دانشگاه علوم پزشکی دبی

دانشگاه دبی جهت تحصیل امارات متحده عربی میزبان دانشجویان با استعداد و هیئت علمی از سراسر دنیا برای تدریس و خلاقیت در زمینه علوم دانشگاهی و همچنین بین الملی خصوصی و دولتی است. وزارت آموزش عالی و تحقیقات علمی امارات در سال 2011 کمیسیون اعتبارات علمی (CAA) را برای برآورده کردن استاندارد های بین المللی و بهترین آموزش در دانشگاه علوم پزشکی دبی برای جامعه محلی و مهاجران تاسیس کرد. این مطلب از موسسه حقوقی توسعه گران مهر را در مورد این موضوع با دقت بخوانید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

درباره دانشگاه علوم پزشکی دبی

دانشکده علوم پزشکی و بهداشت امارات متحده عربی ( CMHS ) اولین و بالا ترین دانشکده پزشکی در امارات متحده عربی می باشد. این دانشکده در سال 1984، توسط شیخ نیهان مبارک النحایی، وزیر آموزش عالی و پژوهش های علمی و معاون عالی دانشگاه افتتاح گردید. CMHS به سرعت رشد نمود. اولین گروه از دانشجویان در سال 1986 پذیرفته شدند و در سال 1993 فارغ التحصیل گردیدند.

این دانشکده در سطح بین المللی به ویژه در میان موسسات مشابه در خاورمیانه به رسمیت شناخته شده و دارای رتبه بالایی می باشد. این دانشکده توسط انجمن عمومی پزشکی ( GMC )، دارای اعتبار گردیده و پذیرفته توسط سازمان بهداشت جهانی ( WHO )و کمیسیون آموزشی فارغ التحصیلان پزشکی خارجی و به رسمیت شناخته شده توسط دانشگاه های آمریکا و کانادا و موسسات بهداشتی تایید شده است. CMHS تلاش می کند تا پزشکان اماراتی را با بالاترین استانداردهای بین المللی تربیت کند. این دانشکده توسعه حرفه ای مستمر را سازماندهی کرده و دارای سابقه تاثیرگذاری در ایجاد برنامه های تحقیقاتی سازنده است.

تحصیل و پذیرش پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی دبی

تحصیل و پذیرش پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی دبی

تحصیل و پذیرش پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی دبی

پذیرش تنها برای ملیت های امارات متحده عربی است. پذیرش موقت به کالج پزشکی و علوم پزشکی (CMHS) به این شرط است که دانش آموز مینیمم میانگین 90% را در حداقل سه درس علوم کسب کرده باشد. دروس علمی عبارتند از: زیست شناسی، فیزیک، شیمی، ریاضیات، حساب دیفرانسیل و انتگرال، IT، علوم ترکیبی، زمین شناسی.

متقاضی باید حداقل یکی از نمرات آزمون های استاندارد زبان انگلیسی زیر را کسب کرده باشد:

  • EMSAT؛ حداقل نمره 1250.
  • TOEFL؛ حداقل نمره (IBT = 70 / ITP = 525)
  • IELTS؛ حداقل نمره 5.5.

 متقاضی باید در آزمون پذیرش کالج پزشکی و علوم پزشکی (CMHS) قبول شود (آزمون پذیرش کالج پزشکی برای متقاضیان دبیرستانی MCAT-H). دروس ارائه شده در MCAT-H عبارتند از؛ دانش عمومی، فیزیک، زیست شناسی، ریاضیات و شیمی هستند.  آزمون همچنین شامل سوالات استعدادی است، که توانایی های استدلال را ارزیابی می کند. داوطلبان منتخب از امتحان پذیرش در چندین مینی مصاحبه (MMI) برای ارزیابی مهارت های غیر آکادمیک شرکت می کنند.

شرایط لازم برای پذیرش در سطح تحصیلات تکمیلی: 

  1. متقاضی باید دارای مدرک لیسانس از دانشگاه امارات متحده عربی یا موسسه معادل با GPA 3.5 / 4.0 یا بالاتر در سه سال گذشته باشد.
  2. متقاضی باید نمره IELTS= 6.0 یا بالاتر یا TOEFL از 600 یا بالاتر داشته باشد.
  3. داوطلب باید در امتحان پذیرش CMHS قبول شود (آزمون پذیرش کالج پزشکی برای دارندگان مدرک کارشناسی، MCAT-G ). دروس ارائه شده در MCAT-G عبارتند از؛ آناتومی، جنین شناسی، بافت شناسی، آسیب شناسی پایه، بیوشیمی، فیزیولوژی، میکروب شناسی و فارماکولوژی پایه.
  4. متقاضی باید در مصاحبه CMHS قبول شود.

آزمون پذیرش دانشجو سال تحصیلی 2019 – 2020

این یک آزمون کتبی است که برای ارزیابی دانش و استدلال منطقی متقاضیان طراحی شده است. دروس علمی در آزمون MCAT-H؛ دانش عمومی، فیزیک، زیست شناسی، ریاضیات و شیمی هستند. آزمون همچنین شامل سوالات استعدادی است، که توانایی های استدلال را ارزیابی می کند.

  1. آزمون از 60 سوال چند گزینه ای تشکیل شده است که باید در 90 دقیقه تکمیل شود.
  2. آزمون به صورت کامپیوتری و به زبان انگلیسی است.
  3. منبع سوالات آزمون از دروس علمی دبیرستان هستند.
  4. حداقل نمره 40% در این آزمون برای در نظر گرفتن مراحل بعدی فرایند پذیرش مورد نیاز است، که چنیدین مصاحبه کوتاه است.
  5. متقاضی باید کارت شناسایی امارات را برای تایید همراه خود داشته باشد.

هزینه و شهریه دانشگاه علوم پزشکی دبی

هزینه های تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی و سلامت محمد بن راشد در امارات متحده عربی برای هر سال تحصیلی حدود 27.226 دلار آمریکا است.

کرایه

کارگزاران ثبت شده و آژانس های املاک، با مجوز دپارتمان توسعه اقتصادی، هزینه 5% از کرایه سالانه را دریافت می کنند. کرایه ها در محله های مهاجرتی مشهور مانند مارینا دبی، ساحل اقامتی جمیره (JBR) و شهر قدیم دبی، برای یک آپارتمان دو خوابه هزینه سالانه 27.226 دلار آمریکا تا 38.116 دلار آمریکا را در بر دارد؛ در حالی که یک آپارتمان دو خوابه پایین تر در محله هایی دورتر مانند ال قیصاص و میردیف حدود 20.42 دلار آمریکا در سال برای شما هزینه دارد. اگر شما به تنهایی زندگی می کنید، می توانید آپارتمان را با مستاجران دیگر شریک شوید و این امر به طور عمده ای باعث پایین آمدن هزینه های اجاره می شود. اجاره ها در دبی شامل 30% از حقوق های سالانه می شود.

امکانات رفاهی

هنگام رفتن به یک آپارتمان جدید یا جابجا کردن آپارتمان ها، مقامات آب و برق دبی (DEWA) هزینه ارتباطی قابل استرداد 272.26 دلار آمریکا را برای آپارتمان های استاندارد و 544.52 دلار آمریکا را برای خانه های ویلایی بزرگتر شارژ می کند. با توجه به اندازه آپارتمان و مصرف شخصی، هزینه قبض های مصرفی از 326.712 دلار آمریکا در ماه (برای یک آپارتمان دو خوابه کوچک) تا 1.361.3 دلار آمریکا برای خانه های بزرگتر با چمن و باغ است. تهویه هوا در ماه های تابستان مخصوصا از می تا آگوست باعث افزایش خیره کننده قبض ها می شود.

حمل و نقل

گشتن در دبی با یک وسیله نقلیه بسیار بهتر است، در حالی که انواع مختلفی از وسیله های نقلیه مانند تاکسی ها، مترو دبی، اتوبوس ها و تاکسی های آبی وجود دارد؛ همه انواع وسایل نقلیه به منطقه های گران تر رفت و آمد ندارند؛ و اگر شما قصد رفتن به امارات های نزدیک مانند شارجه یا ابوظبی دارید، داشتن یک ماشین ضروری است. چندین آژانس کرایه ای در سراسر دبی وجود دارد که به شما برای کرایه ماشین کمک می کنند، یک ماشین با اندازه متوسط، مانند تویوتا یاریس حدود 408.39 دلار آمریکا در ماه با 108.904 دلار آمریکا اضافی برای سوخت هزینه دارد.

هزینه و شهریه دانشگاه علوم پزشکی دبی

هزینه و شهریه دانشگاه علوم پزشکی دبی

رتبه و رنکینگ دانشگاه علوم پزشکی دبی

uniRank فهرست راهنمای تحصیلات عالی بین المللی، موتور جستجوی بازخورد های برجسته و رنکینگ بیش از 13600 دانشگاه و کالج شناخته شده رسمی در 200 کشور می باشد

uniRank چه مواردی را در بر می گیرد ؟

در حال حاضر uniRank شامل موسسات تحصیلات عالی سراسر جهان که شرایط زیر را دارند، می باشد:

  • به طور رسمی شناخته شده باشند و دارای مجوز کار باشند یا توسط ارگان های ملی یا منطقه ای از قبیل وزارت تحصیلات عالی یا سازمان های معتبر از نظر دولت، به رسمیت شناخته شده باشند.
  • دارای مجوز رسمی هستند یا مجاز به صدور حداقل مدرک 4 ساله لیسانس یا ارشد و دکترا باشند.
  • دوره های تحصیلات عالی را به صورت آموزشات سنتی رو در رو از طریق امکانات رفاهی سایت ها ارائه دهند.
  • تمام اطلاعات دانشگاه ها و کالج ها به صورت رایگان ارائه شده اند و به روز می شوند.
  • امتیاز کشوری:39
  • رنکینگ جهانی: 10414

در انتها موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) آماده ارائه بهترین روش ها جهت گرفتن تابعیت و اقامت امارات متحده عربی و دیگر کشورها می باشد و در همین راستا می توانید با مشاورین ارشد ما در این موسسه به گفت و گو بنشینید و از راهنمایی های دیگر ما علاوه بر دانشگاه علوم پزشکی دبی نهایت استفاده را ببرید.

2/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

2 دیدگاه برای “دانشگاه علوم پزشکی دبی

  1. محمد گفت:

    با سلام
    من دانش اموز سال دوازدهم هستم و میخوام برای بورسیه پزشکی دانشگاه پزشکی دبی اقدام کنم
    لطفا شرایط بورسیه رو توضیح بدید و ایا بورسیه کامل که شامل تحصیل و امرار معاش باشه هم داراست؟
    ممنون از راهنمایی هاتون

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام
      متاسفانه شرایط اخذ بورسیه از دانشگاه های دبی برای ایرانیان بسیار سخت شده است. به شما توصیه می کنیم کشور های دیگری را انتخاب نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *