دانشگاه قاضی ترکیه

دانشگاه قاضی ترکیه

-

Gazi University

موقعیت:ترکیه - آنکارا
نوع:دولتی
تعداد دانشجویان:40858 نفر
تعداد دانشجویان بین المللی:1241 نفر
سایت دانشگاه
رنکینگ QS
1001-1200
رتبه در کشور
10
هزینه ویزا
--
نرخ پذیرش
83%
بورسیه تحصیلی
دارد
خوابگاه/هزینه
دارد /1300 تا 760 لیر (44 تا 26 دلار) در ماه
زمان فرآیند ویزا
--
مجوز کار
دارد
شهریه
1000 دلار به بالا
مقاطع تحصیلی
کارشناسی، دکترا، ارشد

درباره دانشگاه

Information

دانشگاه قاضی ترکیه (Gazi University) که به دستور قاضی مصطفی کمال آتاتورک در سال 1926 تأسیس شد، یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه های ترکیه است. این دانشگاه نقش بسیار مهمی در ایجاد سایر مراکز آموزشی ترکیه از جمله دانشگاه چوروم هیتیت، دانشگاه نوشهیر هاجی بکتاش ولی و دانشگاه کاستامونو ایفا کرده است.پردیس اصلی دانشگاه قاضی در شهر زیبا و بین‌المللی آنکارا قرار دارد و یکی از اولین پردیس‌های دانشگاهی در  جمهوری ترکیه محسوب می‌شود.  علاوه بر اینکه پردیس دانشگاه در مرکز شهر قرار دارد و دسترسی بسیار خوبی به مراکز خرید و سایر مکان‌های ضروری شهر دارد، دانشگاه امکانات بسیاری زیادی از جمله خوابگاه، سالن‌های ورزشی، تئاتر و فستیوال و امکانات برای دانشجویان با ناتوانی جسمی نیز ایجاد کرده است.بنابراین چنانچه قصد تحصیل در ترکیه را دارید، دانشگاه قاضی با رتبه 1200-1001 در جهان طبق رتبه‌بندی QS در سال 2024، گزینه مطلوبی خواهد بود.

متقاضیان تحصیل در دانشگاه قاضی ترکیه باید به ددلاین ارسال مدارک در این دانشگاه دقت کنند. فرصت ارسال مدارک و درخواست پذیرش برای دانشگاه قاضی از تاریخ 22 ژوئن تا 13 جولای (1 تیر تا 22 تیر ماه) است. بنابراین دانشجویان باید در این تاریخ مدارک خود را برای پذیرش در ترم پاییز ارسال کنند.

دانشکده ها

Faculties

دانشگاه قاضی ترکیه دارای 12 دانشکده است که رشته‌های مختلف تحصیلی در آن ارائه می‌شوند. این دانشکده‌ها عبارتند از:

  • دانشکده دندانپزشکی
  • دانشکده داروسازی
  • دانشکده علوم
  • دانشکده علوم آموزشی
  • دانشکده پرستاری
  • دانشکده معماری
  • دانشکده مهندسی
  • دانشکده بهداشت
  • دانشکده فناوری
  • دانشکده علوم ورزشی
  • دانشکده پزشکی
  • دانشکده علوم کاربردی

برخی رشته ها و دوره ها

programs

دانشگاه قاضی رشته‌های تحصیلی متنوعی را به متقاضیان ارائه کرده است. برخی از رشته‌های مهم و پرطرفدار به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند که دانشجویان بین المللی نیز می‌توانند بدون نیاز به یادگیری زبان ترکی در آنها تحصیل کنند. از جمله:• پزشکی• مهندسی مکانیک• مهندسی عمران

حداقل نمرات آزمون های مختلف که برای این دانشگاه نیاز دارید

Grades
IELTS 5 به بالا
TOEFEL 79 به بالا
PTE --
GPA 2 به بالا
GRE --
GMAT --

بورسیه تحصیلی

Scholarships

دانشگاه قاضی ترکیه برای متقاضیان تحصیل در این دانشگاه بورسیه تحصیلی ترکیه ارائه می‌کند. بورسیه‌های تحصیلی از قبیل بورسیه غذا، محل اقامت، هزینه تحصیل و بورسیه اهدایی توسط دانشکده‌های مختلف دانشگاه از جمله دانشکده علوم ورزشی از جمله این کمک های مالی هستند.

خوابگاه و تغذیه

Accommodation and food

دانشگاه قاضی تعداد زیادی خوابگاه برای دانشجویان خود در نزدیکی دانشگاه در نظر گرفته است. امکانات و تجهیزات این خوابگاه‌ها متفاوت است و بر همین اساس هزینه متفاوتی برای آنها در نظر گرفته شده است. همچنین این دانشگاه دارای یک مهمانسرا در دانشگاه است که با دسترسی رایگان به اینترنت و امکاناتی مانند سالن مطالعه، آسایش و آرامش دانشجویان را فراهم می‌کند.

لوکیشن و تصاویر دانشگاه

Location

مشاهیر

Celebrities
کمال قلیچداراوغلو (Kemal Kılıçdaroğlu)
کمال قلیچداراوغلو (Kemal Kılıçdaroğlu)
اقتصاددان
ملیح گوکچک (Melih Gökçek)
ملیح گوکچک (Melih Gökçek)
شهردار سابق آنکارا
نسلیهان دمیر (Neslihan Demir)
والیبالیست
اومر چلیک (Ömer Çelik)
اومر چلیک (Ömer Çelik)
خبرنگار
عبدالطیف شنر (Abdüllatif Şener)
عبدالطیف شنر (Abdüllatif Şener)
وزیر دارایی ترکیه

سوالات متداول

Location

بله، این دانشگاه طبق رتبه‌بندی QS در سال 2024 رتبه 1200-1001 جهان را به دست آورده است.

5/5 - (1 امتیاز)

بیشتر بخوانید

Read more

دانشگاه قاضی ترکیه یک دانشگاه دولتی است که فرصت تحصیل ارزان قیمت را برای دانشجویان خود فراهم کرده است. دانشگاه قاضی آنکارا دارای چندین دانشکده مختلف است و دانشجویان می توانند در پرطرفدارترین رشته ها تحصیل کنند. متقاضیان تحصیل در این دانشگاه می توانند مقاله ای که توسط موسسه مهاجرتی اصطهباناتی در این خصوص تهیه شده است را مطالعه نمایند.

آشنایی با دانشگاه قاضی ترکیه

دانشگاه قاضی به دستور مصطفی کمال آتاتورک در سال 1926 تأسیس شد. دانشگاه قاضی 11 دانشکده، 5 مدرسه تحصیلات تکمیلی و 3 دانشکده حرفه ای را دارد. این دانشگاه 37 هزار دانشجو را آموزش می دهد و دانشگاهی است که تقریباً 1500 دانشجوی خارجی از جمهوری های ترک، قفقاز، اروپا، خاورمیانه، آفریقا، آمریکا و خاور دور می پذیرد. هدف این دانشگاه تبدیل شدن به یک دانشگاه پیشرو و معتبر در سطح ملی و بین المللی می باشد.

دانشکده های دانشگاه عثمان قاضی ترکیه

این دانشگاه دارای چندین دانشکده مختلف است که فرصت تحصیل در طیف گسترده ای از رشته های تحصیلی پرطرفدار را در اختیار دانشجویان بومی و بین المللی برای تحصیل در ترکیه قرار می دهد. برخی از مهم ترین دانشکده های این دانشگاه دولتی به شرح زیر می باشند:

دانشکده علوم

دانشکده علوم دانشگاه قاضی برای اولین بار در سال 1978 تأسیس شد. طول دوره تحصیل در این دانشکده چهار سال و زبان آموزش ترکی می باشد. هدف این دانشکده برآورده کردن الزامات عصر دانش، محققان مولد، همه کاره، متفکر، با احساس مسئولیت نسبت به جامعه می باشد.

دانشکده آموزش

دانشکده آموزش در سال 1926 تأسیس شد. اهداف اساسی این دانشکده آموزش دانشجویان به منظور حرفه ای بودن در زمینه های آموزشی و به دست آوردن آینده نگری و همچنین کمک به آن ها برای احترام به ارزش های قومی و جنبه های اجتماعی مردم می باشد.

دانشکده معماری

مأموریت دانشکده معماری این است که دانشجویان را به متخصصانی برجسته در زمینه استفاده از دانش تبدیل کند. چشم انداز دانشکده معماری این است که با استفاده از زمینه های علمی، فناوری و هنری در زمینه اصول و ارزش های اخلاقی آتاتورک افراد شایسته را برای آینده ترکیه تربیت کند.

دانشکده تربیت بدنی

دانشکده تربیت بدنی دانشگاه قاضی قدیمی ترین دانشکده در نوع خود در ترکیه است. این دانشکده در سال 1932 برای آموزش معلمان PE برای مدارس متوسطه تأسیس شد. در سال 1982 با آکادمی جوانان و ورزش در 19 می ادغام شد و به عنوان دانشکده تربیت بدنی و اداره تربیت بدنی نامگذاری شد و سپس در سال 1992 بخشی از دانشگاه قاضی شد و نام آن را دانشکده تربیت بدنی و ورزش گذاشت.

تحصیل پزشکی در دانشگاه قاضی ترکیه آنکارا

دانشکده پزشکی دانشگاه قاضی ترکیه به عنوان بخشی از دانشکده علوم اقتصادی و بازرگانی آنکارا در 2 اکتبر 1979 تأسیس شد. تلاش برای ساختن دانشکده پزشکی جدید در ماه های اول سال 1979 آغاز شد. هدف دانشکده آموزش پزشکان با معیارهای بین المللی است که درک خوبی از مشکلات بهداشتی عمومی ترکیه و دانش لازم برای رفع این مشکلات را دارند. امروزه، این دانشکده با 235 استاد، 105 دانشیار، 57 استادیار، 16 مربی، 30 کارشناس و 520 همکار تحقیقاتی در یک بیمارستان تحقیقاتی و درمانی مدرن در حال فعالیت است.

تحصیل پزشکی در دانشگاه قاضی ترکیه آنکارا

تحصیل پزشکی در دانشگاه قاضی ترکیه آنکارا

تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه قاضی ترکیه

هدف از آموزش رشته دندان پزشکی در این دانشکده آن است که فارغ التحصیلان بتوانند سلامت دهان و دندان را با کلیه جوانب سلامت انسان اداره کنند، از تمام پیشرفت های مربوط به سلامت دهان و دندان آگاه باشند، قادر به ارائه خدمات موثر دهان و دندان در هر دو روش پیشگیری و زمینه های درمانی بوده و به عنوان یک عضو فعال جامعه بهداشت ضمن در نظر گرفتن اخلاق شغلی، وظایف و مسئولیت هایی را نیز ایفا کنند. در این دانشکده دوره آموزش در کل پنج سال است.کارشناسان موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی آماده ارائه هر گونه مشاوره در خصوص تحصیل در دانشگاه قاضی کشور ترکیه به هم وطنان عزیز می باشند.

تحصیل رشته داروسازی در دانشگاه عثمان قاضی ترکیه

دانشکده داروسازی دانشگاه قاضی در سال 1982 تأسیس شد. این دانشکده در سال 1968 به عنوان کالج خصوصی داروسازی Anadolu شروع به کار کرد. 314 مقاله این دانشکده در مجلات بین المللی منتشر شده است و 365 مقاله در همایش های خارج از کشور ارائه شد. بیشتر پروژه های ملی توسط بودجه دانشگاه قاضی پشتیبانی می شوند. مدت زمان تحصیل رشته داروسازی در این دانشگاه پنج ساله می باشد.

تحصیل مهندسی در دانشگاه قاضی آنکارا

دانشکده مهندسی دانشگاه قاضی دارای بخش های فنی مهندسی صنایع، مهندسی شیمی ، مهندسی مکانیک، مهندسی برق و الکترونیک، مهندسی عمران و مهندسی کامپیوتر می باشد. دوره آموزش در دانشکده شامل یک سال آموزش مقدماتی انگلیسی است. زبان آموزش در این دانشکده حداقل 30 درصد به زبان انگلیسی خواهد بود. زبان آموزش در گروه های مهندسی صنایع ، مهندسی شیمی و مهندسی مکانیک 100 درصد انگلیسی است.

امکانات دانشکده

دانشکده مهندسی دارای 45 کلاس درس، 48 آزمایشگاه، 10 اتاق سمینار، مرکز همایش ​​و دو سالن کنفرانس است. مساحت کتابخانه دانشکده 1400 متر مربع است و با همکاری کتابخانه مرکزی دانشگاه به کار خود ادامه می دهد.

شرایط پذیرش دانشگاه قاضی ترکیه

درخواست دانشجویان بین المللی جهت تحصیل در مقاطع مختلف این دانشگاه از طریق سامانه آنلاین  gazi-international.gazi.edu.tr انجام می شود. دانشجویان باید از یک آدرس ایمیل معتبر را استفاده کنند؛ زیرا کلیه ارتباطات مربوط به درخواست ها از طریق پست الکترونیکی انجام می شود. باید به خاطر داشت که زبان تدریس در دانشگاه قاضی ترکی و انگلیسی است. ذکر این نکته اهمیت دارد که این دانشگاه دارای آزمون ورودی می باشد.

مدارک لازم برای اخذ پذیرش

از جمله مدارک لازم جهت اخذ پذیرش از دانشگاه قاضی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حداقل نمره از امتحان ورودی (آزمون SAT )
  • گذرنامه معتبر
  • دیپلم دبیرستان یا گواهی فارغ التحصیلی موقت
  • ریز نمرات تحصیلی دانشجویان
  • عکس رنگی اخیرا گرفته شده
  • توصیه نامه
  • انگیزه نامه
  • گواهی اثبات تمکن مالی
  • رسید پرداخت هزینه درخواست

نکته : هزینه شرکت در آزمون SAT حدود 100 دلار می باشد.

شهریه دانشگاه قاضی آنکارا

از آن جایی که این دانشگاه مهم جزو دانشگاه های دولتی کشور ترکیه محسوب می شود؛ در نتیجه هزینه تحصیل در آن در مقایسه با هزینه های تحصیل در دانشگاه های خصوصی و یا سایر دانشگاه های اروپایی بسیار مناسب تر است. شهریه دانشگاه قاضی آنکارا با توجه به مقطع تحصیلی و رشته انتخابی دانشجویان متغیر خواهد بود اما می توان انتظار داشت که دانشجویان بین المللی مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به طور متوسط 1000 دلار آمریکا پرداخت کنند.

هزینه های زندگی

علاوه بر هزینه های تحصیل، دانشجویان بین المللی دانشگاه قاضی با هزینه های دیگری از جمله هزینه های اقامت، خورد و خوراک، حمل و نقل و غیره نیز رو به رو خواهند بود. هزینه ماهانه زندگی دانشجویان بین المللی می تواند بین 375 تا 700 دلار آمریکا باشد. برخی از هزینه های زندگی در شهر آنکارا به شرح زیر می باشد:

  • غذا در رستوران ارزان قیمت: 3.60 دلار
  • غذا در مک دونالد یا معادل آن: 3.48 دلار
  • یک لیتر شیر: 0.76 دلار
  • یک کیلوگرم فیله مرغ: 2.48 دلار
  • یک کیلوگرم گوشت قرمز: 8.49 دلار
  • رفت و آمد ماهانه: 14.42 دلار
  • آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر: 191.66 دلار
  • آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر: 315.57 دلار
  • آپارتمان یک خوابه در خارج از مرکز شهر: 121.92 دلار
  • آپارتمان سه خوابه در خارج از مرکز شهر: 205.32 دلار

رشته های ارائه شده در دانشگاه قاضی ترکیه

همان طور که در طول مقاله به آن اشاره شد، دانشگاه قاضی دارای 11 دانشکده، 5 مدرسه تحصیلات تکمیلی و 3 دانشکده حرفه ای می باشد. این دانشگاه طیف گسترده ای از رشته های تحصیلی را در مقاطع مختلف تحصیلی (کارشناسی تا دکترا ) ارائه می دهد.

رشته های ارائه شده در دانشگاه غازی ترکیه

رشته های ارائه شده در دانشگاه قاضی ترکیه

برخی از رشته های پرطرفدار ارائه شده در این دانشگاه به شرح زیر می باشند:

  • پزشکی
  • دندانپزشکی
  • داروسازی
  • زیست شناسی
  • فیزیک
  • شیمی
  • آمار
  • تربیت معلم
  • علوم اجتماعی
  • جامعه شناسی
  • تاریخ هنر
  • موسیقی شناسی
  • روابط بین الملل
  • اقتصاد
  • حقوق و قضا
  • مدیریت بازرگانی
  • مهندسی
  • روزنامه نگاری
  • روابط عمومی
  • معماری
  • مهندسی کامپیوتر
  • مهندسی صنایع
  • مهندسی عمران
  • مجسمه سازی
  • پرستاری
  • تغذیه و رژیم درمانی
  • فیزیوتراپی و توانبخشی
  • شنوایی سنجی
  • گفتار درمانی
  • مهندسی سیستم های انرژی
  • مهندسی مواد و متالوژی
  • مهندسی خودرو

هر گونه سوال در رابطه با ادامه تحصیل در دانشگاه قاضی در کشور ترکیه را با کارشناسان موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در میان بگذارید.

بورسیه تحصیلی دانشگاه قاضی ترکیه آنکارا

دانشگاه قاضی بورسیه و کمک هزینه های مختلفی را در اختیار دانشجویان بین المللی خود قرار می دهد که در این بخش به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

بورسیه تحصیلی دانشگاه قاضی ترکیه آنکارا

بورسیه تحصیلی دانشگاه قاضی ترکیه آنکارا

بورسیه تحصیلی KYK

این کمک هزینه تحصیلی با اعتبار آموزش عالی و موسسه خوابگاه به دانشجویان بین المللی اهدا می شود. درخواست ها به صورت آنلاین دریافت می شوند و روند پذیرش دانشجو توسط واحد خدمات مشاوره و بورس تحصیلی دانشجویان انجام می شود.

بورسیه تحصیلی TEV

مطابق با سهمیه ای که از سوی بنیاد آموزش ترکیه ارائه می شود، از طریق وب سایت واحد خدمات مشاوره و بورس تحصیلی دریافت و ارزیابی می شوند، دانشجویان مصاحبه می شوند و بورسیه های اصلی و جایگزین تعیین می شود و مراحل در این زمینه از طریق واحد خدمات مشاوره و بورس تحصیلی دانشجویان انجام می شود.

بورسیه تحصیلی خصوصی

بنیادها، افراد نیکوکار، اشخاص حقیقی و حقوقی کمک های مالی را همه ساله جهت حمایت مالی دانشجویان بین المللی و افزایش سطح موفقیت آن ها تأمین می کنند. درخواست ها از طریق آنلاین دریافت می شود و مراحل ارزیابی دانشجویان واجد شرایط در واحد خدمات مشاوره و بورسیه و کمک هزینه تحصیلی دانشجویان انجام می شود.

بورسیه تحصیلی غذا

دانشجویان بین المللی می توانند روزانه یک بار بورسیه غذا دریافت کنند. تعداد بورسیه های غذایی که در ابتدای هر سال تحصیلی به دانشجویان داده می شود با تصمیم هیئت مدیره تعیین می شود. اعلامیه مطابق با تعداد مشخص شده انجام می شود. شناسایی بورسیه غذای رایگان دانشجویان توسط کارت های وعده غذایی هوشمند انجام می شود.

درخواست بورسیه و کمک هزینه های تحصیلی

دانشجویانی که متقاضی بورسیه تحصیلی هستند، موظفند قبل از ثبت نام دروس در ابتدای هر سال تحصیلی فرم درخواست ارزیابی اجتماعی و بورسیه را که در وب سایت واحد مشاوره و خدمات بورس تحصیلی دانشگاه قاضی اعلام شده است پر کنند.

رتبه دانشگاه عثمان قاضی ترکیه

دانشگاه قاضی ترکیه جزو بهترین و معتبرترین دانشگاه های ترکیه می باشد که همین موضوع باعث افزایش رقابت میان متقاضیان به منظور اخذ پذیرش از این دانشگاه شده است. این دانشگاه دارای جایگاه خوبی نیز در میان سایر دانشگاه های دنیا می باشد. رتبه و رنکینگ این دانشگاه در سال 2021 به شرح زیر خواهد بود:

رتبه بر اساس QSرتبه بر اساس THEرتبه در آسیارتبه بر اساس تأثیرگذاری
100110014011000 – 801

خوابگاه دانشگاه قاضی آنکارا

خوابگاه این دانشگاه در مرکز شهر واقع شده و به بسیاری از مراکز درمانی و تفریحی نزدیک می باشد. این دانشگاه با حدوداً 24 خوابگاه قرارداد دارد که از این تعداد 16 خوابگاه برای دختران و 8 خوابگاه برای پسران در نظر گرفته شده است. خدمات ارائه شده در هر کدام از این خوابگاه ها با دیگری متفاوت است و هزینه خوابگاه نیز بر اساس خدمات ارائه شده متفاوت خواهد بود.

امکانات موجود در دانشگاه قاضی آنکارا

این دانشگاه بهترین امکانات آموزشی و رفاهی را در اختیار دانشجویان خود قرار می دهد. کتابخانه دانشگاه از 150 هزار جلد کتاب، 62 هزار نشریه دوره ای و 10 هزار پایان نامه به زبان های ترکی، آلمانی و انگلیسی تشکیل شده است. امکانات ورزشی دانشگاه قاضی شامل استخر شنا، سالن بدنسازی، زمین فوتبال، تنیس، والیبال و بسکتبال می شود.سخن آخرموسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی با دارا بودن وکلا و مشاوران برجسته و مجرب یکی از برترین موسسه های مهاجرتی در کشور می باشد که می تواند در زمینه اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی ترکیه متقاضیان را راهنمایی و کمک کند. اگر در مورد دانشگاه قاضی ترکیه و نیز شرایط پذیرش دانشگاه قاضی ترکیه نیازمند اطلاعات بیشتری می باشید، می توانید از خدمات مشاوره ای مهاجرتی موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی در شعبه های تهران، شیراز، اصفهان، تبریز، رشت و مشهد برخوردار شوید.

دانشگاه های مشابه

Similar universities

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *