دانشگاه لوون هلند

دلایل زیادی برای تحصیل در هلند وجود دارد که سبب شده سالانه تعداد زیادی از علاقمندان تحصیل در خارج از کشور از سراسر جهان جذب دانشگاه های این کشور شوند. در این مقاله مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) مطالبی را در خصوص دانشگاه لوون هلند در اختیار شما عزیزان قرار می دهند. بخش پذیرش دانشگاه با دانشکده های مختلف و کمیته دکترای درون لوون KU و دیگر دوره های بورسیه بین المللی جهت پذیرش هماهنگ می کند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

درباره دانشگاه لوون هلند

KU Leuven در قلب اروپای غربی واقع شده و مرکز آموزش برای تقریبا شش قرن است که انتخاب بسیاری از افراد برای مهاجرت به هلند است. KU Leuven که در سال 1425 توسط پاپ مارتین V تاسیس شد، دارای دو افتخار قدیمی ترین دانشگاه کاتولیک موجود در جهان و قدیمی ترین دانشگاه در کشورهای پایین است. در اوایل دوران، دانشگاه در یک زمان کوتاه، آن را به یکی از بزرگترین و معروف ترین دانشگاه های اروپا تبدیل شد.

شهرت علمی آن، دانشمندان زیادی را به خود جذب کرد که با فرهنگ اروپایی ارزشمند بودند. در قرن شانزدهم، دسندریوس اراسموس انسان گرایانه در اینجا سخنرانی کرد و در سال 1517 برای مطالعه ی عبری، لاتین و یونانی که اول از نوع آن بود، Collegium Trilingue را تاسیس کرد. معلم امپراتور جوان چارلز V، آدریانا کاردینال فلورانسز از اوترخت، قبل از انتخاب شدن در سال 1522 به عنوان آخرین پاپ غیر ایتالیایی قبل از پاپ جان پل دوم، استاد بود. فیلسوف، محقق قانونی و مورخ Justus Lipsius در اینجا برای چندین سال آموزش داده شده است.

ریاضیدان Gemma Frisius کمک کرد تا پایه های علوم مدرن را بنا نهد و بسیاری از دانشمندان معروف را از جمله نقشه گیر جرارد م Mercator، که طرح نقشه آن همچنان در حال استفاده است کمک کرد، Rembert Dodoens گیاه شناس و آندرواس Vesalius، پدر آناتومی مدرن. در یک دوره بعد، تئوری های کورنلیوس یانسینیوس، متکلم لوئون، بحث های بزرگ و گرم را در داخل و خارج از کلیسا بوجود آورد.

در قرن های هفدهم و هجدهم، KU لووان مرکز مهمی برای روشنفکران کاتولیک روم از کشورهای پروتستان بود. در پایان دوره عصر روشنگری، در سال 1783، شیمیدان Pieter Jan Jan Minckelers، مناسب بودن گاز زغال سنگ را برای روشنایی کشف کرد. در قرن نوزدهم، تحت تعقیب پاپ لئو XIII، KU لووان تبدیل به یک مرکز مهم فلسفه تومیست شد.

ErasmusNot، همه چیز در تاریخ برجسته دانشگاه، بدون دردسر بوده است. این سهم مشکلات خود را در تحولات اجتماعی و سیاسی مختلف در این منطقه از قرن شانزدهم تا نوزدهم داشته است. اخیرا، این دانشگاه در فلاندرز واقع شده است، بخش شمالی هلندی زبان بلژیک. با افزایش مداوم زبان هلندی به برجسته شدن مجدد، سال 1968 دانشگاه را به دو دانشگاه جدید تقسیم کرد. دانشگاه کالیفرنیا لووین، فرانسوی، به محوطه تازه تاسیس لووین-لا-نوو رفت. دانشگاه لاتین، کاتولیک هلندی، در شهر تاریخی لووان باقی ماند.

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه لوون هلند

افرادی که متمایل به تحصیل در هلند یا انجام تحقیقات در لوون KU هستند باید از پیش درخواست پذیرش دهند و درنتیجه شرایط پذیرش مشخص شده را فراهم نمایند. این شرایط و احتیاجات ممکن است با  توجه به ملیت متقاضی و وضعیی که در دانشگاه خواهند داشت بسیار متفاوت باشد.

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه لوون هلند

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه لوون هلند

تمام متقاضیان در ابتدا توسط بخش پذیرش لوون KU بررسی می شوند، هر یک از تقاضانامه ها به یک مجری پرونده اختصاص داده می شود که این مجری پرونده ها را از نظر تکمیل بودن و درست بودن مدارک  (مانند مهارت زبانی، مدارک مهاجرتی و مدارک مربوط به هر دوره ی تحصیلی خاص) را بر اساس  شرایط کلی  پذیرش لوون KU بررسی می کند.

پس از آن تقاضا نامه های کامل توسط تیم اعتبار سنجی بررسی خواهند شد . که این تیم صحت و محتوای مدارک دانشگاهی و رو نوشتشان را بررسی می کند.تیم اعتبار سنجی اطلاعاتی تخصصی در زمینه ی سیستم تحصیلی کشور های مختلف دارند و با اغلب زبان های محلی آشنایی دارند. سپس بخش پذیرش دانشگاه با دانشکده های مختلف و کمیته ی دکترا ی درون  لوون KU و دیگر دوره های بورسیه ی بین المللی جهت پذیرش دانشگاه و انتخاب هر متقاضی، هماهنگ می کند.

در جایی که تقاضانامه های دوره های دکتری بررسی می شوند، یک مرحله میانی  نیز وجود دارد. هر پرونده ی تقاضانامه در ابتدا باید پیش ازآنکه بتواند به کمیته ی دکتر در آن دانشکده ارسال شود، توسط مشاور تز آینده تایید گردد. در پایان این فرایند متقاضی را از نتیجه درخواستشان آگاه می کنند و تمام اطلاعات مربوطه را از بخش پذیرش دریافت می کنند. کل این روند حداقل حدود 10 هفته زمان می برد بنابر این توصیه می شود که متقاضیان به موقع جهت پذیرش اقدام کنند.

رتبه و رنکینگ دانشگاه لوون هلند

پنجمین اخبار سالیانه ی ایالت متحده در مورد رتبه بندی های بهترین دانشگاه های جهانی برای نحوه ی مقایسه ی دانشگاه ها در سطح جهانی تهیه شد. از آنجایی که تعداد بیشتری از دانشجویان برای ثبت نام در دانشگاه های خارج از کشور خود برنامه ریزی می کنند، بهترین رتبه بندی دانشگاه های جهانی – که به طور خاص بر تحقیقات علمی و اعتبار مدارس تمرکز می کند نه بر برنامه های جداگانه ی کارشناسی و فارغ التحصیلی – می تواند به این متقاضیان کمک کند که موسسات بین المللی را با دقت مقایسه کنند.

رتبه بندی بهترین دانشگاه های جهان در مورد اینکه دانشگاه های ایالات متحده در چه سطح جهانی قرار دارند، تهیه شد – که اخبار U.S این دانشگاه ها را به مدت بیش از 30 سال رتبه بندی کرده است. همه ی دانشگاه ها می توانند خود را نسبت به مدارس کشور و منطقه ی خود محک بزنند که در عرصه ی جهانی قابل مشاهده تر باشند و مدارس عالی در کشورهای دیگر را بیابند تا با آن ها همکاری کنند.

به طور کلی رتبه بندی بهترین دانشگاه های جهان شامل 1250 موسسه ی عالی است که تا سال گذشته بدون تغییر بوده است و از سال گذشته تا به امروز از 74 کشور به 75 کشور گسترش یافته است. اولین مرحله در تهیه ی این رتبه بندی ها، که توسط Clarivate Analytics InCites طراحی می شود، شامل ایجاد یک منبع از 1372 دانشگاه بود که برای رتبه بندی 1250 مدرسه ی برتر استفاده شد.

  • رتبه ی 16 از بهترین دانشگاه های جهانی در اروپا
  • رتبه ی 1 بهترین دانشگاه های جهانی در بلژیک
  • رتبه ی 26 علوم کشاورزی
  • رتبه ی 35 هنر و علوم انسانی
  • رتبه ی 54 بیولوژی و بیوشیمی
  • رتبه ی  74 شیمی
  • رتبه ی  24 پزشکی بالینی
  • رتبه ی 97 علوم کامپیوتر
  • رتبه ی 45 اقتصاد و تجارت
  • رتبه ی 41 مهندسی
  • رتبه ی 127 محیط زیست و اکولوژی
  • رتبه ی 192 علوم زمین شناسی
  • رتبه ی 67 ایمنی شناس
  • رتبه ی 96 علوم مواد
  • رتبه ی 43 ریاضیات

رشته های دانشگاه لوون هلند

  • الهیات و مذهبی مطالعات
  • فلسفه
  • قانون (حقوق)
  • اقتصاد و تجارت (FEB)
  • علوم اجتماعی
  • هنر
  • روانشناسی و علوم تربیتی
  • علوم پایه
  • علم مهندسی
  • مهندسی علوم زیستی
  • فناوری مهندسی
  • معماری
  • پزشکی
  • علوم دارویی
  • علوم حرکت و توانبخشی
رشته های دانشگاه لوون هلند

رشته های دانشگاه لوون هلند

هزینه و شهریه تحصیل در دانشگاه لوون هلند

سیستم تامین مالی مشترک دولت فدرال این اطمینان را می دهد که هزینه های تحصیل پزشکی در هلند و دیگر رشته ها برای دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد در مقایسه با برنامه های مشابه در جاهای دیگر نسبتا پایین می باشد: 596.30 یورو (505 پوند) در هر سال. هزینه های تحصیل دوره های تکمیلی کارشناسی یا کارشناسی ارشد تخصصی از 1000 تا 8000 یورو (6785-850 پوند) می باشد.

Leuven گزینه های مختلفی از مسکن با قیمت های مناسب را ارائه می دهد. اکثریت دانشجویان اجاره ی یک اتاق در یک خانه ی دانشجویی خصوصی با فضا و امکانات مشترک را انتخاب می کنند. میانگین اجاره حدودأ 350 یورو (290 پوند) برای یک اتاق در ماه است، که شامل هزینه های گرمایش، برق و آب (خدمات رفاهی) می باشد.

دفتر مسکن دانشگاه برای تهیه ی مسکن کمک می کند و یک پایگاه داده ی آنلاین از مسکن های خصوصی دارد که بتوان قبل از رسیدن به دانشگاه آن ها را بررسی کرد. همچنین خدمات اتاق های اقامت دانشجویی KU Leuven (که تنها از طریق خدمات مسکن امکان پذیر است) و خدمات اتاق های اقامت مرکزی KU Leuven (که برنامه های آن باید قبل از ورود به صورت آنلاین ساخته شود) وجود دارد.

قیمت ها از 100 تا 150 یورو (127-84 پوند) در هر ماه برای یک اتاق است. تنها دانشجویان بین المللی که دارای بورس تحصیلی ویژه هستند واجد شرایط اتاق های دانشجویی دانشگاه می باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص اقامت پس از تحصیل در هلند را مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) در اختیار شما عزیزان قرار خواهند داد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *