دانشگاه کافوسکاری ونیز

دانشگاه کافوسکاری ونیز

-

Ca' Foscari University of Venice

موقعیت:ایتالیا - ونیز
نوع:دولتی
تعداد دانشجویان:15261 نفر
تعداد دانشجویان بین المللی:1166 نفر
سایت دانشگاه
رنکینگ QS
661_670
رتبه در کشور
44
هزینه ویزا
76 یورو
نرخ پذیرش
77%
بورسیه تحصیلی
دارد
خوابگاه/هزینه
دارد/630 یورو در ماه به بالا
زمان فرآیند ویزا
1 تا 3 هفته
مجوز کار
دارد
شهریه
1,900 یورو در سال
مقاطع تحصیلی
دکترا، ارشد، کارشناسی

درباره دانشگاه

Information

دانشگاه کافوسکاری ونیز Ca’ Foscari University of Venice)) در سال 1868 به عنوان کالج سلطنتی در شهر ونیز ایجاد شد. این موسسه جزو اولین دانشگاه های ایتالیا و اروپا بود که تحصیلات عالی را در زمینه تجارت و اقتصاد ارائه می‌کرد. شهر ونیز به دلیل شهرت بین‌المللی خود این دانشگاه را به سمت مطالعه زبان‌های خارجی و ارائه رشته‌های تحصیلی به زبان انگلیسی سوق داد. چرا که این اعتقاد وجود داشت که در دنیای مدرن علاوه بر مهارت در اقتصاد و کارآفرینی باید به چندین زبان هم تسلط داشت.دانشگاه کافوسکاری ونیز دارای 8 دپارتمان، 23 مرکز دانشگاهی و مدرسه دکتری است که با همکاری هم پروژه‌های تحقیقاتی و بین رشته‌ای را انجام می‌دهند. دانشگاه کافوسکاری بیش از 700 قرارداد همکاری با سایر دانشگاه‌های جهان دارد و به دلیل اعتبار جهانی خود می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای تحصیل در ایتالیا باشد. بر اساس رتبه‌بندی QS در سال 2024 این دانشگاه رتبه 670-661 در جهان را کسب کرده است.

ددلاین دانشگاه کافوسکاری ونیز 22 ژانویه تا 16 فوریه (2 بهمن تا 27 بهمن) اعلام شده است. بنابراین متقاضیان تحصیل در این دانشگاه باید در این بازه زمانی مدارک خود را برای بررسی ارسال کنند. مهلت ارسال مدارک ممکن است بر اساس رشته و مقطع متفاوت باشد. بنابراین پیشنهاد می‌شود دانشجویان سایت دانشگاه را در رشته مورد نظر خود چک کنند.

دانشکده ها

Faculties

دانشگاه کافوسکاری ونیز دارای 8 دپارتمان یا گروه است که رشته‌های آموزشی و تحقیقاتی در آنها ارائه می‌شود. این دپارتمان‌ها عبارتند از:

  • دپارتمان اقتصاد
  • دپارتمان فلسفه و میراث فرهنگی
  • دپارتمان مدیریت
  • دپارتمان علوم محیطی، انفورماتیک و آمار
  • دپارتمان علوم مولکولی و نانو سیستم ها
  • دپارتمان زبان شناسی و مطالعات فرهنگی تطبیقی
  • دپارتمان مطالعات آسیایی و شمال آفریقا
  • دپارتمان علوم انسانی

برخی رشته ها و دوره ها

programs

از زمان تأسیس دانشگاه کافوسکاری این دانشگاه بر روی تحقیقات و ارائه رشته‌های تحصیلی متنوع در زمینه‌های مختلف متمرکز بوده است. در حال حاضر رشته‌های تحصیلی در طیف گسترده و در 7 حوزه زیر برای دانشجویان ارائه می‌شوند:• هنر و علوم انسانی• اقتصاد و مدیریت• مطالعات بین‌المللی• زبان و فرهنگ• حفاظت و مدیریت میراث فرهنگی• حاکمیت عمومی و تغییر اجتماعی• علم و تکنولوژی

حداقل نمرات آزمون های مختلف که برای این دانشگاه نیاز دارید

Grades
IELTS 5 به بالا
TOEFEL 72 به بالا
PTE --
GPA 2 به بالا
GRE --
GMAT --

بورسیه تحصیلی

Scholarships

دانشگاه کافوسکاری ونیز به دانشجویان در مقاطع مختلف تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری بورسیه تحصیلی ایتالیا اهدا می‌کند. دریافت این بورسیه‌ها مشروط به شرایط مالی و شایستگی‌های دانشجو خواهد بود.

خوابگاه و تغذیه

Accommodation and food

دانشگاه کافوسکاری دارای دو اقامتگاه در شهر ونیز به نام‌هایCamplus Santa Marta و DoveVivo Campus Venezia است که دانشجویان می‌توانند در آنها اسکان پیدا کنند. همچنین یک خوابگاه جدید در نزدیکی محوطه گروه علوم پایه به زودی برای دانشجویان ایجاد خواهد شد. علاوه بر این خوابگاه‌ها، دانشگاه به دانشجویان و استادان بین‌المللی در اجاره آپارتمان‌های خصوصی نیز کمک خواهد کرد.

لوکیشن و تصاویر دانشگاه

Location

مشاهیر

Celebrities
پل واتزلاویک (Paul Watzlawick)
پل واتزلاویک (Paul Watzlawick)
روانشناس
لیلی گروبر (Lilli Gruber)
لیلی گروبر (Lilli Gruber)
خبرنگار
کیارا لوبیچ (Chiara Lubich)
کیارا لوبیچ (Chiara Lubich)
نویسنده و معلم ایتالیایی
ماسیمو بیتونچی (Massimo Bitonci)
ماسیمو بیتونچی (Massimo Bitonci)
سیاستمدار ایتالیایی
نیکولو کاروسیو (Nicolò Carosio)
گزارشگر ورزشی

سوالات متداول

Location

رتبه دانشگاه کافوسکاری ونیز طبق آخرین رتبه‌بندی جهانی QS، 670-661 است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

بیشتر بخوانید

Read more

دانشگاه فوسکاری اولین موسسه ایتالیایی بود که آموزش پیشرفته کسب و کار و اقتصاد را به دانشجویان داخلی و بین المللی ارائه داد. دفتر مرکزی دانشگاه همچنان در قصر زادگاه گوتیک “ولتا د کانال” در قلب ونیز می باشد. این دانشگاه چهار رشته را جهت تحصیل در ایتالیا به دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. در ادامه مطلب به رشته های ذکر شده و روش های اخذ پذیرش از این دانشگاه معروف ایتالیایی می پردازیم. با ما در موسسه حقوقی توسعه گران مهر همراه باشید.

تحصیل در دانشگاه فوسکاری ایتالیا

دانشگاه فوسکاری ونیز در سال 1868 در یک کاخ گوتیک تاسیس شد به همین علت نام این دانشگاه با الهام از نحوه معماری ساختمان فوسکاری نامیده شد. این دانشگاه در ونیز مرکزی و در حوضه کانال گراند واقع شده است. دانشجویانی که به اندازه کافی خوش شانس باشند که موفق به تحصیل در این دانشگاه شوند، از یکی از زیباترین مناطق در دنیا بهره مند خواهند شد و آن شهر روی آب و افسانه ای ونیز است که در لیست میراث جهانی به ثبت رسیده است. اما تنها لوکیشن این دانشگاه نیست که می تواند برای شما جالب باشد بلکه عملکرد آکادمیک این دانشگاه همواره آن را به یکی از بهترین مناطق برای تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور ایتالیا تبدیل کرده است

در دانشگاه فوسکاری 8 دپارتمان و 5 مدرسه میان رشته ای وجود دارد و یک مدرسه کارشناسی ارشد نیز از متعلقات این دانشگاه به شمار می رود. به عنوان یک موسسه آموزشی با محوریت علوم انسانی، این دانشگاه همواره به مطالعه فرهنگ های بین المللی پرداخته است و می توان این دوره ها را در دپارتمان مطالعات آسیا و آفریقای شمالی و همچنین دپارتمان زبان شناسی و مطالعات فرهنگی مقایسه ای پیدا کرد.

در بین علومی که در دانشگاه فوسکاری ونیز تدریس می شوند می توان به دپارتمان علوم مولکولی اشاره کرده که علوم سنتی متعددی را با یکدیگر تاکید کرده و تمرکز اصلی خود را بر بیوتکنولوژی و منابع تجدید پذیر انرژی منعطف کرده است.

دانشگاه فوسکاری همچنین یک کالج بین المللی همراه با خوابگاه در جزیره سان سرولو و در میان مرداب ونیز دارد. دانشجویانی که در این دانشگاه به تحصیل می پردازند علاوه بر یادگیری رشته تحصیلی خود در خود کالج بین المللی میتوانند در فعالیت های مرتبط با آموزش زبان انگلیسی نیز شرکت نمایند. اولین دوره تحصیلی یعنی مقطع کارشناسی در رشته های فلسفه، مطالعات بین المللی و اقتصاد به طور کامل به زبان انگلیسی تدریس میشوند.

از میان افراد مشهوری که از دانشگاه فوسکاری فارغ التحصیل شده اند می توان از بیزینس من میلیاردر، Giuseppe De Longhi و کارگردان اپرا Damiano Michieletto یاد کرد. این دانشگاه وبسایتی دارد که فارغ التحصیلان می توانند با دوستان دانشگاه خود از طریق پروفایل هایشان و خدمات ارسال پیام موجود در این وبسایت ارتباط برقرار کنند و با آنها تماس حاصل کنند.

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه فوسکاری ونیز

تمامی دانشجویانی که قصد دارند در یکی از رشته های مقطع کارشناسی دانشگاه فوسکاری به تحصیل مشغول شوند می بایست مدرک تسلط به زبان انگلیسی در سطح B1 یا بالاتر داشته باشند. در صورتی که مدرکی دارید که به واسطه آن تسلط خود به زبان را اثبات کنید یا در در صورتی که در آزمون زبان CLA پذیرفته نشوید، می بایست مدرک OFA یا مدرک اضافی زبان انگلیسی به دانشگاه ارائه دهید. این مدرک می بایست تا 30 سپتامبر سال بعد از ثبت نام شما به دانشگاه تحویل داده شود. پس از این تاریخ از شرکت شما در امتحانات تان جلوگیری میشود تا زمانی که مدرک خود را تحویل دهید.

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه فوسکاری ونیز

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه فوسکاری ونیز

مدارک دیپلم دبیرستان

داشتن دانش زبان انگلیسی یا ایتالیایی: این اصل از طریق یک گواهی معتبر و یا یک مصاحبه زبان آنلاین از طریق اسکایپ مورد ارزیابی قرار می گیرد. برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد می بایست مدرک مرتبطی در مقطع کارشناسی یا هر مقطع دیگری که مطابق و معادل آن به شمار رود داشته باشید. به عنوان بخشی از شرایط ورودی می بایست هنگام انتخاب رشته تحصیلی مد نظر خود مدارک زیر را نیز ارائه دهید:

  1. کارت شناسایی
  2. ریز نمرات آکادمیک آخرین مقطع تحصیلی
  3. فرم درخواست پذیرش دانشگاه
  4. نامه ارجاع
  5. اظهارنامه فردی
  6. مدرک تسلط به زبان ( انگلیسی یا ایتالیایی، بسته به رشته تحصیلی مد نظر)

برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد تمامی رشته ها ارائه مدرک تسلط به زبان انگلیسی در حداقل سطح B2 برای تمامی افراد لازم است. ارزیابی میزان توانمندی شما در زبان بسته به رشته مد نظرتان خواهد داشت. این مدرک را میبایست در روز نام نویسی در دانشگاه یا قبل از اخذ مدرک خود ارائه دهید. برای کسب اطلاعات در خصوص اینکه رشته تحصیلی مد نظر شما زیرشاخه کدام یک از این دو مورد است ( ارائه مدرک زبان انگلیسی در زمان ثبت نام یا پس از آن) می توانید وبسایت کارشناسی ارشد رشته مورد نظر را بررسی فرمایید.

رشته های دانشگاه فوسکاری ونیز

رشته هایی که زبان تدریس در آنها به انگلیسی است. دانشگاه فوسکاری ونیز برخی از رشته های مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد را به زبان انگلیسی به دانشجویان ارائه می دهد

  • اقتصاد و مدیریت
  • مدیریت تجاری
  • مدیریت دیجیتال
  • اقتصاد و تجارت – اقتصاد، بازارها و دارایی

رشته های مقطع کارشناسی ارشد

  1. اقتصاد و دارایی – برنامه درسی اقتصاد و برنامه درسی دارایی
  2. توسعه جهانی و کارآفرینی
  3. مدیریت – حسابداری و اقتصاد، مدیریت بین المللی و نوآوری و بازاریابی
  4. زبان ها و فرهنگ ها
  5. روابط بین المللی مقایسه ای
  6. گذر از مدیترانه: در مورد سرمایه گذاری و یکپارچه سازی روابط، این دوره هم به زبان انگلیسی و هم به زبان فرانسه ارائه می شود
  7. زبان و ادبیات  اروپایی، آمریکایی و پسا استعماری – واحد های درسی شامل مطالعات انگلیسی و مطالعات آمریکای میشود
  8. زبان ها، اقتصاد و بنیادهای  آسیا و آفریقای شمالی – واحد های درسی زبان و مدیریت
  9. علوم زبان
  10. علوم کامپیوتر
  11. علوم حفاظت و نگهداری و تکنولوژی مراقبت از میراث فرهنگی
  12. علوم محیط – تغییرات محیطی بین المللی
  13. علوم و فناوری زیست شناسی و مواد نانو
  14. شیمی پایدار و فناور – واحد های درسی شیمی پایدار محیطی و فناوری
رشته های دانشگاه فوسکاری ونیز

رشته های دانشگاه فوسکاری ونیز

این مقاله به کوشش همکاران ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) تهیه شده و امید است توانسته باشیم راهنمای خوبی برای شما ایجاد کنیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه شرایط تحصیل در ایتالیا برای ایرانیان و همچنین قواعد کلی دانشگاه فوسکاری ونیز ایتالیا برای پذیرش دانشجویان بین المللی می توانید با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید.

دانشگاه های مشابه

Similar universities

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *