دانشگاه کاستیا لامانچا

دانشگاه دولتی کاستیا لامانچا واقع در شهر آلباسته اسپانیا در سال 1982 تاسیس شده است. در حال حاضر دانشگاه کاستیا لامانچا یک موسسه آموزشی کلیدی در منطقه است. این دانشگاه شامل دانشکده پزشکی، اقتصادی و علوم بازرگانی، حقوق و علوم انسانی، دانشکده زراعی مهندسی، مهندسی علوم کامپیوتر، مهندسی صنایع و غیره می باشد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

تحصیل در دانشگاه کاستیا لامانچا اسپانیا

جهت تحصیل در اسپانیا امروزه، دانشگاه کاستیا لامانچا این کشور همه دانشکده های خود را با استقلال بزرگ مدیریت توسط پردیس معاون Rectorates عطا کرده است. دفتر مرکزی آن ریاست دانشگاه، در سیوداد رئال قرار دارد و از طریق یک شبکه فیبر نوری توسط کنفرانس با ساختمان های دیگر در ارتباط است. دانشگاه کاستیا لامانچا یک موسسه مدرن و رقابتی است که حدود 30،000 دانش آموز، 2،270 سخنران و محقق، 1،059 کارمند اداری و خدماتی دارد. دانشگاه دانش خود را از علم، فرهنگ سازی به اشتراک گذاری دانشجویان آینده نگر قرار می دهد.

آموزش در دانشگاه کاستیا لامانچا اسپانیا

دانشگاه کاستیا لامانچا (UCLM) موسسه آموزش عالی برای Castilla-La Mancha community است. UCLM در سال تحصیلی 1985/1986 ایجاد شده است که دارای چهار محوطه دانشگاهی است: آلباست، سیوداد واقعی، کوئنکا و تولدو، همچنین دارای سایت های دانشگاه در Talavera de la Reina (تولدو) و Almaden (سیوداد واقعی) می باشد.

آموزش در دانشگاه کاستیا لامانچا اسپانیا

این سایت های آجر و ملات با استفاده از دیجیتال از پرونده های تحصیلی تا دبیر مجازی، از طریق تعامل کاربر با استفاده از رسانه های اجتماعی به عنوان یک نتیجه از توسعه خدمات دانشگاه توسط اینترنت، دور می شوند. یونسکو ثروت میراث را در یک سایت UCLM دیگر در کوئنکا به رسمیت می شناسد. از سال 1996 یک سایت میراث جهانی بوده و یکی از پر جنب و جوش ترین فضاهای فرهنگی منطقه، کلاس درس فرهنگی باز (ACUA) می باشد.

تحصیل دوره لیسانس در دانشگاه کاستیا لامانچا اسپانیا

سیستم آموزشی اسپانیا در دوره لیسانس به زبان اسپانیایی می باشد، دانشگاه های کشور اسپانیا جزو معروفترین دانشگاه های جهان نیستند. مقطع لیسانس در کشور اسپانیا 4 ساله است، افرادی که متقاضی ورود به این مقطع هستند می بایستی مدرک دیپلم را داشته باشند تا بتوانند در این دوره شرکت کنند.

همچنین این نکته حائز اهمیت است که دوره 4 ساله لیسانس به زبان اسپانیای تدریس می شود، که بهتر است در ایران این مدرک را کسب کرده و بعد به کشور اسپانیا مهاجرت تحصیلی کنید. گذراندن دوره کالج زبان اسپانیای در کشور اسپانیا دوره ای است که سفارت را متقاعد و راضی به دادن ویزا به متقاضی نمی کند و حتما باید پذیرش در یک مقطع تحصیلی را برای رفتن به سفارت ارائه دهید.

کار در اسپانیا

دانشجویان مقطع کارشناسی کشور اسپانیا مجوز کار در محدوده ای 10 ساعته بصورت هفتگی دارا می باشند و میانگین حقوق این افراد حدودا بین 8 تا 10 یورو به ازای هر ساعت می باشد، که مجموع درآمد های حاصله از کار دانشجویی می تواند به راحتی هزینه های زندگی و تحصیل فرد را در یک سال پوشش دهد. دولت اسپانیا با توجه به این که به دانشجویان در هفته اجازه کار 10 ساعت را داده است. آنها می توانند بابت هر ساعت کار بین 8 تا 10 یورو را کسب کرده قسمتی از مخارج زندگی خود را پرداخت نمایند.

کسانی که قصد دارند بعد از پایان تحصیل خود به یافتن شغل و کاریابی در اسپانیا روی آورند و مشغول به کار تمام وقت شوند، می بایستی به زبان اسپانیایی مسلط بوده و دوره ی تحصیلی خود را به خوبی گذرانده باشند، تا بتوانند شغل مناسبی را پیدا کنند. بعد از کسب شغل ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری در اسپانیا تبدیل کنند. با توجه به اوضاع اقتصادی نابسامان کشور اسپانیا شرایط پیدا کردن کار در این کشور بسیار دشوار می باشد.

هزینه زندگی در اسپانیا

هزینه زندگی در اسپانیا حداقل 500 یورو در ماه می باشد که بیشترین هزینه را مسکن در بردارد. ذکر این مطلب از اهمیت بالایی برخوردار است که هر فرد که قصد ادامه تحصیل در کشور اسپانیا را داشته باشد، قبل از رفتن به اسپانیا و برای رفتن به سفارت باید نامه ای مبنی بر پشتوانه مالی نشان دهد که مبلغ آن برابر یک سال زندگی در اسپانیا است. این نکته را نیز باید ذکر کرد که گرفتن اقامت دائم در کشور اسپانیا بسیار دشوار است، افراد می بایستی مدت زمان زیادی را در کشور اسپانیا کار کنند تا طول دوره را سپری کرده و اقامت دائم را اخذ کنند و پس از اخذ اقامت اسپانیا پروسه گرفتن پاس اسپانیایی را بگذرانند.

تحصیل دوره فوق لیسانس در کاستیا لامانچا

دانشجویان با سپری کردن مقطع فوق لیسانس در کشور اسپانیا شانس خود را جهت اخد بورسیه های تحصیلی در مقطع دکترا افزایش می دهند، دوره تحصیلات کارشناسی ارشد در کشور اسپانیا دو ساله است. با توجه به این نکته که دانشگاه های کشور اسپانیا از جمله دانشگاه های برتر دنیا به حساب نمی آیند فلذا مقصد مناسبی برای ادامه تحصیل نمی باشد.

دروس دانشگاهی کشور اسپانیا به دو صورت اسپانیایی و انگلیسی تدریس می شوند. متقاضیان به اخذ پذیرش تحصیلی به زبان اسپانیای، می بایست مدارک دال بر تسلط به این زبان را قبل از ورود به دانشگاه کسب نمایند. گفتنی است کشور اسپانیا مجوز یادگیری زبان اسپانیایی را در کشور اسپانیا به دانشجویان اعطا نمی نماید.

تحصیل در مقطع دکترا در کاستیا لامانچا

دوره تحصیلی دکترا شامل 5 سال می باشد که آن به دو دوره ی 2 ساله که سپری کردن دروس تخصصی و یک دوره 3 ساله که پایان نامه پژوهشی در مورد یک موضع خاص و دفاع از آن می باشد تشکیل شده است. کشور اسپانیا همانند سایر کشورهای پیشتاز در بحث تحصیل، به دانشجویان در حال تحصیل در مقطع دکترا، توجه ویژه ای دارد و جهت پرداخت مخارج تحصیل ایشان، شرایط ویژه ای را جهت تسهیل طول دوره ی دکترا در این کشور فراهم آورده است. بصورت کلی تحصیلات در مقطع دکترا در دانشگاه های کشور اسپانیا به 2 صورت تحصیل با بورسیه تحصیلی و تحصیل در شرایطی که دانشجو شهریه ی دانشگاه را شخصا پرداخت می کند، صورت می پذیرد.

مناطق در کاستیا لامانچا

Castilla-La Mancha یک منطقه در مرکز اسپانیا در جنوب و شرق مادرید است. تنظیم رمان قرن 17 “دون کیشوت” توسط میگل کاروانتس ارائه شده که آن را شامل دشت های نقطه ای با تاکستان، قلعه ها و آسیاب های بادی و همچنین مناطق کوهستانی وصف کرده است.

  • جمعیت: 2.042 میلیون Instituto Nacional de Estadística
  • پایتخت ها: Toledo، Albacete
  • استانها: استان آلاباکت، استان سیوداد واقع، استان کوئنکا، استان گوادالاخارا، استان تولدو
  • نقاط مورد علاقه: کلیسای جامع Toledo، خانه های آویزان کوئنکا

در وب سایت موسسه (توسعه گران مهر) می توانید لیست دانشگاه های اسپانیا را مشاهده کنید، همچنین می توانید با مشاورین تلفنی موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی به صورت رایگان مشاوره شوید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *