دانشگاه پزشکی کراکوف لهستان
مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

هر فارغ التحصیل در دانشگاه پزشکی کراکوف لهستان باید کارآمدی خود را در مهارت های بالینی نشان دهد. امکانات JUMC فرصت زیادی را برای تجربه تکنیک های مختلف مراقبت های بهداشتی، درمانی و نتایج  ارائه می دهد.دانشجویان دانشکده پزشکی به زبان انگلیسی نیز در سال آخر تحصیلی خود برای دستیابی به چرخش های انتخابی در دانشگاه های مختلف ایالات متحده، کانادا و سایر نقاط فرصت دارند.

شرایط دانشگاه پزشکی کراکوف لهستان

دانشکده پزشکی JUMC به زبان انگلیسی، از زمان تاسیس از متقاضیان واجد شرایط بین المللی از سراسر جهان استقبال کرده است. صرف نظر از ملیت، قومیت یا فرهنگ، همه دانشجویان پذیرفته شده در JUMC با شرایط سخت تحصیل در لهستان مواجه شده اند. پذیرش به برنامه شش ساله تنها بر اساس نتایج امتحان ورودی است.فارغ التحصیلان برنامه های پزشکی واجد شرایط درخواست رزدینت ( اقامت پزشک در بیمارستان برای کسب تخصص) و برنامه های آموزشی دکترا در بیمارستان های آموزش دانشگاهی در کشورهای مختلف از جمله آمریکا، کانادا، استرالیا، انگلستان، ایرلند، نروژ، سوئد و لهستان را می دهند.بسیاری از فارغ التحصیلان در زمینه های تحقیق، بهداشت عمومی و تدریس متمایز شده اند.

تحصیل در دانشگاه کراکوف لهستان

برای برنامه تحصیلی چهار ساله، JUMC به دنبال افراد با دستاوردهای علمی و فوق برنامه است. انتخاب دانشجویان بر اساس نمره MCAT یا GAMSAT، ارزیابی فردی از تمام داده های موجود، از جمله عملکرد گذشته تحصیلی و مصاحبه شخصی است. همه دانشجویان پذیرفته شده، دارای مدرک دانشگاهی هستند و پیشرفت تحصیلی زیاد، مهارت های لازم در صحبت و نوشتار به زبان انگلیسی و مهارت های بین فردی قوی دارند. هیئت آزمون JUMC، حداقل یک مصاحبه شخصی از همه متقاضیان می گیرد.برنامه درسی هر دو دوره چهار و شش ساله بر علوم پایه همراه با آموزش بالینی در هر سال تحصیلی تأکید دارد و دانشجو را برای گزینه های حرفه ای علاوه بر انجام پزشکی آماده می کند. این دانشکده در رتبه 14، رتبه بندی EECA قرار گرفته است و جز دانشگاه های پزشکی برتر دنیا است.این دانشکد پزشکی مورد تایید وزارت علوم ایران است.

تحصیل و پذیرش پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه کراکوف

متقاضیان دوره شش ساله MD باید دوره دبیرستان را با میانگین نمره خوب تکمیل کنند. دانش آموزان باید دوره های زیست شناسی، شیمی و فیزیک را تکمیل کنند. متقاضیان باید دیپلم دوره دبیرستان یا معیارهایی که برای ورود به موسسات آموزش عالی کشوری که در آن دیپلم دریافت کرده اند را داشته باشند. علاوه بر این داشتن دانش خوبی از زبان انگلیسی ( هم نوشتن و هم صحبت کردن) لازم است.

در اوایل ماه سپتامبر پیش دوره های شیمی، زیست و دوره های اختیاری به زبان لهستانی برگزار می شود. این دوره ها برای کاندیدا ها است تا مطمئن شوند که آنها دانش لازم در علوم پایه را دارند.

تحصیل و پذیرش پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه کراکوف

تحصیل و پذیرش پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه کراکوف

برنامه 4 ساله پزشکی

برنامه 4 ساله پزشکی(MD) که با عناوین برنامه 6 ساله پیشرفته پزشکی یا برنامه 4 ساله فارغ التحصیلی پزشکی به آن اشاره می شود برای دانشجویان کارشناسی است که حداقل 90 ساعت اعتبار در دوره های پیش پزشکی گذرانده اند یا مدرک 4 ساله کالج که شامل دوره های پیش پزشکی میشود به همراه نمره MCAT کسب کرده اند.

  1. دو ترم شیمی عمومی( 1 سال تحصیلی)
  2. دو ترم شیمی آلی( 1 سال تحصیلی)
  3. دو ترم بیولوژی عمومی( 1 سال تحصیلی)
  4. یک ترم فیزیک
  5. یک ترم حسابدرای/ ریاضی
  • پزشکی عمومی:4 ساله( فارغ التحصیلان)- برنامه 6 ساله
  • دامپزشکی: برنامه 6 ساله
  • دندانپزشکی: برنامه 5 تا 6 ساله
  • داروسازی: برنامه 5 تا 6 ساله
  • پرستاری : برنامه 3 تا 4 ساله
  • فیزیوتراپی: برنامه 3 تا 4 ساله
  • تخصص پزشکی: برنامه 3 تا 4 ساله

هزینه و شهریه دانشگاه پزشکی کراکوف

هر ساله، دانشجویان بیشتری لهستان را برای تحصیل در خارج از کشور انتخاب می کنند. دانشجویان مجذوب موسسات آموزشی با کیفیت بالا، هزینه های پایین تحصیل و همچنین هزینه های پایین زندگی می شوند.

به ویژه، تعداد دانشجویان بین المللی که جذب دانشگاه های پزشکی لهستان شده اند افزایش پیدا کرده است. خیلی از دانشجویان بین المللی که امکان تحصیل پزشکی در کشور خود را ندارند لهستان را برای تحصیل رشته پزشکی انتخاب می کنند. هر چند که این دوره ها به زبان انگلیسی ارائه می شود اما داشتن مهارت زبان لهستان در پایان دوره زمانی که می خواهند با بیماران ارتباط برقرار کنند لازم است

هزینه های تحصیل دانشگاه پزشکی کراکوف

  1. دوره پزشکی 6 ساله : 11200 یورو برای سال اول، 11000 یورو برای سالهای دوم تا ششم
  2. دوره 4 ساله پزشکی پیشرفته: 13200 یورو برای سال سوم، 13000 یورو برای سالهای چهارم تا ششم
  3. دوره دندانپزشکی 5 ساله: 13200 یورو برای سال اول، 13000 یورو برای سال دوم تا پنجم

هزینه زندگی دانشجویی در لهستان

لهستان یک کشور اروپایی قابل دسترس با اقتصاد پایدار است. هزینه زندگی در لهستان 450 یورو تا 650 یورو در ماه است. شما می توانید بودجه خود را نسبت به شهر و منطقه ای که در آن زندگی میکنید، تنطیم نمایید. هزینه زندگی در شهرهای بزرگ مثل کراکوف یا ورشو 500 تا 850 یورو در ماه است.

هزینه زندگی دانشجویی در لهستان

هزینه زندگی دانشجویی در لهستان

هزینه اجاره مسکن در لهستان

طبق مطالعات انجام شده، مسکن موضوع اصلی زندگی در لهستان است زیرا 37% از بودجه کلی ماهانه را به خود اختصاص می دهد. دانشجویان ممکن است بتوانند در اتاق های اقامت دانشجویی یا آپارتمان های خصوصی ( که می توانند با افراد دیگر شریک شوند) زندگی کنند. همچنین دانشگاه خدماتی را به دانشجویانی که قصد دارند در خارج از دانشکده زندگی کنند اختصاص می دهد. هزینه اجاره خانه در لهستان کمی بالاتر از میانگین 200 تا 300 یورو اروپا است. هر چند که اجاره آپارتمان های خصوصی بالاتر از استاندارد ها است.

رتبه و رنکینگ دانشگاه پزشکی کراکوف

علاوه بر رتبه بندی 1250 دانشگاه جهان که بر اساس منطقه و کشور انجام می شود، رتبه بندی بهترین دانشگاه های جهان U.S NEWS که شامل بررسی دانشگاه های پیشرو جهان در موضوعات مهم دانشگاهی است نیز انجام میشود. U.S NEWS از متدهای جداگانه ای برای انتشار دانشگاه های برتر جهان در 23 موضوع استفاده می کند. رتبه بندی موضوعی توسط CLARIVATE ANALYTICS INCITES طراحی شده است. CLARIVATE داده ها و معیارهای مورد استفاده در رتبه بندی را ارائه داد و اطلاعات کتابسنجی را بر اساس WEB OF SCIENCE فراهم کرد.

رنکینگ موضوعات خاص مربوط به دپارتمان، بخش های آکادمی، دانشگاه و یا دانشکده خاص مثل دانشکده پزشکی یا کسب و کار نمی شود بلکه بر اساس تحقیقات انجام شده آکادمی در این موضوعات است. U.S NEWS از معیارهای مختلف کتابسنجی شامل نشریات، استشهادها و همچنین شاخص های شهرت جهانی و منطقه ای در موضوع خاص استفاده کرده است.

در خیلی از موارد، موسساتی که تمرکز ویژه ای بر روی موضوع خاصی دارند در رتبه بندی موضوعی قرار دارند اما در رتبه بندی بهترین دانشگاه های جهان که شامل 1250 دانشگاه برتر جهان می شود نیستند. به طور کلی 134 دانشگاه در رنکینگ موضوعی قرار دارند اما در بین 1250 دانشگاه برتر دنیا نیستند. هشت کشور( پرو، اندونزی، مالاوی، کنیا، الجزایر، ارمنستان، ویتنام) در رتبه بندی موضوعی قرار دارند اما در بین 75 کشور رتبه بندی کلی نیستند.

  • رنکینگ جهانی: 8197
  • رنکینگ داخلی: 113
  • رنکینگ بهترین دانشگاه های جهان UNIPAGE8197
  • رنکینگ WEBOMETRIC8177

شما می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی(توسعه گران مهر)مشورت کنید تا از شرایط مهاجرت به لهستان و همچنین تحصیل در این کشور باخبر شوید پس با ما در ارتباط باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *