دانشگاه پزشکی براتیسلاوا
مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

دانشگاه علوم پزشکی براتیسلاوا اسلوواکی بزرگترین و قدیمی ترین دانشگاه در اسلواکی است که اکثر دانشکده های آن در براتیسلاوا واقع شده اند. این دانشگاه در سال 1919 تاسیس شده است. دانشگاه پزشکی براتیسلاوا از زمان تاسیس در میان بهترین موسسات آموزشی در سطح ملی قرار دارد و مرکز مطالعات علمی و تحقیقاتی بین المللی شناخته شده است.این دانشگاه مورد تایید وزارت بهداشت ایران است.

تحصیل در دانشگاه پزشکی براتیسلاوا

دانشگاه براتیسلاوا جامع ترین ارائه دهنده آموزش دانشگاهی کلاسیک در اسلواکی است، دانشگاه  Comenius موقعیت دانشگاه ملی اسلواکی را حفظ کرده است. این دانشگاه به خاطر تحقیقاتش شناخته شده است و دانشجویان دکترای بسیاری دارد.دانشکده پزشکی در براتیسلاوا از دانشگاه Comenius، برنامه های پزشکی عمومی و دندانپزشکی را به زبان انگلیسی و اسلواکی برنامه ریزی می کند،  اقامت و برنامه های دکترا در اسلواکی را نیز با هزینه های مقرون به صرفه برای دانشجویان بین المللی فراهم می کند.

تمام برنامه های تحصیل پزشکی و دندانپزشکی اسلواکی ارائه شده توسط دانشگاه Comenius، از طرف کمیته اعتبار بخشی وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلواکی به رسمیت شناخته شده اند. این یکی از بهترین موسسات عمومی ملی است که به آموزش و تحقیقات پزشکی اختصاص دارد.

دوره های پزشکی دانشگاه براتیسلاوا

پذیرش،اعزام دانشجو و تحصیل اسلواکی در رشته پزشکی، مشروط به قبولی در آزمون ورودی چند گزینه ای شیمی و زیست شناسی است.تمام فارغ التحصیلان واجد شرایط دبیرستان یا کالج ها واجد شرایط پذیرش ورود به دوره اول سال تحصیلی پزشکی در دانشکده پزشکی کمینویس هستند.متقاضی باید به زبان انگلیسی مسلط باشد، که یکی از شرایط ورود به دانشکده پزشکی است.دانشگاه براتیسلاوا اسلوواکی مسئول مسکن دانشجویان است.متقاضیان باید فرم آنلاین تقاضانامه را به صورت کامل پر کنند.دوره تحصیلات این دانشگاه 6 سال و شهریه 9500 یورو برای هر سال تحصیلی برای دندانپزشکی 11000 یورو است. دروس به  زبان انگلیسی تدریس می شوند.

فارغ التحصیلان در دانشگاه براتیسلاوا

پس از گذراندن امتحانات دولتی، به فرد فارغ التحصیل مدرک MUDr (دکتر پزشکی) و MDDr (دکتر دندانپزشکی) اعطا می شود. که با سیستم اعطای اعتبار اروپا سازگار است.رشته های ارائه شده در دانشگاه: پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی است.دانشگاه پزشکی اسلواکی دارای چهار دانشکده: پزشکی؛ سلامت عمومی؛ پرستاری و مطالعات بهداشت حرفه ای؛ و سلامت است.دانشکده پزشکی براتیسلاوا در حال حاضر برنامه های تحصیلی معتبر در هر سه سطح را ارائه می دهد که در سه سال اول، دانشجویان مطالب درسی را عمدتا در زمینه های نظری و پیش بالینی به دست می آورند. آموزش بیشتر، به طور عمده در دانشکده پزشکی در دانشگاه Comenius در کلینیک های براتیسلاوا انجام می شود. دانشجویان می توانند موضوعات انتخابی را از برنامه بین رشته ای انتخاب کنند.دکترای پزشکی و دکتر دندانپزشکی دانشگاه Comenius در براتیسلاوا به طور کامل در اتحادیه اروپا، ایالات متحده آمریکا و در بسیاری از کشورهای دیگر شناخته شده اند.

پذیرش در دانشگاه پزشکی براتیسلاوا

مهلت تقاضانامه در اوایل ماه می و آزمون ورودی در ماه ژوئن در براتیسلاوا اسلواکی گرفته می شود. مدارک مورد نیاز جهت پذیرش در دانشگاه براتیسلاوا به شرح زیر می باشد:

  • برگه سلامت و عدم بیماری هپاتیت بی و بیماری های واگیردار
  • گواهی تولد، صادر شده توسط دفتر اسناد رسمی
  • دو کپی رسمی از پایان مقاطع تحصیلی که توسط دفتر اسناد رسمی صادر شده است
  • کپی پاسپورت
  • 3 قطعه عکس گدرنامه ای
پذیرش در دانشگاه پزشکی براتیسلاوا

پذیرش در دانشگاه پزشکی براتیسلاوا

تحصیل و پذیرش پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه براتیسلاوا

دانشگاه کمنیوس، دانشکده پزشکی براتیسلاوا در سال 1919 تاسیس شد و یکی از قدیمی ترین و معتبر ترین دانشکده های دانشگاه کمنیوس محسوب می شود. این دانشکده، ابتدا دانشکده پزشکی اسلواکی به شمار می رفت و با توجه به سنت ها و استانداردهای بالایی که در کیفیت آموزش و رشته های تحصیلی خود داشت، موفق به جذب دانشجویانی از سراسر اسلواکی و دنیا شد. در حال حاضر دو رشته اصلی در این دانشگاه تدریس می شوند: پزشکی عمومی و دندانپزشکی.

مدت زمان تحصیل در هر دوی این رشته ها 6 سال است و زبان تدریس در آنها به انگلیسی و یا اسلواکی می باشد. به طور کلی دروس به زبان اسلواکی تدریس می شدند تا اینکه در سال 1993، تحصیل در هر دوی این رشته ها به زبان انگلیسی نیز امکان پذیر شد و بیشتر برای استفاده دانشجویان بین المللی به کار گرفته شد. تمامی رشته ها و دروسی که در دانشگاه کمنیوس، دانشکده پزشکی تدریس میشوند مورد تایید کمیته تشخیص صلاحیت وزارت آموزش جمهوری اسلواکی هستند.

دانشگاه براتیسلاوا یکی از بهترین دانشکده های پزشکی ست و در بین موسسات آموزش عالی این کشور از رتبه بسیار خوبی برخوردار است. این دانشگاه رهبری رشته های پیشگیری و درمان های پزشکی را به عهده دارد و در بسیاری از فعالیتهای تحقیقاتی بین المللی و ملی شرکت می کند.

رشته های پزشکی مقطع کارشناسی دانشگاه کمنیوس به زبان انگلیسی

  1. پزشکی عمومی: تحصیل در این رشته 6 سال زمان می برد و در نهایت مدرک دکتری پزشکی (M.D.) به متقاضیان اعضا می شود که این مدرک معادل مدرک MUDr است.
  2. دندانپزشکی: تحصیل در این رشته 6 سال طول می کشد و در نهایت مدرکی که به متقاضیان داده می شود مدرک دکتری دندانپزشکی یا MDDr است.

پذیرش در رشته پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه کمنیوس براتیسلاوا

برای تحصیل در دوره های 6 ساله پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه براتیسلاوا مدارکی که باید به دانشگاه تحویل دهید عبارتند از:

  • دو کپی رسمی از مدرک دیپلم دبیرستان
  • گواهی پزشکی از یک بیمارستان که نشان دهد فرد متقاضی از بیماری هپاتیت B و یا سایر بیماری های واگیردار رنج نمی برد.
  • شناسنامه معتبر
  • کپی پاسپورت
  • سه قطعه عکس پاسپورتی

هزینه و شهریه دانشگاه پزشکی براتیسلاوا

  • پزشکی : به زبان انگلیسی(  ظرفیت پذیرش 200 نفر) / 6 سال – 9500 یورو در سال
  • دندانپزشکی: به زبان انگلیسی( ظرفیت پذیرش 30 نفر) / 6 سال – 11000 یورو در سال

رتبه و رنکینگ دانشگاه پزشکی براتیسلاوا

رتبه بندی بهترین دانشگاه های جهان U.S NEWS  با هدف مقایسه دانشگاه ها در سطح جهانی ایجاد شده است. از آنجا که تعداد دانشجویانی که تصمیم دارند در دانشگاه های خارج از کشور خودشان تحصیل کنند در حال افزایش است ، رتبه بندی بهترین دانشگاه های جهان  U.S NEWS که به طور ویژه بر روی بخش تحقیقات دانشگاه ها و شهرت کلی آنها تمرکز دارد به متقاضیان کمک می کند که با دقت موسسات سراسر جهان را با یکدیگر مقایسه کنند.

رتبه بندی بهترین دانشگاه های جهان U.S NEWS همچنین دانشگاه های ایالت متحده آمریکا که بیش از 30 سال است توسط U.S NEWS به طور جداگانه رتبه بندی می شوند به صورت جهانی رتبه بندی کرده است. تمام دانشگاه ها میتوانند خود را نسبت به دیگر دانشگاه ها در کشور و منطقه خود ارزیابی کنند، در بخش جهانی بیشتر دیده شوند و دانشگاه های برتر کشورهای دیگر را پیدا کنند و با آنها همکاری داشته باشند.

رتبه و رنکینگ دانشگاه پزشکی براتیسلاوا

رتبه و رنکینگ دانشگاه پزشکی براتیسلاوا

رتبه بندی بهترین دانشگاه های جهان U.S NEWS شامل 1.250 موسسه برتر می شود که در سال گذشته به 75 کشور گسترش پیدا کرد است(در سال قبل از آن 74 کشور بود). اولین مرحله ایجاد این رتبه بندی که توسط  CLORIVATE ANALYTICS INCITE طراحی شد شامل 1.372 دانشگاه بود که برای رتبه بندی 1.250 دانشگاه برتر مورد استفاده قرار گرفت

  • رنکینگ جهانی:673
  • رنکینگ داخلی:1
  • پزشکی بالینی: 576
  • رنکینگ اشتغال فارغ التحصیلان: 1000
  • رنکینگ خروجی تحقیقات: 602
  • رنکینگ کیفیت انتشارات: 762
  • رنکینگ تاثیر گذاری: 691
  • رنکینگ تقدیر نامه: 541
  • امتیاز کلی: 72.1

اگر تجربه زندگی در اسلواکی را ندارید می توانید جهت راهنمایی با مشاورین ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی(توسعه گران مهر) به گفت و گو بنشینید،زیرا آنها تجربه تحصیل و زندگی در بیشتر کشورها را داشته اند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *