دانشگاه های پزشکی سوئد

دانشجویان دانشگاه اربرو برای زندگی کاری آماده می شوند و چیزی که واقعاً دوست دارند را در مقام یک پزشک انجام می دهند. Hans Hjelmqvist اظهار دارد که: در این دانشگاه تمرکز بر دانش حرفه ای باعث متمایز شدن دانشگاه اربرو شده است، وی همچنین گفتگو با دانشجویان را به عنوان کلید کیفیت تدریس می بیند. در این مقاله از موسسه حقوقی توسعه گران مهر اطلاعات بیشتری درمورد دانشگاه های پزشکی و تحصیل در سوئد خواهیم خواند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط تحصیل و پذیرش دانشگاه های پزشکی سوئد

شرایط کلی ورود به دانشگاه های پزشکی سوئد تکمیل تحصیلات دوره متوسطه ( دبیرستان ) و مهارت در زبان سوئدی و انگلیسی در سطح معادل با درس زبان سوئدی سال سوم و زبان انگلیسی سال ششم می باشد.شرایط ویژه ورود به دوره های پزشکی دروس دوره متوسطه کشور سوئد شامل زیست شناسی 2، فیزیک 2، شیمی 2، ریاضیات 4 یا دیگر دروس معادل آن ها می باشد.

شهروندان خارج از اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا باید تحصیلات متوسطه را پیش از ارائه درخواست تکمیل کرده باشند.

  • دانشگاه های برتر و معتبر پزشکی سوئد
  • دانشکده پزشکی دانشگاه گوتنبرگ،  GOTHENBERG UNIVERSITY
  • موسسه کارولینسکا،  KAROLINSK INSTITUTET
  • دانشکده پزشکی و علوم سلامت دانشگاه لینشوپینگ LINKOPING UNIVERSITY
  • دانشکده پزشکی دانشگاه لاند LUND UNIVERSITY
  • دانشکده پزشکی دانشگاه اومئو Umea university
  • دانشکده پزشکی دانشگاه اوپسالا Upsalla university
  • دانشکده پزشکی و سلامت دانشگاه اوربرو ÖREBRO UNIVERSITY

رتبه و رنکینگ دانشگاه های پزشکی سوئد

بهترین دانشگاهای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئد توانمندی خود را در انجام تحقیقات مرتبط با موضوعات گوناگون پزشکی و پزشکی زیستی نشان داده اند. که این موضوعات شامل بیهوشی، قلب و عروق، پزشکی عمومی و داخلی، گوش و حلق و بینی، زایمان، چشم پزشکی، رادیولوژی و جراحی می باشد. در ادامه دانشگاه های برتر سوئد در رشته پزشکی بالینی و بر اساس اعتبارشان در زمینه تحقیقاتی آورده شده است.

  1. موسسه کارولینسکا 19 استوکهولم سوئد
  2. دانشگاه لوند — 67 لوند سوئد
  3. دانشگاه آپسالا — 80 آپسالا سوئد
  4. دانشگاه گوتن بورگ — 85 گوتنبرگ سوئد
  5. دانشگاه اومئا — 191 اومئا سوئد
  6. دانشگاه لینکوپین — 263 لینکوپین سوئد
  7. دانشگاه اُربرُ — 409 اربر سوئد
  8. دانشگاه استوک هولم — 419 استوک هولم سوئد
  9. دانشگاه مالمو — 507 مالمو سوئد
رتبه و رنکینگ دانشگاه های پزشکی سوئد

رتبه و رنکینگ دانشگاه های پزشکی سوئد

هزینه تحصیل و شهریه دانشگاه های پزشکی سوئد

فکر کردید تحصیل در سوئد چقدر هزینه دارد؟ هزنه سالانه تحصیلات عالی در سوئد بسته به دانشگاه و رشته متغیر است. هزینه های تحصیل در سوئد در هر سال از حدودا 8300 یورو (تقریبا 9200 دلار به تاریخ اکتبر 2016) تا 13000 یورو (تقریبا 14600 دلار) متغیر است. همه دانشجویان موظفند که منابع درسی خود را خریداری کنند و آنها ماهانه در حدود 72 یورو را صرف این موضوع می کنند.

دیگر هزینه های تحصیل در سوئد

دانشجویان در بیشتر مواقع با پرداخت هزینه اندکی عضو انجمن دانشجویی در همسایگی خود می شوند. این انجمن ها به شما امکان دسترسی به تمرین های دانشجویی و برخی دیگر امکانات را می دهد. هزینه آن هم بین 5 تا 35 یورو در هر نیمسال متغیر است که رقم آن به انجمن مورد نظرتان بستگی دارد. هزینه های زندگی به محل تحصیل (شهرهای بزرگ تر معمولا گران ترند) بستگی دارد اما ماهانه حدود 770 یورو به همراه اجاره می شوند (به تاریخ ماه اکتبر سال 2016). جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت سوئد با مشاورین ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) در ارتباط باشید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *