دانشگاه های نیوزلند

نیوزلند را می توان به عنوان یکی از گزینه های برتر تحصیل در رشته های دانشگاهی دانست. موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) به عنوان معتبرترین موسسه در امر مهاجرت با جمع آوری اطلاعات لازم در باب دانشگاه های نیوزلند پاسخگوی شما جهت هرگونه اقدام به اخذ پذیرش و دریافت ویزای تحصیلی خواهد بود. هشت دانشگاه برتر نیوزلند در بین بهترین دانشگاه های دنیا قرار دارد که پنج مورد ان در 300 رتبه ی برتر جهانی قرار دارند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط تحصیل و پذیرش دانشگاه های نیوزلند

دانشگاه های نیوزلند ارائه دهندگان آموزش و پرورش مدارک تحصیلی را در هر سطح ارائه می دهند – گواهینامه ها، دیپلم ها، تحصیلات تکمیلی و مدارک تحصیلات تکمیلی را ارائه می کنند. همه آن ها در مورد آنچه که چارچوب صلاحیت نیوزیلند نامیده می شود، رتبه بندی شده اند وبسایت NZQA اطلاعاتی در مورد سطوح مختلف واجد شرایط در دسترس و جایی که آنها در چارچوب مناسب هستند. نیوزلند هشت دانشگاه دارد که به جای آموزش حرفه ای برنامه های آموزشی ارائه می کنند.

همه دانشگاه ها جهت تحصیل در نیوزلند طیف وسیعی از موضوعات را برای دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در تجارت، علوم و علوم انسانی ارائه می دهند بعضی از دانشگاه ها دارای رشته های تخصصی هستند مانند پزشکی، کشاورزی، مهندسی و غیره. تعدادی از دانشگاه ها دارای بیش از یک محوطه دانشگاه هستند که اغلب در شهرهای مختلف قرار دارند و برخی برنامه های خارج از کشور دارند.

نیوزیلند همچنین دارای 18 موسسه فناوری و پلی تکنیک (ITPs) است. آنها آموزش و پرورش حرفه ای و تخصصی را از دوره های مقدماتی تا برنامه های تحصیلی کامل ارائه می دهند. بسیاری از ITPs همچنین آموزش زبان انگلیسی و گزینه های تحصیلات تکمیلی را ارائه می دهند، از جمله تا سطح دکترا (PhD) را ارائه می دهند. این دوره ها براساس تجربه عملی و کاربرد در موقعیت های کاری بیشتر متمایل به تخصص هستند. مدرک یکی از این موسسات دارای جایگاه برابری با مدرک دانشگاهی است.

در نیوزیلند سه Wananga وجود دارد. این موسسات آموزشی و آموزشی ارائه می دهند که مبتنی بر ارزش ها و اصول مائوری هستند. بسیاری از مدارک تحصیلی را به زبان Màori، در رشته ی آموزش، پرستاری، کسب و کار، بهداشت، زبان انگلیسی و هنرهای معاصر ارائه می دهند. Wānanga ارائه بسیاری از برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد، از جمله مدارک تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترا (PhD) را فراهم میکند. برای تحصیل در رشته های دیپلم و دبیرستان در دانشگاه ها، موسسات تکنولوژی و پلی تکنیک، دانش آموزانی که از طریق سیستم دبیرستان نیوزیلند به طور کلی نیاز به مدارک NCEA سطح 3 دارند.

دانش آموزان خارج از کشور باید بتوانند نشان دهند که آنها سطح مشابهی از تحصیلات دانشگاهی را به دست آورده اند – که می تواند GCSE را برای دانش آموزان از انگلستان، سطوح هنگ کنگ A، STPM / گواهی آموزش عالی مالزی، مدارک تحصیلی سال تحصیلی 12، استرالیا. آنها همچنین باید قادر به اثبات مهارت های انگلیسی خود باشند. دانش آموزان همچنین می توانند تحصیل پایه کوتاه مدت یا اشنایی با پیش دانشگاهی در PTE یا دانشگاه ها را برای آماده سازی برای تحصیل در سطح دانشگاه انجام دهند.

دانشگاه های برتر و معتبر نیوزلند

هشت دانشگاه برتر نیوزلند در بین بهترین دانشگاه های دنیا در رتبه بندی دانشگاه های جهان در سال 2018 قرار دارد که پنج مورد ان در 300 رتبه ی برتر جهانی قرار دارند. دانشگاه اوکلند، این دانشگاه در سال جاری 82 ساله شد، دانشگاه اوکلند به طور مرتب بالاترین رتبه از بین دانشگاه های برتر نیوزلند را دارد. این بزرگترین و جامع ترین دانشگاه در کشور است که بیش از 40،000 دانش آموز در شش کالج و هشت دانشکده خود دارد. پنج مجتمع دانشگاهی آن بزرگترین شهر اوکلند نیوزلند و ششم در شمال شهر این کشور، وانگری قرار دارد.

دانشگاه های برتر و معتبر نیوزلند

دانشگاه اوتاگو نیوزلند، این دانشگاه در سال جاری از ۱۸ جایگاه صعود کرده است و اکنون در رده ۱۵۱ قرار دارد. قدیمی ترین دانشگاه کشور (که در سال 1869 تأسیس شد)، اوتاگو در شهر دانین در جزایر جنوبی مستقر است. این دانشگاه حدود 20،800 دانش آموز ثبت نام کرده است و معماری و باغ های جذاب آن دانشجویان را به خود جلب کرده و به طور مرتب در لیست های زیباترین دانشگاه های دنیا قرار دارند.

دانشگاه کانتربری در سال جاری در رتبه 214 قرار دارد و یکی دیگر از قدیمی ترین دانشگاه های نیوزیلند است که در سال 1873 به عنوان دانشکده کانتربری تاسیس شد. دانشگاه در شهر Christchurch که بزرگترین شهر جزایر جنوبی است واقع شده است. این دانشگاه در حدود 14،900 دانش آموز دارد که 1،100 آن بین المللی است.

دانشگاه ویکتوریا ولینگتون در نیوزیلند، پایتخت ولینگتون، نه رتبه صعود کرده و در سال جاری تاکنون در رتبه 219 قرار دارد. این دانشگاه در سال 1897 تأسیس شد و دانشگاه دارای طیف وسیعی از برنامه های تحصیلیست و به ویژه برای رشاه های حقوق، علوم انسانی و علوم اجتماعی قوی است. دانشگاه دیگری که در این سال رتبه اش در حال افزایش است، دانشگاه واییکاتو است که جایگاهش به رتبه ۲۹۲ در جهان رسیده است. این دانشگاه به طور عمده در شهر هامیلتون در جزیره شمالی واقع شده است و این دانشگاه در سال 1964 به عنوان اولین دانشگاه نیوزیلند که از یک بوم خالی طراحی شده بود تاسیس شد.

دانشگاه Massey University جایگاهش در رده بندی امسال پیشرفت داشت و اکنون در کنار دانشگاه Tongji چین به عنوان رتبه ۳۱۶ در جهان قرار گرفته است. Massey برای ماهیت کاربردی برنامه های خود و ارتباطات نزدیک با جامعه شناخته شده است و تنها دانشگاه نیوزیلند است که برنامه های مربوط به هوانوردی، حل اختلافات، پزشکی دامپزشکی و علوم نانو را ارائه می دهد.

دانشگاه لینکلن به بهبود موقعیت خود در رده بندی امسال ادامه می دهد و از ۲۴ نقطه صعود به رتبه مشترک در جهان صعود می کند و این موقعیت را با دو دانشگاه دیگر به اشتراک می گذارد. لینکلن در بهبود دانش، ثروت و بهره وری زمین نیوزیلند تخصص دارد و در بین ۵۰ کشور برتر جهانی برای جنگلداری کشاورزی قرار دارد.

با رتبه بندی ۴۴۱ ۴۵۰ در جهان، دانشگاه صنعتی اوکلند، جزو آخرین دانشگاه های برتر نیوزیلند است. ابتدا در سال 1895 به عنوان مدرسه فنی و مهندسی اوکلند تاسیس شد، سپسAUT در سال 2000 به دانشگاه تبدیل شد. AUT بالاترین رتبه هر دانشگاه نیوزلند (۲۹ ام) را برای نسبت میزان دانشجوی بین المللی خود را دریافت می کند.

  • Whitireia New Zealand
  • Eastern Institute of Technolog
  • Auckland Institute of Studies
  • Nelson Marlborough Institute of Technology
  • AUT University
  • Toi Ohomai Institute of Technology
  • Ara Institute of Canterbury

رتبه و رنکینگ دانشگاه های نیوزلند

بطور کلی رتبه ی جهانی شش دانشگاه نیوزلند افت کرده و دو دانشگاه در یک جدول لیگ جهانی در ۱۰۰۰ دانشگاه برتر بهبود یافتند. دانشگاه نیوزیلند، که هشت مؤسسه را نمایندگی می کند، گفت که این نتیجه یک نشانه هشدار دهنده برای دولت است. فقط دانشگاه های واییکاتو و لینکلن رتبه بندی خود را در رتبه بندی دانشگاه جهانی QS بهبود بخشیدند. Waikato رتبه اش را به 274 افزایش داد و دانشگاه لینکلن دو رتبه یعنی به 317 صعود کرد.

دانشگاه اوکلند سه مکان را به رتبه85 کاهش داد، اوتاگو 24 محل به 175 کاهش یافت، ویکتوریا به 221، کانتربری تا 230، ماسایی 330 و AUT به 464 کاهش یافت. رتبه بندی QS گفت که هر هشت دانشگاه نیوزلند در سال گذشته نسبت به تعداد دانش آموزان هر عضو کادر تحصیلی بدتر شدند،هفت دانشگاه امتیاز منفی در اعتبار آن ها در ارتباط با دانشگاهیان در سراسر دنیا و شش دانشگاه از آن ها به خاطر اعتبار خود با کارفرمایان امتیاز بدتری گرفته بودند.

با این حال، هفت دانشگاه از امتیاز های بالاتری برای ثبت نام دانشجویان بین المللی برخوردار بودند و شش دانشگاه امتیاز بهتری برای تعداد دفعاتی که کار پژوهشگران آن ها توسط محققان دیگر ذکر شده بود، داشتند. نیل کویگلی معاون دانشگاه وایکاتو گفت که نقل قول های پژوهشی عامل اصلی پیشرفت دانشگاه بود و تنها برای آن رتبه اش 92 شد.

او گفت که رده بندی کلی بالاتر بعد از بهبود در یک سیستم رتبه بندی دیگر، یعنی جدول لیگ برتر تایمز در اوایل سال جاری است، و می تواند منجر به افزایش ثبت نام توسط دانشجویان خارجی و داخلی شود. پروفسور Quigley گفت: ما دریافته ایم که دانشجویان بین المللی به این رتبه بندی ها علاقه مند هستند، اما به طورقابل توجهی میفهمیم که دانشجویان داخلی با رتبه بندی ها و چیزی که آن ها در مورد هر کدام از دانشگاه های نیوزلند به آن ها می گویند هماهنگ هستند.

رتبه بندی جهانی ما در چند سال اخیر بالا رفته است و امسال میزان ثبت نام ها در دانشگاه Waikato در کل حدود ۳.۵ درصد افزایش داشته است. بنابراین ما فکر می کنیم که این دو به هم مرتبط هستند و امیدواریم که افراد کمی بیشتر در مورد این رده بندی جدید تحقیق کنند که برای ثبت نام در سال آینده به ما کمک کند.

رتبه و رنکینگ دانشگاه های نیوزلند

هزینه تحصیل و شهریه دانشگاه های نیوزلند

هشت دانشگاه اصلی در نیوزیلند وجود دارند و همه آن ها شهریه خود را تعیین می کنند که بسته به موضوع و سطح مطالعه متفاوت خواهد بود. با این حال دولت نیوزلند طرح هایی را برای حذف هزینه های شهریه از سال ۲۰۱۸ برای یک سال مطالعه، افزایش تا سه سال مطالعه از سال ۲۰۲۴، تایید کرده است. انتظار می رود اکثر دانشجویان بین المللی بیشتر از دانشجویان بومی پرداخت کنند، اگرچه دانشجویان بین المللی می توانند از پرداخت هزینه دانشجویان خارجی در برخی موارد معاف شوند – مثلا زمانی که دانشجویان در برنامه های دکترا شرکت می کنند.

به طور متوسط یک دانشجوی بین المللی می تواند مبلغ 20،000 دلار (10،499 پوند) (برای تمام دانش آموزان از دلار نیوزیلند) برای مدرک کارشناسی علوم و علوم اجتماعی، 25،000 دلار (13،124 پوند) برای علوم و مهندسی و 75،000 دلار (39،372 پوند) برای دندانپزشکی و درجه پزشکی می باشد. با اینکه نیوزیلند یک مکان عالی برای تحصیل به عنوان یک دانش آموز بین المللی است، اما یک هزینه نزولی دارد.

  • هزینه های مربوط به هنر یا علوم اجتماعی از 20 هزار دلار نیوزیلند (9/680 پوند) در سال است.
  • دوره های علوم و مهندسی می تواند از 25000 دلار (12000 پوند) در سال هزینه کند.
  • دندانپزشکی و پزشکی گران ترین درجه است – 75000 دلار (36،300 پوند) در سال میباشد

متاسفانه، برای دانشجویان بین المللی که در نیوزیلند درس می خوانند، بورسیه های تحصیلی کمی وجود دارند، و آن هایی که در حال ارائه پیشنهاد می باشند، برای دانشجویان دکترا می باشند. شرایط پذیرش در دانشگاه های نیوزلند را مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) در اختیار شما عزیزان قرار خواهند داد.

1/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *