دانشگاه هنر سوئد

انستیتو رویال هنرهای زیبا،به زیبایی در جزیره ای در مرکز استکهلم قرار دارد و نزدیک به موسسات فرهنگی مانند موزه Moderna، مرکز معماری و طراحی سوئد، موزه ملی و بسیاری از گالری های هنری است. این دانشگاه یکی از رقبای دانشگاه هنر سوئد محسوب می شود که می تواند به جد، دانشجویان را از سراسر کشور و حتی دنیا، جذب کند. ما در این مقاله از موسسه حقوقی توسعه گران مهر به مبحث تحصیل و مهاجرت تحصیلی به سوئد در زمینه رشته هنر پرداخته ایم.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط تحصیل و پذیرش دانشگاه های هنر سوئد

برنامه کارشناسی هنرهای زیبا یک دوره سه ساله است که با هدف آموزش دانشجویان برای تبدیل شدن به یک هنرمند با مهارت و تخصص بالای هنری ارائه می شود. این برنامه به شدت رویکرد بین المللی دارد و دانشجویان را برای مشاغل بین المللی آماده می کند. بعد از تکمیل برنامه، دانشجویان دانش تئوری و عملی و مهارت های لازم برای کار مستقل در فرم های مختلف زندگی حرفه ای را کسب می کنند. علاوه بر  این دانشجویان دانش پایه کارآفرینی را به منظور انجام کار تخصصی در زمینه فرهنگی که به طور مداوم در حال تغییر است را کسب می کنند همچنین مهارت های مورد نیاز برای ادامه تحصیلات در رشته هنرهای زیبا را کسب می کنند.

این برنامه با انتخاب های آزاد و کار مستقل در استودیو های مستقل، آموزش خصوصی توسط استادان فعال بین المللی و دوره های انتخابی در تکنیک های هنری  و خلق آثار هنری و تئوری های هنر توصیف می شود. پروژه در این دوره شامل پروژه های هنری در قالب یک نمایشگاه گروهی و یک مقاله کوتاه می شود. زبان آموزش به طور عمده انگلیسی است.

به منظور برآوردن الزامات کلی برای ورود به دوره کارشناسی تمام دانشجویان باید:

  • با موفقیت دوره آموزش متوسطه ( دبیرستان) را تکمیل کرده باشند
  • قادر به اثبات توانایی های زبان انگلیسی خود باشند. از الزامات ورود برای تحصیل در دوره کارشناسی در سوئد، داشتن مهارتهای زبان انگلیسی در سطح دوره متوسطه سوئد ( ENGLISH 6/ENGLISH B) است. از الزامات زبان انگلیسی دیدن کنید.
  • برای دوره کارشناسی ارشد داشتن مدرک کارشناسی از معیارهای اصلی است.

برای واجد شرایط بودن لطفا مدارک و رونوشت های تحصیلی خود را ارسال کنید. اگر مدرک فوق دیپلم جزئی از مدرک کارشناسی شما است لطفا مدرک و رونوشت آن را نیز ارسال کنید.

مدارک تحصیلی و رونوشت دوره های تکمیل شده و نمرات باید به زبان اصلی و توسط یک مترجم رسمی ارائه شود. رسمی به این معنی است که ترجمه شما باید توسط یک شرکت ترجمه یا شخصی که به عنوان مترجم کار می کند تکمیل شود  زبان های مورد پذیرش برای ترجمه سوئدی و انگلیسی است.

دیپلم های موقت/مشروط پذیرفته می شود. اگر به منظور مقاصد شغلی یا ادامه تحصیل در ایران صادر شده باشد پذیرفته نمی شود.

رونوشت های تحصیلی باید توسط دانشگاه ( مهر و امضا) تایید شده باشد.  در پذیرش دانشگاه های سوئد استثنائاتی برای الزامات ارسال مدارک، بدون توجه به دلایل ارائه شده وجود ندارد.

دانشگاه های برتر و معتبر هنر سوئد

دانشگاه های برتر و معتبر هنر سوئد

دانشگاه های برتر و معتبر هنر سوئد

  1. دانشگاه لوند
  2. موسسه تکنولوژی رویالKTH
  3. دانشگاه اوپسالا
  4. دانشگاه گوتنبرگ
  5. دانشگاه اوما
  6. دانشگاه کارولوس لیناوس
  7. دانشگاه تکنولوژی کارلستاد
  8. دانشگاه کنستفاک
  9. دانشگاه دانشکده هنر، صنایع دستی،و طراحی سبک هنر(KKH)

رتبه و رنکینگ دانشگاه های هنر سوئد

رنکینگ دانشگاه های جهان تایمز هایر 2019 بیش از 1250 دانشگاه را در بر می گیرد. به این ترتیب  بزرگترین جدول رتبه بندی تا به امروز توسط این سازمان ایجاد شده است. این رتبه بندی تنها جدول رتبه بندی  عملکرد دانشگاه های جهان است که برای قضاوت دانشگاه های متمرکز پژوهشی درمقابل ماموریت اصلی آن ها، تهیه شده است: تدریس، پژوهش، انتقال دانش و چشم انداز بین المللی. این رتبه بندی از 13 شاخص  عملکرد که به دقت تنظیم شده اند برای ارائه جامع ترین و متعادل ترین مقایسه قابل اعتماد از سوی دانشجویان، آکادمی های، رئسای دانشگاه ها، صنعت و دولت ها،تشکیل شده است.

محاسبه رنکینگ  سال 2019 که توسط شرکت خدمات حرفه ای PricewaterhouseCoopers (PwC) انجام گرفته است، این رتبه بندی را به تنها رتبه بندی دانشگاه های جهان که بررسی کامل و موشکافانه مستقل در این زمینه انجام می دهد، تبدیل کرده است.

دانشگاه لوند

  • رنکینگ دانشگاه های جهان 2019 : 92

دانشگاه اوپسالا

  • رنکینگ دانشگاه های جهان : 87 در رنکینگ جهان جدید

دانشگاه گوتنبرگ

  • رنکینگ دانشگاه های جهان 2019 : 283

دانشگاه اومئا

  • رنکینگ جهانی : 251-300

دانشگاه لینائوس

  • رنکینگ کشوری : 12
  • رنکینگ جهانی : 1522

دانشگاه فناوری لوائا

  • رنکینگ جهانی : 790

دانشگاه کارلستاد

  • رنکینگ جهانی : 1398

دانشگاه کالج هنر، صنایع دستی و طراحی کُنستفاک

  • رنکینگ جهانی : 6583

موسسه هنر ( KKH )

  • رنکینگ جهانی : 6271
هزینه تحصیل و شهریه دانشگاه های هنر سوئد

هزینه تحصیل و شهریه دانشگاه های هنر سوئد

هزینه تحصیل و شهریه دانشگاه های هنر سوئد

هزینه سالانه آموزش عالی در رشته های هنر در سوئد بسته به دانشگاه و برنامه تحصیلی متفاوت است. هزینه تحصیل در سوئد تقریبا بین 80.000 کرون (تقریبا 8.300 یورو یا 9.200 دلار ) تا 130.000 کرون ( تقریبا 15.000 یورو یا 20000 دلار)  در سال است. 

  • هزینه های زندگی

متوسط هزینه زندگی یک دانشجو حدود 8.370 کرون ( 800 یورو) در ماه است. قطعا هزینه های شما بسته به جایی که زندگی می کنید و اولویت های شخصی شما متفاوت است. در مورد هزینه های زندگی در وبلاگ های دانشجویی اطلاعات بیشتری کسب می کنید.

  • بیمه سلامت

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بیمه سلامت و مراقبت های پزشکی به بیمه سلامت برای دانشجویان بین الملل در سوئد مراجعه کنید.

  • هزینه های اتحادیه دانشجویی

دانشجویان معمولا با هزینه های کمی در اتحادیه های دانشجویی عضو می شوند. عضو شدن در اتحادیه های دانشجویی امکان دسترسی به فعالیت های مختلف دانشجویی و تخفیف های دانشجویی را فراهم می کند. هزینه عضویت بسته به اتحادیه دانشجویی بین 50 کرون تا 350 کرون ( 4 یورو تا 32 یورو) در هر ترم است. اتحادیه های دانشجویی اطلاعات مربوط به هزینه های عضویت و مزایای عضویت را ارائه می دهند.

  • کتاب های درسی

به طور میانگین دانشجویان باید 750 کرون ( 70 یورو) در ماه برای کتاب های درسی هزینه کنند. در برخی از رشته ها مثل حقوق و علوم طبیعی این رقم بالاتر است  بسیاری از اتحادیه های دانشجویی فروش کتاب های درسی را سازماندهی می کنند تا دانشجویان بتوانند کتاب های درسی استفاده شده را با قیمت پایین تر بخرند. همچنین متداول است که دانشجویان آگهی هایی را در مورد فروش کپی  کتاب های درسی سال های گذشته در پردیس دانشگاه بچسبانند. وب سایت های خرید کتابهای درسی استفاده شده نیز محبوب هستند.

کارشناسان موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی(توسعه گران مهر) که این اطلاعات را گرد آوری کرده اند می توانند اطلاعات تکمیل تری در اختیار شما قرار دهند که قطعا بدرد شما خواهد خورد، پس می توانید از طریق تلفن با ما در ارتباط باشید تا شرایط مهاجرت به سوئد را برای شما بازگو کنیم.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

12 دیدگاه برای “دانشگاه های هنر سوئد

  1. فاطمه گفت:

    سلام وووقت بخیر من کارشناسی ارشد رشته فرش رو دارم از دانشگاه هنر تهران و ۳۲ سالم هست،میگن رشته فرش در مقطع دکتری فقط در کشور سوئد امکان ادامه تحصیل هست آیا میتونم بورسیه تحصیلی بگیرم؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      دریافت بورسیه تحصیلی در مقطع دکترا بستگی به رزومه پژوهشی شما دارد. متاسفانه اطلاعات شما برای ارائه مشاوره کافی نمی باشد.

  2. محمد گفت:

    سلام
    من متولد 1989 هستم کارشناسی ادبیات نمایشی رو از دانشگاه آزاد با معدل 19 گرفتم و دوره های آزاد رو هم در زمینه فیلم سازی گذروندم. دو فیلمنامه کوتاه نوشتم سه مقاله داخلی و یک مقاله خارجی هم دارم و در حال گدراندن دوره زبان سوئدی با مربی خصوصی هستم
    میخواستم ببینم آیا شانسی برای دریافت پذیرش در زیر مجموعه های سینما مقطع ارشد سوئد دارم؟ و اگر دارم کدام دانشگاه ها و اینکه ایا امکان دریافت بورسیه دارم؟
    البته من یک ارشد در رشته روان شناسی هم دارم.

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      بله، در صورتیکه رزومه علمی شما قوی باشد، می توانیدبرای تحصیل کارشناسی ارشد در سوئد اقدام نمایید.

  3. فرناز گفت:

    سلام من دیپلم الکترونیک دارم بیست و شش سالمه می‌خوام یکی از شاخه های هنر رو انتخاب کنم تو شهر گوتنبرگ شرایطش چیه

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      برای تحصیل رشته های هنر در سوئد نیاز به ارائه مدرک دیپلم مرتبط دارید.

  4. لاله گفت:

    سلام من ۲۴سالمه لیسانس معماری دارم و آیلتس ۵ ولی میخوام در رشته طراحی لباس و دوخت تحصیل کنم در سوئد چطور میتونم اینکارو کنم?امکانش هست از،طریق دوره زبان سوئدی اینکارو کنم!

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      بله، می توانید در ابتدا در دوره های زبان شرکت نمایید و سپس برای کورس اصلی دانشگاهی اقدام نمایید.

  5. رضوان گفت:

    برای مقطع دکترا دانشگاهی در سوئد هست؟ به نظرتون من با وجود داشتن مدرک فوق لیسانس گرافیک اگه بخوام ادامه بدم بهتره دوباره اونجا ارشد بخونم یا برای دکترا برم ؟ چه پیشنهادی دارید؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      متاسفانه اطلاعات شما برای ارائه مشاوره کافی نمی باشد. لطفا با ما در ارتباط باشید.

      1. پیمان گفت:

        سلام من مدرک دیپلم ادبیات دادم وسی سالمه چطوری میتونم دررشته اشپزی توی سوئدتحصیل کنم وبعداتمام دوره میتونم اقامت بگیرم ؟

        1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

          سلام وقتتون بخیر
          تحصیل کارشناسی در سوئد محدودیت سنی دارد. شما می توانید در ابتدا برای دوره های زبان اقدام نمایید و سپس در دوره های فنی آشپزی این کشور شرکت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *