دانشگاه های پزشکی اسپانیا

اسپانیا با حدود 47 میلیون نفر جمعیت، دومین کشور بزرگ اتحادیه اروپا است. زبان اسپانیایی دومین زبان مادری پرکاربرد در جهان است. سیستم مراقبت های بهداشتی در اسپانیا پیشرفته می باشد تا جایی که اسپانیا یکی از کمترین میزان مرگ و میر نوزادان و بالاترین نرخ امید به زندگی در میان کشورهای OECD را دارد. افرادی که تسلط کافی به زبان اسپانیایی داشته باشند، اسپانیا می تواند برایشان کشوری مناسب جهت تحصیل در رشته پزشکی باشد چراکه علاوه بر ارائه آموزشاتی در سطح بین المللی، شهریه و همچنین هزینه زندگی در این کشور در مقایسه با کشورهایی مانند ایالات متحده آمریکا، انگلیس، کانادا و استرالیا بسیار کم است. علاوه بر این، این کشور دارای بیش از ده دانشگاه در سطح جهانی است که آموزش پزشکی ارائه می دهند. با این مقاله که توسط تیم مجرب موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی نوشته شده است همراه باشید تا با دانشگاه های پزشکی کشور اسپانیا بیشتر آشنا شوید.آنچه در این مقاله می خوانید:

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان
  • دانشگاه های پزشکی اسپانیا
  • برترین دانشکده های پزشکی اسپانیا
  • دانشکده پزشکی دانشگاه بارسلونا در اسپانیا
  • دانشکده پزشکی دانشگاه خودمختار بارسلونا در اسپانیا
  • دانشکده پزشکی دانشگاه خودمختار مادرید در اسپانیا
  • دانشکده پزشکی دانشگاه ناوارا در اسپانیا
  • دانشکده پزشکی دانشگاه والنسیا اسپانیا در اسپانیا
  • دانشکده پزشکی دانشگاه سانتیاگو د کامپوستلا در اسپانیا
  • دانشکده پزشکی دانشگاه سویا در اسپانیا
  • دانشکده پزشکی دانشگاه آلکالا در اسپانیا

دانشگاه های پزشکی اسپانیا

در زیر لیستی از دانشکده های پزشکی در اسپانیا را مشاهده خواهید کرد.

  1. دانشکده پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه باسک اسپانیا
  2. دانشکده پزشکی دانشگاه خودگردان مادرید
  3. دانشکده علوم پزشکی دانشگاه CEU کاردانال هررا
  4. دانشکده پزشکی دانشگاه CEU سان پابلو
  5. دانشکده علوم پزشکی دانشگاه کاتولیک سان آنتونیو دو مورسیا
  6. دانشکده پزشکی دانشگاه کاتولیک والنسیا سان ویسنته مارتیر
  7. دانشکده پزشکی دانشگاه کامپلوتنس مادرید
  8. دانشکده علوم پزشکی دانشگاه اروپایی مادرید پزشکی
  9. دانشکده پزشکی دانشگاه میگل هرناندز
  10. دانشکده علوم بهداشتی دانشگاه ری خوان کارلوس
  11. دانشکده پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه سانتیاگو د کامپوستلا
  12. دانشکده پزشکی دانشگاه آلکالا
  13. دانشکده پزشکی دانشگاه آلیکانته
  14. دانشکده پزشکی دانشگاه کانتاباریا
  15. دانشکده پزشکی آلباسیته دانشگاه کاستیا لا منچا
  16. دانشکده پزشکی دانشگاه کادیز
  17. دانشکده پزشکی و پرستاری دانشگاه کوردوبا
  18. دانشکده پزشکی دانشگاه اکستریمادورا
  19. دانشکده پزشکی دانشگاه گرانادا
  20. دانشکده پزشکی دانشگاه لالاگونا
  21. دانشکده علوم بهداشتی دانشگاه لاس پالماس د گران کاناریا
  22. دانشکده پزشکی دانشگاه مورسیا
  23. دانشکده پزشکی دانشگاه مالاگا
  24. دانشگاه پزشکی ناوارا
  25. دانشکده پزشکی و علوم بهداشتی دانشگاه اویدو
  26. دانشکده پزشکی دانشگاه سالامانکا
  27. دانشکده پزشکی دانشگاه سویل
  28. دانشکده پزشکی دانشگاه وایادولید
  29. دانشکده پزشکی دانشگاه ساراگوسا
  30. دانشکده پزشکی دانشگاه خودمختار بارسلونا
  31. دانشکده پزشکی و علوم بهداشتی دانشگاه بین المللی کاتالونیا
  32. دانشکده علوم بهداشت و زندگی دانشگاه پومپئو فابرا
  33. دانشکده پزشکی و علوم بهداشتی دانشگاه روبیرا ای ویرگیلی
  34. دانشكده پزشكي دانشگاه بارسلونا
  35. دانشکده پزشکی دانشگاه گیرونا
  36. دانشکده پزشکی دانشگاه لیدا
  37. دانشکده پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه والنسیا
دانشگاه های پزشکی اسپانیا

دانشگاه های پزشکی اسپانیا

برترین دانشکده های پزشکی اسپانیا

در میان دانشگاه های پزشکی کشور اسپانیا برترین مدارس پزشکی این کشور به شرح زیر هستند:

دانشکده پزشکی دانشگاه بارسلونا در اسپانیا

دانشگاه بارسلونا (UB) با توجه به چندین رتبه بندی جهانی شناخته شده، بهترین دانشگاه پزشکی اسپانیا به شمار می آید. این دانشگاه دولتی که در سال 1450 تاسیس شده است، دارای مجموعه ای از دانشگاه ها است که در شهر بارسلونا پراکنده می باشند و در کل 124 هکتار را در بر گرفته اند.تعداد کل دانشجویانی که در حال حاضر در این دانشگاه ثبت نام کرده اند نزدیک به 63000 نفر است که این تعداد شامل بیش از 11500 دانشجوی بین المللی از 131 ملیت می باشد.دانشکده پزشکی و علوم بهداشتی UB دوره لیسانس پزشکی ارائه می دهد. این دوره یک برنامه شش ساله است که برای تکمیل آن به 360 واحد نیاز است. کلاس های دوره پزشکی در پردیس پزشکی، درکنار کلینیک بیمارستان بارسلونا، برگزار می شوند.اگرچه کاتالان زبان رسمی این دانشگاه است، اما بخشی از برنامه پزشکی در این دانشکده پزشکی ارزان قیمت در اسپانیا، به زبان انگلیسی نیز آموزش داده می شود. این دانشگاه ادعا می کند که در میان 100 دانشگاه برتر در رتبه بندی دانشگاه جهانی تایمز هایر، رتبه بندی شده است:

  • رتبه و رنکینگ جهانی : 69.7
  • شهریه: 4290 یورو
دانشکده پزشکی دانشگاه بارسلونا در اسپانیا

دانشکده پزشکی دانشگاه بارسلونا در اسپانیا

دانشکده پزشکی دانشگاه خودگردان بارسلونا در اسپانیا

دانشگاه خودمختار بارسلون (UAB)، یکی دیگر از دانشگاه های دارای رتبه عالی اسپانیا در کاتالونیا است. این دانشگاه دولتی که در سال 1968 تاسیس شد، بیشتر برنامه های دانشگاهی خود را در محوطه دانشگاه اصلی در منطقه بلاترا در بارسلونا برگزار می کند. این دانشگاه حدود 34000 دانشجو با بیش از 4000 دانشجوی بین المللی دارد.دانشکده پزشکی UAB مدرک لیسانس پزشکی خود را با همکاری دانشگاه پومپئو فابرا (UPF) ارائه می دهد. دوره های دانشکده پزشکی در اسپانیا بیشتر به زبان کاتالان و اسپانیایی تدریس می شوند و فقط در پنج درصد از دوره ها از زبان انگلیسی به عنوان زبان آموزش استفاده می گردد.دوره پزشکی دانشگاه بارسلونا از 360 واحد تشکیل شده است و برای مدت شش سال تحصیلی در قالب تمام وقت، زمان می برد. گزینه تحصیل پاره وقت وقت نیز در آنجا ارائه می شود. این دانشگاه در رتبه بندی دانشگاه های جهان QS توسط

  • موضوع، در رتبه 68 قرار دارد.
  • شهریه: 4500 یورو

دانشکده پزشکی دانشگاه خودمختار مادرید در اسپانیا

Universidad Autónoma de Madrid، یا دانشگاه خودمختار مادرید (UAM)، یک دانشگاه دولتی است که در سال 1968 تاسیس شده است. این دانشگاه دارای 31500 دانشجو می باشد. دو پردیس اصلی دانشگاه مادرید، پردیس کانتوبلانکو و پردیس پزشکی، در منطقه فوئن کارال ال پادرو، در شمال مادرید واقع شده اند.دانشکده پزشکی UAM برنامه پزشکی در سطح کارشناسی ارائه می دهد. این برنامه شش سال طول می کشد و در پردیس پزشکی برگزار می گردد. دانشجویان برای کسب مدرک تحصیلی در مجموع به گذراندن 360 واحد، نیاز دارند. لازم به ذکر است که برنامه پزشکی کاملا به زبان اسپانیایی آموزش داده می شود.رتبه بندی دانشگاه های جهان تایمز هایر این دانشگاه را در بین 200 دانشگاه برتر از نظر آموزش پزشکی قرار داده است.

شهریه:5000 تا 9000 یورو

دانشکده پزشکی دانشگاه خودمختار مادرید در اسپانیا

دانشکده پزشکی دانشگاه خودمختار مادرید در اسپانیا

دانشکده پزشکی دانشگاه ناوارا در اسپانیا

Universidad de Navarra یا دانشگاه ناوارا (UNAV)، یک دانشگاه خصوصی مسیحی است که کار خود را از سال 1952 آغاز کرد. این دانشگاه در پامپلونا، پایتخت ناوارا واقع شده است. در حال حاضر حدود 13200 دانشجو در این دانشگاه ثبت نام كرده اند كه از این تعداد تقریباً 3400 دانشجو، بین المللی هستند.بر اساس رتبه بندی دانشگاه جهانی آموزش عالی تایمز 2020، این دانشگاه ناوارا یکی از 5 دانشگاه برتر اسپانیا است.مدرک پزشکی در UNAV، معروف به برنامه بین المللی پزشکی، توسط دانشکده پزشکی این دانشگاه ارائه می شود. تقریباً نیمی از دروس در دو سال اول برنامه شش ساله ( 360واحدی) پزشکی، به زبان انگلیسی در این دانشکده پزشکی در اسپانیا تدریس می شوند.این دانشگاه همچنین برای آماده سازی دانشجویان بین المللی غیر اسپانیایی زبان برای شرکت در دوره های پزشکی، یک دوره زبان در مدرسه زبان خود به نام ILCE ترتیب می دهد.

دانشکده پزشکی دانشگاه والنسیا اسپانیا در اسپانیا

Universitat de València یا دانشگاه والنسیا (UV)، یک دانشگاه قرون وسطایی است که در سال 1499 تاسیس شده است. در حال حاضر این دانشگاه دولتی بیش از 65500 دانشجو را در خود جای داده است. این دانشگاه دارای سه پردیس در والنسیا می باشد:

  • پردیس بلاسکو ایبانیز (Blasco Ibáñez)
  • پردیس برجاست پاترنا (Burjassot Paterna)
  • پردیس تارونگر (Tarongers)

در UV، دوره لیسانس پزشکی توسط دانشکده پزشکی و دندانپزشکی ارائه می شود. این برنامه شش ساله در پردیس بلاسکو ایپانیز برگزار می شود و از 360 واحد تشکیل شده است. زبان های مورد استفاده در کلاس های درس انگلیسی، اسپانیایی و والنسیایی است. دانشگاه والنسیا در میان 200 دانشگاه برتر در رتبه بندی جهانی شانگهای بابت پزشکی بالینی، قرار دارد.

دانشکده پزشکی دانشگاه سانتیاگو د کامپوستلا در اسپانیا

Universidade de Santiago de Compostela یا دانشگاه سانتیاگو (USC)، یکی دیگر از دانشگاه های قرون وسطایی اسپانیا است. پردیس اصلی دانشگاه سانتیاگو که در سال 1495 تاسیس شده است، در سانتیاگو د کامپوستلا قرار دارد و کمپوس دوم این دانشگاه در لوگو قرار دارد. جمعیت دانشجویی دانشگاه سانتیاگو 28000 نفر است.دانشکده پزشکی و دندانپزشکی USC مدرک لیسانس پزشکی ارائه می دهد. برنامه پزشکی این دانشکده پزشکی در اسپانیا شامل 360 واحد است و برای شش سال تحصیلی ادامه دارد. کلاس های دوره پزشکی در مجموعه بیمارستان دانشگاه USC در سانتیاگو د کامپوستلا برگزار می شود. این دانشگاه، بر اساس رتبه بندی دانشگاه جهانی تایم هایزر یکی از 400 موسسه برتر در زمینه آموزش پزشکی می باشد.

دانشکده پزشکی دانشگاه سویا در اسپانیا

آنچه در سال 1505 با عنوان کالج سانتا ماریا تاسیس شد، اکنون به عنوان دانشگاه سویه یا دانشگاه سویا (US) شناخته می شود و دانشگاهی دولتی پرجمعیتی می باشد. در حال حاضر بیش از 70000 دانشجو در آنجا ثبت نام کرده اند. پردیس های دانشگاه سویا شهر سویه پراکنده هستند.در دانشگاه سویا، دوره کارشناسی پزشکی شش سال تحصیلی طول می کشد و به طور کامل به زبان اسپانیایی تدریس می شود. دانشکده پزشکی سویا در خیابان سانچز پیسخوان واقع شده است و بر این برنامه 360 واحدی خود، نظارت می کند. این دانشگاه در میان 500 موسسه برتر آموزش پزشکی در رتبه بندی موضوعی QS و تایمز هایر قرار گرفته است.

دانشکده پزشکی دانشگاه سویا در اسپانیا

دانشکده پزشکی دانشگاه سویا در اسپانیا

دانشکده پزشکی دانشگاه آلکالا در اسپانیا

Universidad de Alcalá یا دانشگاه آلکالا (UAH)، یک دانشگاه دولتی است که در سال 1499 تاسیس شده است. در میان سه پردیس آن، دانشگاه تاریخ و دانشگاه علم و فناوری در شهر آلکالا د هنارس واقع شده اند، که 22 مایل از مادرید فاصله دارد و پردیس سوم در گوادالاخارا واقع شده است، شهری با فاصله تقریبا 16 مایلی از آلکالا د هنارس. کل ثبت نام در دانشگاه قرون وسطایی بیش از 28000 نفر است که شامل حدود 5،500 دانشجوی بین المللی است.UAH در پردیس علوم و فناوری خود، مدرک لیسانس پزشکی ارائه می دهد. درست مانند برنامه های ذکر شده در بالا، این برنامه نیز شامل 360 واحد است و در طی شش سال تحصیلی اجرا می شود. دانشکده پزشکی و علوم بهداشتی این دانشگاه مسئول دوره پزشکی تدریس شده به زبان اسپانیایی است.بر اساس رتبه بندی QS، این دانشگاه یکی از 400 موسسه برتر جهان برای تحصیل پزشکی است.

با توجه به آنچه که در این مقاله گفته شد، کشور اسپانیا دارای دانشگاه های پزشکی معتبری است که در سطح جهان شناخته شده می باشند و مدرک صادر شده توسط آن ها در سایر کشور ها به خصوص کشور های اروپایی قابل قبول است. امکان تحصیل به زبان انگلیسی در رشته پزشکی در بعضی از دانشگاه های اسپانیا، یکی ویژگی های مثبت آن به حساب می آید و شما را قادر می سازد که بدون نیاز به دانش زبان اسپانیایی وارد این کشور شوید سپس آرام آرام و در ارتباط با جامعه اسپانیایی این زبان را به خوبی یاد بگیرید. هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه های دولتی اسپانیا در حدود 1000 یورو در سال است و هزینه زندگی هر دانشجو حداقل 1000 یورو در ماه خواهد بود. البته لازم به ذکر است که شهریه تحصیل در بهترین دانشکده های پزشکی کشور اسپانیا همچون دانشکده بارسلونا تا 5000 یورو در سال نیز خواهد رسید.در حقیقت هزینه سالانه تحصیل در دانشگاه های غیر دولتی بین 5000 تا 15000 یورو در سال می باشد. بعضی از بهترین دانشکده های پزشکی کشور اسپانیا عبارتند از دانشگاه بارسلونا، دانشگاه خودمختار بارسلونا، دانشگاه خودمختار مادرید می باشند که در بین دانشگاه های برتر جهان بابت آموزش پزشکی قرار گرفته اند. پس عجیب نیست که این کشور مقصد تحصیلی بسیاری از متقاضیان تحصیل پزشکی از سراسر جهان باشد. چنانچه در رابطه با دانشگاه های پزشکی کشور اسپانیا به اطلاعات بیشتری نیاز دارید با متخصصین ما در موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی تماس بگیرید تا شما را در این زمینه هدایت و راهنمایی کنند.

سوالات متداول در مورد دانشگاه های پزشکی کشور اسپانیا

1- بهترین دانشگاه های اسپانیا برای تحصیل پزشکی کدام است؟

دانشگاه بارسلونا اسپانیا، دانشگاه خودمختار بارسلونا، دانشگاه خودمختار مادرید، دانشگاه ناوارا، دانشگاه والنسیا اسپانیا از مهمترین دانشگاه های اسپانیا برای تحصیل پزشکی می باشد

2- آیا با مدرک پزشکی از دانشگاه های پزشکی اسپانیا امکان کار در سایر کشور های اروپایی وجود دارد؟

بله. بعضی از دانشگاه های پزشکی این کشور مدرک شناخته شده جهانی صادر می کنند که امکان کار در سایر کشور های اروپایی را فراهم می نماید.

3- آیا دانشگاه های پزشکی اسپانیا مورد تایید ایران است؟

بله، تعدادی از دانشگاه های پزشکی اسپانیا مورد تایید وزارت بهداشت ایران هستند.

4- آیا امکان دریافت بورسیه از دانشگاه های پزشکی اسپانیا وجود دارد؟

بعضی از دانشگاه های کشور اسپانیا به دانشجویان مستعد بورسیه ارائه می دهند.

5- متوسط هزینه تحصیل در دانشگاه های پزشکی اسپانیا چقدر می باشد؟

متوسط هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه های دولتی اسپانیا 1000 یورو در سال است.

6- چه امکانات رفاهی در دانشگاه های پزشکی اسپانیا ارائه می شود؟

اغلب دانشگاه های پزشکی اسپانیا دارای کتابخانه و امکانات آموزشی مدرن، خوابگاه، آزمایشگاه های پیشرفته هستند.

7- آیا دانشگاه های پزشکی اسپانیا به دانشجویان بین المللی خوابگاه ارائه می دهند؟

تعدادی از دانشگاه های پزشکی اسپانیا دارای خوابگاه می باشند.

8- آیا مکان تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های پزشکی اسپانیا وجود دارد؟

بله در بعضی از دانشگاه های کشور اسپانیا به زبان انگلیسی نیز تدریس می شود.

9- دوران تحصیل پزشکی در دانشگاه های پزشکی اسپانیا چند سال است؟

دوره تحصیل پزشکی در دانشگاه های اسپانیا بین 6 سال است.

10- زبان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اسپانیا چیست؟

جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اسپانیا می بایست به زبان انگلیسی یا اسپانیایی تسلط داشته باشید.

11- بهترین دانشگاه پزشکی کشور اسپانیا کدام است؟

دانشگاه بارسلونا بهترین دانشگاه پزشکی اسپانیا است.

12- آیا برای تحصیل در رشته پزشکی در کشور اسپانیا نیاز به ارائه مدرک زبان انگلیسی می باشد؟

در صورت تحصیل به زبان انگلیسی در کشور اسپانیا نیاز به ارائه مدرک آیلتس یا تافل می باشد.

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *