دانشگاه های پزشکی پرتغال

جهت تحصیل در پرتغال باید بدانید که پنج دانشگاه در این کشور در رتبه بندی دانشگاه جهانی QS در سال 2018 قرار گرفتند که بالاترین رتبه دانشگاه را پورتو به خود اختصاص داده است. با یک تاریخچه طولانی از دانشگاه ها و سیستم آموزش عالی، پرتغال در QS 35 جهان قرار گرفته است. با گسترش اخیر فعالیت های پژوهشی و توسعه دانشگاهی، پورتو یک خروجی قوی از تحقیقات را توسعه داده که در این مطلب از موسسه حقوقی توسعه گران مهر به آن می پردازیم.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط تحصیل و پذیرش دانشگاه های پزشکی پرتغال

دانشجویانی که ملیت آنها پرتغالی یا دیگر کشورهای اتحادیه اروپا نیست و می خواهند برای مدارج کارشناسی (اولین مرحله)، Bsc یا کارشناسی ارشد پیوسته (اولین و دومین مرحله) درخواست کنند باید برای آزمون پذیرش خاص برای دانشجویان بین المللی ثبت نام کنند. فرایند و شرایط خاص توسط آیین نامه دانشجوی بین المللی پایه ریزی و قانون گذاری شده است.

شرایط مورد نیاز زبانی

زبان آموزش در دانشگاه های پرتغال، پرتغالی است و همه دوره ها به زبان انگلیسی نیستند. بنابراین، یک تست مهارت در زبان پرتغالی معمولا شرط اصلی برای تمام دوره های کارشناسی است. اکثر موسسه های آموزش عالی نیاز به حداقل مهارت معادل B1 / B2 دارند. این شرط مورد نیاز برای دوره های تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترا نیست، زیرا برنامه های تحصیلی بر مبنای تحقیق اغلب برای دانشجویان بین المللی طراحی می شوند.

اگر زبان اول شما انگلیسی نیست، شما باید مهارت خود را در زبان انگلیسی ثابت کنید. شرایط به طور اساسی از یک برنامه تحصیلی تا دیگر برنامه متغیر است، اما معمولا، این آزمون ها برای پذیرش قابل قبول هستند: IELTS، TOEFL، CAE / CPE، PTEA. معمولا حداقل نمره مورد نیاز برای دانشگاه های پرتغال، 5.5 – 6.5 برای آزمون IELTS یا 550 امتیاز (آزمون کتبی)، 213 امتیاز (آزمون کامپیوتری) یا 80 امتیاز (آنلاین) برای آزمون TOEFL است.

مدارک مورد نیاز برای یک برنامه تحصیلی در پرتغال به قرار زیر است:

  • یک فرم درخواست نامه کامل شده
  • یک اعتبار نامه / دیپلم که نشان دهنده تکمیل آموزش دبیرستان / لیسانس / کارشناسی ارشد است
  • رونوشت سوابق آکادمیک
  • یک نامه انگیزشی بیان کننده اینکه شما قصد حضور در دانشگاه را دارید
  • برای لیسانس، شما باید در آزمون ورودی دانشگاه قبول شوید
  • مدرک پرداخت هزینه درخواست نامه (50 یورو).

دانشگاه های برتر و معتبر پزشکی پرتغال

  • دانشگاه پورتو
  • دانشگاه لیسبون
  • دانشگاه کویمبرا
  • دانشگاه مینهو
دانشگاه های برتر و معتبر پزشکی پرتغال

دانشگاه های برتر و معتبر پزشکی پرتغال

رتبه و رنکینگ دانشگاه های پزشکی پرتغال

علاوه بر رتبه بندی های کلی 1250 دانشگاه برتر در جهان، بر اساس منطقه و کشور، رتبه بندی های بهترین دانشگاه های جهانی fifth annual U.S. News شامل تست سردمداران در حوزه های تحصیلی اصلی است.  U.S. News از یک رویکرد جداگانه برای انتشار دانشگاه های جهانی برتر در 22 زمینه تحصیلی استفاده کرد. رتبه بندی های موضوعی توسط Clarivate Analytics InCites تقویت می شوند. کلاریویت معیار سنجی و داده ای فراهم می کند که در رتبه بندی ها استفاده می شد، و داده کتابسنجی بر مبنای وب سایت علم بود.

رتبه بندی های خاص موضوعی – که درجه های دانشگاهی نیستند، دپارتمان ها یا مدارس خاص در دانشگاه ها، مانند مدارس پزشکی یا کسب و کار، بر اساس عملکرد تحقیقی آکادمیک در آن موضوعات درسی است. U.S. News از اندازه گیری های کتابسنجی گوناگونی استفاده کرده است، که شامل انتشارات، نقل قول ها، و همچنین شاخص هایی برای شهرت جهانی و منطقه ای در هر موضوع درسی خاص است.

بهترین دانشگاه ها برای پزشکی بالینی قدرت خود را در انتشار تحقیقات مرتبط با موضوعات پزشکی و زیست پزشکی نشان داده اند. این موضوعات شامل بیهوشی، قلب شناسی، پزشکی داخلی یا عمومی، پزشکی معده و روده، مامایی، چشم پزشکی، رادیولوژی و جراحی است. برترین دانشگاه های پرتغال برای پزشکی بالینی، بر اساس شهرت و زمینه تحقیقاتی شان عبارتند از:

  • # 225= دانشگاه پورتو (University of Porto)
  • # 313= دانشگاه لیسبون (University of Lisbon)
  • # 361= دانشگاه کویمبرا (University of Coimbra)
  • # 579= دانشگاه مینهو (University of Minho)

هزینه تحصیل و شهریه دانشگاه های پزشکی پرتغال

دانشگاه های دولتی درباره هزینه تحصیل (propinas) تصمیم گیری می کنند، اما وزارت آموزش و پرورش حداقل هزینه ای را تعیین کرده اند که معادل 1.3 برابر حداقل میزان دستمزد ملی است.

  • دانشگاه لیسبون (University of Lisbon) – میانگین هزینه تحصیل 2.500 یورو / سال
  • دانشگاه آویرو (University of Aveiro) – میانگین هزینه تحصیل 5000 یورو / سال

 

 

هزینه زندگی در پرتغال برای دانشجویان بین المللی

یکی از ارزان ترین کشور های اروپایی پرتقال است. البته، هزینه های زندگی در پرتغال در مناطق مختلف متغیر است، اما میانگین بین 500 و 800 یورو در ماه است. این مقادیر تمام مخارج شما را پوشش می دهند: مسکن، غذا، حمل و نقل عمومی و دیگر هزینه ها. شهر لیسبون دارای بالاترین هزینه های زندگی است، در حالی که در شهر های کوچکتر مانند کویمبرا و پروتو، شما می توانید با حداقل بودجه 600 – 900 یورو در ماه زندگی کنید. برای کسب اطلاعات در مورد تحصیل و اعزام دانشجو به پرتغال و همچنین شرایط مهاجرت به پرتغال با مشاورین ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) در تماس باشید و چارچوب اقدامات دانشگاه های پزشکی پرتغال را کسب کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *