دانشگاه لیون ۳ ژان مولن فرانسه

دانشگاه های فرانسه دارای برنامه های تحصیلی بسیار متنوع، با ارزش و اعتبار جهانی هستند که هر جوانی را به سوی مهاجرت تحصیلی به این کشور و تحصیل در این دانشگاه ها می کشاند. شرایط پذیرش دانشگاه های فرانسه از هر برنامه تحصیلی به دیگری متفاوت می باشد. در این مقاله به دانشگاه لیون ۳ ژان مولن فرانسه و شرایط پذیرش و همچنین هزینه های تحصیل اشاره کرده ایم. مشاوران موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) آماده هر گونه آگاهی و مشاوره در زمینه تحصیل در فرانسه به شما عزیزان هستند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

درباره دانشگاه لیون ۳ ژان مولن فرانسه

دانشگاه لیون ۳ ژان مولن، که از اصول منشور اروپایی برای محققان و اصول اخلاقی برای بکارگیری پژوهشگران از سال 2016 پیروی کرده است، یک برنامه اقدام مشارکتی را که شامل 36 اقدام اولویتی برای سال­های آینده است، اجرا کرده است. این طرح مشارکتی نتیجه یک تلاش مشترک است که شامل تمام محققین موسسه می شود. این طرح سه جزء اصلی دارد:

  • برای بهبود ارتباطات، هم از لحاظ اقدامات موجود و هم از لحاظ اقدامات جدید
  • برای بهبود توسعه دوره های آموزشی موجود و ایجاد دوره های آموزشی جدید برای پاسخگویی به نیازهای پژوهشگران
  • برای حمایت بهتر از محققان، هم به صورت جداگانه و هم به صورت جمعی.

“دانشگاه لیون ۳ ژان مولن” (به فرانسوی: University Jean Moulin Lyon 3)، همچنین به عنوان “لیون 3 (Lyon 3)” شناخته می شود، یک دانشگاه عمومی چند رشته ای در لیون (شهری در فرانسه) فرانسه است که رشته هایی همچون حقوق، علوم انسانی و علوم اجتماعی را در بردارد. این دانشگاه تحت نظر آکادمی لیون است. در مجموع 29000 دانشجو در آنجا در مقاطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل هستند. این دانشگاه سه کالج (پردیزه) در لیون دارد. این دانشگاه عضو دانشگاه لیون، گروه Coimbra و “انجمن دانشگاهی اروپایی (EUA)” است.

جهت تحصیل در فرانسه دانشگاه لیون 3 در اوایل دهه 1970 (26 جولای 1973) تاسیس شد، بخشی از اساتید از حوادث و رویدادهای ماه مه سال 1968 که جامعه دانشگاهی را لرزاند، تبعیت کردند. در این دانشگاه همچنین دپارتمان های برنامه ریزی جغرافیایی، مهندس حومه شهر در “انسی (Annecy)” (یک شهر در فرانسه) و تاریخ، و یک دانشکده فلسفه با بیش از 90 دانشجوی دکترا وجود دارد. تمام سه دانشگاه دولتی در لیون (لیون 1، لیون 2، لیون 3) مشتق شده از دانشگاه سابق لیون هستند که در سال 1896 تاسیس شد. این دانشگاه به طور پیوسته روابط بین المللی خود را گسترش می بخشد و روابطی با دانشگاه ها در کشورهای مختلف دارد.

به دلیل گرایش های شدید گذشته برخی از کارکنان آن، این دانشگاه در دهه های 1980 و 1990، متاسفانه به وجود عناصر ضد یهودی و نژادپرستانه متهم شد. گزارش راجع به نژادپرستی و انکار هلوکاست در دانشگاه لیون ۳ ژان مولن، تحت هدایت “هنری روسو (Henry Rousso)” به درخواست وزیر آموزش تهیه شد و در اکتبر 2004 منتشر شد. این گزارش نشان داد که تعداد اساتید شرکت کرده در این گزارش، محدود بودند.

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه لیون ۳ ژان مولن فرانسه

در سال 1809 میلادی تاسیس شده است. دانشگاه لیون 3 یک دانشگاه دولتی است که در شهر لیون با جمعیت 500 هزار تا 1 میلیون نفر قرار دارد. منطقه AUVERGNE – RHONE – LAPSE توسط وزیر علوم فرانسه به عنوان یک منطقه مستقل شناخته شد. دانشگاه مولین لیون سه یک دانشگاه مختلط در سطح بالا است (بین 25 تا 29 هزار دانشجو). دانشگاه ژان موولین لیون 3 (UJM) دوره های آموزشی و برنامه هایی را جهت رسیدن به رسمیت شناخته شدن در دوره های تحصیلات عالی مانند مدرک لیسانس در زمینه های مختلف تحصیلی ارائه می هد.

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه لیون ۳ ژان مولن فرانسه

برای جزئیات بیشتر، از سطوح و زمینه های مطالعه ی UniRank دیدن کنید. این موسسه آموزش عالی 210 ساله دارای سیاست پذیرش انتخابی مبتنی بر آزمون ورودی است.  برای هر دوره ، هزینه درخواست 50 دلار است. اگر در ترم پاییز برای دو برنامه درخواست بدهید هزینه 50 دلار است . اگر برای یک ترم در پاییز و یک ترم در بهار شرکت کنید، مبلغ 100 دلار هزینه می شود. مهلت اولیه برای پاییز سال 2018 و بهار 2019 در تاریخ 1 فوریه سال 2018 است.

برنامه های کاربردی در روز اول ترم پاییز سال 2017 باز خواهد شد. برنامه های کاربردی برای برنامه هایی که با مهلت اولویت بندی کامل نباشند، تا زمان پر شدن، پذیرفته می شوند. برنامه های کاربردی مورد بررسی قرار می گیرند و دانشجویان از وضعیت خود در مدت 6 هفته از تاریخ مهلت مقرر مطلع خواهند شد. پس از پذیرش به یک برنامه تبادل، شما همچنین یک برنامه را به دانشگاه میزبان اضافه خواهید کرد.

رتبه و رنکینگ دانشگاه لیون ۳ ژان مولن فرانسه

مهاجرت به فرانسه و انتخاب دانشگاه ژان مولن – لیون 3، به معنی دسترسی به آموزش و پژوهش با کیفیت بالا در قلب شهر لیون است. دانشگاه ژان مولن عضو دانشگاه لیون (UdL) است، که دانشگاه ها و موسسات را از COMUE (انجمن دانشگاه ها و موسسات) گردهم می آورد. دانشگاه ژان مولن طیف گسترده ای از رشته ها (دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد و برنامه های PhD (دکترا) را در زمینه های علوم انسانی و علوم اجتماعی ارائه می دهد. دانشجویان می توانند از رشته ها در شش دانشکده و مدرسه انتخاب کنند.

موضوع ها شامل حقوق، علوم سیاسی، مطالعات فرانسه، فلسفه، مدیریت، اقتصاد، مدیریت بازرگانی، زبان، ادبیات، اطلاعات و ارتباطات، تاریخ و برنامه ریزی شهری و کشور است. این دانشگاه در حال توسعه یک شیوه تحقیقاتی بین المللی در سطح بالا است. این شیوه شامل مشارکت در پروژه های بین المللی و اروپایی، ایجاد کرسی ها، توسعه یک سیاست استقبال برای دیدار اساتید و دانشجویان پسادکترا و یک سیاست پیشگیرانه برای تسهیل تحرک محققان است. دانشگاه ژان مولن برای دانشجویان سراسر اروپا و جهان باز است، و دارای دیدگاه های متقابل بین فرهنگی است.

این دانشگاه دارای موافقت نامه های همکاری متعددی است، که شامل دانشگاه سائو پائولو، دانشگاه شانگهای، دانشگاه تورین، دانشگاه تانگجی، دانشگاه مانش و دانشگاه کالیفرنیا است. هر سال، دانشگاه لیون 3، به 26000 دانشجو در قلب شهر خوش آمد می گوید و ارائه تحصیلات با کیفیت بالا و یک زندگی اجتماعی که رشد شخصیتی آن ها را افزایش دهد، هدف برتر این دانشگاه است. از یک طرف، این امر از طریق روش های ذیل انجام می شود: پیگیری مداوم عملکرد دانشجو، یک برنامه مشاوره شخصی، مشاوره و میز کمک تا به دانشجو در مشکلات یاری می رساند و خدمات حرفه ای که اطلاعات موجود را به دانشجویان ارائه می کند.

نظارت و خدمات عالی به منظور اطمینان از غنی سازی شخصی دانشجویان این دانشگاه از آغاز دوره های تحصیلی آن ها تا زندگی حرفه ای آن ها ارائه می شود. از طرف دیگر، این هدف با مشارکت خود دانشجویان و تبادلات آن ها با 350 دانشگاه خارجی در 5 قاره انجام می شود. این امر، به دانشجویان امکان تحصیل در خارج از کشور در کشورهای مختلف دنیا را می دهد.

این امر به دانشجویان این دانشگاه آموزش بین المللی می دهد که این کار، به ویژه زمانی که این دانشجویان شغل های آینده خود را آغاز کنند، بسیار ارزشمند خواهد بود. این دانشگاه آموزش با سطح استاندارد بالایی را از لحاظ برنامه تحصیلی، تحقیق تضمین می کند و تلاش می کند تا دانشجویان را برای ارائه بهترین خدمات آماده کند. دانشگاه لیون 3 مکانی است که دانش، تبادل فرهنگی، رشد شخصی را به منظور ایجاد یک جامعه غنی ارتقاء می بخشد.

رشته های دانشگاه لیون ۳ ژان مولن فرانسه

  • دانشکده حقوق
  • دانشکده فلسفه
  • دانشکده کسب و کار
  • دانشکده هنر
  • دانشکده زبان
  • دانشکده حقوق – دانشکده حقوق lyon
  • دانشکده حقوق دانشگاه لیون (Lyon)

دانشکده حقوق دانشگاه لیون، به فرمان مارشال مک ماکهان در 29 اکتبر 1875  ساخته شد  و در 1 می 1896 توسط رئیس جمهور فرانسه افتتاح شد. دانشکده دانشگاه لیون به عنوان بزرگ ترین دانشگاه  و مرکز حقوق شهر لیون 130 سال قدمت دارد. دانشگاه لیون از تمامی ملت ها و ملیت ها دانشجو دارد. بر اساس آخرین امار جورمن (Gourman)  در میان دانشگاه های فرانسه رتبه 1 را داشته و میان دانشگاه های اروپایی رتبه 5 را بعد از دانشگاه پاریس، آکسفرد، کمبریج و هیدلبرگ دارد.

دانشکده حقوق همیشه با سیستم های حقوقی کشور های خارجی در ارتباط بوده است. قبل از جنگ جهانی اول دانشکده حقوق دانشگاه لیون، دانشکده حقوق بیروت در لبنان را تاسیس کرد . دو شهر لیون و بیروت در جاده ابریشم که از چین شروع میشود و در لیون به اتمام میرسد، قرار دارند و از نظر صنعتی و هنری و فکری با یک تشابه دارند.

موسسه ی حقوق تطبیقی توسط ادوارد لمبرت در سال 1920 تاسیس شده است و هم اکنون این موسسه هم نام موسس خود است. این متخصص حقوق تطبیقی قبل از مرگ خودش حقوق شهروندی مصر را نوشت که تا کنون نیز مورد استفاده است و به مقدار خیلی کمی دستخوش تغییرات قرار گرفته است. کامبوج، جایی برای پیش رفت دانشکده حقوق لیون قبل از جنگ ویتنام بود. بار های زیادی در گذشته رئیس دانشگاه لیون رئیس دانشگاه بیروت و  پنوم پن بوده است.

دانشکده حقوق به خاطر تحقیق در تاریخ حقوق شناخته شده است. همچنین در زمینه حقوق تجارت به خاطر کارشناسی ارشد این رشته (حقوق تجارت) ترکیب شده با مشهور ترین مدرک در زمینه حقوق تجارت در فرانسه (DJCE)، دانشکده لیون شهرت دارد. کارشناسی ارشد حقوق تجارت دانشکده حقوق دارای رتبه 7 و رتبه 4 حقوق رسانه در بین مدارک ارشد SMBG. علوم سیاسی از زیر مجموعه های دانشکده حقوق است : روابط بین اللملی (امنیت بین اللملی، دیپلماسی، مطالعات فرانکفونی) کارشناسی ارشد این رشته جز 5 رشته برتر اساس رتبه بندی SMBG در سال 2015 است.

دانشکده کنفرانس های با اینترپل و دانشکده پلیس فرانسه نیز برگزار می کند. این دانشکده یک دوره دیپلم دوم با دانشگاه اسکس (ESSEX) انگلیس دارد، که این دوره به دانشجویان این توانایی را می دهد تا به حرفه های متربط در هر دو کشور دسترسی داشته باشند. کارکنان حرفه ای دانشکده فلسه عبارت اند از :

  • گی دبرا
  • Jean-Jacques Wunenburge
  • جین کلود بیین (Jean-Claude Beaune)
  • جان پیر گینستی
  • فرانسیس گوری
  • برونو پینچارد
  • Bimbenet Etienne
  • ژان جول داتوث و غیره

IAE دانشکده کسب کار دانشگاه جین مولین لیون 3 است. همچنین به عنوان IAE لیون شناخته می شود. دانشکده مرکزی آند در مجموعه تاریخی  Manufacture des Tabacs  در قبل فرانسه واقع شده است. IAE در سال 1956  تاسیس شد و در سال 2007 داری 6300 دانشجو بوده که 2000 نفر آن در دوره کارشناسی ارشد محصل بودند. که میزان از دانشجو 28 درصد کل دانشجویان دانشگاه لیون 3 است. علاوه بر 150 استاد دانشگاه در IAE  400 نفر نیز به طور منحصرا ار بخش خصوصی، شرکت های خارجی در این دوره تحصیلی همکاری می کنند.

رشته های دانشگاه لیون ۳ ژان مولن فرانسه

دوره متفاوتی که در IAE ارائه می شوند عبارت اند از : 4 مدرک کارشناسی ، مدرک کارشناسی تخصصی، 8 مدرک کارشناسی ارشد، و دره های پیش نیاز  امتحان های حسابداری. IAE شهر لیون یکی از بهترین دانشگاه برای تحقیق و یادگیری در مدیریت است. یک دانشکده بین المللی با یک شبکه 30 هزار نفره از فارغ التحصیلان در سراسر دنیا است. دانشکده هنر لیون با دانشگاه لیون 2  و ENS DE  لیون در تعامل و هماهنگی است. این دانشکده رشته های ادبیات فرانسه و ادبیات کلاسیک ، تاریخ و جغرافی و ارتباطات را در برمی گیرد.

دانشکده زبان لیون 3 مطالع زبان های خارجی و تمدن، ادبیات، فرهنگ و تاریخ را در بر می گیرد. آلمانی، انگلیسی، عربی، چینی، روسی، لهستانی، یونانی، عبری، ایتالیایی، ژاپنی، کره ای، هندی، امکان مطالعه رشته زبان درخواستی نیز وجود دارد. فارغ التحصیلان مطرح:

  • آن اییدالگو، شهردار پاریس، عضو حزب سوسیالیست
  • والید فارس، مشاور سیاست خارجی دونالد تروپ، پژوهشگر و تحلیلگر آمریکایی لبنانی برای MSNBC، استاد دانشگاه کالج ملی (NWC)
  • دومینیک پرن، وزیر سابق دادگستری (2002-2005) و وزیر حمل و نقل (2005-2007)
  • میشل مرسی، وزیر سابق دادگستری (2010 تا 2012)
  • پاتریک لوئیس، سیاستمدار و عضو پارلمان اروپا
  • میشل هاوارد، سیاستمدار (UMP)
  • ژرژ فنچ، قاضی و سیاستمدار (UMP)
  • لوئیس جاسرند، محقق قانونی، شورای دادگستری
  • کادرا احمد حسن، نماینده دائمی جیبوتی در سازمان ملل متحد در ژنو
  • کریمه سوید، سیاستمدار تونس و عضو انجمن دموکراتیک برای کار و آزادی (Ettakatol)
  • آنتوان گانم، سیاستمدار لبنانی و نماینده مجلس در مجلس لبنان
  • دومینی داورد، سیاستمدار، عضو مجلس ملی فرانسه
  • Ume Kenjirō، طراح مدرک مدنی ژاپن و بنیانگذار دانشگاه حسینی
  • مونتون ایچیرو، دولتمرد و دیپلمات، وزیر سابق امور خارجه ژاپن
  • فرانسیس پررو، اقتصاددان، استاد کالج د فرانسه
  • فرانتس فانون، روانپزشک، فیلسوف، انقلابی و نویسندگی است که کارش در زمینه مطالعات پس از استعمار تاثیرگذار است. دانشجوی مدرسه فلسفه در دهه 1950
  • جورج چپوثری، دانشمند عصب شناسی و فیلسوف
  • Frigide Barjot، طنزپرداز و فعال سیاسی
  • Gwei Lun-mei، بازیگر تایوانی
  • سیلوی تلیه، خانم فرانسه 2002، وکیل، مدیر ملی دو خانم فرانسه و خانم سازمان اروپا
  • ژیل دلوز، فیلسوف فرانسوی. از 1965 تا 1969 در مدرسه فلسفه تحصیل کرد
  • رقیب Debray، روشنفکر فرانسوی، روزنامه نگار، مقام دولتی و استاد
  • جیل گایوت، استاد مدیریت
  • موریس Merleau-Ponty، فیلسوف پدیدارشناس فرانسوی
  • میشل مرسی، سیاستمدار فرانسوی

بزرگترین دانشکده از نظر تعداد دانشجو، دانشکده حقوق (10460)، مدرسه کسب و کار (IAE) با (8،578) دانشجو. سپس ، دانشکده زبان (4851) و دانشکده هنر (13٪). سایر دانشجویان در دانشکده فلسفه یا برنامه هایی مانند دوره های کوتاه مدت حرفه ای شرکت می کنند.

هزینه و شهریه تحصیل در دانشگاه لیون ۳ ژان مولن فرانسه

این ارقام از سالی به سال دیگر متغیر هستند. شهریه تحصیل:

  • برای برنامه مدرک دانشگاهی LL.M (یک سال تحصیلی): 10،000 یورو.
  • برای یک نیمسال (بدون تحویل مدرک)، دانشجویان بازگشتی: 5،000 یورو.
  • همه دانشجویان غیر اروپایی زیر سن 28: 404.10 یورو.
  • دانشجویان اروپایی و دانشجویان غیراروپایی بالاتر از سن 28 سال:189.10 یورو
  • برای برنامه مدرک دانشگاهی M (یک سال تحصیلی): 10،000 یورو
  • برای یک نیمسال (بدون تحویل مدرک)، دانشجویان بازگشتی: 5،000 یورو

دانشجویان مبادله ای بازگشتی که در طول یک ترم در مبادله قرار می گیرند، می توانند یک نیمسال بیشتر را دانشکده حقوق برای کسب مدرک دانشگاهی LL.M، در قوانین بین الملل و اروپا، تحت شرایط خاصی که توسط دانشکده حقوق تعیین می شود، استفاده کنند.

  • همه دانشجویان غیر اروپایی زیر سن 28: 404.10 یورو
  • دانشجویان اروپایی و دانشجویان غیراروپایی بالاتر از سن 28 سال:189.10 یورو
  • کارشناسی (خارجی ها): 217 دلار آمریکا در هر سال
  • کارشناسی ارشد (خارجی ها): 293 دلار آمریکا در هر سال
  • کارشناسی (شهروندان): 1،000 دلار آمریکا در هر سال
  • کارشناسی ارشد (شهروندان): 1،000 دلار آمریکا در هر سال

شرایط و راه های مهاجرت تحصیلی به فرانسه را مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) در اختیار شما عزیزان قرار خواهند داد، کافیست که با ما در تماس باشید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *