دانشگاه های پزشکی روسیه

مهاجرت به کشورهای دیگر با اهدافی چون ادامه‌ تحصیل، به پدیده‌ای محبوب و فراگیر تبدیل شده است. یکی از گزینه هایی که در ادامه به آن خواهیم پرداخت، تحصیل در دانشگاه های پزشکی روسیه است. بدیهی است برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و آگاهی دقیق از چگونگی اقدام سریع و مؤثر، مشورت با صاحب‌نظران و متخصصان ضروری است. وکلای مجرب مؤسسه‌ حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) جهت راهنمایی دقیق در کنار شما هستند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

تحصیل در دانشگاه های پزشکی روسیه

جهت تحصیل در روسیه دانشگاه دولتی لومونوسو Lomonosov مسکو، به عنوان مرکز یادگیری در نظر گرفته می شود و دامنه گسترده ای از ادبیات علمی؛ کتاب هاب مرجع؛ ویراش های علمی بسیار معروف را در اختیار افراد قرار می دهد. بیاد داشته باشید که هر ساله حدود 400 تا 3000000 کپی سالانه برای عناوین ذکر شده صادر می شود. این دانشگاه به تدریس دروسی چون فلسفه؛ روانشناسی؛ تاریخ؛ اقتصاد؛ حقوق؛ سیاست؛ فیزیولوژی؛ روزنامه نگاری؛ ریاضیات؛ فیزیک؛ ستاره شناسی؛ زیست؛ زمین شناسی و جغرافیا نیز پرداخته است. کتاب هایی که تحت عنوان دانشگاه کتاب منتشر می شود نتیجه زحمات فیلسوفان و تاریخ نویسان مشهور می باشد.

بیاد داشته باشید که این افراد مربوط به دوره مدرن و یا تاریخی می باشند و نویسندگان آن مربوط به روسیه و دیگر کشورهای اروپایی می باشند. کتاب هایی که تحت عنوان فیزیک منتشر شده است و تمامی ایده ها؛ موفقیت ها؛ نظریه افراد متخصص و هر کسی که به این رشته علاقه مند است ذکر شده است، آخرین دستاورد در خصوص M.S.U می باشد که به صورت سریال انقلاب فرانسه در اختیار افراد قرار گرفته است.

دیگر سریال های ضبط شده در خصوص چهره ها و فیلسوفان برجسته روسیه و تاریخ نویسان می باشد. کتابخانه M.S.U یکی از بزرگترین کتابخانه ها در کشور روسیه می باشد که حدود 9000000 کتاب را در خود جای داده است که به طور متوسط حدود 55000 خواننده و 55000000 استفاده کننده از کتاب در آن جای خواهند داشت.

بیاد داشته باشید که M.S.U همکاری های نزدیکی با دیگردانشگاه ها داشته است و با 60 موسسه آموزشی و مراکز در اتحادیه اروپا؛ آمریکا؛ ژاپن؛ چین و دیگر کشورهای آسیایی؛ استرالیا؛ آمریکای لاتین و کشورهای عربی داشته است. از سال 1946 و از زمانی که اولین دانشجویان بین المللی پذیرفته شدند بیش از 11000 متخصص با صلاحیت از 160 کشور فارغ التحصیل شدند. برنامه های آموزشی دانشگاه های پزشکی روسیه دانشگاه دولتی لومونوسو مسکو:

  • برنامه های تخصصی (پزشکی)- به صورت 6 سال تمام وقت با مبلغ شهریه 325000 روبل برای هر سال
  • برنامه های تخصصی (داروسازی) – به صورت 5 سال تمام وقت با شهریه سالانه در نظر گرفته شده 325000 روبل
  • برنامه های کارشناسی ارشد
  • ماندن در کلینیک (به مدت 2 سال با شهریه 325000 روبل به صورت سالانه)

دانشگاه دولتی نوروسیبریک Novosibirsk به عنوان یکی از برترین دانشگاه های کشور روسیه در نظر گرفته می شود که نسبتا مدرن می باشد. NSU یکی از برترین مدرسه ها در روسیه می باشد که رتبه 3 را در سال 2016 به خود اختصاص داده است. این دانشگاه در 20 کیلومتری شهر Novosibirsk و در مرکز Siberia قرار دارد. کل دانشجویان محصل در این دانشگاه و در سال 2016 حدود 7131 نفر می باشند. دانشگاه دولتی Novosibirsk دانشگاهی می باشد که رشته هایی نظیر: مهندسی؛ تحقیقاتی و IT را به خود اختصاص داده است.

تحصیل پزشکی در دانشگاه نووسیبیرسک روسیه

بخاطر داشته باشید که دانشگاه های موجود در روسیه در حال حاضر گسترش بسیاری یافته اند و بیشتر تمرکز آنان بر گرایش پزشکی (ساخت مولکول و پزشکی تخصصی) می باشد. این درحالیست که این دانشگاه ها؛ دانشجویان را در جهت کسب اطلاعات کافی در خصوص پزشک شدن و کسب اطلاع در گرایش های مختلف یاری می نمایند. به طور کلی جهت اخذ مدرک پزشکی عمومی افراد بایستی توسط اشخاصی با صلاحیت و متخصص در گرایش های مختلف پزشکی آموزش ببینند.

تحصیل پزشکی در دانشگاه نووسیبیرسک روسیه

علاوه بر تمامی موارد ذکر شده در فوق امکان تحصیل در گرایش علوم طبیعی؛ اصول اجتماعی و اقتصادی؛ ریاضیات و علوم انسانی و شرکت در پروژه های تحقیقاتی برای شما نیز وجود دارد. ایده ای که در ماورای این امر وجود دارد با قصد آموزش در جهت یک پزشک با صلاحیت شدن و یا یک محقق معروف خواهد بود. این درحالیست که افراد قادر به کسب مهارت هایی در زمینه تحقیق؛ اطلاع در خصوص علوم طبیعی و تحقیقات بیوپزشکی می باشند.

بیاد داشته باشید که شرکت در دوره های کلینیک شما را در جهت یک پزشک ماهر شدن؛ یادگیری مراقبت های درمانی ضروری؛ قرار گرفتن در موقعیت های خطر؛ ممانعت؛ شناخت فرایندهای درمانی و توانبخشی نیز یاری خواهد کرد. این مورد را در نظر داشته باشید که که افرادی که قصد دنبال کردن مشاغل تحقیقاتی؛ سازمانی و یا آموزشی را دارند قادر به شرکت در دوره های کارآموزی؛ اخذ اقامت از طریق کار؛ شرکت در برنامه های دکتری با در اختیار داشتن مدرک کارشناسی ارشد و برنامه های آموزشی می باشند.

زبان انگلیسی به عنوان زبان تحصیل و تدریس در نظر گرفته می شود. برای شرکت در کلاس های روسی افراد بایستی در کلاس های فشرده شرکت نمایند. این در حالیست که در سال سوم تحصیل شما قادر به رفتن به بیمارستان جهت انجام کارهای عملی می باشید جایی که به دانشجویان فرصت ملاقات با بیماران (همراه با اساتید) در کشور روسیه به شما داده می شود. تمامی این برنامه ها برای افرادی که از مدارس؛ کالج و یا موسسات آموزش عالی فارغ التحصیل شده اند و قصد پزشک شدن(پزشک عمومی شدن) را دارند صدق می نماید. میزان شهریه دانشگاه نوروسیبریک 4500 دلار برای هر سال می باشد.

دانشگاه دولتی ملی سنت پطرزبورگ روسیه

دانشگاه سنت پطرزبورگ Saint-Petersburg دانشگاهی دولتی در کشور روسیه می باشد که آموزش در موسسات آموزش عالی آن بر اساسSaint Petersburg نیز می باشد. این دانشگاه به عنوان یکی از قدیمی ترین و بزرگترین دانشگاه های کشور روسیه در نظر گرفته می شود.

دانشگاه دولتی Saint-Petersburg از دیگر دانشگاه هایی می باشد که چندین کالج را در خود جای داده است و این از جهت بعد از دانشگاه دولتی مسکو نیز قرار دارد. این دانشگاه رتبه بین المللی 240 را در سال 2013-2014 به خود اختصاص داده است. بیاد داشته باشید که این رنکینگ با توجه به رتبه Q.S جهانی می باشد. این دانشگاه از جهت موسسات آموزش عالی رتبه 301-400 را به خود اختصاص داده است. این در حالیست که مابقی دانشگاه ها در شهر مسکو قرار دارند. امکان تحصیل در روسیه به زبان انگلیسی در این دانشگاه برای رشته های پزشکی مقدور نیست.

دانشگاه پزشکی رودن روسیه

دانشگاه رودن یا دوستی ملل روسیه (دانشگاه رودین) به مباحثی نظیر: آموزش؛ تحقیق؛ خلاقیت و خود محوری اختصاص داده شده است و فرصت های شغلی را برای 28000 دانشجو متعلق به 152 کشور جهان مهیا ساخته است. دانشگاه رودین به عنوان دانشگاه چند ملیتی در نظر گرفته می شود. با تحصیل در این دانشگاه شما قادر به اخذ مدرک دکترای تاریخ؛ شیمی؛ اکولوژیست؛ روزنامه نگاری و یا مهندسی؛ وکالت و یا حتی کشاورزی می باشید.

دانشگاه پزشکی رودن روسیه

علاوه بر این تمامی دانشجویان فرصت ترجمه مدرک دیپلم خود را نیز خواهند داشت. دانشجویان بومی قادر به صحبت کردن به 12 زبان بومی می باشند که مواردی نظیر: انگلیسی؛ عربی؛ اسپانیایی؛ ایتالیایی؛ چینی؛ کره ای؛ آلمانی؛ فارسی؛ ترکیه ای؛ فرانسوی؛ هندی و ژاپنی را در بر خواهد گرفت. در حالی که تمامی دانشجویان بین المللی پس از یکسال در روسیه قادر به تکلم به زبان روسی می باشند اما داشتن پیشینه زبان نیز مفید واقع خواهد شد. بیاد داشته باشید امکاناتی نظیر: سیستم آموزشی کارشناسی؛ کارشناسی ارشد؛ دکترا؛ برنامه های اقامتی در 7 دانشکده، 10 موسسه و 156 آزمایشگاه تحقیقاتی نیز مشاهده خواهد شد.

هزینه تحصیل پزشکی/ دندانپزشکی در این کشور معادل با 8500 دلار آمریکا برای هر سال می باشد. اگر شما قصد تحصیل به زبان روسی را دارید شما قادر به شرکت در دوره های مقدماتی نیز می باشید که قیمت آن برای دو ترم معادل با 4900 دلار آمریکا می باشد. اگر شما قصد دارید که هر چه سریعتر این دوره را شروع نمایید؛ امکان تحصیل به مدت 3 ترم (تا تابستان 2018) برای شما نیز وجود خواهد داشت. (هزینه هر ترم معادل با 2450 دلار آمریکا می باشد.

دانشگاه فدرال کازان روسیه

دانشگاه فدرال پزشکی کازان یکی از قدیمی ترین دانشگاه ها در کشور روسیه می باشد که دامنه گسترده ای از برنامه های کارشناسی و یا کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی را در اختیار افراد قرار می دهد. بیاد داشته باشید که  KFU در رتبه 550 دانشگاه برتر جهان قرار دارد و رتبه QS برترین دانشگاه ها را در سال 2016-2017 به خود اختصاص داده است. این دانشگاه در گرایش زبانشناسی رتبه 200 و در گرایش های فیزیک و ریاضیات رتبه 400 را به خود اختصاص داده است.

KFU از جهت ارزیابی سیستم درجه ستاره حدود 5 ستاره از نظر امکانات و نوآوری را به خود اختصاص داده است. این در حالیست که از جهت آموزش این دانشگاه 4 ستاره را به خود گرفته است. بیش از 2000 دانشجوی بین المللی از 90 کشور در برنامه های آکادمی دانشگاه فدرال کازان نیز شرکت داشته اند. دانشگاه کازان؛ دانشگاهیست که فرصت های تحقیقاتی و تبادل دانشجویی متعددی را در اختیار دانشجویان قرار می دهد.

شرکت در تحقیقات دو جانبه و برنامه های تبادل دانشجویی با 290 موسسه در 64 کشور امکان پذیر می باشد. علاوه بر تمامی موارد ذکر شده در فوق؛ این دانشگاه امکاناتی نظیر: زمین های ورزشی؛ کلینیک های سلامت؛ تیم های امنیتی و دیگر امکانات را در خود جای داده است. امکاناتی که متعلق به 8000 دانشجو نیز می باشد.

  • ارائه گواهی بین المللی مهارت های زبان انگلیسی (آیلتس 6 و یا بیشتر، تافل ibt 60 و یا بیشتر)
  • شهریه تخمین زده شده دانشگاه فدرال کازان برای گرایش دندانپزشکی به زبان انگلیسی حدود 500000 روبل
  • شهریه تخمین زده شده برای پزشکی عمومی و به زبان انگلیسی حدو 350000 روبل و برای هر سال.

شرایط تحصیل و پذیرش دانشگاه های پزشکی روسیه

مدارس پزشکی در روسیه به دانشجویان انگلیسی زبان، علاقمند به شرکت در رشته پزشکی، مسیر متناوبی برای دستیابی به رویاهاشان ارائه می دهد. تحصیل پزشکی در روسیه معمولاً نیازی به آزمون ورودی ندارد و روند پذیرش معمولاً کمتر از دانشگاه های کشورهای دیگر استرس زا هست، در سایر کشورها تعداد زیادی از دانشجویان برای تعداد محدودی از مکان های موجود در مدارس پزشکی مختلف درخواست می دهند.

برنامه های زبان انگلیسی به دانشجویان دسترسی به آزمایشگاه های مدرن، پیشرفته ترین بیمارستان ها و مدرکی که توسط سازمان هایی مانند سازمان بهداشت جهانی یا یونسکو (سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد، که به‌طور خلاصه یونسکو نامیده می‌شود) به رسمیت شناخته می شود را ارائه می دهد. تحصیل پزشکی در روسیه به عنوان یکی از بهترین ها در جهان شناخته می شود.

I.M. Sechenove، دانشگاه پزشکی موسکو و دانشگاه پزشکی دولتی سنت پترزبورگ، دو تا از بزرگ ترین مؤسسات آموزشی در کشور می باشند و برنامه های پزشکی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند. چرا در روسیه پزشکی بخوانیم؟

  • روند آسان درخواست ویزای دانشجویی
  • عدم نیاز به آزمون ورودی
  • کیفیت بالای آموزش و دانشجویان عالی از نظر علمی
  • شهریه تحصیل پزشکی و هزینه های زندگی مقرون به صرفه
  • دانشگاه های بین المللی معتبر و مدارک مورد قبول
  • امکانات درجه یک
  • مدارک پزشکی در سراسر دنیا به رسمیت شناخته شده است
  • روند درخواست و پذیرش راحت
  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی
  • محیطی ایمن برای تحصیل پزشکی

رتبه و رنکینگ دانشگاه های پزشکی روسیه

امروزه تحصیل در رشته ی پزشکی عمومی در روسیه در میان دانش آموزان بین المللی از محبوبیت زیادی برخوردار است چرا که فدراسیون روسیه دارای شماری از بهترین دانشگاه های پزشکی در دنیا است. هزینه ی تحصیل در روسیه در مقایسه با سایر کشورها بسیار مقرون به صرفه تر است، زیرا دولت روسیه دانشگاه های آن را حمایت مالی می کند.

همچنین دانشگاه های علوم پزشکی روسیه تحت نظارت وزارت بهداشت عمومی فدراسیون روسیه قرار داشته و در فهرست سازمان جهانی بهداشت به عنوان “مدارس جهانی پزشکی” قرار دارند. به گفته ی سازمان بهداشت جهانی(WHO)، روسیه دارای حدود 30 دانشگاه برتر در دنیا از میان 100 دانشگاه برتر علوم پزشکی در جهان می باشد.

رتبه و رنکینگ دانشگاه های پزشکی روسیه

کالج های علوم پزشکی در روسیه توسط سازمان جهانی بهداشت(WHO) و آزمون مجوز پزشکی ایالات متحده ی آمریکا(USMLE) به رسمیت شناخته شده اند و راه های جدیدی را برای تحصیل دانش آموزان خارجی در روسیه باز کرده اند، هم چنین هزاران پزشکی که تحصیلات خود را در روسیه به پایان رسانده اند مشغول به کار در کشور خود هستند. علاوه بر این دانش آموزانی که مدرک پزشکی عمومی خود را از دانشگاه های علوم پزشکی در روسیه دریافت کرده اند واجد شرایط آزمایش های غربالگری در کشور خود می باشند. برترین دانشگاه های دولتی علوم پزشکی در روسیه:

  • I. M. Sechenov – اولین دانشگاه دولتی علوم پزشکی در مسکو
  • Tver State Medical University- دانشگاه علوم پزشکی تور
  • Orenburg State Medical University- دانشگاه علوم پزشکی اورنبرگ
  • Perm State Medical University- دانشگاه علوم پزشکی پرم
  • Mari State University- دانشگاه علوم پزشکی ماری
  • Nizhny Novgorod State Medical University – دانشگاه علوم پزشکی نژنی
  • Bashkir State Medical University- دانشگاه علوم پزشکی باشکر
  • People’s Friendship University- دانشگاه دوستی ملل
  • Kursk State Medical University- دانشگاه ایالتی علوم پزشکی کورسک

هزینه تحصیل و شهریه دانشگاه های پزشکی روسیه

حداقل هزینه تحصیل، 120 هزار روبل(2000 دلار)در سال است و حداکثرهزینه تحصیل، 623580 روبل (10/543 دلار) در سال است. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در یک دانشگاه پزشکی در روسیه به طور متوسط 250-270 هزار روبل (4/500- 4/170 دلار) در سال است. ما برآورد می کنیم که هزینه های حداقل 300 تا 400 دلار در ماه برای پوشش هزینه های زندگی در روسیه مصرف می شود.

هزینه های زندگی روزمره در سنت پترزبورگ و ولگوگراد، کمی کمتر از مسکو است، هرچند که شما در مسکو بیرون می روید، با این حال، هزینه زندگی اینجا،هنوز هم بسیار پایین تر از غرب است. قیمت های زیر، فقط باید یک راهنمای خشن باشد (قیمت های بالاتر برای مسکو و قیمت های پایین تر برای ولگوگراد در نظر گرفته شده است و برای سنت پترزبورگ مابین این دو قیمت می باشد.)

صورتحساب مواد غذایی هر هفته شما، حدود (40-80) دلار برای هر نفر است. (همه قیمت ها به دلار است). شما می توانید، سه وعده خوراک نسبتا مناسب را برای هر نفر، حدود 20 دلار، خریداری کنید. اگر در طول هفته ناهار بخورید،شما می توانید، سه وعده ناهار کاری به قیمت حدود 5 دلار دریافت کنید. 0/5 لیتر لیوان آبجو به طور متوسط 2 دلار می باشد. هزینه مترو، ماهانه بین 250 روبل (8 دلار) و 500 روبل (16 دلار) می باشد. بلیط های اتوبوس، تراموا و تریلی بین 10 تا 50 سنت (برای یک سفر، صرف نظر از طول)می باشد.

سفرهای روزانه به شهرهای طلایی را می توان به طور مستقل، برای 10 تا 20 دلار تنظیم کرد. سفر قطاری در روسیه بسیار ارزشمند است. (یک بلیط کلاس 3 از مسکو به – سنت پترزبورگ حدود 12 دلار هزینه دارد.) در خارج از مسکو و سنت پترزبورگ، معمولا می توان اقامت را برای 20 تا 30 دلار در شب ترتیب داد، هرچند که ممکن است به معنای هتل های سبک شوروی باشد که در آن، خدمات و دکوراسیون بسیار مورد نیاز است. جهت کسب اطلاعات بیشتر پیرامون شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در روسیه می توانید با کارشناسان و مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در دفاتر تهران و شیراز تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول در مورد دانشگاه های پزشکی روسیه

1- برای شرکت در دوره های پزشکی کشور روسیه چه مدارکی باید ارائه دهیم؟

بر خلاف سایر کشورها، هیچگونه امتحانات مقدماتی مانند تافل، آیلتس و غیره برای پذیرش در دوره پزشکی در روسیه وجود ندارد. برای شرکت در دوره پزشکی روسیه باید مدرک تحصیلی دوازده ساله خود همراه با یک گذرنامه معتبر و گواهی سلامت جسمی و روحی و عدم سوء سابقه کیفری ارائه دهید.

2- سال تحصیلی دانشگاه های پزشکی در روسیه چه زمانی آغاز می شود؟

سال تحصیلی در تمام دانشگاه های روسیه از اول سپتامبر آغاز می شود.

3- آیا فارغ التحصیلان دانشگاه های پزشکی روسیه می توانند در روسیه مشغول به کار شوند؟

Rus Education امکان پذیرش در دانشگاه های برتر دولتی روسیه که توسط MCI و WHO شناخته می شوند را می دهد. بنابراین دانشجو واجد شرایط است که پس از اتمام مقطع تحصیلی خود از روسیه، در هر بیمارستان دولتی یا خصوصی مشغول به کار شود.

4- مدت زمان تحصیل پزشکی در روسیه چند سال است؟

مدت زمان پزشکی در دانشگاه های روسیه به زبان انگلیسی متوسط 6 سال است. دانشجویان همچنین می توانند پزشکی را به زبان روسی بگذرانند، که مدت زمان آن 7 سال است که شامل 1 سال آموزش زبان روسی(دانشکده مقدماتی) است.

5- تعطیلات دانشگاه های پزشکی روسیه چه زمانی است؟

دانشجویان در ماه های ژوئیه و آگوست تعطیل می شوند. در تعطیلات تابستانی، آنها باید آموزش بیمارستان را به اتمام برسانند که بخشی از برنامه درسی دانشگاهی است. برخی دانشگاه ها به دانشجویان این امکان را می دهند که آموزش های بیمارستانی را در کشورهای بومی خود انجام دهند. بنابراین دانش آموزان می توانند در شروع تعطیلات به خانه برگردند. در سایر دانشگاه ها دانشجویان آموزش بیمارستانی را در بیمارستان های دانشگاه می گذرانند تا دانشجویان فقط با تکمیل آموزش بتوانند به کشور خود بازگردند.

6- آیا دانشجویان پزشکی در روسیه میتوانند حین تحصیل کار کنند؟

خیر، دانشجویان از زمانی که ویزای دانشجویی دریافت می کنند، نمی توانند کار کند.

7- هزینه تحصیل پزشکی در روسیه چقدر است؟

شهریه هر دانشگاه در روسیه بسته به دانشگاه انتخابی شما دارد و به طور نسبی حدود 6000 دلار به بالا است.

8- محدودیت سنی در دانشگاه های پزشکی در روسیه چقدر است؟

دانشگاه های پزشکی روسیه محدودیت سنی خاصی را برای شرکت در دوره های پزشکی در نظر نگرفته است.

9- آیا گذراندن دوره پادفک برای شرکت در دوره های پزشکی الزامی است؟

خیر، گذراندن دوره پادفک برای شرکت در دوره های پزشکی روسیه الزامی نیست؛ اما بهتر است برای تسلط به زبان روسی و شرکت در دوره پزشکی در دوره پادفک شرکت نمایید.

10- آیا برای دریافت ویزای تحصیلی روسیه نیاز به تمکن مالی داریم؟

برای اخذ ویزای تحصیلی روسیه نیازی به ارائه تمکن مالی ندارید.

11- دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در روسیه کدامند؟

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در سال 2020-2021 عبارتند از:

  • دانشگاه ایالتی لومونوسو مسکو
  • A.I Evdokimov دانشگاه دولتی پزشکی و دندانپزشکی مسکو(فقط دندانپزشکی)
  • دانشگاه ایالتی نووسیبیرسک
  • دانشگاه علوم پزشکی Pavlov FirstSaint پترزبورگ
  • دانشگاه Sechenov اولین دانشگاه پزشکی دولتی مسکو(فقط داروسازي)

12- دوره پزشکی در دانشگاه دولتی لومونوسو مسکو روسیه چند سال است؟

برنامه های پزشکی در دانشگاه دولتی لومونوسو مسکو به صورت 6 سال تمام وقت به طول می¬انجامد.

13- شهریه پزشکی در دانشگاه دولتی لومونوسو مسکو روسیه چقدر است؟

مبلغ شهریه پزشکی در این دانشگاه 325000 روبل برای هر سال است.

14- دوره داروسازی در دانشگاه دولتی لومونوسو مسکو روسیه چند سال است؟

برنامه های تخصصی داروسازی، به صورت 5 سال تمام وقت است.

15- شهریه داروسازی در دانشگاه دولتی لومونوسو مسکو روسیه چقدر است؟

شهریه سالانه در نظر گرفته شده برای داروسازی در این دانشگاه 325000 روبل است.

16- کدام یک از دانشگاه های پزشکی معتبر تر است؟

دانشگاه دولتی نوروسیبریک (Novosibirsk) به عنوان یکی از برترین دانشگاه های کشور روسیه در است که نسبتا مدرن می¬باشد.

17- رشته های پزشکی در دانشگاه نوروسیبریک روسیه به چه زبانی تدریس می¬شود؟

زبان انگلیسی به عنوان زبان تحصیل و تدریس در نظر گرفته می¬شود.

18- میزان شهریه دانشگاه پزشکی نوروسیبریک چقدر است؟

میزان شهریه دانشگاه پزشکی نوروسیبریک، 4500 دلار برای هر سال می¬باشد.

19- رشته  پزشکی در دانشگاه دولتی ملی سنت پطرزبورگ روسیه به چه زبانی تدریس می¬شود؟

امکان تحصیل در این دانشگاه به زبان انگلیسی برای رشته های پزشکی مقدور نیست.

20- هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه رودن روسیه چقدر است؟

هزینه تحصیل پزشکی یا دندانپزشکی در این کشور معادل با 8500 دلار آمریکا برای هر سال می-باشد.

21- آیا دانشگاه های پزشکی روسیه برای پذیرش آزمون ورودی می¬گیرند؟

تحصیل پزشکی در روسیه معمولاً نیازی به آزمون ورودی ندارد.

22- دانشگاه های پزشکی روسیه معتبر هستند؟

به نقل از سازمان بهداشت جهانی، روسیه دارای حدود 30 دانشگاه برتر در دنیا از میان 100 دانشگاه برتر علوم پزشکی در جهان می¬باشد.

23- به طور کلی هزینه های تحصیل در دانشگاه های پزشکی روسیه چقدر است؟

حداقل هزینه تحصیل، 120 هزار روبل(2000 دلار) و حداکثر هزینه تحصیل، 580/623 روبل (10/543 دلار) در سال است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

1 دیدگاه برای “دانشگاه های پزشکی روسیه

  1. امیرحسین اربابی گفت:

    سلام خسته نباشید
    بنده معدل دیپلم16،ایلتس6/5 دارم،پزشکی روسیه میتونم برم? و در ابتدا حداقل پولی که باید داشته باشم چقدره/

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      ابتدا دوره ی کالج را سپری می کنید، سپس دوره تحصیلی ۶ساله پزشکی.
      هزینه ماهانه ی زندگی دانشجویی حدود ۵۰۰دلار، هزینه ی سالانه ی تحصیل حدودا ۶۰۰۰دلار تا ۷۰۰۰ دلار می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *