دانشگاه های رایگان انگلستان

دلایل مختلفی وجود دارد که باعث علاقمندی متقاضیان به تحصیل در کشور انگلستان شده است. از مهمترین دلایل سهولت تحصیل در این کشور به زبان انگلیسی می باشد که احتیاج به مدرک آیلتس نیز دارد. کارشناسان موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی در این مقاله به ذکر اطلاعات مربوط به دانشگاه های تحصیل رایگان انگلستان پرداخته اند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط تحصیل و پذیرش دانشگاه های رایگان انگلستان

کلیه درخواست های دانشگاه های انگلستان از طریق UCAS)) (سرویس پذیرش دانشگاه ها و کالج ها) انجام می شود. به سادگی فرم درخواست ((UCAS را در وب سایت (UCAS) پر کنید. اطمینان حاصل کنید که قبل از پایان مهلت، درخواست خود را ارسال نمایید. به خصوص اگر می خواهید در یکی از دانشگاه های برتر انگلیس تحصیل کنید. 5 مرحله برای ارائه درخواست به ((UCAS وجود دارد:

  • ثبت نام: قبل از هر چیز جزئیات مربوط به خود را در ((UCAS ثبت کنید. انجام این کار ساده است فقط مطمئن شوید که همه آن ها را به درستی وارد کرده اید.
  • یک دوره پیدا کنید: این مرحله احتمالاً مهمترین مرحله است. باید دوره ای که می خواهید سه یا چند سال از زندگی آینده خود را به آن اختصاص دهید را پیدا کنید. هنگامی که یک دوره را پیدا کردید کد ((UCAS مخصوص به آن دوره را ذخیره نمایید، چراکه برای پر کردن فرم درخواست به آن نیاز دارید.
  • پیدا کردن یک دانشگاه: شما دوره ای عالی را پیدا کرده اید و اکنون باید اطمینان حاصل کنید که آن دوره را در دانشگاهی مناسب سپری کنید. مشاوره در مورد انتخاب دانشگاه به شما در تصمیم گیری صحیح کمک می کند. به چیزی بیش از جدول فکر کنید، به موقعیت مکانی، محل اقامت و امکانات نیز توجه کنید. هنگامی که لیست کوتاه دانشگاه خود را تهیه کردید، لیستی از کدهای ((UCAS مخصوص به آن دوره را یادداشت کنید.
  • فرم درخواست را پر کنید: یک فرم درخواست را می توانید برای پنج انتخاب مختلف استفاده نمایید. می توانید برای پنج دانشگاه مختلف در یک دوره یا پنج دوره مختلف در همان دانشگاه اقدام کنید و این انتخاب به خودتان بستگی دارد. به یاد داشته باشید که فقط برای یک اظهارات شخصی فضا در اختیار شما قرار می گیرد و این فضاها معمولاً کاملاً مختص دوره هستند.
  • ارسال و انتظار برای پاسخ: پس از ثبت درخواست خود، بررسی این درخواست توسط دانشگاه ها زمان بر خواهد بود.

دانشجویان بین المللی خارج از اتحادیه اروپا

دانشجویان بین المللی از یک کشور خارج از اتحادیه اروپا می توانند درخواست خود را در هر زمانی بین 1 سپتامبر تا 30 ژوئن قبل از سال تحصیلی که می خواهند شروع به تحصیل کنند به ((UCAS ارائه دهند. با این حال، بیشتر متقاضیان قبل از 30 ژوئن درخواست خود را ارائه می دهند. پیش از آنکه ظرفیت ها تکمیل شده باشد و زمان کافی برای برنامه ریزی برای مهاجرت، مسافرت و اقامت خود داشته باشند.

دانشگاه های برتر و معتبر رایگان انگلستان

دانشگاه های برتر و معتبر رایگان انگلستان

دانشگاه های برتر و معتبر رایگان انگلستان

صلاحیت بین المللی بیشترین چیزی است که دانشجویان به دنبال آن هستند. مدارک با صلاحیت بین المللی در تمام کشور های جهان مورد پذیرش هستند. این مساله موجب می گردد تا دارنده این مدرک، چشم انداز خود را گسترش داده و توانایی های خود را تقویت کند. کالج های بسیاری در سرتاسر لندن هستند که به دانشجویان بین المللی خدماتی با کمترین هزینه ارائه می دهند. هر کدام از دانشگاه های لیست زیر دارای معتبر ترین برد تحصیلی، خوابگاه و سایر خدمات می باشند.

پس از انجام تحقیقات بسیار، برترین و ارزان ترین دانشگاه های انگلستان لیست بندی شدند:

  • دانشکده حقوق: میانگین هزینه شهریه سالانه: 10500 یورو (حتی اگر دانشکده در شهرهایی چون بیرمنگام، بریستول، اکستر، چستر، منچستر یا گیلدفورد باشد، هزینه شهریه کمتر خواهد بود.)

دانشگاه حقوق یکی از قدیمی ترین دانشگاه های حقوق انگلستان به شمار می آید. این دانشگاه دارای 9 دانشکده در سرتاسر انگلستان می باشد. این دانشگاه همچنین دوره های GDL برای کسانی که پیش زمینه ای در رشته حقوق ندارند اما مایل هستند تا در این زمینه مشغول به کار وکالت و مشاوره شوند فراهم آورده است. همچنین دوره های 2 ساله LLB نیز برای کسانی که میخواهند تحصیلات خود را زودتر به پایان برسانند توسط این دانشگاه طراحی شده است.

  • دانشگاه کلانشهر لندن: میانگین هزینه شهریه سالانه: 12500 یورو

این دانشگاه دو محوطه دارد: یکی از محوطه ها در لندن و دیگری در ایسلینگتون می باشد. مدرسه کسب و کار دانشگاه نیز در مورگیت است. تعهدات دانشگاه بر آن است تا مهارت های دانشجویان خود را افزایش دهد.

  • GSM لندن: هزینه شهریه سالانه: 10000 یورو

این دانشگاه مدارک خود را با همکاری دانشگاه پلیماوت اهدا می کند و رشته های مرتبط با کسب و کار برای دانشجویان خود ارائه می دهد. با توجه به شیوه آموزشی خاص این دانشگاه، اهمیت بسیاری به کسب مهارت و اشتغال دانشجویان داده شده است. دانشگاه توجه بسیاری به خواسته دانشجویان دارد. دانشگاه GSM تصمیم دارد تا تخفیف 50 درصدی برای دانشجویان سال تحصیلی جاری در نظر بگیرد.

  • دانشگاه:BPP میانگین هزینه شهریه سالانه 9500 یورو 

با رویکردی تبلیغاتی، دانشگاه دانشجویان را برای مشاغل حرفه ای آماده می سازد. این دانشگاه فاصله بین آموزش و کسب مهارت را کاهش داده است. چنانچه مایل هستید تا در رشته هایی چون حقوق، کسب و کار، امور مالی، حسابداری، بانکداری، دندان پزشکی، پرستاری، روانشناسی یا مراقبت سلامتی به تحصیل بپردازید، این دانشگاه مناسب شماست.

  • دانشگاه غرب لندن: هزینه شهریه سالانه: 10000 یورو

این دانشگاه به عنوان مدرن ترین دانشگاه شناخته شده است. به عنوان دانشجو قادر خواهید بود تا در بسیاری از فعالیت های دانشگاه شرکت داشته باشید. تمامی دانش لازم آکادمیک دانشگاه و مهارت های عملی بر آن هستند تا اطمینان دهند دانشجو در مسیر درستی قدم نهاده است.

  • دانشگاه کاواتر: میانگین هزینه شهریه سالانه: 12800 یورو

این دانشگاه، به دانشگاه سال شهرت دارد. این دانشگاه دانشجویان خود را برای مشاغل آینده به گونه ای حرفه ای هدایت می کند و همچنین استادان میهمان بسیاری را به گرمی می پذیرد. محوطه دانشگاه لندن دیدگاهی پویا و انعطاف پذیر به سوی نمونه ها دارد.

  • دانشگاه اولستر لندن: میانگین هزینه شهریه سالانه: 10000 یورو

این دانشگاه در قلب لندن است و در 4 زمینه دانشجو می پذیرد:

  • لیسانس بیزنس
  • فوق لیسانس حسابداری و مدیریت
  • فوق لیسانس کسب و کار بین الملل
  • فوق لیسانس بازاریابی

تحصیل در این دانشگاه برنامه ریزی مالی دقیق را در پیش دارد. انگلستان به تازگی در تلاش است تا بتواند بالاترین استانداردهای آموزشی را برآورده سازد. با داشتن مدرک این دانشگاه در رزومه خود می توانید آینده شغلی فوق العاده ای را برای خود رقم بزنید.

رتبه و رنکینگ دانشگاه های رایگان انگلستان

 رتبه بندی جهانی دانشگاهی تحصیلات عالیه تایمز در سال 2020، تعداد 1400 دانشگاه 92 کشور جهان را به عنوان بزرگترین و متنوع ترین رتبه بندی، در لیست زیر قرار داده است که ما به تعدادی از آن اشاره می نماییم.

 این رتبه بندی بر اساس 13 شاخص دقیق و حول محور شیوه آموزش، تحقیقات، دانش انتقالی و شهرت بین المللی و در کل عملکرد موسسات می باشد. تنها رتبه بندی دانشگاهی که مستقیما توسط خدمات حرفه ای حسابرسی شده است و مورد قبول تمام جهان از جمله دانشجویان، استادان، دولت و صنعت می باشد، لیستی از بهترین دانشگاه های جهان را تهیه نموده است. 

رتبه و رنکینگ دانشگاه های رایگان انگلستان

رتبه و رنکینگ دانشگاه های رایگان انگلستان

روش شناسی رتبه بندی جهانی سال 2020

 برای چهار سال متوالی، دانشگاه آکسفورد در صدر جدول قرار دارد و این در حالی است که دانشگاه کمبریج در رتبه سوم است. موسسه تکنولوژی کالیفرنیا از جایگاه سوم به دوم دست یافته و دانشگاه های استنفورد، ییل، هاروارد و کالج سلطنتی لندن در لیست 10 دانشگاه برتر جای داشتند. دانشگاه تسینگهوا و پکینگ از چین در رتبه 23 و 24 قرار دارند. دانشگاه های این کشور در تلاش اند تا فعالیت و حضور خود را در جایگاه جهانی افزایش دهند.

 صلاحیت بین المللی بیشترین چیزی است که دانشجویان به دنبال آن هستند. با دارا بودن صلاحیت بین المللی، مدرک دانشجو توسط تمامی کشور ها مورد پذیرش خواهد بود. این مدرک رویکرد دانشجو را گسترش داده و توانایی های او را تقویت می نماید. دانشگاه های بسیاری در انگلستان هستند که هزینه بسیار پایینی برای دانشجویان بین المللی در نظر دارند. هر کدام از دانشگاه های لیست زیر، محوطه فوق العاده ای دارد و دانشکده های مناسب دانشجویان طراحی نموده اند. پس از انجام تحقیقات، ارزان ترین دانشگاه های انگلستان لیست بندی شده اند:

 دانشگاه استافوردشیر:

  •  رتبه بندی جهانی سال 2020
  • 8011000 ام

 دانشگاه تیساید:

  •  در بین 199 کشور رتبه اول را دارد.

 کالج دانشگاهی هارپر آدام:

  •  رتبه کشوری 140
  •  رتبه جهانی 4261

 دانشگاه لیدز ترینیتی:

  •  دارای رتبه 108 در میان 131 موسسه

 دانشگاه کومبریا:

  •  رتبه کشوری 123
  •  رتبه جهانی 3121

 دانشگاه بولتون:

  •  رتبه کشوری 121
  •  رتبه جهانی 2976

 دانشگاه جدید بوکینگهامشیر:

  •  رتبه کشوری 136
  •  رتبه جهانی 3916

 دانشگاه کوونتری:

  •  رتبه کشوری 56
  •  رتبه جهانی 847

 دانشگاه یورک سن جان:

  •  رتبه کشوری 118
  •  رتبه جهانی 2790

 کالج دانشگاهی بیرمنگام:

  •  رتبه کشوری 149
  •  رتبه جهانی 5178

ارزان ترین دانشگاه های انگلستان (به غیر از لندن) برای دانشجویان بین المللی

صلاحیت بین المللی مدرک، بیشترین چیزی است که دانشجویان به دنبال آن هستند. صلاحیت بین المللی موجب می گردد تا مدرک دانشجو در تمامی کشورهای جهان مورد پذیرش واقع شود. این مساله موجب می گردد تا فرد چشم انداز خود را گسترش دهد و توانایی های خود را تقویت سازد. کالج های مختلفی در انگلستان هستند که به دانشجویان بین المللی خدماتی با کمترین هزینه ارائه می دهند. هر کدام از دانشگاه های لیست زیر دارای محوطه فوق العاده، زیرساخت با کیفیت و دانشکده برای دانشجویان می باشند.

پس از انجام تحقیقات بسیار، ارزان ترین دانشگاه های انگلستان در لیست زیر وارد شدند:

  • دانشگاه استافوردشیر: میانگین هزینه شهریه سالانه: 10500 پوند

این دانشگاه که در استافوردشیر می باشد، دوره های فشره دو ساله ترتیب داده است تا علاقه مندان به جای طی نمودن دوره تحصیلی خود به صورت سنتی، آن را سریع تر و طی 2 سال بگذرانند. این دانشگاه همچنین در دوره های آموزش استادان نیز فعالیت دارد و تنها دانشگاه انگلستان است که دارای رشته هنر انیمیشن نیز می باشد.

  • دانشگاه تیساید: میانگین هزینه شهریه سالانه: 10250 پوند

این دانشکده که در میدلزبرو واقع شده است، به تازگی 200 میلیون پوند جهت طراحی دوباره یکی از محوطه های دانشگاهی خود هزینه کرده است. این دانشگاه در صدد پرورش خلاقیت دانشجویان می باشد.

  • کالج دانشگاه هارپر آدامز: میانگین هزینه شهریه سالانه: 11000 پوند

این دانشگاه به سبب اشتغال پس از تحصیل دانشجویان خود در لیست 10 دانشگاه برتر انگلستان جای دارد. این دانشگاه همچنین دوره های 12 ماهه ترتیب داده است تا دانشجویان را پیش از ورود به بازار کار، با شیوه کار آشنا سازد.

  • دانشگاه لیدز ترینیتی: میانگین هزینه شهریه سالانه: 11000 پوند

این موسسه در دهه 1960 به منظور آموزش معلمان کاتولیک تاسیس شد. عنوان دانشگاه در سال 2012 به این موسسه داده شد. همچنین هزینه های بسیاری شده است تا این دانشگاه بتواند در زمینه رشته های ورزشی، تعذیه و روانشناسی فعالیت داشته باشد.

  • دانشگاه کومبریا: میانگین هزینه شهریه سالانه: 10500 پوند

این دانشگاه در سال 2007 تاسیس شد و در لنکستر، آمبلساید، پنریث، بارو، کریسل، لندن و ورکینگتون دارای محوطه دانشگاهی می باشد. این دانشگاه دارای رشته های بسیاری در زمینه علوم آموزشی، مراقبت سلامتی، کسب و کار، مدیریت، هنر های تجسمی، جنگل داری و زمین شناسی می باشد.

  • دانشگاه بولتون: میانگین هزینه شهریه سالانه: 11000 پوند

این دانشگاه دارای رشته هایی چون جلوه های ویژه فیلم و تلوزیون می باشد. دوره های این دانشگاه به صورت کارآموزی و دوره های سنتی تئوری می باشد.

  • دانشگاه جدید باکینگهام شیر: میانگین هزینه شهریه سالانه: 9500 پوند

این دانشگاه دارای دو محوطه می باشد، یکی در ویکام و دیگری در یوکسبریج. هر دو این مناطق دسترسی آسانی به جاذبه های مرکز لندن دارند.

  • دانشگاه کوونتری: میانگین هزینه شهریه سالانه: 11200 پوند

ریشه این دانشگاه به سال 1843 باز می گردد. پس از این، این دانشگاه به کالج طراحی کوونتری شهرت داشته است. بیشترین رشته ای که در این دانشگاه تدریس می شود علوم سلامت و پرستاری است. اولین شاخه ای که این دانشگاه در آن فعالیت داشته رشته مدیریت بحران بوده است.

  • دانشگاه یورک سن جان: میانگین هزینه شهریه سالانه: 11000 پوند

این دانشگاه در پیاده راه لرد میور و درست رو به روی یورک مینیستر می باشد. دانشجویانی که در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند، دسترسی آسانی به مرکز شهر یورک، مناطق تفریحی و دیدنی آن دارند. این دانشگاه به تازگی بالغ بر 2.5 میلیون مرکز هنر گشوده است.

این دانشگاه اقامت خوابگاهی دانشجویان را به همراه کوپن رستوران، نانوایی، اسپا و کلوپ های ورزشی مدیریت می نماید. این دانشگاه بر آن شده است تا تجارت فوق العاده ای در اختیار دانشجویان خود قرار دهد.

تحصیل در دانشگاه های انگلستان، برنامه ریزی مالی با دقتی را می طلبد. انگلستان به سبب دانشگاه های معتبر و استاندارد بالای خود شناخته شده است. با داشتن مدرک از دانشگاه های انگلستان در رزومه خود، می توانید شغل خوبی یافته و مهارت های خود را گسترش دهید. کلیک کنید تا ارزان ترین دانشگاه های انگلستان برای دانشجویان بین المللی را ببینید.

هزینه برای تحصیل رایگان در انگلستان

هزینه برای تحصیل رایگان در انگلستان

هزینه برای تحصیل رایگان در انگلستان

بورسیه تحصیلی چونینگ: بورسیه تحصیلی چونینگ، برنامه جهانی بورسیه تحصیلی دولت انگلستان به پژوهشگران برجسته کشورهای واجد شرایط چونینگ در سراسر جهان اهدا می شود. اکثر بورسیه های چونینگ، شهریه تحصیل، هزینه زندگی در یک نرخ معین (برای یک نفر)، بلیط اقتصادی بازگشت به انگلستان و کمک های مالی اضافی برای تامین هزینه های ضروری را پوشش می دهند.

بورسیه های کارشناسی ارشد کشورهای مشترک المنافع: بورسیه های مشترک المنافع برای دانشجویان کشورهای مشترک المنافع که قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در انگلستان را دارند، در نظر گرفته شده است. این بورسیه ها توسط دپارتمان توسعه بین المللی انگلیس(DFID) تامین بودجه می شود. هر بورسیه بلیط رفت و برگشت به انگلستان، شهریه تحصیل و امتحانات، هزینه های شخصی زندگی، کمک هزینه تحصیلی برای پایان نامه (در صورت وجود)، کمک هزینه ورود به کشور و… را پوشش می دهد.

بورسیه های دانشگاه گیتس کمبریج: بورسیه های دانشگاه گیتس کمبریج به دانشجویان برجسته سراسر جهان که قصد ادامه تحصیل در رشته های تحصیلات تکمیلی موجود در دانشگاه کمبریج را به صورت تمام وقت داشته باشند، اعطا می شود. هر بورسیه تمام هزینه های تحصیل در دانشگاه کمبریج را تامین می کند. همچنین بودجه اضافی و اختیاری را نیز فراهم می کند.

بورسیه های کلارندون در دانشگاه آکسفورد (انگلستان): کمک هزینه کلارندون یک طرح بورسیه معتبر است که هر ساله حدود 140 بورسیه جدید را به متقاضیان واجد شرایط تحصیلات تکمیلی (از جمله دانشجویان بین المللی) برای تحصیل در دانشگاه آکسفورد ارائه می دهد. بورسیه های کلارندون بر اساس تعالی دانشگاهی و پتانسیل موجود در بین تمام افراد با مدرک تحصیلی در مقطع تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آکسفورد اعطا می شوند. این بورسیه ها، شهریه و هزینه کالج را به طور کامل پوشش می دهند و کمک هزینه ای برای تامین هزینه های زندگی نیز اعطا می شود.

بورسیه های تحقیقاتی جهانی ادینبورگ: دانشگاه ادینبورگ 30 بورسیه تحصیلی را به دانشجویان برجسته خارج از کشور که قصد ادامه تحصیل در رشته های تحقیقاتی دکترا در هر زمینه ای را دارند، ارائه می دهد. هر بورسیه تفاوت شهریه بین دانشجویان اروپایی/ انگلیسی و دانشجویان خارجی را تامین می کند، اما هزینه های زندگی را پوشش نمی دهد.

بورسیه تحصیلی دنیس هلند در کالج دانشگاهی لندن: هدف بورسیه دنیس هلند حمایت از دانشجویان کارشناسی با هر ملیتی است که بدون پشتیبانی مالی قادر به تامین هزینه های خود برای ادامه تحصیلی در کالج دانشگاهی لندن(UCL) نیستند و برای دانشجویانی است که قصد استفاده از تمام فعالیت های ارائه شده توسط(UCL) و انجمن های دانشجویی را دارند. ارزش این بورسیه 9000 پوند در سال است و پژوهشگران می توانند برای تامین کل یا بخشی از شهریه از آن استفاده نمایند.

بورسیه های بین المللی Chancellor دانشگاه ساسکس: بورسیه های بین المللی Chancellor دانشگاه ساسکس در اکثر دانشکده های ساسکس ارائه می شود و به دانشجویان بین المللی غیر اروپایی بر اساس عملکرد دانشگاهی و پتانسیل آنها که واجد شرایط ادامه تحصیل در مقطع تحصیلات تکمیلی در دانشگاه ساسکس هستند اعطا می شود. این بورسیه شهریه دانشجویان را برای یک سال تا 50% کاهش می دهد

بورسیه تحصیلی Think Big دانشگاه بریستول: در سال 2019، دانشگاه بریستول برای حمایت از با استعداد ترین و بهترین دانشجویان بین المللی 500000 پوند سرمایه گذاری کرده است. بورسیه های کارشناسی و کارشناسی ارشد Think Big برای دوره هایی که از سال 2019 آغاز شده اند، موجود می باشد. ارزش این بورسیه ها برای تامین شهریه تحصیل بین 5000 – 20000 پوند است.

بورسیه های بین المللی Ambassador دانشگاه وست لندن: بورسیه های بین المللی Ambassador از دانشجویان برجسته که قصد ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه وست لندن را دارند، پشتیبانی مالی می کند. محققان به عنوان سفیران بین المللی برای دانشگاه غرب لندن فعالیت خواهند کرد. 50 بورسیه تحصیلی به ارزش 5000 پوند موجود می باشد.

بورسیه Chancellor دانشگاه غرب انگلستان: دانشگاه غرب انگلستان بریستول سالانه بورسیه هایی به ارزش بیش از 100000 پوند برای دانشجویان بین المللی فراهم می کند و این شامل بورسیه Chancellor می شود که دریافت کنندگان آن باید در دفتر توسعه بین المللی و سایر بخش ها کارآموزی کنند. بورسیه ها شهریه تحصیل را به طور کامل برای یک سال تامین می کنند.

بورسیه Transform Together دانشگاه شفیلد هالام: بورسیه Transform Together برای دانشجویان بین المللی و اروپایی (به جز انگلیس) به منظور تحصیل به صورت تمام وقت در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه شفیلد هالام فراهم شده است. 50% تخفیف شهریه برای دروس کارشناسی ارشد و برای هر سال مقطع کارشناسی ارائه می شود.

بورسیه تحصیلات تکمیلی دانشگاه وست مینستر برای دانشجویان کشور در حال توسعه (انگلستان): بورسیه های کامل بین المللی دانشگاه وست مینستر رقابتی ترین بورسیه های دانشگاهی است که به دانشجویان بین المللی کشورهای در حال توسعه و با درآمد متوسط که مایل به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی به صورت تمام وقت در دانشگاه وست مینستر هستند، اعطا می شود. این بورسیه ها، شهریه تحصیل، مسکن، هزینه های زندگی و بلیط رفت و برگشت از لندن را پوشش می دهند.

بورسیه های بین المللی Chancellor وارویک: دانشکده تحصیلات تکمیلی وارویک سالیانه حدود 25 بورسیه بین المللی را به برجسته ترین دانشجویان بین المللی مقطع دکترا اعطا می کند. این بورسیه ها برای دانشجویان از هر ملیتی و برای هر رشته ارائه شده در دانشکده وارویک موجود می باشند و شهریه تحصیل و هزینه زندگی را تامین می کنند.

بورسیه Developing Solutions دانشگاه ناتینگهام: بورسیه Developing Solutions دانشگاه ناتینگهام به دانشجویان بین المللی کشورهای آفریقا، آسیا و یا یکی از کشورهای در حال توسعه مشترک المنافع که قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه ناتینگهام و ایجاد تغییر در توسعه کشور خود را دارند، اعطا می شود. هر سال، 150 بورسیه اعطا می شود _ 30 بورسیه کل شهریه تحصیل و 75 بورسیه 50% از شهریه را تامین می کند.

 انتخاب دانشگاه و رشته تحصیلی

اولین گام برای ادامه تحصیل در انگلستان، مشخص کردن هدف خود است. به عبارت دیگر باید مشخص کنید قصد ادامه تحصیل در چه دانشگاه و چه رشته ای را دارید. خوشبختانه گزینه های بیشماری وجود دارد و در حال حاضر حدود 200 موسسه آموزش عالی به رسمیت شناخته شده در انگلستان موجود است و همچنین طیف وسیعی از رشته های تحصیلی مختلف نیز وجود دارد. برخی از دانشگاه های برتر انگلستان در زمینه تدریس و تحقیق در سطح جهانی پیشرو هستند. این دوره ها در رابطه با اصلاحات تحصیلی بسیار پیشرفته و توسعه های علمی جهانی تحت بررسی و اصلاح هستند.

برآورده کردن شرایط و الزامات درخواست: پس از انتخاب دانشگاه و رشته مورد نظر، باید شرایط لازم برای درخواست به آن دانشگاه یا کالج را بررسی کنید. برای این کار باید به وب سایت دانشگاه مورد نظر مراجعه و از شرایط و الزامات لازم آن باخبر شوید.

درخواست: در این مرحله باید درخواست خود را ارسال کنید. پیش از ارسال، بار دیگر بر فرم درخواست خود نگاهی بیندازید تا مطمئن شوید چیزی از قلم نیفتاده است. پس از آن می توانید درخواست خود را به کالج یا دانشگاه انتخابی خود در انگلستان ارسال نمایید. 

در اکثر مواقع درخواست ها را می توان از طریق پلت فرم آنلاین (UCAS) ارسال کرد. تنها کافی است حسابی در (UCAS) ایجاد، رشته مورد نظر را انتخاب و درخواست خود را ارسال کنید. توجه داشته باشید که برخی از دانشگاه ها پلت فرم درخواست آنلاین مختص به خود را دارند و لازم است که از طریق آن و یا به طور مشترک با (UCAS) درخواست دهید.

 انتظار برای نامه پذیرش: به محض اینکه دانشگاه درخواست شما را دریافت کرد، ایمیل تاییدیه برای شما ارسال خواهند شد. کمیسیون پذیرش مدرک مربوطه را بررسی می کند و به شما پاسخ می دهد، اما زمانی دقیقی برای این پروسه وجود ندارد. به دلیل حجم بالای درخواست ها به دانشگاه های انگلستان، پروسه پاسخ دهی طولانی است. به طور کلی، پروسه بررسی درخواست و پاسخ دهی چندین هفته طول می کشد و این زمان به تعداد درخواست های ارسال شده به دانشگاه نیز بستگی دارد. خبر خوب این است که می توانید پروسه درخواست آنلاین خود را از طریق (UCAS) در هر زمان پیگیری کنید.

اثبات تمکن مالی: دانشجویان غیر اروپایی برای ادامه تحصیل و اقامت در انگلستان باید تمکن مالی خود را اثبات کنند. موجودی حساب بانکی مورد نیاز طبق وضعیت شخصی هر فرد متفاوت است. این موجودی به عوامل مختلفی از جمله موقعیت دانشگاه مورد نظر و طول دوره تحصیل بستگی دارد. به عنوان مثال اگر دانشگاه شما در لندن واقع شده باشد، به حداقل 1200 پوند در ماه نیاز دارید. به طور کلی برای تامین هزینه های زندگی در انگلستان به حداقل 1000 پوند در ماه نیاز دارید.

شرایط پذیرش دانشگاه های رایگان انگلستان

شرایط پذیرش دانشگاه های رایگان انگلستان

شرایط پذیرش دانشگاه های رایگان انگلستان

با توجه به رشته انتخابی، شرایط ورود و پذیرش زیادی برای تحصیل در انگلستان وجود دارد. نکته جالب در مورد تحصیل در این کشور این است که حتی اگر شرایط یک دوره را نداشته باشید، می توانید دوره دیگری در سطح دیگری را انتخاب کنید و راه خود را ادامه دهید. کشور انگلستان طیف وسیعی از گزینه های تحصیلی را برای دانشجویان بین المللی در همه سطوح ارائه می دهد.

تقویت مهارت زبان انگلیسی: پیش از تحصیل در موسسات آموزش عالی انگلستان باید بر زبان انگلیسی مسلط باشید. گذراندن دوره های زبان انگلیسی از جمله انگلیسی برای اهداف دانشگاهی (EAP) یا دوره های زبان پیش دانشگاهی، شما را برای تحصیلات عالی آماده می کند.

گزینه دیگر کسب نمره قابل قبول از آزمون IELTS در کشور خود است. IELTS یک آزمون زبان انگلیسی پیشرو در جهان است و چهار مهارت زبان listening)، reading، writingو (speakingرا ارزیابی می کند. این آزمون برای بیش از 1000 موسسه در انگلیس به رسمیت شناخته شده است و در بیش از 125 کشور مختلف برگزار می شود.

همچنین می توانید در آزمون PTE Academic که به صورت آنلاین در مراکز آزمون پیرسون برگزار می شود، شرکت کنید. این آزمون در 100 موسسه انگلیس به رسمیت شناخته شده است و به طور دقیق مهارت های (listening، reading، writing و(speaking غیر انگلیسی زبانان را ارزیابی می کند.

شرایط ورود به دانشگاه های انگلیس برای تحصیل در مقطع کارشناسی:

مدارک تحصیلی لازم به رشته انتخابی شما بستگی دارد. باید حداقل 13 سال مدرسه را در کشور خود یا انگلیسی گذرانده و مدرک پیش دانشگاهی معادل A-levels انگلستان، Scottish Higher یا National Diploma را دریافت کرده باشید. اگر دارای این مدارک نیستید، نگران نباشید، شما همچنان می توانید در انگلیس تحصیل کنید.

مدارک تحصیلی لازم:

مدارک تحصیلی معادل دو یا سه A-levels انگلستان، سه یا چهارScottish Highers، گواهی ملی بالاتر یا دیپلم یا BTEC National Diploma؛ یا یک سال پایه بین المللی به علاوه IELTS با نمره 6.0-6.5.

شرایط ورود به دانشگاه های انگلیس برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد یا MBA:

برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد باید دارای مدرک کارشناسی اتخاذ شده از دانشگاه های انگلستان یا خارج از کشور باشید. معدل کارشناسی شما باید خوب 2: 1 (یا معادل بین المللی آن) باشد و مرتبط با رشته کارشناسی ارشد باشد. همچنین مهارت زبان شما برای اکثر رشته ها باید با IELTS با حداقل نمره 6.5 اثبات شود.

مدارک تحصیلی لازم:

  • مدرک کارشناسی به علاوه IELTS با نمره 5.0 – 5.5
  • PG Cert/PG Dip 
  • مدرک کارشناسی به علاوه IELTS با نمره 6.5 – 7.0 یا دوره پیش کارشناسی ارشد
  • مدرک کارشناسی ارشد
  • مدرک کارشناسی درجه یک یا درجه دو به علاوه IELTS با نمره 7.0 یا دوره پیش کارشناسی ارشد
  • MBمدرک درجه یک، 2 – 3 سال سابقه کار بیزینسی به علاوه IELTS با نمره 6.5 – 7.0
  • PHD
  • مدرک کارشناسی ارشد به علاوه IELTS با نمره 6.5 – 7.0

تحصیل در انگلستان در رشته های مختلف شاخه های مهندسی، علوم، هنر، پزشکی، مدیریت و غیره امکان پذیر است که با توجه به شرایط خود می توانید نسبت به ادامه تحصیل در این کشور اقدام کنید. موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی با داشتن شعبه های رسمی در شهرهای شیراز، تهران، مشهد و اصفهان یاری کننده شما از ابتدای راه تا اقامت در کشور انگلستان خواهد بود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *