دانشگاه پزشکی پاریس

دانشگاه پزشکی پاریس ، آموزش پایه ی پزشکان و پرستاران و همچنین آموزش های پزشکی ویژه در مقطع ارشد را ارئه می دهد. این دانشکده همچنین دو مدرک در رشته های پزشکی و علوم بنیادی ارائه می دهد که منجر به رشته های تحصیلات تکمیلی و PhD و طیف وسیعی از برنامه های آموزشی مداوم می شود. بر همین اساس به منظور اطلاع رسانی به متقاضیان تحصیل پزشکی در فرانسه، این مقاله از موسسه حقوقی توسعه گران مهر در اختیار شما قرار می گیرد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

درباره دانشگاه پزشکی پاریس

دانشگاه پاریس( به فرانسوی : Université de Paris)، به صورت عامه به عنوان دانشگاه سوربن ( به فرانسوی : sɔʁbɔn) شناخته می شود، دانشگاهی بود در پاریس، فرانسه، فعالیت از 1150 تا 1793، و 1806-1970. در سال 1150 به عنوان یک سازمان در ارتباط با مدرسه کلیسای نوتردام پاریس پدیدار شد، آن را به عنوان دومین دانشگاه در اروپا از نظر قدمت در می شناسند. به صورت رسمی در سال 1200 توسط شاه فلیپ دوم از خاندان فرانسه مجوز گرفت و در سال 1215 توسط پاپ بی گناه سوم به رسمیت شناخته شد، اندکی بعد بود که لقب دانشکده الهیات سوربن را از آن خود کرد، این دانشگاه توسط رابرت سوربن تاسیس و توسط شاه فرانسوی اوییس مقدس در حدود سال 1257 مجوز گرفت

به صورت بین المللی شهرت بسیار زیادی به خاطر آموزش حرفه ای در علوم انسانی از قرون وسطا – مخصوصا در الهیات و فلسفه- دارد این دانشگاه ها چندین استاندارد تحصیلی و سنت را در معرفی نموده که از همان زمان باقی ماندند و به صورت بین المللی گسترش یافته اند، همچون مدرک دکترا و ملت دانشجو. تعداد زیادی از پاپ ها، اشراف زادگان، دانشمندان، و نوابغ در دانشگاه فرانسه تحصیل کرده اند. تعدادی از دانشکده ها قدیمی هنوز نزدیک به پنتاگون و باغ های لوکزامبورگ (Luxembourg ) قابل مشاهده هستند. دانشکده برنادین (18, rue de Poissy 75005)،هتل کلونی (6, Place Paul Painleve 75005),، دانکده بارب مقدس(4, rue Valette 75005),، دانشکده د هارکورت(44 Boulevard Saint-Michel 75006)، و کاردلیرز(21, Rue Ecole de Medecine 75006). [2]

در سال 1793، در زمان انقلاب فرانسه، دانشگاه بسته شد و به علت قسمت 27 از قرارداد انقلابی، دانشکده به عنوان کمک مالی و ساختمان ها فروخته شد.{3} یک دانشگاه جدید در فرانسه جایگزین دانشگاه قبلی در سال 1806 شد با چهر قسمت مستقل : بخش علوم انسانی ( به فرانسوی : Faculté des Lettres)، بخش علوم قضایی ( بعد ها شامل اقتصاد نیز شد)، بخش علوم، بخش پزشکی و بخش الهیات.( در سال 1885 بسته شد).

در سال 1970، در ادامه اتفاقات می سال 1968، دانشگاه به 13 دانشگاه خود مختار تقسیم شد. اگر چه تمام سیزده دانشگاه که از دانشگاه پاریس اصلی نشات می گرفتند را می توان وارثان آن دانشگاه در نظر گرفت، تنها سه دانشگاه از قدیم تا 1968 مستقیما از دانشگاه ها جانشین هستند در حالی که نام سوربن را به ارث بردن، همچنین مکان فیزیکی شان در قسمت لاتین : دانشگاه پنتاگون – سوربن (پارس 1،قانون)، دانشگاه پاریس III : سوربن نوول، و دانشگاه پاریس-سوربن ( پاریس IV، علوم انسانی ).

از سال 2010، وارثان دانشگاه پاریس شروع کردند به رسمیت شناختن خودشان در گروه های مختلف دانشگاه ها و موسسه ها (COMUE) که بعد ها به “pôles de recherche et d’enseignement supérieur” ارتقا پیدا کرد.در نتیجه، گروه های متنوعی دانشگاه در منطقه پاریس وجود دارد، دانشگاه پاریس- ساکلای، پاریس لومیریز، پاریس- سین، و به همین منوال.

در ژانویه سال 2018، دو تا از وارثان دانشگاه قدیم پاریس، دانشگاه پاریس-سوربن و دانشگاه پیر و ماری کوری، در یک دانشگاه به نام دانشگاه سوربن ادغام شدند. در سال 2019، دو وارث دیگر از دانشگاه پاریس، به نام های دانشگاه پاریس دیترویت و دانشگاه پاریس دستکارتس، نیز انتظار می رود ادغام شوند.

تحصیل و پذیرش پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه پاریس

تحصیل و پذیرش پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه پاریس

دانشکده پزشکی 3 دوره مطالعات پزشکی را آموزش می دهد: از PACES (یکپارچه به دانشکده) تاچرخه سوم شامل DES، DESC، DU و IUD. این آموزش ها عمدتا در دو پایگاه انجام می شود.پیتی – سالپرتیریر Pitié-Salpêtrière و انتونی مقدس Saint-Antoine.دانشکده همچنین آموزش های پیراپزشکی را نیز ارائه می دهد: صحبت درمانی، روانشناسی و ارتوپدی. پایگاه انتونی مقدس شامل دانشکده مامایی می شود.

دانشگاه سوربن به صورت استاندارد اروپایی سه سال کارشناسی، دو سال کارشناسی ارشد، سه سال دکترای سازماندهی شده و تدریس می کند و شامل ترکیب جداگانه ای برای پزشکی و پیراپزشکی است. دوره ها به صورت تکی یا چند رشته ای با رشته دیگر است، به خصوص، سیستم اکثریت و اقلیت که به دانشجویان این شانس را می دهد بین موضوعات بین رشته ای موضوعی و دو درس انتخاب کنند.

دانشجویان بین المللی می توانند از هر کجا برای کلاس ها مراجعه کنند از یک دیدار دو هفته ای تا پایان تحصیلات بین المللی. هر دانشکده بخش بین الملل مخصوص به خود را داراست تا از تمام دانشجویان بین المللی حمایت کند، از جمله رویه های درخواست، پیش بینی هزینه های زندگی، مسکن، و مجموعه ای از جنبه های دیگر زندگی و تحصیل در پاریس.

هزینه و شهریه دانشگاه پزشکی پاریس

هزینه شهریه در هر سال تحصیلی به 6،500 یورو است. این هزینه شامل 60 ECTS شهریه ترم های پاییز و بهار که می شود که اعتبار لازم در سال در سیستم بولونیا، همراه با خدمات و امکانات ارائه شده در برنامه MMEF است. هزینه ثبت نام دریافت نمیشود. این مبلغ Xerox، کتاب ها، محل اقامت، بیمه سلامت(برای دانشجویان بالای 18 سال)، خوراک، یا هزینه های عمومی را پوشش نمی دهد. با این حال امکانات زیر پیشنهاد می شود. رزرو محل اقامت. تعداد اندکی اتاق برای دانشجویانی که در دوره شرکت کرده اند در دسترس است. شرکت کنندگان برای رزرو باید هرچه سریع تر با منشی دبیرخانه تماس بگیرند.

  • کتابخانه. دانشجویان به کتابخانه دانشگاه دسترسی خواهند داشت.
  • بیمه سلامت. امنیت اجتماعی (Sécurité Sociale) فرانسه با پرداخت هزینه، دانشجویان کمتر از28 سال را تحت پوشش قرار می دهد.
  • اینترنت. دسترسی به اینترنت به همراه امکانات کامپیوتری در خانه علوم اقتصاد (Maison des Sciences Economiques) مهیا شده است.

بخش اول هزینه ها (1000 یورو) که غیر قابل استرداد است، باید بعد از اینکه دانشجو دعوت نامه شرکت در دوره را دریافت کرد، و مابقی مبلغ (5500 یورو) قبل از 15 ژوئن پرداخت شود( مگر اینکه چیزی غیر از این تعیین شده باشد.) هیچگونه فرآیندی برای استرداد شهریه وجود ندارد: مبلغ پرداخت شده قبل بازگشت نیست و این نکته نیز در قوانین تحصیل در فرانسه 2019 آورده شده است.

رتبه و رنکینگ دانشگاه پزشکی پاریس

دانشگاه سوربن همواره جز دانشگاه های برتر اروپا و جهان رتبه بندی شده است. اولین باری که به عنوان یک دانشگاه یکپارچه شناخته شد سال 2018 بود، زمانی که در رتبه بندی جهانی دانشگاه ها 2019-2018 CWUR در جایگاه 29 جهانی و جایگاه اول در فرانسه ایستاد. در یک رتبه بندی آکادمیک دانشگاه های جهان 2018، دانشگاه سوربن در حدود رتبه 36 جهانی و رتبه اول در فرانسه ایستاد. در رتبه بندی تدریس آموزش عالی اروپا تایمز در سال 2018، دانشگاه سوربن به عنوان دانشگاه سوم اروپا (بعد از دانشگاه آکسفورد و دانشگاه کمبریج) و به عنوان دانشگاه اول قاره اروپا رتبه بندی شد.

در رتبه بندی جهانی شهرت آموزش عالی تایمز 2018، دانشگاه سوربن بین رتبه های 51-60 جهانی و 2 در فرانسه قرار دارد. در رتبه بندی جهانی دانشگاه ها QS 2018 دانشگاه سوربن رتبه 75 در مجموع جهان و سوم در فرانسه را کسب نمود.مجموعه های مجزا در دانشگاه سوربن نیز در رتبه بندی ها جای گرفتنه اند.قبل از ادغام دانشگاه سوربن و دانشگاه پیر و ماری کوری هر کدام رتبه جداگانه جهانی داشتند.

رتبه و رنکینگ دانشگاه پزشکی پاریس

رتبه و رنکینگ دانشگاه پزشکی پاریس

مجموعه اسبق دانشگاه پاریس – سوربن رتبه 222 را در رتبه بندی جهانی دانشگاه ها QS را کسب نموده است. به تفکیک دانشکده ها، در رشته زبان ها مدرن رتبه 9، رتبه 36 در هنر و علوم انسانی(رتبه اول در فرانسه)، و رتبه 127 در علوم اجتماعی و مدیریتی (رتبه 5 در فرانسه) را دارد. به ترتیب شهرت تحصیلی، رتبه 80 (دوم در فرانسه ) را داراست، بر اساس آموزش عالی تایمز 2015. در سال 2014 دانشگاه پاریس سوربن در رتبه 127 جهان ایستاد، بر اساس رتبه بندی جهانی دانشگاه ها QS، رتبه 115 در علوم اجتماعی و مدیریتی، و رتبه 33 در هنر و علوم انسانی.

اگر از رشته های موجود دانشگاه سوربن پاریس جهت تحصیل اطلاعی ندارید می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) در تماس باشید تا شما را با به روزترین اطلاعات در مورد دانشگاه پزشکی پاریس راهنمایی کنند.

1/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *