دانشگاه پزشکی دولتی تفلیس گرجستان Tbilisi

دانشگاه پزشکی دولتی تفلیس گرجستان یکی از برترین دانشگاه های پزشکی در منطقه گرجستان می باشد. این در حالیست که TSMUبه عنوان یک موسسه پزشکی به سال 1918 شناخته شد و به عنوان یک دانشکده پزشکی که دولت تفلیس آن را اداره می کند نیز در نظر گرفته شد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط دانشگاه پزشکی دولتی تفلیس گرجستان

دانشگاه پزشکی دولتی تفلیس گرجستان به عنوان یکی از برترین دانشگاه ها در کل گرجستان می باشد. بخاطر داشته باشید که اغلب تمرکز این دانشگاه بر مواردی نظیر: بالا بردن سطح دانش؛ توسعه؛ محافظه کاری نیز می باشد. جهت شرکت در این برنامه های آکادمی افراد قابلیت استفاده از خدمات؛ امکانات و فناوری؛ شرکت در کارهای گروهی؛ یادگیری و افزایش دانش و مهارت های خود را خواهند داشت. این موسسه آموزشی دانشجویان را در جهت اخذ فرصت های شغلی مناسب؛ موفقیت های شغلی؛ استفاده از شبکه مشاغل و عقد قراردادهای تجاری یاری خواهد کرد. در این راستا انتظار می رود که اشخاص مسئولیت ها و استانداردهای شغلی را مد نظر داشته باشند.

درست است که مردم گرجستان زبان خاص خود را دارند اما زبان انگلیسی به طور متوسطی در این کشور مورد استفاده واقع می شود. بخاطر داشته باشید که محصلان دانشگاه پزشکی دولتی تفلیس گرجستان را اشخاص متعلق به کشورهای هند؛ ارمنستان؛ سریلانکا؛ ایالات متحده آمریکا؛ نیجریه؛ غنا؛ ترکیه؛ آذربایجان؛ Trinidad و Tobago نیز تشکیل خواهند داد. در حال حاضر مبلغ سالانه در نظر گرفته شده برای دانشگاه معادل با 3500 دلار می باشد که از سال دوم می تواند در دو ترم پرداخت شود. در این دانشگاه دانشجویان قابلیت انتقالی گرفتن را خواهند داشت. کل دوره در نظر گرفته شده برای تحصیل در این گرایش حدود 6 سال می باشد که 2 سال آن به دوره اصلی؛ 1 سال آن به دوره پیش بالینی و 3 سال به دوره بالینی اختصاص داده شده است.

در هر مورد حدود 10 تا 14 دانشجو در حال فعالیت می باشند. علاوه بر این دانشجویان به شرکت در سخنرانی جهت شکل دهی روابط دانشجویی نیز نیاز خواهند داشت. کلاس های موجود در این دانشگاه کاملا مجهز می باشد و به تمامی امکانات سرمایشی و گرمایشی مجهز شده است. این دانشگاه کتاب های مرتبط با گرایش پزشکی و دندانپزشکی و داروسازی متعددی را در کتابخانه های خود جای داده است که اغلب آنان به زبان انگلیسی و دیگر زبان های خارجی می باشد. علاوه بر این؛ این مکان مجهز به سالن های کامپیوتر؛ اینترنت و دیگر مراجع می باشد. این دانشگاه دانشجویان خارجی با هر استعداد و توانایی و فرهنگ های مختلف را در خود جای داده می دهد. در این مجموعه کنفرانس هایی برگزار می شود که اغلب اساتید در سراسر جهان در آن شرکت دارند.

دانشکده پزشکی دهان گرجستان

  1. Urushadze کلینیک مرکزی دندانپزشکی TSMU
  2. N1 کلینیک دندانپزشکی TSMU
  3. N2 کلینیک دندانپزشکی TSMU

در کنارموارد ذکر شده در فوق؛ مرکز بالینی مهارت هایی در سطح A نیز دارد. با شرکت در Urushadze مرکز کلینیک دندانپزشکی TSMU دانشجویان فرصت شرکت در فعالیت های عملی را خواهند داشت. شرکت در فعالیت های عملی معمولا یکسال به طول می انجامد که تمامی این دوره به مواردی نظیر: چگونگی ارتباط با بیماران؛ مراقبت های درمانی و فرایند های مرتبط با آن نیز اختصاص داده شده است. بخاطر داشته باشید که در چند دهه اخیر میزان دانشکده های دهان پزشکی بسیار کم شده است.

دانشگاه پزشکی دولتی تفلیس گرجستان به صورت سالانه دانشجویان را مورد پذیرش قرار می دهد این درحالیست که افراد برای اخذ مدرک دکترا بایستی به در اغلب فعالیت ها همکاری نمایند؛ آینده خود برای ورود به دوره تخصص را در نظر بگیرند؛ موفقیت های بسیاری در زمینه مبحث دهان شناسی کسب نمایند و صلاحیت های لازم جهت فرایند درمان را بدست آورند.

دانشکده پزشکی دهان گرجستان

دانشکده پزشکی دهان گرجستان

از سال 2011 دانشکده دهان پزشکی (دندانپزشکی) تفلیس به صورت گسترده ای شناخته شد و پس از برنامه های دهان پزشکی شروع به فعالیت کردند. از اهداف این دانشگاه آگاه کردن اشخاص در جهت اخذ شغل مورد نظر و یا همکاری با آنان در جهت رسیدن به آمال خواهد بود. دوستان و همکاران عزیز؛ همکاری شما در فعالیت های آموزشی و فعالیت هایی که مرتبط با بیماران می باشد شما را در جهت اخذ جایگاه شغلی؛ موفقیت در گرایش انتخابی و دیگر موفقیت ها یاری می نماید.

  • عنوان برنامه: برنامه های آموزشی برای اخذ گواهی دهان پزشکی
  • گواهی ارائه شده: اخذ گواهی به عنوان یک دندانپزشک
  • ظرفیت برنامه ها: 300 امتیاز
  • زبان تدریس: گرجستانی

ماهیت برنامه های تحصیل در تفلیس

  • محتوا و مفهوم برنامه های آموزشی دندان پزشکی کاملا استراتژیک می باشد.
  • انواع ماموریت ها از سمت دانشگاه ایالتی پزشکی تفلیس می باشد که مسئولیت  اجرای فرایندهای یادگیری را بر عهده دارد.
  • scientific¬research ؛ پزشکی / فعالیت های عملی در انطباق با اصول می باشد.
  • ایجاد منطقه آموزش و پرورش کل در اروپا به منظور آماده سازی متخصصین واجد شرایط و دندانپزشکان دارای گواهی می باشد.
  • گواهی دندانپزشکی باید شرایط ذکر شده در ذیل را داشته باشد:
  • دانش نظری در بخش علوم و اخذ توانایی های موثر بالینی
  • دانش روش بخشی و اصول اخلاق حرفه ای

صلاحیت عمومی:

  • الف) مهارت های روش شناختی: تجزیه و تحلیل، سنتز، حل مساله، تصمیم گیری، برنامه ریزی زمانی و سازمانی موثر
  • ب) توانایی برقراری ارتباط به هر دو زبان مادری و خارجی
  • پ) استفاده از فن آوری اطلاعاتی
  • د) کار موثر در میان گروه های مختلف (مهارت های اجتماعی)
  • ه) مهارت های سیستمیک کار مستقل، پژوهش، کار بر روی پروژه های عملی

فعالیت در داخل فریم بر اساس شایستگی

موارد مورد نیاز / پیش نیازها قبل از اخذ مجوز برنامه؛ پیش نیازهای در نظر گرفته شده برای اخذ مجوزعبارتند از:

  1. در اختیار داشتن گواهی ترک مدرسه،
  2. گواهی نامه گذراندن دوره های مورد نظر
  3. شرکت در آزمون پذیرش ملی شهروندان گرجستانی

پس از اتمام برنامه، نتایج یادگیری، در بخش عمومی منعکس خواهد شد.

تحصیل و پذیرش پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه دولتی تفلیس گرجستان

در دانشکده پزشکی دانشگاه دولتی پزشکی تفلیس می توان در رشته های پزشکی 6 ساله ( رشته پزشکی آمریکایی و کارشناسی MD ) به زبان انگلیسی مشغول به تحصیل شد. این رشته (MD ) به زبان روسی نیز در این دانشگاه ارائه می شود.

US medical program ( رشته پزشکی آمریکایی )

رشته پزشکی آمریکایی دانشگاه تفلیس یک دوره 6 ساله است که پروژه مشترک دانشگاه پزشکی تفلیس (TSMU) با همکاری مدرسه پزشکی دانشگاه اموری (U.S.Atlanta) توسعه یافته و به اجرا در آمده است. این برنامه به نحوی برنامه ریزی شده که دانشجویان در دو مرحله در آزمون مجوز پزشکی آمریکا (USMLE) در طول دوره آموزشی خود شرکت می کنند. علاوه بر این دانشجویان می توانند فعالیت های عملی و تجربه تحقیقاتی خود را در امریکا کسب کنند. این برنامه متشکل از اصول اولیه پزشکی، پری مدیکال و دوره های بالینی پیوسته می باشد.

اهداف آموزشی رشته پزشکی امریکایی

این رشته که به زبان انگلیسی تدریس می شود، برای آموزش پزشکان متخصص، ماهر و رقابتی در سطح بین المللی طراحی شده است. این رشته، پزشکان را برای تحصیلات تکمیلی و دوره های آموزش تخصصی در گرجستان و خارج از کشور ( به خصوص آمریکا ) آماده می کند. کادر پزشکی طبق شرایط و استانداردهای سیستم درمانی عمومی و بهداشت کشوری و مدرسه پزشکی آموزی (Emory School of Medicine) آماده خدمت می باشند.

برنامه آموزشی رشته پزشکی امریکایی

مرحله پری مدیکال : 2 سال ؛ هدف اصلی این مرحله آموزش علوم پایه از جمله زیست شناسی، فیزیک، شیمی به دانشجویان و آگاهی آنها از علوم انسانی مانند انسان شناسی، تاریخ هنر، روزنامه نگاری، تاریخ پزشکی، تاریخچه گرجستان و آمریکا، روانشناسی، مهارت های ارتباطی، سینما _ تئاتر و غیره می باشد.

تحصیل و پذیرش پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه دولتی تفلیس گرجستان

تحصیل و پذیرش پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه دولتی تفلیس گرجستان

مرحله پزشکی : 4 سال ؛ از 4 فاز کالا پیوسته تشکیل شده است :

  1. مبانی پزشکی: سلامت انسان و بیماری های او ؛
  2. کاربردهای علوم پزشکی: دانشجویان را با دانشی از پزشکی بالینی آشنا می کنند.
  3. کشف : در این فاز دانشجویان را در زمینه های مطالعات علمی پایه یا پزشکی بالینی، مدیریت و سازمان دهی بهداشت و درمان، اصول اخلاقی پزشکی آماده می کنند.
  4. ترجمه علوم پزشکی: فرصتی برای دانشجویان است تا به یک پزشک تبدیل شوند.

شهریه تحصیل در رشته پزشکی امریکایی

10000 دلار در سال برای دانشجویان بین المللی

MD undergraduate program ( رشته پزشکی – کارشناسی)

رشته MD دانشگاه پزشکی تفلیس یک دوره 6 ساله به زبان انگلیسی است. هدف این برنامه پرورش پزشکان با صلاحیت و کارآمد است تا آمادگی لازم برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر و گذراندن دوره های تخصصی را داشته باشند. همچنین این برنامه اهدافی از قبیل آماده سازی کادر آموزشی طبق ضوابط سیستم خدمات درمانی ملی نیز دارد. برنامه آموزشی رشته پزشکی دانشگاه تفلیس یک مرحله دارد؛ تقریبا پیوسته است و باید 360 credit کسب شود. ( یک credit برابر است با 30 ساعت آموزش )

دروس عمومی این رشته عبارتند از :

  • فیزیک، زیست شناسی، زبان گرجی، زبان های خارجی، اصطلاحات پزشکی و تاریخچه پزشکی.
  • شهریه تحصیل در رشته کارشناسی MD : 5000 دلار در سال.

رشته کارشناسی پزشکی به زبان روسی (MD undergraduate program in Russia)

دانشکده پزشکی دانشگاه تفلیس دوره 6 ساله رشته پزشکی را به زبان روسی نیز ارائه می دهد. متقاضیان برای ورود به این رشته باید روسی زبان باشند یا به مدت یک سال دوره زبان روسی را بگذرانند.

هزینه و شهریه دانشگاه پزشکی دولتی تفلیس گرجستان

هزینه تحصیل در گرجستان بسیار کمتر از دیگر نقاط اروپا است. کیفیت تحصیل، هزینه پایین تحصیل و هزینه های مناسب زندگی ثابت میکند که گرجستان یکی از بهترین انتخابها برای تحصیل در خارج از کشور است. هزینه دوره کارشناسی پزشکی که به زبان انگلیسی یا روسی تدریس میشود 3.730 تا 4.660 دلار در سال است. هزینه تحصیل در دوره دندانپزشکی 2.800 تا 4.000 دلار در سال است. در بیشتر موارد هزینه تحصیل باید در دو یا سه قسط پرداخت شود. هزینه تحصیل باید به حساب بانکی موسسه واریز شود.

به محض اینکه دانشگاه، تصدیق وضعیت تحصیلی متقاضی خارجی را از NCEQE (مرکز ملی برای افزایش کیفیت تحصیل در گرجستان) دریافت کرد، دانشگاه مدارک ثبت نام را صادر میکند و دانش آموز برای دوره مورد نظر ثبت نام میشود. هزینه تحصیل در دوره کارشناسی دانشگاه پزشکی:4.200 تا 5.000 دلار

  • دانشگاه NEW VISION :دلار5190 (در سال اول 6.910 دلار)
  • دانشگاه دولتی تفلیس: 5.000 دلار

هزینه تحصیل در دوره کارشناسی ارشد 2.270 تا 4.400 دلار در سال است. برنامه ها به زبان گرجی ارائه می شود بنابراین متقاضیان باید مدارک زبان گرجی خود را با تمام مدارک مورد نیاز ارائه کنند.

رتبه و رنکینگ دانشگاه پزشکی دولتی تفلیس گرجستان

دانشگاه دولتی گرجستان رتبه #187 را در بین دانشگاه های ملی داراست. مدارس بر اساس عملکردشان در بین تعدادی از شاخص های برتری که به صورت گسترده پذیرفته شده است رتبه بندی شده اند.

#148 (هم رتبه) رتبه در رتبه بندی مشاورین مدرسه راهنمایی دانشگاه دولتی گرجستان یک موسسه عمومی است که در سال 1913 تاسیس شده است. این دانشگاه دارای مجموع 25,790 ثبت نام در مقطع کارشناسی می باشد، در منطقه شهری واقع شده است، و دارای محوطه به بزرگی 71 هکتار می باشد. دانشگاه دولتی گرجستان در رتبه بندی بهترین کالج های ملی 2019 رتبه 187 را دارد. هزینه زندگی در کشور و هزینه تحصیل در آن $10,858 (در سال 19-2018) ; هزینه زندگی در خارج از کشور و تحصیل $29,432 می باشد (19-2018).

رتبه و رنکینگ دانشگاه پزشکی دولتی تفلیس گرجستان

رتبه و رنکینگ دانشگاه پزشکی دولتی تفلیس گرجستان

در دانشگاه دولتی گرجستان در مرکز آتلانتا، دانشجویان می توانند از بین 200 رشته و زیر رشته انتخاب رشته کنند. دانشجویان سال اولی –چه در محوطه دانشگاه زندگی کنند چه نکنند – می توانند در انجمن های آموزشی ورودی های جدید شرکت کنند، که کمک می کند با جمع کردن دانشجویان با علایق مشترک در کلاس های مشابه انتقال به دانشگاه تسهیل شود. بیرون از کلاس، بیش از 400 سازمان دانشجویی برای سر زدن به ان ها وجود دارد، از جمله یک انجمن بزرگ برادری و خواهری یونانی. پلنگ های دانشگاه دولتی گرجستان در مسابقات NCAA بخش کنفرانس کمربند خورشیدی رقابت می کنند.

این دانشگاه متعهد است که که در مراکز و موسسه های خود تحقیق کند،جایی که دانشجویان می توانند شرکت کنند و کارشان را در همایش سالانه تحقیق کارشناسی ارائه دهند. برای دانشجویان کارشناسی ارشد، دانشگاه دولتی گرجستان دارای دانشکده تجارت مک رابینسون، دانشکده حقوق، دانشکده آموزش و پرورش و غیره است. از دانشجویان مشهور گرجستان عبارتند از کن لوییس، مدیر عامل پیشین بانک مرکزی امریکا و لوداکری رپر.

پس از پایان دوره تحصیلی فارغ التحصیلان میبایست شایستگی های لازم را نیز بدست آورند.جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره حضوری به مشاوران مراجعه کنید . میتوانید درباره هزینه زندگی در گرجستان نیز بخوانید ، برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در تماس باشید .

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *