاربردی رسانه، ارتباطات و مدیریت HMKW

دانشگاه علوم کاربردی رسانه، ارتباطات و مدیریت HMKW

اساتید و مدرسین آنها در طول تحصیل فعالانه از شما پشتیبانی خواهند کرد و به شما کمک می کنند در یک حرفه موفق باشید. موفقیت شما از اهمیت بالایی برخوردار است. برنامه های مدرک تحصیلی آنها طاقت فرسا است اما همیشه ارزشمند است.

دانشگاه علوم کاربردی Hochschule Fresenius

دانشگاه علوم کاربردی Hochschule Fresenius  یکی دانشگاه های کلن آلمان است که سنت را با نوآوری ترکیب می کند. این دانشگاه دائماً در حال توسعه برنامه های مطالعاتی خود برای تربیت نسل بعدی متخصصان و مدیران است. به آنها بپیوندید و با مهارت های تخصصی، خلاقیت، چابکی و همدلی خود به شکل گیری آینده کمک کنید.

آنها از تجربیات فراوان خود برای حمایت از پیشرفت شخصی شما و ارائه آموزش عالی دانشگاهی استفاده می کنند. روش های آموزش و یادگیری آنها به طور مستمر ارزیابی و بهبود می یابد تا بهترین رویکرد ممکن را پیدا کنند.

دانشگاه علوم کاربردی  TH Köln

Technische Hochschule Köln – مخفف آن TH Köln – دانشگاه علوم کاربردی خود را دانشگاه فناوری، هنر و علوم می داند. فعالیت های TH Köln با تنوع و گستردگی فرهنگی به دنبال دستیابی به موفقیت های فرهنگی و فن آوری با اهمیت بالای جامعه است. TH Köln کمک قابل توجهی در حل چالش های اجتماعی می کند. TH Köln به عنوان یکی از دانشگاه های کلن آلمان و جامعه ای از اعضای هیئت علمی و دانشجویان پرتلاش مسیرهای جدیدی را ایجاد می کند. به عنوان مثال، TH Köln یکی از پیشگامان در زمینه توسعه و شکل گیری مفاهیم تعلیمی آموزش عالی است.

دامنه رشته های دانشگاه کلن آلمان شامل رشته های علوم طبیعی کاربردی است. معماری و ساخت و ساز، اطلاعات و ارتباطات، علوم کامپیوتر، مهندسی، فرهنگ، جامعه و علوم اجتماعی و همچنین مطالعات بازرگانی می شود. بیش از 90 برنامه به عنوان برنامه های تمام وقت و در برخی موارد به عنوان برنامه های یکپارچه شغلی یا پاره وقت ارائه می شود.

TH Köln به عنوان مکانی است که در آن یادگیری مبتنی بر تحقیق و آموزش آکادمیک صورت می گیرد. این  دانشگاه از طریق پایان نامه های مشترک، دانش پژوهان و دانشجویان بالقوه را پرورش می دهد. سالانه در حدود 5000 دانشجو در TH Köln تحصیل می کنند. به طور کلی 26000 دانشجو از حدوداً 120 کشور مختلف به همراه 430 استاد و 1400 کارمند از توانایی بالقوه خود استفاده می کنند.

مدرسه بین المللی فیلم کلن

مدرسه بین المللی فیلم کلن یک دانشکده فیلم سازی با بودجه شخصی در کلن، نورتراین-وستفالن، آلمان است. مدرسه فیلم توسط Filmstiftung NRW تأسیس شد.

در رتبه بندی مدرسه فیلم آلمان در FOCUS، مدرسه بین المللی فیلم کلن به همراه آکادمی هنرهای رسانه ای کلن و dffb پس از آکادمی فیلم بادن-وورتمبرگ در رتبه 2 قرار گرفت.

دانشگاه علمی کاربردی کلن Rheinische Fachhochschule Köln

یکی دیگر از دانشگاه شهر کلن آلمان دانشگاه علمی کاربردی کلن [Rheinische Fachhochschule Köln (RFH)] یک دانشگاه علمی کاربردی شناخته شده و دارای اعتبار ملی است.

دانشجویان در دانشگاه می توانند در 19 رشته کارشناسی و 12 رشته کارشناسی ارشد ثبت نام کنند.

رشته های تحصیلی در دانشگاه کلن آلمان در زمینه های زیر ارائه می شود: مهندسی، رسانه، مدیریت مراقبت های بهداشتی، تجارت و قانون، و همچنین مدیریت تدارکات، مدیریت بازاریابی و مدیریت ارتباطات. تقریباً 6500 دانشجو در میان بزرگترین موسسات آموزشی در کلن قرار دارند.

دانشگاه علمی کاربردی کلن Rheinische Fachhochschule Köln

دانشگاه علمی کاربردی کلن Rheinische Fachhochschule Köln

دانشکده تجارت دانشگاه کلن آلمان

دانشکده تجارت دانشگاه کلن یکی از دانشکده های تجاری برتر و چتر سازمانی برای آموزش مدیریت در دانشگاه کلن است. این دانشگاه در سال 2015 تأسیس شد و یک برنامه EMBA به زبان انگلیسی و سمینارهای مدیریت فشرده را برای افراد و شرکت ها ارائه می دهد. دانشکده بازرگانی با شرکای ملی و بین المللی همکاری می کند.

دانشکده تجارت در دانشکده اقتصاد و علوم اجتماعی دانشگاه کلن شهر کلن آلمان واقع شده است. این دانشکده با حدود 10 هزار دانشجو و حدوداً 100 استاد یکی از بزرگترین و مشهورترین دانشکده های اقتصاد و علوم اجتماعی در اروپا است. دانشجویان آن از شبکه گسترده ای متشکل از 120 دانشگاه همکار در سراسر جهان، شرکت های ملی و بین المللی و تعداد زیادی از فارغ التحصیلان موفق بهره مند می شوند.

سخن آخر

در این مقاله ما به بررسی دانشگاه های کلن آلمان، شرایط پذیرش دانشگاه کلن هزینه های تحصیل در دانشگاه کلن پرداختیم. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در دانشگاه کلن آلمان با موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی ارتباط برقرار کنید تا بتوانید بهترین راهنمایی ها را از مشاوران حرفه ای دریافت نمایید.

سوالات متداول در ارتباط با دانشگاه های کلن آلمان

  1. دانشکدهای دانشگاه کلن آلمان چه می باشند؟

    دانشکده های مدیریت، اقتصاد و علوم اجتماعی، حقوق، پزشکی، هنرها، ریاضیات و علوم طبیعی و علوم انسانی است.

  1. رشته های تحصیلی دانشگاه کلن آلمان چه می باشند؟

    رشته های مدیریت بازرگانی، اقتصاد، سیستم های اطلاعاتی، پزشکی، علوم اجتماعی و غیره در دوره های لیسانس، کارشناسی ارشد و دکترا

  1. مهمترین رشته دانشگاه شهر کلن آلمان چه می باشد؟

    رشته مدیریت بازرگانی یک دوره جدایی ناپذیر و مهم از دانشگاه کلن آلمان می باشد.

  1. شرایط پذیرش در دانشگاه کلن آلمان برای رشته مدیریت بازرگانی چیست؟

    متقاضی مدیریت بازرگانی برای تحصیلات کارشناسی باید دارای معدل 2.7 و مسلط به زبان های آلمانی و انگلیسی، همراه با سایر شرایط عمومی باشد.

  1. رتبه علمی دانشگاه ورزش کلن آلمان چند می باشد؟

    در رتبه بندی جهانی شانگهای در رتبه بندی جهانی دانشگاه ورزش کلن آلمان در رده هفدهم جهان و یکم در آلمان قرار دارد.

  1. هزینه پذیرش در دانشگاه های کلن آلمان چقدر می باشد؟

    هزینه پذیرش 75 یورو برای اولین دوره مورد نظر و 30 یورو اضافی برای هر دوره دیگر می باشد.

  1. مبلغ بورسیه تحصیلی دانشگاه های کلن آلمان چقدر می باشد؟

    300 یورو در ماه به دانشجویانی که واجد شرایط می باشند و درخواست خود را در سایت دانشگاه کلن    آلمان ثبت کرده اند، تعلق می گیرد.

  1. شرایط کار دانشجویی برای دانشجویان دانشگاه های شهر کلن آلمان چگونه می باشد؟

    دانشجویان بین المللی می توانند 120 روز کامل (4-8 ساعت در روز) یا 240 نیم روز (1-4 ساعت در روز) کار کنند.

  1. هزینه تحصیل در دانشگاه شهر کلن آلمان چقدر می باشد؟

    دانشگاه کلن آلمان هیچ هزینه ای را در برنامه های خود دریافت نمی کند.

  2. هزینه زندگی در آلمان چقدر می باشد؟

    هزینه زندگی در آلمان تقریباً 832 یورو می باشد.

  3. رتبه مدرسه بین المللی فیلم کلن آلمان چند می باشد؟

    در رتبه بندی مدرسه فیلم آلمان در FOCUS، مدرسه بین المللی فیلم کلن به همراه آکادمی هنرهای رسانه ای کلن و dffb پس از آکادمی فیلم بادن-وورتمبرگ در رتبه 2 قرار گرفت.

 

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *