دانشگاه نوی ساد صربستان

سیستم آموزش عالی صربستان به دو صورت است:تحصیلات دانشگاهی که در دانشگاه ها برگزار می شود، وتحصیلات گرایش کاربردی که در دانشکده های مطالعات کاربردی و یا در دانشگاه ها برگزار می شود.دانشگاه ها مؤسسات آموزش عالی مستقل هستند و می توانند انواع و سطوح دوره های تحصیلی را ارائه دهند. دانشگاه ها متشکل از دانشکده های مختلف هستند.برای به دست آوردن اعتبارنامه، دانشگاه ها باید حداقل سه سطح از دوره های تحصیلی را در سه رشته تحصیلی ارائه دهند.کالج ها مؤسسات آموزش عالی مستقل هستند که دوره های مقدماتی، تخصصی و کارشناسی ارشد را در یک یا چند حوزه ارائه می دهند. دو کالج در صربستان وجود دارد:

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان
  • کالج های دانشگاهی – ارائه دوره های دانشگاهی
  • کالج های مطالعات کاربردی – ارائه دوره های تحصیلی کاربردی.

در این مقاله که به کوشش کارشناسان موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی تهیه و تنظیم شده است به بررسی موارد زیر خواهیم پرداخت :

  • تحصیل در دانشگاه نووی ساد
  • دانشکده های دانشگاه نووی ساد
  • مدارک لازم برای اخذ پذیرش از دانشگاه نووی ساد
  • بورسیه های تحصیلی دانشگاه نووی ساد
  • رنکینگ و رتبه دانشگاه نووی ساد
  • دوره هایی که به زبان انگلیسی در دانشگاه نووی ساد ارائه می شوند

تحصیل در دانشگاه نووی ساد صربستان

دانشگاه نووی ساد با بیش از 50،000 دانشجو و 5000 کارمند، یکی از بزرگترین مراکز آموزشی و پژوهشی در اروپای مرکزی است. این دانشگاه متعلق به گروه دانشگاه های جامع است، که با ارائه رشته های علمی و آموزش عالی مشخص می شود. دانشگاه نووی ساد حدود 400 برنامه تحصیلی معتبر را در سطح کارشناسی، کارشناسی ارشد، تخصص و دکترا ارائه می دهد، که در دانشکده ها و مراکز این دانشگاه برای مطالعات بین رشته ای و چند رشته ای انجام می شود. برنامه های مطالعاتی مدرن و به روز با آخرین تحولات علوم و تحقیقات است. دانشگاه نووی ساد دارای زیر ساخت تحقیقاتی و توسعه یافته و پتانسیل بسیار خوبی برای نوآوری است. کتابخانه های مرکزی و کتابخانه های دانشکده و موسسات دارای مجموعه های گسترده ای از مقالات هستند که همه زمینه های علمی مربوطه را در بر می گیرد و دسترسی به بانک های بزرگ الکترونیکی را نیز ممکن می کند. این دانشگاه دارای حدود 250 آزمایشگاه می باشد. پارک فناوری دانشگاه نووی ساد از اهمیت ویژه ای در تقویت نوآوری برخوردار است.

با حمایت دانشکده علوم فنی، حدود 140 شرکت و اسپین آف تاسیس شده اند، عمدتا در بخش IT، مهندسین جوانی را که از دانشگاه نووی ساد فارغ التحصیل شده اند، استخدام کردند. چندین مرکز آموزشی معتبر در دانشگاه نووی ساد وجود دارد. موسسه BioSense که در دانشکده علوم فنی تشکیل شده است، توسط اتحادیه اروپا به عنوان یکی از سی موسسه تحقیقاتی در اروپا با بیشترین پتانسیل در زمینه بیوتکنولوژی اعلام شد. پروژه آن ANTARES در برنامه Horizon 2020 در سال 2016 بهترین رتبه در اروپا را از آن خود کرد. دانشجویان دانشگاه نووی ساد در تعدادی از زمینه ها به نتایج چشمگیر می رسند.

تیم های دانشکده حقوق برای ده ها سال در بین بهترین های اروپا بوده اند. در سال 2009، آن ها در مسابقه دادگاه حقوقی، که توسط دانشگاه لیدن (هلند) در لاهه برگزار شد، مقام اول را کسب کردند. آن ها موفقیت مشابهی را در سال 2016 در مقیاس جهانی به دست آورده اند. دانشجویان دانشکده علوم فنی، نیز در زمره بهترین های اروپا قرار گرفته اند. آن ها در مسابقه ای که توسط EUROBOT برگزار شد، در پاریس در سال 2016 مقام های 2 و 3 را کسب کردند. دانشجویان آکادمی هنر و دانشکده ورزش و تربیت بدنی جوایز متعددی را در مسابقات کشوری و بین المللی کسب کرده اند. انجمن فرهنگ و هنر دانشگاهی دانشگاه نووی ساد “سونجا مارینکوویچ” به دلیل اجرای موفق در جشنواره های کشور و خارج از کشور شناخته می شود. ارکستر آکوردئون آن در سال 2013 برنده مقام اول در رقابت های جهانی موسیقی در اینسبروک (اتریش) شد و یکی از بهترین های اروپا به حساب می آید.

تحصیل در دانشگاه نوی ساد صربستان

تحصیل در دانشگاه نوی ساد صربستان

دانشگاه نووی ساد افراد، مکان و زمان را به هم وصل می کند. دانشکده ها و مؤسسات آن در چهار شهر تاریخی استان خود مختار وویوودینا، در شمال جمهوری صربستان واقع شده اند: نووی ساد، سابوتیکا، سمبرور و زرنجانین. دانشکده های دانشگاه نووی ساد شامل: دانشکده فلسفه، دانشکده کشاورزی، دانشکده علوم، دانشکده حقوق، دانشکده علوم فنی، دانشکده فناوری، دانشکده ورزش و تربیت بدنی، دانشکده اقتصاد، دانشکده پزشکی، آکادمی هنر و انستیتوی جنگلداری و محیط زیست ، دانشکده اقتصاد، دانشکده مهندسی عمران و دانشکده آموزش معلمان به زبان مجارستانی است. از سال 2016، دانشگاه نووی ساد دفتر مرکزی اتحاد دانشگاه های دولتی جمهوری صربستان است، که شامل کلیه دانشگاه هایی است که توسط دولت تأسیس شده اند. دانشجویان دانشگاه نووی ساد از خدمات درمانی، اسکان و غذا بهره مند می شوند. خدمات پزشکی توسط مؤسسه بهداشت دانشجویی ارائه شده است، که شامل واحدهایی برای مراقبت های پزشکی، مشاوره و تشخیص آزمایشگاهی می باشد. اقامت و غذا توسط مرکز دانشجویی تهیه می شود. سطح خدماتی که ارائه می شود مطابق با استانداردهای مصوب در کشورهای توسعه یافته اروپاست. دانشگاه نووی ساد آینده خود را با سایر موسساتی که متعلق به منطقه مشترک آموزش و تحقیقات عالی اروپا هستند ، می سازد، اما با موسساتی از سراسر جهان به طور فعال همکاری می کند. این همکاری بر اساس توافق های متعدد دو جانبه و چند جانبه است.

دانشکده های دانشگاه نووی ساد

دانشکده فلسفه دانشگاه نووی ساد

کتابخانه دانشکده فلسفه دارای مجموعه هایی در حوزه علوم انسانی است که هفده برنامه تحصیلی ویژه کارشناسی و کارشناسی ارشد را شامل می شود.زبان و ادبیات انگلیسی، فلسفه، زبان و ادبیات آلمانی، زبان و ادبیات مجارستانی، تاریخ، ادبیات تطبیقی و نظریه ادبیات، روزنامه نگاری، کودک شناسی، روانشناسی، زبان و ادبیات رومانیایی، زبان و ادبیات روتونی، زبان و ادبیات روسی، زبان و ادبیات اسلاواکی، جامعه شناسی، فلسفه صربی: زبان و ادبیات صربی، ادبیات و زبان صربستان، و همچنین برنامه های مطالعات دکترا: روش تدریس، زبان و ادبیات، مطالعات میان رشته ای.

دانشکده کشاورزی دانشگاه نووی ساد

دانشکده کشاورزی در سال 1954 تاسیس شد و یکی از قدیمی ترین دانشکده های نووی ساد است. در کنار دانشکده فلسفه، دانشکده کشاورزی تنها یکی از دو مؤسسه آموزش عالی در استان وویوودینا بود. دانشکده کشاورزی به منظور ایجاد متخصصان کشاورزی در آموزش عالی تاسیس شد.زمینه هایی که توسط این دانشکده آموزش داده می شوند:محصولات حیوانی، گیاه درمانی، مهندسی کشاورزی، مدیریت آب، اقتصاد کشاورزی، باغداری، معماری منظر، کشاورزی و حفاظت از محیط زیست، کشاورزی ارگانیک، دامپزشکی، علوم خاک و تغذیه گیاه، ژنتیک، تولید گیاهان و تولید بذر، و … .

دانشکده فناوری دانشگاه نووی ساد

دانشکده فناوری نووی ساد در سال 1959 با هدف آموزش مهندسین در زمینه مهندسی مواد غذایی تاسیس شد. امروز دانشکده فناوری نووی ساد در سه دوره تحصیلی (کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا)، در پنج برنامه تحصیلی مختلف و با 10 ماژول تحصیلی در زمینه های مهندسی مواد غذایی، بیوتکنولوژی، مهندسی داروسازی، مهندسی شیمی و مهندسی مواد، دانشجویان را آموزش می دهد.مهندسی مواد غذایی (مهندسی مواد غذایی کربوهیدرات، فناوری های حفظ مواد غذایی، کنترل کیفیت)، بیوتکنولوژی (بیوتکنولوژی مواد غذایی، مهندسی بیوشیمیایی)، مهندسی داروسازی، مهندسی شیمی (مهندسی فرآوری شیمیایی، مهندسی پتروشیمی نفت، مهندسی انرژی سازگار با محیط زیست)، مهندسی مواد، شراب شناسی، آرایشی و بهداشتی.

دانشکده حقوق دانشگاه نووی ساد

بیش از پنجاه سال است که شورای ملی جمهوری خلق صربستان قانون تأسیس دانشکده حقوق در نووی ساد را تصویب کرده است. ایده دانشکده به عنوان یک مؤسسه برتر علمی و آموزشی اساساً همه جوانب زندگی دانشکده را تعیین می کند. این دانشکده رشته های زیر را ارائه می دهد:مطالعات حقوقی عمومی، مطالعات عدالت کیفری، امنیت ملی، کار اجتماعی، حقوق عمومی، و حقوق خصوصی.

دانشکده اقتصاد دانشگاه نووی ساد

طی 53 سال گذشته، بیش از 14000 دانشجو در دوره های کارشناسی و حدود 450 دانشجو در دوره های کارشناسی ارشد تحصیل کرده اند. دانشکده اقتصاد مدرک دکترا را به بیش از 300 داوطلب اعطا کرده است که تحصیلات دکتری خود را به اتمام رسانده و از پایان نامه های خود در این موسسه دفاع کرده اند. دانشکده اقتصاد برنامه های درسی زیر را ارائه می دهد:
اقتصاد – کشاورزی و تجارت – اقتصاد؛ اقتصاد و تجارت اروپا؛ امور مالی، بانکی و بیمه؛ اقتصاد کمی؛ بازار یابی؛ مدیریت؛ سیستم های اطلاعاتی تجاری؛ حسابداری و حسابرسی؛ اقتصاد، مدیریت و تجارت و انفورماتیک کسب و کار .

دانشکده اقتصاد دانشگاه نوی ساد

دانشکده اقتصاد دانشگاه نوی ساد

دانشکده علوم فنی دانشگاه نووی ساد

دانشکده علوم فنی یک نمایه آموزشی بسیار برجسته را برای مهندسین آینده نگر ارائه می دهد. این دانشکده از دانشکده مهندسی مکانیک سرچشمه گرفته است که با حکم شورای ملی جمهوری خلق صربستان در 18 مه 1960 تاسیس شد و بخشی از مؤسسات دانشگاه بلگراد بود. پس از تأسیس دانشگاه نووی ساد در 28 ژوئن 1960، این دانشکده به همراه شش دانشکده که قبلاً در وویوودینا تأسیس شده بودند به عنوان بخشی از دانشگاه نووی ساد در نظر گرفته شدند. رشته های ارائه شده در این دانشکده عبارتند از:مهندسی نیرو، نرم افزار و فن آوری اطلاعات، الکترونیک و ارتباطات، مهندسی مکانیزاسیون و ساخت و ساز، مهندسی انرژی و فرآیند، مکانیک فنی و طراحی فنی، مهندسی برق، مهندسی محاسبات و کنترل، مهندسی نرم افزار قدرت، مهندسی پزشکی، مهندسی عمران، مدیریت خطر در برابر بلایای طبیعی و ایمنی در برابر آتش سوزی، معماری، مهندسی صنایع و … .کارشناسان موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی آماده پاسخگویی به سوالات شما در رابطه با دانشگاه نووی ساد صربستان می باشند.

دانشکده پزشکی دانشگاه نووی ساد

دانشکده پزشکی دانشگاه نووی ساد، یک موسسه خود مختار، آموزشی و علمی است که دارای دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و تخصصی و انواع مختلفی از مطالعات در نظر گرفته شده برای نوآوری دانش، آموزش حرفه ای و مطالعات پیشرفته در رشته های علوم پزشکی است. دانشکده پزشکی در تاریخ 8 ماه مه سال 1960 تاسیس شد. از زمان تأسیس آن، بیش از 8000 پزشک، دندانپزشک، داروساز و پرستار از دانشکده پزشکی فارغ التحصیل شده اند. در دانشکده پزشکی دانشگاه نووی ساد بیش از 500 استاد و دستیار مشغول به کار هستند که به طور جدی در امر آموزش متخصصان پزشکی آینده مشغول فعالیت هستند.پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی، پرستاری، فناوری رادیولوژی، توانبخشی پزشکی، دکتری پزشکی مولکولی، دکتری پزشکی بالینی، دکتری بهداشت عمومی و … از رشته های ارائه شده در این دانشکده است.

دانشکده علوم دانشگاه نووی ساد

دانشکده علوم دوره های ریاضیات، انفورماتیک، اکولوژی، زیست شناسی، جغرافیا، فیزیک، شیمی و رشته های مرتبط را ارائه می دهد. تعداد کل مقالات این دانشکده 31،726 است. از دیگر رشته های ارائه شده در این دانشکده عبارتند از :
بوم شناسی، گردشگری، بیوشیمی، علوم کامپیوتر، فناوری، دبیری فیزیک، دبیری ریاضی، علوم محیط زیست، دبیری جغرافیا، مطالعات علمی در فیزیک و … .

آکادمی هنر دانشگاه نووی ساد

آکادمی هنر تقریباً چهار دهه است که بخشی فعال در دانشگاه نووی ساد بوده است. سازمان آن از سه بخش تشکیل شده است: گروه موسیقی، گروه هنرهای زیبا و گروه هنرهای نمایشی. هر سه بخش 26 برنامه کارشناسی و 27 برنامه کارشناسی ارشد را ارائه می کنند. آکادمی هنر دانشجویان خود را آماده می کند تا به چالش های حرفه ای روزگار خود بپردازند، همکاران تدریس آن هنرمندان برجسته و فعال نسل های مختلف بودند و هنوز هم هستند. در این آکادمی در کنار فعالیت آموزشی، پروژه های مختلف هنری، علمی و پژوهشی نیز انجام می شود. رشته های ارائه شده در بخش های مختلف این آکادمی عبارتند از:آهنگسازی، موسیقی شناسی، موسیقی – قوم شناسی، آموزش موسیقی، هنرهای نمایشی، هنرهای کاربردی و طراحی، هنرهای زیبا، بازیگری به زبان صربی، بازیگری به زبان مجارستانی ، رسانه های سمعی و بصری، کارگردانی چندرسانه ای، طراحی بازی های ویدیویی، حفاظت و احیای هنرهای زیبا و کاربردی، دراماتورژی و … .

دانشکده مهندسی عمران دانشگاه نووی ساد

تعداد کل نشریات این دانشکده 13.536 است (10908 کتاب، 591 مقاله، پایان نامه فارغ التحصیل 1766، پایان نامه دکتری و کارشناسی ارشد 271). زمینه هایی که توسط این دانشکده ارائه می شوند شامل: سازه های ساختمان، مصالح ساختمانی، هیدروتونیک، سیستم های حمل و نقل، ژئوتکنیک، سازماندهی ساختمان، ریاضیات، فیزیک، مکانیک مهندسی، پروژه های مسکن، معماری، شهرسازی، ژئودزی، زمین شناسی، زبان انگلیسی، زبان آلمانی هستند .

دانشکده فنی ” Mihajlo Pupin” دانشگاه نووی ساد

تعداد کل نشریات این دانشکده 26385 است (6،613 جلد کتاب، 4651 نشریه دوره ای، 4،298 مقاله الکترونیکی و 10،892 پایان نامه کارشناسی ارشد و دکترا) . زمینه هایی که توسط این دانشکده ارائه می شوند شامل: فن آوری اطلاعات؛ فناوری اطلاعات و فناوری در آموزش؛ مدیریت مهندسی؛ مهندسی مکانیک؛ مهندسی نساجی؛ مهندسی حفاظت از محیط زیست ؛ مهندسی صنایع در بهره برداری نفت و گاز و مهندسی نرم افزار هستند. از دیگر رشته های ارائه شده در این دانشکده عبارتند از:انفورماتیک و فناوری در آموزش و پرورش، مدیریت فناوری های اطلاعات، مهندسی صنایع در بهره برداری از نفت و گاز، فن آوری اطلاعات در سیستم های تجاری و دولت الکترونیکی.

دانشکده تربیت بدنی و ورزش دانشگاه نووی ساد

تعداد کل نشریات این دانشکده 11،530 است (9،280 کتاب و نشریه، 2250 مقاله الکترونیکی). زمینه هایی که توسط این دانشکده ارائه می شوند شامل: ورزش، تفریح ، رقص، ژیمناستیک اصلاحی، پزشکی ورزشی، فیزیولوژی، آناتومی انسانی، بیوشیمی، تغذیه، جامعه شناسی ورزشی، روانشناسی ورزشی، آموزش مدرسه است.

دانشکده آموزش و پرورش دانشگاه نووی ساد

تعداد کل انتشارات این دانشکده 54181 است (37329 کتاب، 6،722 نشریه در مجموعه های معاصر ؛ 3623 کتاب، 5،952 نشریه در مجموعه های کتاب های قدیمی؛ 555 مقاله نهایی). زمینه هایی که توسط این دانشکده ارائه می شوند شامل: فلسفه، دین، جامعه شناسی، روانشناسی، آموزگاری، ادبیات (صربی، عمومی، برای کودکان)، زبان شناسی، تاریخ، انفورماتیک، ریاضیات، فیزیک، شیمی، هنرهای زیبا، هنرهای موسیقی، تربیت بدنی است .

مدارک لازم برای اخذ پذیرش از دانشگاه نووی ساد

در این جا می توانید اطلاعات مربوط به شرایط پذیرش و ثبت نام برای دانشجویان بین المللی را برای تحصیل در مقاطع مختلف پیدا کنید. داوطلبان واجد شرایط باید شرایط زیر را تحقق بخشند:

  • اتمام تحصیلات متوسطه
  • شرکت در امتحان ورودی

پیش نیازهای خاص پذیرش معمولاً شامل دانش خاص در برخی رشته ها است. امتحانات ورودی معمولاً در اوایل ماه ژوئیه (دور اول) و اوایل سپتامبر (دور دوم) برگزار می شود.

  • به دست آوردن حداقل 180 ECTS
  • اتمام تحصیلات دانشگاهی و در آخر به دست آوردن 180 ECTS
  • تکمیل فرم درخواست تهیه شده توسط هر دانشکده
  • دیپلم اصلی یا تأییدیه ای مبنی بر کسب دیپلم
  • تأیید امتحانات قبولی ؛ کلیه داوطلبانی که مدرک خود را در دانشگاه دانشکده علوم نووی ساد کسب نکرده اند، موظفند برنامه های درسی و برنامه های تحصیلی مربوط به تحصیلات قبلی خود را ارائه دهند
  • شناسنامه (اصل)
  • اثبات پرداخت هزینه های ثبت نام
  • 2 قطعه عکس (ابعاد 6 × 4 سانتی متر)
  • گواهی پزشکی
  • اثبات پرداخت نرخ اول بورس تحصیلی – برای همه دانش جویان

شرط اصلی برای ثبت نام در مقطع تحصیلی دکترا این است که داوطلب برنامه کارشناسی ارشد را با موفقیت به پایان رسانده و حداقل 300 ECTS را کسب کرده باشد. الزامات اضافی مانند حداقل معدل ، تعداد مقالات منتشر شده در مجلات علمی و غیره توسط هر دانشکده تعیین می شود . نکته مهم: کلیه مدارک اصلی اگر به زبانی غیر از انگلیسی باشد باید توسط یک مترجم دادگاه معتبر به زبان انگلیسی (یا در صورت لزوم به صربی) ترجمه شود تا واجد شرایط باشد.هر گونه سوال در رابطه با دانشگاه نووی ساد را با کارشناسان موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در میان بگذارید.

بورسیه تحصیلی دانشگاه نووی ساد

صندوق تأمین بورس های تحصیلی و تسهیل پیشرفت دانشجویان با استعداد و پژوهشگران جوان و هنرمندان دانشگاه نووی ساد در ماه مه سال 1992 تأسیس شد. هدف این صندوق تسهیل در پیشرفت دانش جویان با استعداد، محققان جوان و هنرمندان در کلیه زمینه های آموزشی به روشی سازمان یافته است. منابع مالی صندوق توسط دانشکده های دانشگاه نووی ساد، کمک های مالی فردی و سایر موسسات و شرکت ها تأمین می شود. هر ساله، در پایان ماه اکتبر، صندوق فراخوان اعطای بورس های تحصیلی را اعلام می کند. دانشجویان دانشگاه نووی ساد که حداقل معدل 9.00 را کسب کرده اند واجد شرایط درخواست به شرح زیر می باشند:

  • دانشجویان سال سوم، که در دوره سه ساله کارشناسی ثبت نام کرده اند
  • دانشجویان کارشناسی ارشد که شاغل نیستند

با توجه به منابع مالی موجود، هیئت مدیره صندوق همه ساله تصمیماتی را تصویب می کند که تعداد بورس های تحصیلی را که به بهترین دانشجویان اعطا می شود تأیید کند. در سال 1992، این صندوق در اولین چرخه اعطای بورس تحصیلی 19 بورس تحصیلی را به دانشجویان خود اعطا کرد. در سال های بعد تعداد بورسیه ها و همچنین تعداد متقاضیان افزایش یافت.

رنکینگ و رتبه دانشگاه نووی ساد

رتبه دانشگاه نووی ساد در رده بندی دانشگاه های جهان به شرح زیر است:

  • رتبه بندی ARWU شانگهای: 1000 – 901
  • رتبه بندی جهانی موضوعات علمی 2019 :
  • علوم غذایی و فناوری : 200 – 151
  • علوم دامپزشکی : 300 – 201
  • مهندسی شیمی : 500 – 401
  • مدارس و دانشکده های علوم ورزشی : 300 – 201
 رتبه دانشگاه نووی ساد

رتبه دانشگاه نووی ساد

دوره هایی که به زبان انگلیسی در دانشگاه نووی ساد ارائه می شوند

  • کشاورزی پایدار، تولید مواد غذایی و فناوری غذایی در منطقه دانوب
  • کشاورزی
  • اقتصاد کشاورزی
  • دامپزشکی
  • مدیریت جریان مواد و انرژی
  • تحصیل یکپارچه در پزشکی به زبان صربی و انگلیسی
  • تحصیل یکپارچه در دندانپزشکی به زبان صربی و انگلیسی
  • مهندسی تولید
  • مهندسی مکانیزاسیون و ساخت و ساز
  • مهندسی انرژی و فرآیند
  • مکانیک فنی و طراحی فنی
  • مهندسی برق، الکترونیک و ارتباطات
  • مهندسی محاسبات و کنترل
  • مهندسی نرم افزار قدرت
  • مهندسی اندازه گیری و کنترل
  • مهندسی پزشکی
  • مهندسی عمران
  • مدیریت خطر در برابر بلایای طبیعی و ایمنی در برابر آتش سوزی
  • معماری
  • معماری منظر، تکنیک و طراحی
  • مهندسی ترافیک و حمل و نقل
  • ترافیک پستی و ارتباطات
  • مهندسی صنایع
  • مدیریت مهندسی
  • مهندسی سیستم های اطلاعاتی
  • مهندسی محیط زیست
  • ایمنی در محیط کار
  • مکاترونیک
  • ژئودزی و ژئوماتیک
  • فن آوری های انرژی پاک
  • مهندسی اطلاعات
  • انفورماتیک
  • ریاضیات و …

در نهایت موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی آماده پاسخ گویی تلفنی و حضوری به هموطنان عزیز و انجام کلیه امور مربوط به پذیرش و اخذ ویزا و اقامت می باشد. هموطنان متقاضی اخذ پذیرش دانشگاه نووی ساد ، می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به صورت حضوری به دفاتر موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در شهرهای تهران، شیراز، اصفهان، مشهد و تبریز مراجعه نمایند.

سوالات متداول در رابطه با دانشگاه نووی ساد

1- دوره های تحصیلی دانشگاه نووی ساد در چه مقاطعی ارائه می شوند؟

دوره های تحصیلی دانشگاه نووی ساد در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، تخصص و دکترا می باشد.

2- آیا دانشگاه نووی ساد دارای دستاوردهای خاص و برجسته ای است؟

بله . این دانشگاه در پروژه ANTARES در برنامه Horizon 2020 در سال 2016 بهترین رتبه در اروپا را از آن خود کرد و دانشجویان آکادمی هنر و دانشکده ورزش و تربیت بدنی جوایز متعددی را در مسابقات کشوری و بین المللی کسب کرده اند و … .

3- دانشکده های دانشگاه نووی ساد در کجا قرار دارند؟

دانشکده ها و مؤسسات دانشگاه نووی ساد در چهار شهر تاریخی استان خود مختار وویوودینا، در شمال جمهوری صربستان واقع شده اند: نووی ساد، سابوتیکا، سمبرور و زرنجانین.

4- دانشگاه نووی ساد دارای چه دانشکده هایی است؟

دانشگاه نووی ساد دارای دانشکده هایی از جمله کشاورزی، پزشکی، فناوری، حقوق، اقتصاد، علوم و … است.

5- آیا دانشگاه نووی ساد دارای همکاری های بین المللی است؟

بله . دانشگاه نووی ساد آینده خود را با سایر موسساتی که متعلق به منطقه مشترک آموزش و تحقیقات عالی اروپا هستند، می سازد، اما با موسساتی از سراسر جهان به طور فعال همکاری می کند.

6- رشته های ارائه شده در دانشکده کشاورزی دانشگاه نووی ساد کدامند؟

محصولات حیوانی، گیاه درمانی، مهندسی کشاورزی، مدیریت آب، اقتصاد کشاورزی، باغداری، معماری منظر، کشاورزی و حفاظت از محیط زیست، کشاورزی ارگانیک، دامپزشکی، علوم خاک و تغذیه گیاه، ژنتیک، تولید گیاهان و تولید بذر، و … .

7- آیا امکان تحصیل پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در دانشگاه نووی ساد وجود دارد؟

بله . امکان تحصیل پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در دانشگاه نووی ساد وجود دارد.

8- مدارک لازم برای اخذ پذیرش از دانشگاه نووی ساد چیست؟

از جمله مدارک لازم برای اخذ پذیرش از دانشگاه نووی ساد اتمام دبیرستان، گواهی پزشکی ، شناسنامه ، اثبات پرداخت هزینه ثبت نام و … می باشد .

9- آیا امکان تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه نووی ساد وجود دارد؟

بله . امکان تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه نووی ساد برای برخی رشته ها وجود دارد.

10- آیا امکان اخذ بورسیه تحصیلی در دانشگاه نووی ساد وجود دارد؟

بله . امکان اخذ بورسیه تحصیلی در دانشگاه نووی ساد برای تمام دانشجویان وجود دارد.

11- آیا دانشگاه نووی ساد از رتبه و رنکینگ خوبی قرار دارد؟

بله . دانشگاه نووی ساد دارای رتبه و رنکینگ خوبی در میان دانشگاه های جهان برخوردار است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *