دانشگاه های پزشکی مجارستان

کشور مجارستان که جایگاه معتبرترین دانشگاه های پزشکی اروپا می باشد، در سال های اخیر به یکی از بهترین مقاصد تحصیلی رشته پزشکی متقاضیان ایرانی تبدیل شده است. متقاضیان ایرانی که با همه تلاش خود موفق به پذیرش در رشته مورد نظر خود در کنکور سراسری نمی شوند، دانشگاه های کشور مجارستان را محل مناسبی برای تحقق آرزوهای خود می بینند. بر این اساس در این مقاله در مورد دانشگاه های پزشکی مجارستان توضیحاتی را ارائه می دهیم. در این مقاله می خوانید:در این مقاله می خوانید:

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان
  • چرا تحصیل پزشکی در کشور مجارستان؟
  • دلایل تحصیل ایرانی ها در دانشگاه های علوم پزشکی مجارستان
  • اعتبار علمی دانشگاه های پزشکی مجارستان
  • دانشگاه علوم پزشکی سگد مجارستان
  • دانشگاه علوم پزشکی پچ مجارستان
  • دانشگاه علوم پزشکی سملوایز بوداپست مجارستان
  • دانشگاه علوم پزشکی اوتووس لونارد مجارستان
  • دانشگاه علوم پزشکی دبرسن مجارستان
  • دانشگاه های پزشکی مجارستان مورد تائید وزارت بهداشت ایران۲۰۲۰۲۰۲۱
  • سخن آخر
  • سوال های متداول در مورد دانشگاه های پزشکی مجارستان

چرا تحصیل پزشکی در دانشگاه های مجارستان؟

نظام آموزشی دانشگاه های پزشکی مجارستان هم راستای دانشگاه های پزشکی برتر اروپا می باشد. دوره پزشکی این کشور اروپایی به دلایل فراوانی مورد توجه متقاضیان قرار دارد. از مهم ترین این دلایل می توان به پایین بودن شهریه دوره پزشکی و شرایط اخذ پذیرش راحت این کشور اشاره کرد. دانشگاه های پزشکی مجارستان دوره های تحصیلی پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی را به زبان انگلیسی تدریس می کنند.اعتبار بالای مدارک دانشگاهی پزشکی این کشور در همه کشورهای اروپایی و آمریکا یکی از دلایل مهم جذب دانشجویان بین المللی به این کشور می باشد. کشور مجارستان عضو سازمان های مهم جهانی مانند سازمان ملل متحد، سازمان تجارت جهانی، شورای اروپا و بانک جهانی است. این کشور از لحاظ تولید ناخالص ملی دارای اقتصادی قدرتمند و پویا است. این کشور با تبعیت از نظام آموزشی بولونیا و با بالا بردن سطح کیفیت آموزشی دانشگاه های خود به عنوان عضوی از شبکه جهانی اروپایی و اعتبار و ارزش جهانی مدارک دانشگاهی صادر شده در این کشور متقاضیان بسیاری را از سرتاسر جهان به خود جذب کرده است.

این مقاله که توسط مشاوران و کارشناسان موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی تهیه شده است به بررسی دقیق دانشگاه های پزشکی مجارستان می پردازد. اگر قصد تحصیل پزشکی در کشور مجارستان را دارید و نمی دانید از کجا شروع کنید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید. با ما همراه باشید.

دلایل تحصیل ایرانی ها در دانشگاه های علوم پزشکی مجارستان

در سال های اخیر با افزایش روند تحصیل متقاضیان ایرانی در دانشگاه های علوم پزشکی مجارستان مواجه بوده ایم. از مهم ترین دلایل این روند افزایشی تحصیل در دانشگاه های مجارستان می توان تحصیل به زبان انگلیسی، پایین بودن هزینه های تحصیل و زندگی، بالا بودن کیفیت آموزشی، هم راستا بودن سیستم آموزشی با سیستم آموزشی کشورهای اروپایی و امکان اخذ اقامت این کشور با تحصیل و اشتغال را نام برد. دانشگاه های کشور مجارستان در میان دانشگاه های کشورهای اروپایی از ارزش و اعتبار خاصی برخوردار هستند.مورد تائید بودن مدارک پزشکی دانشگاه های مجارستان از لحاظ کشورهای اروپایی و به ویژه آمریکا و کانادا کشور مجارستان به عنوان پلی در راستای اخذ ویزای این کشورها محسوب می شود چرا که متقاضیان ایرانی فاقد شرایط لازم در جهت اخذ ویزای مستقیم این کشورها می باشند.تبعیت نظام آموزشی مجارستان از سیستم بولونیا موجب شده است تا دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه های این کشور بتوانند پس از گذراندن چند ترم تحصیلی به دانشگاه های دیگر کشورهای برتر اروپایی منتقل شوند. علاوه بر این، بر اساس برنامه اراسموس دانشجویان می توانند برنامه مبادله دانشجویی را انجام دهند.دولت مجارستان به منظور پذیرش دانشجویان در رشته ها و مقاطع گوناگون شرایط راحت تری را به نسبت دیگر کشورهای اروپایی در نظر گرفته است. یکی از این موارد عدم نیاز به ارائه مدرک مهارت زبان انگلیسی است، البته داشتن این مهارت یک امتیاز محسوب می شود. در واقع سیاست کلی دولت مجارستان، ایجاد تسهیلات لازم در جهت پذیرش سهل و راحت متقاضیان تحصیل در این کشور و سپس اشتغال آن ها در فرصت های شغلی گوناگون است.

اعتبار علمی دانشگاه های پزشکی مجارستان

دانشگاه های مجارستان در میان دانشگاه های کشورهای اروپایی دارای اعتبار و ارزش علمی بالایی می باشند. برنامه ها و رشته های تحصیلی دانشگاه های این کشور در راستای برنامه های آموزشی دانشگاه های اروپا است. مدارک صادر شده از دانشگاه های مجارستان دارای اعتبار جهانی است و مورد تائید و پذیرش همه کشورهای اروپایی می باشد. در سال ۲۰۱۳ دولت مجارستان برنامه ای موسوم به Stipendium به معنای سیاست باز جهانی را به عنوان بخشی از سیاست های آموزشی این کشور به اجرا درآورد. به عنوان پیامد مثبت این سیاست آموزشی در حال حاضر در حدود ۴۱ کشور دنیا متقاضیان تحصیلی را روانه این کشور می کنند. آموزش های تحصیلی دوره پزشکی این کشور مورد تائید سازمان بهداشت جهانی(WHO) و دیگر نهادها و سازمان های بین المللی و همچنین کشورهای عضو اتحادیه اروپا می باشد. دولت مجارستان در راستای جذب دانشجویان بین المللی بیشتر تسهیلات ویژه ای را برای آن ها فراهم کرده است. تدریس دوره های تحصیلی به زبان های مختلف انگلیسی و آلمانی از جمله این تسهیلات می باشد.

اعتبار علمی دانشگاه های پزشکی مجارستان

اعتبار علمی دانشگاه های پزشکی مجارستان

در ادامه به بررسی دقیق و علمی دانشگاه های برتر علوم پزشکی مجارستان می پردازیم:

دانشگاه علوم پزشکی سگد(Szeged) مجارستان

دانشگاه پزشکی و دندانپزشکی سگد که یکی از کهن ترین دانشگاه های مجارستان است، دارای رتبه جهانی ۲۰۰ در رتبه بندی ها و رنکینگ های جهانی برترین دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی جهان می باشد. این دانشگاه از دانشگاه های پیشگام در آموزش علوم پزشکی و دندانپزشکی می باشد و نام وا عتبار خود را از پرفسور آلبرت سنت جورجی دریافت کرده است.کالج داروسازی دانشگاه پزشکی سگد در اواخر قرن نوزده شروع به فعالیت کرد. جورج سیمون از بنیان گذاران این دانشگاه بود که به خاطر کشف ویتامین C از پاپریکا برنده جایزه نوبل شد. این دانشگاه بسیار معتبر و برتر یکی از مقاصد متقاضیان تحصیل پزشکی در جهان محسوب می شود. در حال حاضر در حدود ۱۰۰۰ دانشجوی بین المللی در این دانشگاه مشغول تحصیل می باشند. متقاضیان ایرانی که قصد تحصیل در دوره پزشکی مجارستان را دارند، در این دانشگاه ثبت نام می کنند. این دانشگاه با دارا بودن معماری شگفت انگیز و اساتید برجسته دارای سطح علمی بسیار بالایی می باشد و فارغ تحصیلان آن می توانند به راحتی در آزمون های جهانی مانند آزمون USMILE نمره لازم را کسب کنند.

اگر متقاضی تحصیل در مجارستان در رشته پزشکی این دانشگاه دارای لیسانس زیست شناسی، شیمی، مهندسی پزشکی، فیزیک و علوم زیستی باشد، می تواند بدون شرکت در آزمون ورودی در رشته پزشکی این دانشگاه تحصیل کند. اگر متقاضی در مدرک دیپلم خود درس افتاده داشته باشد، مجاز به شرکت در آزمون پذیرش این دانشگاه نمی باشند. هزینه ثبت نام و شرکت در آزمون ۲۰۰ دلار می باشد.سال تحصیلی این دانشگاه دو ترم می باشد که هر ترم ۱۴ هفته طول می کشد. ترم اول تحصیلی در اوایل سپتامبر شروع می شود و در اواسط دسامبر تمام می شود. دانشجویان باید در ماه ژانویه در امتحان های پایانی شرکت کنند.

آزمون پذیرش دانشگاه سگد مجارستان آزمون کتبی و شفاهی می باشد. آزمون کتبی شامل سوالات دروس زیست شناسی، شیمی و زبان انگلیسی می باشد. دانشجویان علاوه بر پاسخ دهی به این سوالات باید یک متن با حدود ۲۰۰ کلمه را نیز بنویسند. مدت زمان پاسخ دهی ۲ ساعت و نیم می باشد. در آزمون شفاهی یکی از اساتید دانشگاه از درس زیست شناسی و شیمی ۲ سوال برای متقاضی مطرح می کند. مدت زمان پاسخ دهی ۲۰ تا ۳۰ دقیقه می باشد.دانشگاه علوم پزشکی و دندانپزشکی سگد دارای امکانات آموزشی بسیار عالی می باشد. از جمله امکانات آموزشی این دانشگاه می توان کتابخانه ملی مجارستان، امکانات آموزشی پژوهشی و وای فای رایگان را نام برد. کتابخانه ملی مجارستان که در این دانشگاه قرار دارد یک منبع بسیار خوب برای تحقیق و پژوهش علمی دانشجویان محسوب می شود.

  • هزینه شهریه سال اول تا پنجم دوره پزشکی دانشگاه پزشکی سگد: سالانه در حدود ۱۶۵۰۰ دلار
  • هزینه شهریه ترم آخر دوره پزشکی دانشگاه پزشکی سگد: در حدود ۸۰۰۰ دلا
  • هزینه دوره یک ساله پیشپزشکی دانشگاه پزشکی سگد: در حدود ۶۵۰۰ دلار
دانشگاه علوم پزشکی سگد(Szeged) مجارستان

دانشگاه علوم پزشکی سگد(Szeged) مجارستان

دانشگاه علوم پزشکی پچ(Pecs) مجارستان

دانشگاه علوم پزشکی پچ از قدیمی ترین دانشگاه های مجارستان محسوب می شود. این دانشگاه در اواخر قرن سیزدهم توسط کینگ گریت تاسیس شد. این دانشگاه در زمره بزرگترین موسسه عالی آموزشی کشور مجارستان محسوب می شود که نه تنها در داخل این کشور بلکه در خارج از مرزهای مجارستان نیز فعالیت های تحقیقی و پژوهشی انجام می دهد. این دانشگاه در حدود ۱۰۰ سال پیش کالج پزشکی خود را تاسیس کرد.دانشجویان در این کالج در دوره های پزشکی عمومی، دندانپزشکی و داروسازی مشغول به تحصیل شدند. کالج پزشکی این دانشگاه در سال ۱۹۸۵ رشته های پزشکی عمومی و دندانپزشکی را به زبان انگلیسی ارائه کرد. از آن به بعد دانشجویان بین المللی بسیاری در رشته های پزشکی و دندانپزشکی در این کالج مشغول تحصیل شدند.هر سال در حدود ۲۵۰ دانشجوی پزشکی و دندانپزشکی از این کالج پزشکی فارغ تحصیل می شوند. دانشگاه پچ در رتبه بندی های و رنکینگ های برتر جهانیQS در میان ۲۵۰ تا ۳۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارد. این دانشگاه با قدمت ۶۴۲ سال که در شهر پچ قرار دارد، دارای کیفیت بالای سیستم آموزشی در رشته علوم پزشکی می باشد.
اساتید و اعضا هیئت علمی این دانشگاه از اساتید مجرب و برجسته دانشگاه های آمریکا و کانادا می باشد. فارغ تحصیلان این دانشگاه می توانند به منظور دریافت برد تخصصی خود در دانشگاه های آمریکا و کانادا تحصیل خود را ادامه دهند. کالج پزشکی و دندانپزشکی این دانشگاه از معتبرترین و باکیفیت ترین کالج های پزشکی مجارستان محسوب می شود. هزینه ثبت نام در این دانشگاه در حدود ۳۵۰ یورو می باشد.

آزمون پذیرش این دانشگاه سوالاتی از دروس زیست شناسی، شیمی و زبان انگلیسی می باشد. متقاضی به منظور اخذ پذیرش از این دانشگاه باید در دوره پیش پزشکی شرکت کرده باشد و نمره لازم را کسب کرده باشد. علاوه بر این متقاضی باید دارای مدرک مهارت زبان آیلتس حداقل ۵.۵ و یا تافل حداقل ۶۶ باشد.هزینه ثبت نام و شرکت در این آزمون در حدود ۲۵۰ دلار می باشد. اگر متقاضی دارای مدرک کارشناسی در رشته های علوم پزشکی و زیست شناسی و شیمی باشد، بدون شرکت در آزمون پذیرش این دانشگاه می تواند تحصیل خود در دوره پزشکی این دانشگاه را شروع کند.هر سال تحصیلی این دانشگاه شامل دو ترم تحصیلی است. ترم اول این دانشگاه از ماه سپتامبر شروع می شود و تا ماه ژانویه ادامه دارد. ترم دوم از ماه ژانویه تا ماه ژوئن می باشد. دانشجویان در حین تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی این دانشگاه از امکانات آموزشی و رفاهی و ورزشی دانشگاه برخوردار می شوند.

  • هزینه شهریه دوره پزشکی دانشگاه پزشکی پچ: سالانه در حدود ۱۶.۰۰۰ دلار
  • هزینه دوره یک ساله پیشپزشکی دانشگاه پزشکی پچ: در حدود ۸۲۰۰ دلار
  • هزینه دوره یک ساله آمادگی زبان انگلیسی دانشگاه پچ: در حدود ۸۰۰۰ دلار
دانشگاه علوم پزشکی پچ(Pecs) مجارستان

دانشگاه علوم پزشکی پچ(Pecs) مجارستان

دانشگاه علوم پزشکی سملوایز بوداپست(Semmelwies) مجارستان

دانشگاه سملوایز مجارستان که از قدیمی ترین دانشگاه های این کشور می باشد، به عنوان اولین دانشگاه این کشور است که دوره های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و بهداشت را به زبان انگلیسی برگزار کرد. در حال حاضر دوره های پزشکی و دندانپزشکی این دانشگاه به زبان های انگلیسی، آلمانی و مجاری تدریس می شود. این دانشگاه که قدمتی ۴۰۰ ساله دارد به نام کاشف محلول وایتکس، پرفسور سملوایز نامگذاری شده است. از مجموع ۸۰۰ دانشجوی مشغول به تحصیل در این دانشگاه در حدود ۸۰ دانشجو بین المللی می باشد.دانشگاه پزشکی سملوایز با قدمت ۴۰۰ سال به عنوان اولین انتخاب متقاضیان ایرانی می باشد که قصد تحصیل در دوره پزشکی مجارستان را دارند. این دانشگاه در سال ۱۹۸۳ دوره های پزشکی را به زبان آلمانی و ۴ سال بعد در سال ۱۹۸۷ دوره های پزشکی را به زبان انگلیسی ارائه کرد. در حال حاضر دانشجو یان بین المللی فراوانی در این دانشگاه مشغول تحصیل می باشند. دانشجویان از ۷۰ کشور جهان و به طور کلی از ۵ قاره جهان در این دانشگاه تحصیل می کنند. کتابخانه این دانشگاه با تعداد ۲۵۰.۰۰۰ جلد کتاب و منتشر کردن مقاله های فراوان از بزرگترین کتابخانه های اروپا محسوب می شود.

متقاضیان تحصیل در دوره های پزشکی و دندانپزشکی این دانشگاه برای شرکت در دوره پیشپزشکی باید در کالج اویسینا این دوره را بگذرانند. این متقاضیان در صورت کسب نمره لازم در این آزمون می توانند در این دانشگاه تحصیل کنند. آزمون پذیرش دانشگاه پزشکی سملوایز بوداپست از دروس شیمی، زیست شناسی و زبان انگلیسی در سطح علوم پایه دبیرستان می باشد. متقاضیان به منظور شرکت در این آزمون نیاز به حضور در کشور مجارستان نمی باشند. این آزمون در شهرهای استانبول و ابوظبی برگزار می شود. هزینه شرکت در آزمون پذیرش این دانشگاه ۲۵۰ دلار می باشد.از مجموع ۲۱.۰۰۰ دلار هزینه ثبت نام در دوره دندانپزشکی دانشجو باید مقداری را صرف خرید لوازم دندانپزشکی برای فراگیری دروس عملی کند. دانشجویان می توانند هزینه شهریه سال اول دندانپزشکی این دانشگاه را در دو قسط پرداخت کنند. اما دانشجویان سال اول باید گواهی مالی هزینه کامل ترم اول را به دانشگاه ارائه دهند. دانشجویان سال آخر دوره پزشکی و دندانپزشکی می توانند تا ۲۰۰ دلار درخواست تخفیف شهریه دهند.

  • هزینه شهریه دوره پزشکی دانشگاه پزشکی سملوایز: سالانه در حدود ۱۸.۰۰۰ دلار
  • هزینه شهریه دوره یک ساله پیشپزشکی دانشگاه سملوایز: در حدود ۸۰۰۰ دلار

دانشگاه علوم پزشکی اوتووس لونارد مجارستان

این دانشگاه که از بزرگترین و معتبر ترین دانشگاه های مجارستان می باشد، در شهر بوداپست قرار دارد. دانشگاه اوتووس لونارد در رنکینگ ها و رتبه بندی های جهانی برترین دانشگاه های جهان دارای رتبه ۶۰۰ جهانی می باشد. این دانشگاه در رتبه بندی EECA رتبه ۲۷ را کسب کرده است. این دانشگاه که از کهن ترین دانشگاه های جهان محسوب می شود در سال ۱۶۳۵ تاسیس شده است. این دانشگاه افتخار دارد که ۴ برنده جایزه نوبل و برخی از دانشمندان بزرگ جهان از فارغ تحصیلان این دانشگاه بوده اند.دانشگاه اوتووس لونارد دارای ۸ کالج تخصصی می باشد. این دانشگاه در حال حاضر دارای ۲۸۰۰۰ دانشجوی مشغول تحصیل می باشد. متقاضیان تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی این دانشگاه باید در آزمون ورودی دانشگاه های پزشکی مجارستان شرکت کنند. این آزمون شامل دو بخش آزمون کتبی و شفاهی می باشد. آزمون کتبی از درس های زیست شناسی و شیمی و فیزیک می باشد. آزمون شفاهی شامل یک مصاحبه علمی و زبان انگلیسی است.

دانشگاه علوم پزشکی اوتووس لونارد مجارستان

دانشگاه علوم پزشکی اوتووس لونارد مجارستان

دانشگاه علوم پزشکی دبرسن(Debercen) مجارستان

دانشگاه دبرسن مجارستان که از برترین و معتبرترین دانشگاه هایاین کشور محسوب می شود، در قرن پانزدهم در شهر تاریخی دبرسن شروع به فعالیت کرد. این دانشگاه در ابتدا در رشته های هنر، الهیات، علوم و پزشکی دانشجو می پذیرفت. کالج پزشکی این دانشگاه در سال ۱۹۵۱ به عنوان یک کالج پزشکی مستقل با نظارت وزارت بهداشت مجارستان آغاز به کار کرد.این کالج پزشکی شامل بخش های علوم پایه و علوم بالینی می باشد. دانشگاه دبرسن در رشته پزشکی دارای رتبه جهانی ۳۰۰ در رتبه بندی ها و رنکینگ های برترین دانشگاه های پزشکی جهان می باشد. کالج پزشکی و دندانپزشکی این دانشگاه به عنوان بیمارستان شهر دبرسن نیز مورد استفاده قرار می گیرد.دانشجویان پزشکی این دانشگاه از آموزش های بالینی این کالج استفاده می کنند. این دانشگاه دوره پزشکی را به زبان انگلیسی تدریس می کند و از دانشگاه های مورد توجه مشتاقان تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی مجارستان محسوب می شود. متقاضیان به منظور شرکت در دوره پزشکی این دانشگاه باید در دوره پیش پزشکی این دانشگاه شرکت کنند.

  • هزینه شهریه دوره پزشکی دانشگاه پزشکی دبرسن: سالانه در حدود ۱۷.۰۰۰ دلار
  • هزینه شهریه دوره یک ساله پیشپزشکی دانشگاه پزشکی دبرسن: در حدود ۷۰۰۰ دلار
دانشگاه علوم پزشکی دبرسن(Debercen) مجارستان

دانشگاه علوم پزشکی دبرسن(Debercen) مجارستان

دانشگاه های پزشکی مجارستان مورد تائید وزارت بهداشت ایران۲۰۲۰۲۰۲۱

یکی از نگرانی های متقاضیان ایرانی برای تحصیل در کشورهای خارجی مورد تائید بودن آن دانشگاه از نظر وزارت علوم و وزارت بهداشت می باشد. این موضوع از آن جهت حائز اهمیت است که دانشجو با تمام شدن دوره پزشکی و دندانپزشکی خود اگر قصد بازگشت به کشور خود را داشته باشد، با مورد تائید بودن دانشگاه و مدارک دانشگاهی صادر شده در آن کشور با خیال راحت به کشور خود بازمی گردد و به اشتغال و طبابت می پردازد و یا به تحصیل خود ادامه می دهد. دانشگاه های پزشکی مجارستان که مورد تائید وزارت بهداشت ایران می باشد، عبارت است از:

  • دانشگاه سگد(University Of Szeged)
  • دانشگاه پزشکی سملوایز(University Of Semmelwies)
  • دانشگاه پزشکی پچ(University Of Pecs)
  • دانشگاه پزشکی دبرسن(University Of Debrecen)

سخن آخر

در این مقاله به بررسی دانشگاه های پزشکی مجارستان پرداختیم. از مجموع موارد ذکر شده می توان این نتیجه را گرفت که در حال حاضر وجود دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی برتر و مورد تائید وزارت بهداشت ایران، پایین بودن هزینه تحصیل در مجارستان وهزینه زندگی، اعتبار بالای مدارک دانشگاهی پزشکی، بالا بودن سطح علمی و کیفیت آموزشی دانشگاه های پزشکی و شرایط سهل و راحت پذیرش در دانشگاه ها و کالج های پزشکی، تحصیل به زبان انگلیسی و شرایط پذیرش راحت از مهم ترین دلایل ترغیب متقاضیان ایرانی در جهت تحصیل در دانشگاه های پزشکی مجارستان می باشد.

اگر با مطالعه این مقاله هنوز نیازمند کسب اطلاعات بیشتر در مورد دانشگاه های پزشکی مجارستان می باشید، می توانید از خدمات مشاوره ای مهاجرت تحصیلی موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی بهره مند شوید. کارشناسان موسسه ما در شعبه های تهران، شیراز، اصفهان، مشهد و تبریز با آگاهی از جدیدترین قوانین حقوقی و مهاجرتی و دارا بودن سوابق کاری درخشان و برجسته بهترین گزینه مهاجرتی ممکن را به شما ارائه می دهند.این مقاله به دلایل انتخاب دانشگاه های پزشکی مجارستان از نظر متقاضیان ایرانی پرداخت. اگر قصد تحصیل در دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی برتر و مورد تائید وزارت بهداشت ایران در یک کشور اروپایی با سطح بالای استانداردهای زندگی و کیفیت آموزشی را دارید، اگر قصد تحصیل در دانشگاه های مورد تائید کشورهای اروپایی و به ویژه آمریکا و کانادا را دارید، اگر پایین بودن هزینه های تحصیل و زندگی و اعتبار بالای مدارک دانشگاهی پزشکی و کیفیت آموزشی دانشگاه های پزشکی برای شما مهم است، اگر به دنبال تحصیل پزشکی با شرایط سهل و راحت و تحصیل به زبان انگلیسی می باشید، دانشگاه های پزشکی کشور مجارستان را انتخاب کنید. اگر قصد تحصیل در کشورهای اروپایی را دارید، مقاله های موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی را دنبال کنید و از خدمات مشاوره ای این موسسه برتر برخوردار شوید.

سوال های متداول در مورد دانشگاه های پزشکی مجارستان

1- آیا دارا بودن مدرک مهارت زبان برای تحصیل در مجارستان الزامی است؟

خیر. متقاضی می تواند پس از ورود به مجارستان و قبل از شروع دوره پزشکی در کلاس های آمادگی زبان انگیسی شرکت کند که در کالج ها و دانشگاه های مجارستان برگزار می شود.

2- هزینه های ماهانه زندگی در مجارستان چقدر است؟

ماهانه در حدود ۶۰۰ تا ۸۰۰ دلار

3- مهم ترین مدارک برای اخذ ویزای تحصیلی مجارستان چیست؟

ارائه آخرین مدرک تحصیلی و ترجمه، رزومه تحصیلی علمی، گواهی مهارت زبان انگلیسی، بیمه نامه سلامت با اعتبار ۳ ماه، نامه پذیرش از دانشگاه، انگیزه نامه تحصیلی، پاسپورت معتبر

4- شرایط پذیرش پزشکی مجارستان چیست؟

گذراندن دوره یک ساله پیشپزشکی، دارا بودن مدرک مهارت زبان آیلتس و یا تافل، اخذ نمره لازم در آزمون پذیرش و مصاحبه علمی

5- آیا با مدرک پزشکی مجارستان در ایران می توان کار کرد؟

بله زیرا دانشگاه های پزشکی مجارستان مورد تائید وزارت بهداشت ایران می باشند.

6- هدف از شرکت دانشجویان در دوره پیشپزشکی چیست؟

کسب آمادگی لازم در جهت اخذ نمره لازم در آزمون ورودی و تسلط به زبان انگلیسی می باشد.

7- آیا مدارک پزشکی مجارستان در آمریکا معتبر است؟

کشورهای اتحادیه اروپا و آمریکا و کانادا مدارک پزشکی مجارستان را تائید و پذیرش می کنند.

8- هزینه دوره پیشپزشکی و زبان دانشگاه پچ چقدر است؟

هزینه شهریه دوره پزشکی سالانه در حدود ۱۶.۰۰۰ دلار و هزینه دوره یک ساله پیشپزشکی در حدود ۸۲۰۰ دلار

9- دانشگاه های پزشکی مجارستان مورد تائید وزارت بهداشت ایران کدامند؟

دانشگاه سگد، دانشگاه پزشکی سملوایز، دانشگاه پزشکی پچ. دانشگاه پزشکی دبرسن

10- زبان تدریس پزشکی مجارستان چیست؟

زبان های آلمانی و مجاری و برای دانشجویان بین المللی به انگلیسی

11- آیا متقاضی پزشکی مجارستان باید مدرک زبان داشته باشد؟

باید به زبان انگلیسی آشنایی داشته باشد و دارا بودن مدرک زبان یک امتیاز مثبت است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *