دانشگاه های کشاورزی آلمان

دانشگاه های کشاورزی آلمان جزو دانشگاه های مطرح جهان می باشند. بهترین دانشگاه های کشاورزی آلمان از جایگاه خوبی در میان سایر دانشگاه های برتر برخوردارند که همین دلیل باعث شده تا اخذ پذیرش از این دانشگاه ها بسیار رقابتی باشد. برخی از دانشگاه های کشاورزی این کشور امکان اخذ بورسیه تحصیلی را برای دانشجویان خود فراهم کرده اند. شما دانشجویان عزیز می توانید مقاله ای که توسط موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در این خصوص تهیه شده است را مطالعه نمایید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

تحصیل در رشته کشاورزی در آلمان

علم کشاورزی کلید بسیاری از مشکلات دنیاست و تمرکز این علم بر امنیت غذایی، تغذیه سالم و مغذی، حفاظت از منابع، محافظت از محیط زیست و اقلیم و نیز سلامت حیوانات است و از بهترین رشته های تحصیلی در آلمان برای مهاجرت می‌باشد. یکی دیگر از موضوعات حائز اهمیت بهسازی دانه ها و گیاهان برای وفق پذیری با تغییرات آب و هوایی است. رشته کشاورزی در آلمان را می توان به پنج شاخه اصلی زراعت، باغداری، مهندسی کشاورزی، اقتصاد کشاورزی و علوم دامی تقسیم کرد.

هدف رشته کشاورزی

مهاجرت به آلمان برای رشته های کشاورزی مهارت های دانشجویان در برنامه ریزی، طراحی و اجرای پروژه ها و فرآیندهای تولیدی و همچنین پروژه هایی در مهندسی زراعت که با تولید حیوانات و پوشش گیاهی مرتبط است را توسعه می دهند. همچنین دانشجویان می آموزند که چگونه از روش های مدرن اصلاح نباتات و تولید بذر ضمن استفاده از فناوری های لازم بهره ببرند.

تحصیل در مقطع کارشناسی رشته کشاورزی

برنامه کارشناسی رشته کشاورزی شامل به دست آوردن دانش در زمینه کشاورزی است. این برنامه شامل جنگلداری، مدیریت مزرعه و فروش محصولات کشاورزی است. بهترین دانشگاه های کشاورزی در آلمان در رشته هایی مانند علوم دامی، مهندسی کشاورزی، علوم خاک، تجارت کشاورزی، حفاظت گیاهان، علوم غذایی و غیره تخصص های لازم را ارائه می دهند.

مدت زمان تحصیل

مدت زمان تحصیل رشته کشاورزی در کشور آلمان سه الی چهار سال می باشد. دانشجویان می توانند دوره کارشناسی این رشته را در 21 دانشگاه در آلمان دنبال کنند.

لیست دانشگاه های کشاورزی آلمان

در حقیقت، رشته کشاورزی توانایی حل بسیاری از مشکلات اجتماعی امروز را دارد. عجیب نیست که امروزه تعداد افرادی که در دانشگاه های کشاورزی آلمان ثبت نام کرده اند افزایش یافته است. آلمان یک مکان عالی برای تحصیل در رشته کشاورزی به ویژه برای دانشجویان بین المللی است. لیست دانشگاه های کشاورزی آلمان در سال 2020 به شرح زیر می باشند:

دانشگاه جورج آگوست گوتینگن University of Göttingen))

دانشگاه گوتینگن یک دانشگاه تحقیقاتی مشهور در جهان است. از زمان تأسیس این دانشگاه در سال 1737، دانشگاه گوتینگن در خط مقدم توسعه آموزش در آلمان بوده و به دلیل کیفیت بالای آموزشی خود اعتبار زیادی دارد. این دانشگاه همچنین یکی از بزرگ ترین دانشگاه های آلمان است. دانشکده علوم کشاورزی این دانشگاه بالاترین استاندارد آموزشی و تحقیقات کشاورزی را در کشور ارائه می دهد.

دانشگاه جورج آگوست گوتینگن

دانشگاه جورج آگوست گوتینگن

دانشگاه فنی مونیخ (Technical University of Munich)

دانشگاه فنی مونیخ به دلیل داشتن استانداردهای بالا آموزشی و زیر ساخت های مناسب بهترین گزینه برای تحصیل در رشته کشاورزی در آلمان می باشد. فارغ التحصیلان این دانشگاه فرصت ادامه تحصیل در داخل یا خارج کشور و نیز ورود به بازار کار را دارند. این دانشگاه برنامه های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را ارائه می دهد.

دانشگاه فرایبورگ (University of Freiburg)

دانشگاه آلبرت لودویگ فرایبورگ یکی از معتبرترین دانشگاه ها برای تحصیل در آلمان برای رشته کشاورزی است. این دانشگاه در میان دانشگاه های برتری که دوره های علوم کشاورزی را ارائه می دهند، قرار گرفته است. این دانشگاه همچنین در بین دانشجویان بین المللی بسیار محبوب است؛ زیرا درصد زیادی از دانشجویان آن را دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا تشکیل می دهند.

دانشگاه هومبولت برلین (Humboldt University of Berlin)

در حال حاضر، دانشکده علوم کشاورزی در دانشگاه هومبولت برلین برنامه هایی در زمینه زیست شناسی ماهی، آبزی پروری و شیلات را به زبان انگلیسی ارائه می دهد. تدریس در این دانشکده هم به صورت تئوری و هم به صورت عملی است. دانشکده کشاورزی دانشگاه هومبولت برلین یکی از اعضای برجسته انجمن علوم کشاورزی آلمان شرقی و دانشکده های کشاورزی جهان است.

دانشگاه فردریش ویلهلم بن (Friedrich-Wilhelm University of Bonn)

 دانشگاه بن در میان ده دانشگاه برتر جهت تحصیل در رشته کشاورزی در آلمان قرار دارد. این دانشکده آموزش های با کیفیتی را در رابطه با مفاهیم کشاورزی سنتی، سیستم های غذایی، علوم کشاورزی و ژئودزی به دانشجویان ارائه می دهد. دانشجویان این دانشکده دارای توانایی مقابله با مشکلات پیچیده قرن بیست و یکم مانند کمبود غذا، خشکسالی و همچنین توسعه راه حل های پایدار برای ارتقای تولید و مصرف غذاهای سالم در سراسر جهان هستند.

دانشگاه ارلانگن نورمبرگ (University of Erlangen-Nüremberg)

دانشگاه فریدریش الکساندر ارلانگن نورمبرگ یکی از قدرتمندترین موسسات تحقیقاتی در آلمان است. دانشکده علوم کشاورزی در این دانشگاه یکی از معتبرترین دانشکده های آلمان می باشد. این دانشکده به دلیل کیفیت بالای آموزشی و زیر ساخت های مناسب مشهور است و دانشجویان فرصت انتخاب طیف گسترده ای از شاخه های تحصیلی از کشاورزی و باغبانی تا پرورش آبزیان و جنگل داری را دارند.

دانشگاه فنی درسدن (Technical University of Dresden)

دانشگاه فنی درسدن امروزه یکی از بالاترین تخصص ها را در زمینه کشاورزی دارد. این دانشگاه یکی از بزرگ ترین دانشگاه های آلمان می باشد. دانشکده کشاورزی آن به دلیل کیفیت بالای آموزش و تحقیق در زمینه کشاورزی مشهور است.

دانشگاه هامبورگ (University of Hamburg)

دانشگاه هامبورگ در آموزش و پرورش، به ویژه در رشته علوم زندگی و علوم انسانی یک رهبر جهانی است. این دانشگاه میزبان هزاران دانشجوی بین المللی از سراسر جهان می باشد. برنامه های برجسته ارائه شده توسط دانشکده کشاورزی شامل زیست شناسی مولکولی (کارشناسی ارشد) و اکوسیستم دریایی و علوم شیلات است.

دانشگاه کیل (Christian-Albrechts-Universität zu Kiel)

دانشکده علوم کشاورزی و تغذیه ای دانشگاه کیل دوره هایی را در زمینه های مختلف به دانشجویان بومی و بین المللی خود ارائه می دهد: علوم کشاورزی، اقتصاد غذا، علوم زراعی و اصلاح نباتات، گیاهان اصلاح شده ژنتیکی و غیره. این دانشکده یکی از معتبرترین دانشکده ها در کل آلمان است.

دانشگاه کیل

دانشگاه کیل

دانشگاه هوهنهایم (University of Hohenheim)

دوره های موجود در دانشکده علوم کشاورزی دانشگاه هوهنهایم شامل اقتصاد کشاورزی، علوم کشاورزی در مناطق استوایی و نیمه گرمسیری، علوم زراعی، حفاظت از محیط زیست و تولید مواد غذایی کشاورزی، کشاورزی ارگانیک و سیستم های غذایی و غیره می شود.

کارشناسان موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی آماده پاسخگویی به سوالات شما در رابطه با تحصیل رشته کشاورزی در آلمان می باشند.

شرایط تحصیل رشته های کشاورزی در آلمان

شرایط مختلفی برای دانشگاه های کشاورزی در آلمان وجود دارد. برای پذیرش در تمام این دانشگاه ها دانشجویان باید توانایی اثبات صلاحیت ورود به دانشگاه را داشته باشند. بسیاری از این دانشگاه ها به مدرک زبان انگلیسی نیاز دارند در حالی که برخی از آن ها نیازی به دانستن زبان انگلیسی ندارند اما در عوض دانستن زبان آلمانی را نیاز خواهند داشت.

مدارک لازم برای تحصیل

مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی در رشته مهندسی کشاورزی در آلمان به شرح زیر می باشند:

  • گواهی تحصیلی
  • انگیزه نامه تحصیلی
  • اثبات مهارت زبان
  • بیمه نامه پزشکی
  • اثبات تمکن مالی
  • پرداخت هزینه ویزا

هزینه تحصیل در دانشگاه های کشاورزی آلمان

در حال حاضر در هیچ یک از ایالت های کشور آلمان چیزی تحت عنوان هزینه تحصیل وجود خارجی ندارد. بنابراین تحصیل در رشته کشاورزی در مقطع کارشناسی دانشگاه های این کشور رایگان است. با این وجود تعدادی از ایالت های این کشور برای دانشجویان خارجی استثنائاتی قائل شده اند. بسته به دانشگاه مد نظر دانشجویان این هزینه ها می توانند بین 100 تا 300 یورو متفاوت باشند.

هزینه زندگی دانشجویان کشاورزی

بزرگ ترین بخش مخارج ماهیانه دانشجویان رشته کشاورزی در آلمان اجاره خانه خواهد بود. دانشجویان بسته به این که در کدام یک از شهر این کشور تحصیل می کنند، ماهیانه بین 290 تا 560 یورو بابت اجاره خوابگاه می پردازند. در برخی از شهرهای بزرگ تر مانند کلن، مونیخ، هامبورگ و فرانکفورت هزینه های اجاره مسکن از میانگین سایر شهرها مقداری بالاتر است. بیمه پزشکی عمومی ماهیانه 80 یورو است اما این تنها به شرطی است که دانشجویان بالای 30 سال سن نداشته باشند.

مخارج ماهیانه دانشجویان

برخی از هزینه های زندگی دانشجویان رشته مهندسی کشاورزی در آلمان به شرح زیر می باشند:

عنوانهزینهعنوانهزینه
غذا در رستوران ارزان قیمت10 یوروسیگار6.70 یورو
غذا در مک دونالد8 یوروتاکسی (تعرفه عادی)3.50 یورو
آبجو داخلی3.50 یوروقبوض خدماتی برای آپارتمان 85 متر مربعی221.17 یورو
آبجو وارداتی3.50 یورواینترنت32.20 یورو
شیر (یک لیتر)0.84 یوروباشگاه تناسب اندام30.13 یورو
قرص نان سفید تازه1.34 یوروبلیط یک طرفه (عبور محلی)2.80 یورو
برنج (یک کیلوگرم)1.98 یورورفت و آمد ماهانه (قیمت معمولی)70 یورو
تخم مرغ2.23 یوروتاکسی یک ساعت انتظار30 یورو
پنیر محلی (یک کیلوگرم)7.96 یورواجاره باشگاه تنیس19.68 یورو
سینه مرغ (یک کیلوگرم)7.13 یورویک دست لباس تابستانی35.05 یورو
گوشت قرمز (یک کیلوگرم)10.06 یورویک جفت شلوار جین Levis 50176.82 یورو
سیب (یک کیلوگرم)2.31 یورویک جفت کفش پیاده روی نایک80.89 یورو
موز (یک کیلوگرم)1.66 یوروآپارتمان (یک خوابه) در مرکز شهر739.89 یورو
پرتقال (یک کیلوگرم)1.88 یوروآپارتمان (سه خوابه) در مرکز شهر560.15 یورو
گوجه فرنگی (یک کیلوگرم)2.48 یوروآپارتمان (یک خوابه) در خارج از مرکز شهر1،419.07 یورو
کاهو0.95 یوروآپارتمان (سه خوابه) در خارج از مرکز شهر1،057.23 یورو

رتبه بهترین دانشگاه های کشاورزی آلمان

همان طور که گفته شد، دانشگاه های کشاورزی آلمان جزو بهترین دانشگاه های کشاورزی در دنیا هستند. هر ساله دانشجویانی که قصد تحصیل در کشور آلمان را دارند تحصیل کشاورزی در این کشور را انتخاب می کنند. رتبه بهترین دانشگاه های کشاورزی آلمان به شرح زیر می باشد:

نام دانشگاهرتبه در بهترین دانشگاه ها برای رشته علوم کشاورزیرتبه در بهترین دانشگاه های جهان
دانشگاه هوهنهایم28623
دانشگاه فنی مونیخ4476
دانشگاه گوتینگن64158
دانشگاه بن81114
دانشگاه کیل213247
دانشگاه هومبولت برلین18782

هر گونه سوال در رابطه با تحصیل در بهترین دانشگاه های کشاورزی آلمان را با کارشناسان موسسه حقوقی اصطهباناتی در میان بگذارید.

کار دانشجویی در کشور آلمان

دانشجویانی که در بهترین دانشگاه های کشاورزی آلمان به ادامه تحصیل مشغول هستند، می توانند جهت کاهش هزینه های زندگی خود در این کشور به کار دانشجویی بپردازند. کشور آلمان دارای پایین ترین نرخ بیکاری در کل اروپا است در نتیجه فرصت های کاری زیادی برای دانشجویان بین المللی در این کشور وجود خواهد داشت.

کار دانشجویی در کشور آلمان

کار دانشجویی در کشور آلمان

مدت زمان کار دانشجویی در آلمان

دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا می توانند در هنگام تحصیل در رشته کشاورزی در کشور آلمان به مدت 120 روز به صورت تمام وقت تا 240 روز به صورت نیمه وقت به کار دانشجویی مشغول شوند. باید توجه داشت که دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا مجاز به کار به صورت خود اشتغالی یا آزاد نمی باشند و به کارفرما نیاز دارند.

درامد کار دانشجویی در کشور آلمان

دانشجویان رشته مهندسی کشاورزی در آلمان می توانند حداکثر 450 یورو (491 دلار آمریکا) ماهانه درآمد داشته باشند. اگر دانشجویان رشته مهندسی کشاورزی در آلمان بیش از این مقدار درآمد داشته باشند، شماره مالیات بر درآمد دریافت خواهند کرد و مالیات از حقوق آن ها کسر خواهد شد.

کار پس از تحصیل در دانشگاه های کشاورزی آلمان

دانشجویانی که می خواهند پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه های کشاورزی آلمان برای یافتن کار در این کشور بمانند، باید در حالی که هنوز دانشجو هستند، برنامه ریزی را برای این کار شروع کنند. داشتن مهارت در زبان آلمانی برای یافتن کار پس از تحصیل در آلمان بسیار مفید است؛ زیرا تعداد مشاغل آزاد بدون نیاز به دانستن زبان آلمانی بسیار محدود خواهد بود.

مدارک لازم برای کار در آلمان پس از تحصیل رشته کشاورزی

دانشجویان از کشورهای خارج از اتحادیه اروپا که مایل به کار در کشور آلمان پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه های کشاورزی آلمان هستند، می توانند اجازه اقامت خود را برای یافتن کار تا 18 ماه تمدید کنند. برای درخواست مجوز اقامت طولانی مدت به مدارک زیر نیاز می باشد:

  • گذرنامه
  • گواهی مدرک دانشگاهی یا سند رسمی از دانشگاه مبنی بر موفقیت در تحصیل
  • بیمه درمانی
  • تمکن مالی

متقاضیان می توانند به محض یافتن کار برای اجازه اقامت آلمان یا کارت آبی EU درخواست کنند. متقاضیان می توانند پس از پنج سال کار در کشور آلمان درخواست اقامت در این کشور را داشته باشند.

نتیجه گیری

موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی با سال ها تجربه در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی، ویزا و اقامت آماده ارائه مشاوره تخصصی در رابطه با تحصیل در دانشگاه های کشاورزی در آلمان می باشد. هم وطنان عزیز می توانند جهت راهنمایی و مشاوره حضوری درمورد تحصیل در رشته کشاورزی در آلمان به شعب این موسسه در شهرهای شیراز، تهران، مشهد، اصفهان، تبریز و رشت مراجعه کنند.

سوالات متداول در ارتباط با دانشگاه های کشاورزی آلمان

  1. آیا تحصیل در دانشگاه های کشاورزی آلمان می تواند انتخاب مناسبی برای دانشجویان ایرانی باشد؟

    بله، با توجه به کیفیت بالای آموزشی تحصیل دراین کشور می تواند انتخاب مناسبی برای دانشجویان ایرانی باشد.

  2. شاخه های اصلی آموزشی در دانشگاه های کشاورزی آلمان چیست؟

    رشته کشاورزی در آلمان را می توان به پنج شاخه اصلی زراعت، باغداری، مهندسی کشاورزی، اقتصاد کشاورزی و علوم دامی تقسیم کرد.

  3. هدف از آموزش در دانشگاه های کشاورزی آلمان چیست؟

    هدف از آموزش آشنایی دانشجویان با روش های مدرن اصلاح نباتات و تولید بذر ضمن استفاده از فناوری های لازم است.

  4. مدت زمان تحصیل در دانشگاه های کشاورزی آلمان چقدر است؟

    مدت زمان تحصیل رشته کشاورزی در کشور آلمان سه الی چهار سال می باشد.

  5. آیا جهت تحصیل در دانشگاه های کشاورزی آلمان به مدرک زبان نیاز است؟

    بله، بسیاری از این دانشگاه ها به مدرک زبان انگلیسی نیاز دارند اما برخی دیگر مدرک زبان آلمانی را نیاز خواهند داشت.

  6. مدارک لازم جهت اخذ ویزای دانشجویی برای تحصیل در دانشگاه های کشاورزی آلمان چیست؟

    مدارک لازم جهت اخذ ویزای دانشجویی برای تحصیل در آلمان شامل انگیزه نامه، مدرک زبان معتبر، بیمه نامه پزشکی و سایر موارد دیگر می شود.

  7. هزینه تحصیل در دانشگاه های کشاورزی آلمان چقدر است؟

    هزینه تحصیل می تواند بین 100 تا 300 یورو متغیر باشد.

  8. رتبه دانشگاه های کشاورزی آلمان چقدر است؟

    رتبه دانشگاه های کشاورزی آلمان در دنیا بسیار قابل قبول بوده و در میان سایر دانشگاه های برتر دنیا از جایگاه خوبی برخوردار می باشند.

  9. آیا دانشجویان دانشگاه های کشاورزی آلمان اجازه انجام کارهای دانشجویی را دارند؟

    بله، دانشجویانی که در این کشور به ادامه تحصیل مشغول هستند، می توانند جهت کاهش هزینه های زندگی خود در این کشور به کار دانشجویی بپردازند.

  10. درآمد دانشجویان دانشگاه های کشاورزی آلمان در زمان تحصیل چقدر است؟

    دانشجویان رشته مهندسی کشاورزی در آلمان می توانند حداکثر 450 یورو درآمد داشته باشند.

  11. آیا فارغ التحصیلان دانشگاه های کشاورزی آلمان امکان اخذ اقامت این کشور را دارند؟

    بله، متقاضیان می توانند به محض یافتن کار برای اجازه اقامت آلمان یا کارت آبی EU درخواست کنند.

  12. بهترین دانشگاه های کشاورزی آلمان کدامند؟

    بهترین دانشگاه های کشاورزی آلمان شامل دانشگاه فنی مونیخ، هامبورگ، گوتینگن و غیره می شود.

3.3/5 - (3 امتیاز)

مطالب مرتبط

2 دیدگاه برای “دانشگاه های کشاورزی آلمان – تحصیل در رشته کشاورزی در آلمان

  1. محمد صاحبی گفت:

    باسلام
    من فارغ التحصیل رشته کشاورزی گرایش علوم باغبانی از دانشگاه صنعتی شاهرود بامعدل ۱۵/۶۱ هستم،من در رزومه خودم سه تا مقاله انگلیسی دارم ولی هنوز مدرک زبان ندارم،به نظرتون می تونم بورسیه فول فاند آلمان رو بگیرم.؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      برای دریافت بورسیه تحصیلی باید رزومه علمی شما به طور دقیق بررسی شود. لطفا با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *