دانشگاه های انگلیسی زبان بلژیک

زبان انگلیسی در دنیای امروز به معنی ارتباط و داشتن سطح سواد جهانی است. تمامی کسانی که می خواهند برای پیشرفت در حرفه و یا تحصیلات خود به کشورهای مختلف سفر کنند باید نسبت به یادگیری زبان انگلیسی در اولین قدم اقدام نمایند. در این مقاله مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) مطالبی در خصوص دانشگاه های انگلیسی زبان بلژیک آماده کرده اند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

دانشگاه های انگلیسی زبان بلژیک

بلژیک به عنوان یک کل از هویت ملی مشترک بسیاری از کشورهای دیگر برخوردار نیست زیرا به دو منطقه متمایز از جمله فلاندرو والونیا تقسیم شده است. فلاندیش ساکنان فلاندر هستند و آنها آلمانی صحبت می کنند: والونیا از طرف دیگر عمدتا به زبان فرانسوی صحبت می کنند. به همین دلیل هیچ تلویزیون یا روزنامه ملی برای همه وجود ندارد و هر منطقه به خودی خود, از جمله در حوزه آموزش و پرورش بسیار موثر است.

شما متوجه خواهید شد که هرکدام از دانشگاه هایی که جهت تحصیل ذر بلژیک انتخاب می کنید فلاندری یا والونیا خواهد بود. اگرچه دوره های فراوانی وجود دارد که به زبان انگلیسی تدریس میشوند. زبان اصلی دیگر همیشه آلمانی یا فرانسوی است. اما به ندرت هردو. این بدین معنا نیست که بین هردو طرف خصومت وجود داشته باشد, به دلیل اینکه یکپارچگی کمتری وجود دارد, زیرا زبان ها خیلی متفاوت هستند و مناطق بسیار متمایز هستند.

بروکسل کمی متفاوت است که بین دو نفر با ترکیبی از هر دو زبان آلمانی و فرانسوی صحبت میکند و همچنین زبان انگلیسی و تعدادی از زبان های دیگر مانند مرکز دولتی اتحادیه اروپا است. همانطور که در اکثر کشورهای اروپایی, دریافت مدرک لیسانس به مدت سه سال طول میکشد, اتمام کارشناسی ارشد یک یا دو سال زمان می برد.

مدرک لیسانس به عنوان یک لیسانس حرفه ای یا یک لیسانس آکادمیک طبقه بندی می شود. بخش اول دارای یک عنصری حرفه ای است در حالیکه دومی دانشگاهی است  و برای آماده سازی دانش آموزان برای مدرک کارشناسی ارشد در نظر گرفته شده است پس از آنکه دانشجویان مدرک کارشناسی ارشد را به دست آوردند می توانند پروژه های تحقیقاتی را دنبال کنند که منجر به اخذ مدرک دکترا می شود. در حالیکه مدرک دکترا در دانشگاه های بلژیک تنها توسط دانشگاه ها اعطا می شوند.

برای اطلاعات بیشتر با مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) تماس حاصل فرمایید.

بهترین دانشگاه های بلژیک با آموزش زبان انگلیسی

اگر مایلید در بلژیک به زبان انگلیسی تحصیل کنید در این کشور دانشگاه های انگلیسی زبان متعددی وجود دارد که بسیاری از آن ها از اعتبار و رنکینگ بالایی بر خوردار هستند. دانشگاه KU Leuven، این دانشگاه که 600 سال پیش تاسیس شده است از بزرگترین دانشگاه کشور بلژیک و یکی از قدیمی ترین دانشگاه های اروپا می باشد.

دانشگاه KU شهرت خیره کننده ای در زمینه ی پژوهش دارد و معمولا در بین 50 دانشگاه برتر جهان قرار می گیرد. فیلسوف اراسموس تا سال های بسیاری بخشی ازاین دانشگاه بود .از دیگر اعضای این دانشگاه  نقشه کش جراردوس مرکاتور بود که  نقشه ی مرکاتور را خلق کرد . نقشه ای که به عنوان استاندارد مخصوصا برای اهداف طبیعی، انتخاب شد.

دانشگاه Ghent، این دانشگاه درسال 1817 تاسیس شد و دانشگاه جوانتری محسوب می شود با ایان حال در رنکینگ ها ی در بین 100 دانشگاه برتر جهان قرار دارد. دانشگاه Ghent  ، 11 کمپ را پوشش می دهد و 10 درصد از جمعیت 41 هزار نفری دانشجویان بین المللی،  در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. تمام دوره های لیسانس به زبان دوچ (Dutch  ( برگزار می شوند اما بسیاری از دوره های مقطع ارشد و دکتری را به زبان انگلیسی نیز تدریس می شوند.

بهترین دانشگاه های بلژیک با آموزش زبان انگلیسی

دانشگاه Liege، از دیگر دانشگاه هایی که در سال 1817 تاسیس شد ، دانشگاه Liege می باشد. این دانشگاه تنها دانشگاه دولتی برای فرانسه زبان های بروسل می باشد. بیش از نیمی از بودجه ی دانشگاه صرف پژوهش و  پژوهشات بین رشته ای بسیاری که توسط خود دانشکده انجام می گیرند، می شود.

دانشگاه Brussel، دانشگاه های رایگان بروسل در سال 1834 تاسیس شد اما در سال 1969 به دو دانشگاه تقسیم گردید.این دو دانشگاه متفاوت به عنوان دانشگاه های رایگان بروسلز شناخته  می شوند  و تا امروز به همکاری خود ادامه داده اند.یکی از این دانشگاه ها به نام ULB می باشد که فرانسه زبان است و دیگری VUB نام دارد که عمدتا دوچ زبان است. 20 درصد از مجموع دانشجویان این دو  دانشگاه بین المللی هستند.

هزینه تحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبان بلژیک

بلژیک از واحد پولی یورو استفاده می کند. در بلژیک هم موسسه های دولتی و هم خصوصی وجود دارند و شهریه ی شما به این موضوع بستگی دارد که کدام نوع را انتخاب می کنید. اگر شما اهل کشورهای عضو اتحادیه ی اروپا و حوزه ی اقتصادی اروپا باشید و موسسه ی دولتی ای را برای تحصیل انتخاب کنید شما باید انتظار پرداخت چیزی در حدود 850 یورو در سال را داشته باشید.

اگر هم اهل کشورهای دیگر باشید باید سالانه بین 1000 تا 4000 یورو پرداخت نمایید. برای مقطع کارشناسی ارشد یا دکترا بیشتر دانشجویان باید هزینه ی درخواست بپردازند. بورسیه هایی هم وجود دارند اما رقابتی هستند. برای اطلاعات بیشتر با موسسه ی آموزشی منتخب خود تماس بگیرید.

هزینه های زندگی شما به این موضوع بستگی دارد که کجا را برای زندگی انتخاب می کنید و همچنین این امر که آیا در خوابگاه دانشجویی اسکان خواهید یافت یا از اسکان شخصی استفاده خواهید کرد. به طور میانگین هزینه های زندگی شما ماهانه بین 750 تا 1100 یورو خواهد شد. این هزینه شامل اسکان، حمل و نقل، خورد و خوراک و لوازم تحصیل می شود.

بسته به این که اهل کجا هستید، به منظور تامین بخشی از هزینه های زندگی خود می توانید شغل پاره وقت هم داشته باشید. اگر اهل یکی از کشورهای عضو اتحادیه ی اروپا یا حوزه ی اقتصادی اروپا باشید به احتمال زیاد می توانید بدون نیاز به هیچ مجوزی  مشغول به کار شوید.

اگر اهل کشور های دیگر هستید شما باید به دنبال اجازه ای به شکل مجوز کا باشید تا بتوانید در حین تحصیل مشغول به کار شوید و احتمالا تا حداکثر 20 ساعت در هفته اجازه ی کار خواهید داشت. دانشگاه شما می تواند در رابطه با این موضوع به شما اطلاعات مربوطه را ارائه نماید. از دیگر هزینه هایی که بایستی مد نظر قرار داده شود هزینه ی بیمه ی درمانی است.

اگر شما EHIC (کارت بیمه ی درمانی اروپا) داشته باشید شما می توانید به همان قیمتی که برای شهروندان بلژیکی در نظر گرفته شده است، از مزایای بیمه ی درمانی استفاده کنید. اگر کارت بیمه ی درمانی اروپا نداشته باشید شما یا باید بیمه ی درمانی خریداری کنید و یا مظمئن شوید که بیمه ی فعلی شما برای اقامت تان در بلژیک معتبر است. بدین ترتیب برای دریافت مزایای بیمه ی درمانی بایستی عضو mutuelle شوید.

رشته های تحصیلی انگلیسی زبان دانشگاه های بلژیک

در والونی- بروکسل شما می توانید در هر دوره دکترا به زبان انگلیسی تحصیل کنید ، همچنین موسسات آموزش عالی بلژیک برنامه های دو زبانه و یا کاملا به زبان انگلیسی را در بسیاری از زمینه های تحصیلی ارائه می کنند، شامل:

  • کشاورزی و مهندسی زیست شناسی
  • معماری و برنامه ریزی شهری
  • هنر و علوم هنر
  • زیست پزشکی و داروسازی
  • اقتصاد و مدیریت
  • مهندسی و تکنولوژی
  • تاریخ ، تاریخ هنر و باستان شناسی
  • اطلاعات و ارتباطات
  • زبان ها، آثار ادبی و مترجمی
  • حقوق
  • فلسف
  • مجسمه سازی و هنرهای نمایشی و سه بعدی
  • روانشناسی و آموزش
  • علوم
  • علوم دامپزشکی

اگر در رابطه تحصیل و اعزام دانشجو به بلژیک هرگونه سوال و یا پرسشی ذهن شما را مشغول نموده کافی ست تا با مشاوران موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) در دفاتر تهران، شیراز و اصفهان تماس گرفته و اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *