دانشگاه لاس پالماس اسپانیا

تحصیل در اسپانیا آن هم در دانشگاه لاس پالماس، یک روند پیشتاز در آموزش مجازی است که دانشجویان را در سطح مورد نظر به صورت گسترده رشد می دهد. در سال 2007­، دانشگاه لاس پالماس از طرف دولت جزایر قناری، موفق به کسب­ جایزه سطح کیفیت برای خدمات مردمی و همچنین کسب Special Mention برای بهترین عملکرد مدیریتی آموزشی شد. این مقاله از موسسه حقوقی توسعه گران مهر تدوین شده است تا شما را با چارچوب پذیرش دانشگاه لاس پالماس ایتالیا آشنا کند و بر همین اساس پیشنهاد می کنیم تا انتهای مقاله را مطالعه فرمائید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

درباره دانشگاه لاس پالماس

دانشگاه لاس پالماس ( UNIVERSITY OF LAS PALMAS) که به عنوان دانشگاه ULPGC نیز شناخته می شود، دانشگاه اسپانیایی است که در لاس پالماس گران کاناریا ( پایتخت جزیره گران کاناریا ) واقع شده است. دانشگاه لاس پالماس شامل پنج پردیس دانشگاه می شود: چهار پردیس در گران کارینا ( تاریانا، ابلیس کو، سنت کریستوبال و مونتانا کارتون ) و یکی در جزیره لانزاروته با تاریانا قرار دارد. دانشگاه در سال 1989 بعد از گذشت سال های زیاد از درخواست مردم تاسیس شد. دانشگاه ULPGC به عنوان مرکز آموزش واحد (UNIVERSIDAD POLITECNICA DE CANARIOS ) که بر روی رشته های مهندسی ( صنعت، عمران، الکترونیک و کامپیوتر ) متمرکز بود در کنار دانشگاه د لا لاگونا که در استان لاس پالماس قرار دارد تاسیس شد. دانشگاه لاس پالماس در چندین زمینه از جمله زیست پزشکی، الکترونیک، علوم کامپیوتر و علوم دریانوردی پژوهش می کند. از سال 1989 تقریبا 2000 کمک هزینه تحقیقاتی، گروه تحقیقاتی ULPGC دریافت کرده است ( کمک هزینه های رقابتی از دولت اسپانیا و از منابع بین الملل، بیشتر از برنامه های علوم اتحادیه اروپا ). در نتیجه، دانشگاه بیش از 3000 مقاله در مجلات با ارزیابی دقیق کارشناسان و مجلات بدون ارزیابی دقیق و همچنین تعدادی کتاب و مجله منتشر کرده است.

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه لاس پالماس

پذیرش در برنامه های دوره کارشناسی با مدرک فارغ التحصیلی از دانشگاه خارجی با تایید وزارت آموزش، فرهنگ و ورزش اسپانیا. اگر شما مدرک فارغ التحصیلی دارید که توسط یک دانشگاه خارجی صادر شده است و تمایل دارید در برنامه دوره کارشناسی ارشد دانشگاه ULPGC تحصیل کنید باید مدارک زیر را ارائه کنید.

  1. مدارک یا گواهی دانشگاهی صادر شده توسط دانشگاه خارجی که در آن تحصیل کرده اید.
  2. تایید مراجع رسمی، اگر مدرک توسط وزارت آموزش، فرهنگ و ورزش اسپانیا تایید و تصدیق شده باشد.
  3. رونوشت تحصیلی صادر شده توسط دانشگاه خارجی و تایید اینکه دانشجویان با تکمیل این دوره حق دسترسی به دوره کارشناسی ارشد در کشور خود را دارند.
  4. رونوشت تحصیلی از دوره های آموزشی که توسط دانشگاه خارجی صادر می شود باید شامل طول سالهای دوره تحصیلی، لیست دوره های مطالعه شده و پذیرفته شده به همراه ساعت های مطالعه در هر درس باشد. سیستم رتبه بندی دانشگاه حداقل نمره مورد نظر برای پذیرفته شدن و میزان اختلاف رتبه بندی ها را مشخص می کند
  5. رزومه
شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه لاس پالماس اسپانیا

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه لاس پالماس اسپانیا

مدارک خاص مورد نیاز برنامه کارشناسی ارشد:

 سطح B1 چارچوب اروپایی مشترک مرجع برای زبان، برای یک زبان اروپایی غیر زبان مادری ( اگر این از الزامات دسترسی به برنامه کارشناسی ارشدی باشد که دانشجو تمایل دارد در آن ثبت نام کند )

دوره دکترا:

  • به طور کلی دانشجویان باید مدرک رسمی یا معادل دوره کارشناسی ارشد را داشته باشند. 

دانشجویانی که دارای یک مدرک رسمی از دانشگاه های اسپانیا یا دیگر کشورهای منطقه آموزش عالی اروپا هستند طبق قانون ( ماده 16 از مصوبه سلطنتی 2011/99 – 10 ژانویه) اجازه دسترسی به دوره کارشناسی ارشد را دارند. دانشجویان باید حداقل ECTS 300 در طول دوره کسب کرده باشند که حداقل ECTS 60 باید مربوط به دوره کارشناسی ارشد باشد. طبق قوانین جامع، دانشجویانی که دارای مدرک رسمی اسپانیا هستند باید حداقل ECTS 300 داشته باشند. فارغ التحصیلان باید در دوره اجباری خاص آموزش تکمیلی که توسط قانون ایجاد شده است شرکت کنند، مگر اینکه برنامه تحقیقاتی ارائه شده معادل ارزش تحقیقاتی دوره کارشناسی ارشد باشد. 

رتبه و رنکینگ دانشگاه لاس پالماس

پنجمین گزارش سالانه رتبه بندی بهترین دانشگاه های جهان U.S NEWS برای مقایسه دانشگاه ها در سطح جهانی ارائه شده است. از آنجا که تعداد دانشجویانی که تصمیم دارند در دانشگاه های خارج از کشور خودشان تحصیل کنند در حال افزایش است، رتبه بندی بهترین دانشگاه های جهان که بر روی تحقیقات آکادمی دانشکده ها و اعتبار آنها به طور خاصی متمرکز است ( نه تنها بر روی دوره کارشناسی یا کارشناسی ارشد )، می تواند به متقاضیان برای مقایسه دقیق موسسات سراسر جهان کمک کند.

به طور کلی رتبه بندی بهترین دانشگاه های جهان شامل 1250 موسسه می شود که بدون تغییر نسبت به سال گذشته به 75 کشور توسعه پیدا کرده است ( در سالهای قبل 74 کشور بود ) اولین گام در ایجاد این رنکینگ که توسط CLARIVATE ANALYTICS INCITE طراحی شده شامل 1372 دانشگاه است که برای رتبه بندی 1250 دانشگاه برتر استفاده می شود.

رتبه بندی های دانشگاه:

  • بهترین دانشگاه های جهان در اروپا: 427
  • بهترین دانشگاه های جهان در اسپانیا: 41
  • علوم حیوانات و گیاهان: 385

رشته های دانشگاه لاس پالماس

  1. هنر و طراحی
  2. هنر و مدیریت 
  3. مدیریت هنری (کارشناسی ارشد )
  4. معماری میراث فرهنگی، موزه ها و بازار هنر 
  5. کسب و کار 
  6. امور مالی
  7. حسابداری، حسابرسی و مالیات کسب و کارها (کارشناسی ارشد )
  8. مدیریت 
  9. کسب و کار و مدیریت منابع انسانی(کارشناسی ارشد )
  10. بازاریابی و تجارت بین الملل (کارشناسی ارشد )
  11. علوم کامپیوتر و IT
  12. سیستم هوشمند و کاربرد عدد در مهندسی (کارشناسی ارشد )
  13. فناوری اطلاعات
  14. راه حل های ICT برای محیط زیست و سلامتی (کارشناسی ارشد )
  15. سلامت و رفاه
  16. ایمنی و کیفیت مواد غذایی 
  17. سلامت حیوانات و ایمنی مواد غذایی (کارشناسی ارشد )
  18. علوم انسانی و فرهنگ 
  19. اسپانیا – آفریقا (کارشناسی ارشد )
  20. ارتباطات
  21. زبان
  22. اسپانیایی
  23. فرهنگ اسپانیای (کارشناسی ارشد )
  24. توسعه کسب و کار هوشمند 
  25. ترجمه و تفسیر 
  26. ترجمه حرفه ای و رایزنی بین فرهنگی (کارشناسی ارشد )
  27. حقوق
  28. حقوق محیط زیست 
  29. علم اخلاق و رسانه های زیست شناسی  (کارشناسی ارشد )
  30. فرهنگ ادبی و دیداری – شنیداری 
  31. علوم 
  32. علوم دریایی 
  33. علوم اقیانوس شناسی (کارشناسی ارشد )
  34. گردشگری و مهمان نوازی 
  35. اقتصاد و گردشگری (کارشناسی ارشد )
  36. حمل و نقل و محیط زیست 
رشته های دانشگاه لاس پالماس

رشته های دانشگاه لاس پالماس

هزینه و شهریه تحصیل در دانشگاه لاس پالماس

تحصیل در مقطع کارشناسی در این دانشگاه می تواند بین 680 تا 1280 یورو در سال هزینه داشته باشد. برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد یا دکتری می بایست به ازای هر واحد درسی بین 22 تا 36 یورو بپردازید.

هزینه خدمات مدیریتی:

دانشجویانی که اولین مدرک کارشناسی خود را در دانشگاه لاس پالماس به اتمام میرسانند، دانشجویانی که درخواست انتقال ریز نمرات و گواهی تحصیلی خود را دارند و دانشجویانی که در یک رشته دیگر در مقطع کارشناسی ثبت نام کرده باشند شامل این خدمات میشوند و می بایست بابت آن هزینه ای را بپردازند. 

کارت دانشگاه: دانشجویانی که برای نخستین بار در مقطع کارشناسی در این دانشگاه به تحصیل می پردازند می بایست این کارت را دریافت کرده و تا پایان دوره تحصیلی نزد خود نگه دارند. افرادی که دارای کارت دانشگاهی باشند می توانند درخواست تعویض آن را بدهند.

بیمه دانشجویی: تمامی دانشجویانی که در دانشگاه لاس پالماس در حال تحصیل هستند می بایست تحت پوشش بیمه حوادث باشند. در صورتی که یکی از دانشجویان جزو بیمه امنیت اجتماعی خصوصی یا عمومی کشور اسپانیا باشد می بایست از بیمه خود استفاده کنند. هزینه بیمه دانشجویی موقع ثبت نام از متقاضیان دریافت میشود و داشتن آن برای تمامی دانشجویان زیر 28 سال که از کشور اسپانیا یا یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا در این دانشگاه به تحصیل می پردازند اجباریست.

بیمه داوطلبانه: دانشجویانی که در دانشکده جغرافیا و تاریخ به تحصیل مشغول می شوند می بایست فعالیت های زیادی را خارج از محیط کلاس و دانشگاه انجام دهند. دانشجویان رشته جغرافیا برنامه های گردش خارج از شهر، سفر، و کار در محیط آزاد زیادی دارند. دانشجویان رشته تاریخ نیز می بایست در مراکز، موزه ها، کتابخانه ها یا حفاری های باستان شناسی به فعالیت بپردازند. بنابراین به این دسته از دانشجویان پیشنهاد می شود که برای استفاده از بیمه تکمیلی و داوطلبانه درخواست دهند. در نامه ثبت نامی که به دانشجویان داده میشود بخش های مختلف این بیمه و خدمات آن ذکر شده است. انجمن دانشکده به دانشجویان پیشنهاد می دهد که به منظور برخورداری از پوشش کامل بیمه از این خدمات استفاده نمایند.

در انتهای این مقاله و براساس آنچه در میانه ی مطالب در مورد دانشگاه لاس پالماس ایتالیا گفته شد، لازم به ذکر است مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) شما را از شرایط تحصیل رایگان در ایتالیا به زبان انگلیسی به صورت کامل با خبر خواهند کرد. چرا که ما در این موسسه قادریم تا آنچه را شما نیاز دارید بر اساس چارچوب های قانونی و داخلی هر کشور به اطلاعتان برسانیم و این امر سبب شده که تاکنون بخش عظیمی از متقاضیان مهاجرت تحصیلی را به سرمنزل موفقیت برسانیم.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *