دانشگاه پادوا

دانشگاه پادوا

-

University of Padova

موقعیت:ایتالیا - پادوا
نوع:دولتی
تعداد دانشجویان:49413 نفر
تعداد دانشجویان بین المللی:4103 نفر
سایت دانشگاه
رنکینگ QS
219
رتبه در کشور
4
هزینه ویزا
76 یورو
نرخ پذیرش
40%
بورسیه تحصیلی
دارد
خوابگاه/هزینه
دارد/70 تا 370 یورو در ماه
زمان فرآیند ویزا
1 تا 3 هفته
مجوز کار
دارد
شهریه
3 هزار یورو در سال
مقاطع تحصیلی
کارشناسی، ارشد، دکترا

درباره دانشگاه

Information

دانشگاه پادوا (University of Padova) یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین دانشگاه های ایتالیا و اروپا است که در سال 1222 در شهر پادوا ایتالیا تأسیس شده است. در حال حاضر این دانشگاه بیش از 60 هزار دانشجو دارد که از این بین حدود 5 هزار نفر دانشجوی بین‌المللی هستند. هر ساله حدود 12 هزار نفر از دانشگاه پادوا فارغ‌التحصیل و وارد بازار کار می‌شوند.این دانشگاه به دلایل بسیاری یکی از بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل در ایتالیا است. از جمله مزایای تحصیل در دانشگاه پادوا می‌توان به اعتبار بالا در ایتالیا و اروپا، تنوع زیاد رشته‌های تحصیلی، کیفیت بالای آموزش، خدمات و امکانات بسیار خوب، هزینه تحصیل مقرون به صرفه و جمعیت زیاد دانشجویان بین‌المللی اشاره کرد.دانشگاه پادوا بر اساس رتبه‌بندی QS در سال 2024 رتبه 219 را در بین سایر دانشگاه‌های جهان کسب کرده است.

چنانچه قصد داشته باشید در دانشگاه پادوا تحصیل کنید باید در مورد ددلاین ارسال مدارک و درخواست پذیرش در این دانشگاه اطلاعات کافی داشته باشید. مهلت بررسی درخواست‌های پذیرش در این دانشگاه طبق جدول زیر است:

 

مرحله اول2 نوامبر 2023 تا 2 فوریه 2024 (11 آبان تا 13 بهمن 1402)
مرحله دوم2 مارچ تا 2 می 2024 (12 اسفند تا 13 اردیبهشت 1403)
مرحله سوم2 ژوئن تا 2 آگوست 2024 (13 خرداد تا 12 مرداد 1403)

دانشکده ها

Faculties

دانشگاه پادوا دارای 8 دانشکده است که در هر یک از این دانشکده‌ها رشته‌های تحصیلی مختلف ارائه می‌شوند. این دانشکده‌ها عبارتند از:

  • دانشکده کشاورزی و دامپزشکی
  • دانشکده علوم سیاسی و اقتصاد
  • دانشکده مهندسی
  • دانشکده علوم انسانی و اجتماعی و میراث فرهنگی
  • دانشکده روانشناسی
  • دانشکده حقوق
  • دانشکده پزشکی
  • دانشکده علوم پایه

برخی رشته ها و دوره ها

programs

دانشگاه پادوا به ارائه طیف وسیعی از رشته‌های تحصیلی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا معروف است. محبوب‌ترین رشته و دوره تحصیلی در این دانشگاه مهندسی محیط زیست است که اطلاعات آن طبق جدول زیر ارائه شده است:

دوره هاشهریهمدتشرایط
کارشناسی ارشد محیط زیست3000 یورو2 سالIELTS: 6, TOEFL: 80 PTE: 65

حداقل نمرات آزمون های مختلف که برای این دانشگاه نیاز دارید

Grades
IELTS 6 به بالا
TOEFEL 80 به بالا
PTE 50 به بالا
GPA 70 از 100
GRE 300 به بالا
GMAT 600 به بالا

بورسیه تحصیلی

Scholarships

چنانچه تمایل دارید بورسیه تحصیلی ایتالیا را دریافت کنید می‌توانید برای دریافت بورسیه در دانشگاه پادوا درخواست دهید. خوشبختانه این دانشگاه بورسیه‌های متعددی را برای دانشجویان در نظر گرفته است از جمله:

  • بورسیه‌های مخصوص دانشکده‌ها
  • بورسیه تحصیلی مدرسه عالی گالیله
  • بورسیه برتر بین‌المللی پادوآ
  • بورسیه‌های تحصیلی وزارت امور خارجه ایتالیا و همکاری‌های بین‌المللی MAECI
  • بورسیه استعدادهای درخشان Arqus

خوابگاه و تغذیه

Accommodation and food

دانشجویان دانشگاه پادوا می‌توانند برای دریافت خوابگاه و اقامتگاه درخواست دهند. این دانشگاه برای 1400 دانشجوی بین‌المللی خوابگاه فراهم کرده است. خوابگاه‌ها در نزدیکی دانشگاه یا مرکز شهر قرار گرفته‌اند و دسترسی مناسبی دارند. هزینه خوابگاه‌ها بر اساس نوع اتاق و امکانات ارائه شده در آن متفاوت است.

لوکیشن و تصاویر دانشگاه

Location

مشاهیر

Celebrities
پیترو دآبانو (Pietro d'Abano)
پیترو دآبانو (Pietro d'Abano)
فیزیک دان و فیلسوف
مارکانتونیو دالا توره (Marcantonio dalla Torre)
مارکانتونیو دالا توره (Marcantonio dalla Torre)
مربی آناتومی لئوناردو داوینچی
آندریاس وسالیوس (Andreas Vesalius )
آندریاس وسالیوس (Andreas Vesalius )
آناتومیست
ویلیام هاروی (William Harvey)
ویلیام هاروی (William Harvey)
کاشف گردش خون
کنت جیووانی دوندی (Count Giovanni Dondi)
کنت جیووانی دوندی (Count Giovanni Dondi)
استاد علوم انسانی

سوالات متداول

Location

بله این دانشگاه از جمله برترین دانشگاه‌های اروپا و ایتالیا به شمار می‌رود.

1/5 - (1 امتیاز)

بیشتر بخوانید

Read more

دانشگاه پادوا (Padova) در ایتالیا واقع شده است. این دانشگاه در سال 1222 تاسیس شد و یکی از قدیمی ترین و معتبر ترین دانشگاه های ایتالیا است. دانشگاه پادوا ایتالیا دارای 32 بخش، 1 بیمارستان دانشگاهی، 1 بیمارستان دامپزشکی، 1 مزرعه تجربی است. این دانشگاه دارای تایید وزارت علوم ایران است. برای تحصیل در این دانشگاه باید به زبان انگلیسی صحبت کنید که باید مدرک IELTS را در اختیار داشته باشید.

تحصیل در دانشگاه پادوا ایتالیا

3 دلیل اصلی وجود دارد که دانشجویان تحصیل در ایتالیا دانشگاه پادوا این کشور را انتخاب می کنند:

  • یکی از قدیمی ترین و معتبر ترین مکان های یادگیری اروپایی است.
  • دانشجویان خود را در معرض آموزش حرفه ای و زمینه فرهنگی قدرتمندی قرار می دهد.
  • دوره های درسی مرتب به روز می شوند تا نیازهای در حال تغییر بازار کار را برآورده کنند.

آموزش در دانشگاه پادوا ایتالیا

موسسه پادوا متشکل از 8 مدرسه و 32 بخش است، که ارائه کننده 76 برنامه تحصیلی درجه اول، 85 برنامه تحصیلی درجه دوم و 8 برنامه تحصیلی تک دوره ای، 73 رشته تحصیلی کوتاه مدت و مدارس تخصصی (عمدتا پزشکی) است.بخش های تحقیقاتی بیش از 39 برنامه مختلف دکترا را شامل می شود که بسیاری از آنها به طور کامل در زبان انگلیسی برگزار می شود. این یکی از مهمترین موسسات آموزش و تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی با حدود شصت هزار دانشجو، بیش از 2000 نفر پرسنل آموزشی و بیش از 2200 نفر کارمندان اداری است.

فارغ التحصیلان در دانشگاه پادوا ایتالیا

خدمات حرفه ای، دانشجویان و فارغ التحصیلان جدید را برای خروج از دنیای دانشگاهی به دنیای حرفه ای هدایت می کند. ارتباطات بین دانشگاه و شرکت ها، نهادهای خصوصی و عمومی و انجمن های حرفه ای برای ایجاد و ارتقاء کارآموزی به عنوان فرصتی برای تبادل اطلاعات و تجارب ایجاد شده اند.برنامه های تحصیلی کارشناسی ارشد درزمینه های مختلف ریاضیات و علوم طبیعی، کشاورزی و جنگل داری، علوم اجتماعی، تجارت و مدیریت، پزشکی و سلامت، مهندسی و تکنولوژی، علوم کامپیوتر و IT، هنر، طراحی و معماری و حقوق ارائه می شوند.

خدمات دانشجویی در دانشگاه پادوا ایتالیا

دانشگاه پادوا ایتالیا دارای 33 کتابخانه، 43 مرکز خدمات و تحقیق، 1 بیمارستان دولتی، 1 بیمارستان دامپزشکی و مزرعه آزمایشگاهی است. این دانشگاه از طریق بیش از 2000 استاد و محقق و بیش از 2200 تکنسین و پرسنل اداری فعالیت می کند.دانشگاه برای حدود 1600 دانشجوی خارج از پادوا در 14 خوابگاه دانشجویی که در مرکز شهر یا نزدیکی ساختمان های دانشگاهی قرار دارند، مسکن فراهم می کند. چهار مهمان خانه دانشگاه نیز برای اقامت ایتالیا در کوتاه مدت در دسترس هستند. اقامت در خوابگاه های دانشجویی با قرعه کشی است.

خدمات کتابخانه و ورزشی دانشگاه ایتالیا

بیش از 2 میلیون کتاب در کتابخانه دانشگاه پادوا وجود دارد، دسترسی آسان به اتاق های مطالعه و یک کاتالوگ کامل آنلاین (حاوی 14،012 مجله الکترونیکی) اثبات کارایی سیستم کتابخانه دانشگاه را نشان می دهد.مرکز ورزشی دانشگاه پادوا (CUS)، دانشجویان را قادر می سازد که در ورزش های رقابتی و غیر رقابتی شرکت کنند.دانشگاه پادوا دارای رتبه آکادمیک 151 دانشگاه های جهان است.

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه پادوا

شما شهروند کشوری باشید که  متعلق به اتحادیه اروپا ، ایسلند ، لیختن اشتاین ، نروژ ، سوئیس یا سن مارینو نباشد و شما دارای ملیت دوگانه نباشید ، مثل ایتالیا یا هر ملیت اروپایی دیگر و شما نمی توانید به عنوان یک شهروند غیر اروپایی مقیم ایتالیا در نظر گرفته شوید.روند درخواست نامه برای هر دوره تحصیلی که از طرف دانشگاه پادوا ارائه می شود شامل دو مرحله می باشد :

  • مرحله اول:  درخواست نامه آنلاین ( ژانویه – فوریه )
  • مرحله دوم:  پیش ثبت نام در سفارت ایتالیا در کشور خودتان ( مارچ – جولای )
شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه پادوا

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه پادوا

هنگامی که تکمیل درخواست نامه آنلاین شما انجام شد ، شما می توانید مدارک زیر را آپلود کنید :

  • رزومه تحصیلی نوشته شده به زبان انگلیسی
  • نامه پوششی به زبان انگلیسی
  • برای  متقاضیان دوره تحصیلی کارشناسی ارشد :  فتوکپی مدرک ، در صورتی که فارغ التحصیل شده باشید و نسخه ی رونوشت سوابق  صلاحیت های قبلی شما ( ترجیحا شامل آمارهای ECTS که قابل اجرا باشد) ؛ برای کشورهایی که  صادر شده است ، مدرک تکمیلی دیپلم می‌تواند به جای رونوشت سوابق آپلود شود.
  • گواهینامه زبان انگلیسی یا دیگر زبان ها در صورتی که برای دوره تحصیلی انتخابی شما مورد نیاز باشد (  برای اطلاع از جزئیات به توضیحات دوره های تحصیلی مراجعه شود و به قسمت Call for Application رجوع شود )
  • فتوکپی مدرک تعیین هویت ( کارت شناسایی یا پاسپورت )
  • فتوکپی رسید پرداخت هزینه درخواست نامه ( یورو30.00 )

هر مدرکی که برای دوره تحصیلی انتخابی شما مورد نیاز است . برای اطلاعات بیشتر به قسمت Call for Application رجوع شود.

تحصیل به زبان ایتالیایی

برای واجد شرایط شدن در ثبت نام در برنامه دانشگاهی به زبان ایتالیایی شما نیازمند حداقل سوابق تحصیلی ۱۲ ساله مدرسه ای میباشید. موارد مورد نیاز خاص برای برنامه تحصیلی در قسمت Call for Application فهرست بندی شده است ، قسمت (Avvisi di Ammissione)  دوره یا دوره‌های تحصیلی انتخاب شده

نیازمندیهای زبان ایتالیایی

در صورت متقبل شدن برای تحصیل در دوره اول یا دوم برنامه ی تحصیلی در دانشگاه پادوا ،  شما باید ثابت کنید که دارای سطح خوبی از دانش گفتاری و نوشتاری زبان ایتالیایی هستید. شما می توانید سطح زبان ایتالیایی خود را با صلاحیت ها یا گواهینامه های زیر نشان دهید:

گواهینامه زبان ایتالیایی با  نمره مکاتبه کنسولگری اروپا با سطح B2  یا بالاتر ( مثل C1 و C2 ) که صادر شده به وسیله کیفیت سیستم CLIQ میباشد .اینها شامل:

  • Universita per stranieri di Perugia
  • Universita per stranieri di Siena
  • Universita per stranieri di Roma Tre and Societa Dante Alighieri گواهینامه ی زبان انگلیسی

رتبه و رنکینگ دانشگاه پادوا

پنجمین خبرنامه سالیانه آمریکا مبنی بر رتبه بندی بهترین دانشگاه های جهانی  به جهت نحوه مقایسه دانشگاهها در سطح جهانی به وجود آمده است. از زمانی که تعداد دانشجویانی که قصد تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور محل زندگی خود دارند افزایش یافته است،  رتبه بندی بهترین دانشگاه های جهانی که مخصوص بر روی تحقیقات علمی و شهرت سراسری تمرکز دارد که به صورت جداگانه برای برنامه های کاردانی و کارشناسی نمی باشد ، میتواند به آن دسته از متقاضیانی که  عینا قصد مقایسه آموزشگاه های سطح جهان را دارند کمک بزرگی کند .

رتبه بندی بهترین دانشگاه های جهانی همچنین  نحوه چگونگی جهانی شدن دانشگاه های آمریکا نشان می دهد ( دانشگاه هایی که خبرنامه آمریکا به صورت جداگانه برای مدت ۳۰ سال رتبه بندی کرده است ) . تمامی دانشگاه ها می توانند خود را در مقابل  آموزشگاه های کشور و منطقه خود محک بزنند ، تا در سطح جهانی بیشتر دیده شوند و مدارس برتر را در کشورهای دیگر پیدا کنند تا بتوانند با آنها مشارکت کنند.

رتبه بندی سراسری بهترین دانشگاه های جهانی  متشکل از ۱۲۵۰ موسسه می باشد که از سال قبل تغییر نکرده است  و در بین ۷۵ کشور ، و تا سال قبل در ۷۴ کشور گسترش یافته است.  اولین مرحله برای ارائه این رتبه بندی ها که توسط Clarivate Analytics InCites  انجام می پذیرد این است که در برگیرنده ایجاد مجموعه‌ای از ۱۳۷۲ دانشگاه می باشد که برای رتبه‌بندی ۱۲۵۰ آموزشگاه برتر استفاده می شود.

رتبه بندی منطقه ای

  • #48  بهترین دانشگاه های جهانی در اروپا
  • #1  بهترین دانشگاه های جهانی در ایتالیا

رتبه بندی موضوعی

  • #78  علوم کشاورزی
  • #177  هنر و علوم انسانی
  • #121  زیست شناسی و بیوشیمی
  • #295 شیمی
  • #134  پزشکی بالینی
  • #152  علوم کامپیوتر
  • #80  مهندسی
  • #238  اکولوژی/ محیط
  • #135  زمین شناسی
  • #113 ایمونولوژی
  • #247  علوم مواد
  • #146  ریاضیات
  • #167  زیست شناسی مولکولی و ژنتیک
  • #164  علوم اعصاب و رفتار

رشته های دانشگاه پادوا

دانشکده علوم کشاورزی و دامپزشکی

  • مراقبت از حیوانات
  • دانشکده روانشناسی
  • علوم روانشناختی

مقطع کارشناسی ارشد دانشکده کشاورزی و دامپزشکی

  • علوم جنگل شناسی
  • غذاها و مشروبات ایتالیایی
  • کشاورزی پایدار
  • بیوتکنولوژی

دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی

  • مدیریت بازرگانی
  • اقتصاد و دارایی
  • کارآفرینی و بازآفرینی
  • مطالعات اروپا و جهان
  • حقوق انسان و رهبری چند سطحی

دانشکده مهندسی

  • مهندسی محیط
  • ICT برای اینترنت و مولتی مدیا
  • مهندسی ریاضیات

دانشکده علوم انسانی و اجتماعی و میراث فرهنگی

  • توسعه محلی

دانشکده پزشکی

  • پزشکی و جراحی
  • بیوتکنولوژی پزشکی
  • بیوتکنولوژی داروسازی
  • دانشکده روانشناسی
  • نوروسایکولوژی بالینی

دانشکده علوم

  • فیزیک نجومی و کیهان شناسی
  • علوم اطلاعات
  • زیست شناسی مولکولی
  • فیزیک
  • فیزیک داده
رشته های دانشگاه پادوا

رشته های دانشگاه پادوا

دانشگاه های مشابه

Similar universities

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *