دانشگاه دولتی پزشکی روستوف

دانشگاه دولتی پزشکی روستوف دانشگاهی عمومی در کشور روسیه می باشد که در زمینه آموزش عالی و وزارت بهداشت و درمان و پزشکی نیز فعالیت هایی داشته است. دانشگاه علوم پزشکی روستوف نیز به عنوان موسسه پزشکی دولتی روستوف، RostSMU، RostGMU و یا دانشگاه علوم پزشکی دولتی روستوف شناخته می شود. اطلاعات تکمیلی خود را می توانید با خواندن ادامه مقاله زیر که توسط مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) تهیه شده است، به روز کنید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

تاریخچه دانشگاه دولتی پزشکی روستوف

در سال 1915، بخش پزشکی در دانشگاه ورشو روسی به روستوف در دان فرستاده شد و این امر موجب شد تا امروز دانشگاه پزشکی دولتی روستوف نیز ایجاد گردد. این دانشگاه در ابتدا به عنوان یک گروه شروع به فعالیت کرد و بعدا در سال 1930 به یک موسسه پزشکی تبدیل شد. این در حالیست که در همان سال حدود 295 فارغ التحصیل پزشکی از این مدرسه جدید فارغ التحصیل شدند.

با توجه به تنوع در دانشجویان و دانشگاه ها، جایزه نظم دوستی به این دانشگاه و در سال 1980 داده شد. این درحالی بود که این جایزه در حضور همه دانشجویان و از تمامی نقاط جهان به اشخاص داده شده بود. در سال 1994، موسسه پزشکی روستوف به عنوان بزرگترین مرکز آموزشی، تحقیقاتی و درمانی در جنوب روسیه در نظر گرفته شد و پس از آن به دانشگاه پزشکی روستوف تغییر نام یافت.

 

شرایط دانشگاه دولتی پزشکی روستوف

در کالج این دانشگاه سالانه بیش از 5000 تا7000 دانش آموز آموزش داده می شوند. این در حالیست که در این موسسه آموزش حرفه ای و یا بازآموزی حرفه ای برای متخصصان می باشد. بخاطر داشته باشید که هر سال بیش از 650 نفر در دوره های کارآموزی شرکت می نمایند؛ افرادی که به طور کامل نیز آموزش دیده اند. این دانشگاه دارای شورای هماهنگی برای تحصیلات تکمیلی در فدرال جنوبی نیز می باشد. در این کالج به طور گسترده ای از تکنولوژی آموزشی مدرن بجای کامپیوتر نیز استفاده می شود. این دانشکده گزینه بسیار خوبی برای تحصیل در روسیه می باشد. در سال 2008، RostSMU Medical مرکز تاسیس آموزش نظامی نسبت به عقد قرارداد جهت آموزش دانشجویان و برای شرکت در نیروهای مسلح روسیه نیز مبادرت ورزید.

شرایط دانشگاه دولتی پزشکی روستوف

این دانشگاه دارای 91 بخش می باشد که بیش از 800 نفر از کارکنان را به استخدام خود درآورده است. ناگفته نماند که این دانشگاه شامل بیش از 130 پزشک، استاد و حدود 500 نامزد نیز می باشد. این دانشگاه در فعالیت های پژوهشی و بالینی سرآمد می باشد چرا که حدود 3/1 عضو در آکادمی علوم پزشکی روسیه را به خود اختصاص داده است. در این دانشگاه حدود 52 استاد وجود دارد که به زبان های روسی و بین المللی مسلط می باشند. دیگر اعضا شامل  9 کارمند، 26  دکتر افتخاری RF و 10 نفر  دیگر به عنوان کارمند افتخاری مدرسه عالی فدراسیون روسیه نیز می باشد.

بهترین سنت های پیشینه در این دانشگاه مشاهده می گردد که همچنان به پیشرفت دانشگاهیان و استادان نیز منجر شده است. این فرایند تا حد بسیاری در رشد LGU ؛ مدرسه های علمی منحصر به فرد و IY Serebriiskii، AA Kashaev POB Lelchuk، AN Gordienko، VA Nikolsky، PA Sokolova، PP Kovalenko، NV Danilova، MJ EVTODIEVA، AA Kolosov، PM Shorluyana، EK Alimov، MP Nevsky، AA Botchkareva، BI Vorobiev، AE Essel، AG Ponomareva و تاثیر بسزایی داشته است.

شرایط تحصیل در دانشگاه پزشکی روستوف

دانشگاه روستوف در فعالیت های تحقیقاتی و بالینی نقش دارد و 52 تن از اساتید این دانشگاه عضو سایر آکادمی های روسی و بین المللی هستند و  9 تن از کارمندان دانشگاه از دانشمندان پرافتخار روسیه می باشند. 26  دکتر افتخاری RF و 10 کارمند افتخاری دانشکده عالی فدراسیون روسیه در این دانشگاه مشغول به فعالیت می باشند.

دانشگاه روستوف کلینیک اختصاصی خود را دارد که داری 1000 تخت است . علاوه بر این پایگاه هایی در بزرگترین بیمارستان های شهر دارد که دانشجویان می توانند مهارت و دانش پزشکی  را به طور عملی کسب کنند. ساختمان های دانشگاه و کلینیک آن با به روز ترین تجهیزات و دستگاه های مدرن مجهز شده اند.  این دانشگاه 63 دپارتمان دارد که در 27 دپارتمان آن بهترین کلینک های شهر وجود دارد. بیش از 150 موسسه آموزشی و تحقیقاتی روسیه با دانشگاه دولتی پزشکی روستوف همکاری و فعالیت دارند.

این دانشگاه همکاری بین المللی علمی خود را با بریتانیا، ایالات متحده آمریکا، آلمان، فرانسه، بلغارستان، اوکراین، ارمنستان، مولداوی و دیگر کشورها  در زمینه تبادل کارکنان علمی، دانشجویان، اساتید، متخصصین بسیار حرفه ای توسعه داده است و در کنفرانس ها و کنگره های علمی بین المللی  شرکت می کند. در وب سایت رسمی دانشگاه روستوف ،نام متخصصین چشم پزشک، جراحی، مورفولوژی، ایمونولوژی، ارتوپد، قلب، فیزیولوژی، ارولوژی، نورولوژی که از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند و در سراسر جهان شناخته شده هستند، به چشم می خورد.

پذیرش دانشجویان بین المللی در این دانشگاه از سال 1961 آغاز و دروس رشته پزشکی به زبان انگلیسی نیز  تدریس شد. دانشجویان بین المللی تحصیلات خود را با دوره آموزشی پیش دانشگاهی در دانشکده مقدماتی آموزش شهروندان خارجی (Preparatory Faculty on Training Foreign Citizens ) آغاز می کنند. طول این دوره یک سال است. از سال 1961 تا کنون بیش از 12000 دانشجوی خارجی از 133 کشور مختلف از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند. دروس آموزشی دانشجویان خارجی در دوره پیش دانشگاهی :

  • زبان روسی (Reading, Writing, Listening, Speaking & Grammar)
  • زیست شناسی
  • شیمی
  • فیزیک

در پایان دوره، دانشجویان باید در آزمونی با موضوعات زبان روسی(   Written & Oral) ، زیست شناسی و شیمی شرکت کنند. پس از دوره پیش دانشگاهی، دانشجویان برای کسب مدرک پزشکی عمومی تحصیلات خود را آغاز می کنند. دانشگاه پزشکی روستوف انتخاب بسیار مناسبی برای دانشجویان خواهد بود. زیرا :

  • این دانشگاه مورد تایید MCI با متوسط میزان قبولی 11.3 است.
  • بزرگترین مرکز آموزشی پزشکی در کل جنوب روسیه است که در زمینه های تحقیقاتی نیز فعالیت دارد.
  • این دانشگاه 85 ساله و قدیمی، کیفیت آموزش و تجهیزات مدرن  را تضمین می کند.
  • در این دانشگاه 92 رشته تدریس می شود و در آن یک مرکز آموزش نظامی، کلینیک و کالج پزشکی نیز  وجود دارد.
  • بیش از 600 کارمند در این دانشگاه فعالیت دارند.
  • در دانشگاه یک آزمایشگاه مرکزی علمی پژوهشی (CSRL) که تحقیقاتی در زمینه ژنتیک مولکولی، مطالعات میکروبیولوژی و غیره انجام می دهد، وجود دارد.
  • این دانشگاه با بسیاری از کشورها در زمینه هایی مانند تبادل دانشجویان، دبیران ، متخصصین و غیره همکاری دارد.
  • برای پزشکان برتر فرصت کارآموزی در کلینیک ها و دانشگاه های اروپایی فراهم می شود.

برای دانشجویان خارجی ، پذیرش در دوره آموزشی پیش دانشگاهی 2019_20 از یک سپتامبر 2019 آغاز می شود. و آخرین مهلت ثبت نام 30 نوامبر 2019 می باشد. دانشجویان خارجی برای پذیرش در دوره آموزش پیش دانشگاهی به مدارک زیر نیاز دارند :

  • پاسپورت، ویزا و کارت مهاجرت
  • نامه انتقال از طرف وزارت آموزش و علوم روسیه
  • مدارک تحصیلی دوره متوسطه ( ترجمه معتبر به زبان روسی)
  • گواهی واکسیناسیون

رتبه و رنکینگ جهانی دانشگاه پزشکی روستوف

دانشگاه دولتی پزشکی روستوف در سال 1930 در منطقه شهری روستوف نادونو ( جمعیت این شهر 1000000 _ 5000000 نفر) استان روستوف تاسیس شد. شعبه  دیگر این موسسه در  Novocherkassk واقع شده است. دانشگاه روستوف به طور رسمی مورد تایید وزارت علوم و آموزش عالی فدراسیون روسیه  می باشد. این دانشگاه نسبتا کوچک است و تعدا دانشجویان آن بین 5000 _ 5999 نفر می باشد.

رتبه و رنکینگ جهانی دانشگاه پزشکی روستوف

در این دانشگاه رشته های تحصیلی در مقاطع مختلف از جمله پیش از کارشناسی،  کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا  ارائه می شود. این دانشگاه 89 ساله،  سیاست پذیرش خاص خود را دارد و دانشجویان بر اساس آزمون ورودی، سوابق و نمرات تحصیلی خود به آن راه پیدا می کنند.  حدود 60 _ 70 درصد دانشجویانی که برای این دانشگاه درخواست داده بودند، پذیرش می شوند. متقاضیان بین المللی نیز می توانند برای ثبت نام در این دانشگاه درخواست دهند. رنکینگ دانشگاه روستوف :

  • رنکینگ کشوری : 295
  • رنکینگ جهانی : 7683

رشته های تحصیلی دانشگاه پزشکی روستوف

در سال 1915 بخش پزشکی دانشگاه ورشو به روستوف نادونو منتقل شد و دانشگاه دولتی پزشکی روستوف امروزی بوجود آمد. این بخش در ابتدا یک دپارتمان بود و بعدها در سال 1930 موسسه پزشکی تبدیل شد و  در دانشکده اولیه  حدود 295 پزشک فارغ التحصیل شدند. به دلیل تنوع دانشجویان در دانشگاه، جایزه Order of Friendship در سال 1980 به این دانشگاه تعلق گرفت.در سال 1994 موسسه پزشکی روستوف که بزرگترین مرکز آموزشی، تحقیقاتی و درمانی در جنوب روسیه است، به “دانشگاه پزشکی روستوف ” تغییر نام یافت. رشته های تحصیلی دانشگاه پزشکی روستوف:

  • دندانپزشکی
  • پزشکی اطفال
  • داروسازی
  • Medico-prophylactics
  • تحصیلات تکمیلی و پیوسته
  • پزشکی نیروهای مسلح

شهریه و هزینه تحصیل در دانشگاه پزشکی روستوف

دانشگاه پزشکی دولتی روستوف (RSMU) یکی از پربازده ترین و عالی ترین دانشگاه های  کشورهای اروپایی و CSI و یکی از پرطرفدارترین دانشگاه ها برای تحصیل پزشکی در روسیه می باشد. این دانشگاه در سال 1915 تاسیس شد. بخش پزشکی دانشگاه ورشو به روستوف نادونو منتقل شد و دانشگاه دولتی پزشکی روستوف امروزی بوجود آمد.

این بخش در ابتدا یک دپارتمان بود و بعدها در سال  1930 به موسسه پزشکی تبدیل شد و یکی از قدیمی ترین دانشگاه های پزشکی روسیه به حساب می آید. بهترین نمایندگان از موسسات پزشکی  ورشو، سنت پترزبورگ و کازان در این دانشگاه جمع شده اند و  آکادمی پزشکی منحصر به فرد خود را که یکی از بهترین آکادمی های روسیه می باشد را تاسیس کردند. شهریه و هزینه تحصیل در دانشگاه پزشکی روستوف:

  • شهریه تحصیل برای برنامه های پیش دانشگاهی سال تحصیلی 2019 _ 2020 برابر است با : 3535 دلار
  • شهریه سال اول پزشکی عمومی سال تحصیلی 2019 _ 2020 برابر است با : 3350 دلار
  • شهریه سال اول تا ششم: 3350 دلار
  • هزینه خوابگاه سال اول تا ششم: 2970 دلار
  • سایر هزینه ها: سال اول 2485 دلار و سال دوم تا ششم 190 دلار

بیاد داشته باشید که در حال حاضر دانش و اطلاعات دانشجویان به صورت گسترده ای افزایش یافته است. اگر شرایط مهاجرت به روسیه را دارید هم اکنون با مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) تماس گرفته و اقدام کنید.

سوالات متداول در مورد دانشگاه دولتی پزشکی روستوف

1- آیا دانشگاه دولتی پزشکی روستوف، دانشگاه مطرح و معتبری در روسیه است؟

بله، دانشگاه پزشکی روستوف به عنوان بزرگترین مرکز آموزشی، تحقیقاتی و درمانی در جنوب روسیه در نظر گرفته شده است.

2- آیا در دانشگاه دولتی پزشکی روستوف فعالیت¬های پژوهشی هم انجام می¬شود؟

این دانشگاه در فعالیت های پژوهشی و بالینی سرآمد می باشد چرا که حدود 3/1 عضو در آکادمی علوم پزشکی روسیه را به خود اختصاص داده است.

3- اساتید در دانشگاه دولتی پزشکی روستوف فقط به زبان روسی صحبت می¬کنند؟

در این دانشگاه حدود 52 استاد وجود دارد که به زبان¬های روسی و بین المللی مسلط می¬باشند.

4- امکان مهارت آموزی دانشجویان دانشگاه پزشکی روستوف درون دانشگاه فراهم است؟

دانشگاه روستوف یک کلینیک اختصاصی با 1000 تخت، هچنین پایگاه هایی در بزرگترین بیمارستان های شهر دارد که دانشجویان می¬توانند مهارت و دانش پزشکی را به طور عملی کسب کنند.

5- دانشگاه دولتی پزشکی روستوف تجهیزات آموزشی کافی برای دانشجویان دارد؟

ساختمان های دانشگاه و کلینیک آن با به روز ترین تجهیزات و دستگاه های مدرن مجهز شده اند. در 27 دپارتمان این دانشگاه بهترین کلینک های شهر وجود دارد.

6- دانشگاه دولتی پزشکی روستوف با کدام دانشگاه¬ها همکاری بین المللی دارد؟

این دانشگاه با بریتانیا، ایالات متحده آمریکا، آلمان، فرانسه، بلغارستان، اوکراین، ارمنستان، مولداوی و دیگر کشورها همکاری بین المللی علمی دارد.

7- دانشگاه دولتی پزشکی روستوف پذیرش دانشجوی بین المللی هم دارد؟

بله، پذیرش دانشجویان بین المللی در این دانشگاه از سال 1961 آغاز و دروس رشته پزشکی به زبان انگلیسی نیز تدریس شد.

8- دانشجویان دانشگاه پزشکی روستوف می¬توانند کارآموزی خود را در سایر کشورها بگذرانند؟

با تحصیل در دانشگاه پزشکی روستوف برای پزشکان برتر فرصت کارآموزی در کلینیک ها و دانشگاه های اروپایی فراهم است.

9- پذیرش برای دانشجویان خارجی در دانشگاه پزشکی روستوف در چه ماهی انجام می¬شود؟

برای دانشجویان خارجی، پذیرش در دوره آموزشی پیش دانشگاهی 2020- 2019، از یک سپتامبر 2019 آغاز و آخرین مهلت ثبت نام 30 نوامبر 2019 می باشد.

10- رنکینگ جهانی دانشگاه پزشکی روستوف چند است؟

دانشگاه روستوف دارای رنکینگ کشوری 295 و رنکینگ جهانی 7683 می¬باشد.

11- چه رشته های تحصیلی در دانشگاه پزشکی روستوف وجود دارد؟

دندانپزشکی، پزشکی اطفال، داروسازی، Medico-prophylactics، تحصیلات تکمیلی و پیوسته و پزشکی نیروهای مسلح.

12- شهریه تحصیل برنامه های پیش دانشگاهی در دانشگاه پزشکی روستوف چقدر است؟

شهریه تحصیل برای برنامه های پیش دانشگاهی سال تحصیلی 2019 تا 2020 برابر با 3535 دلار است.

13- شهریه سال اول پزشکی عمومی در دانشگاه پزشکی روستوف چقدر است؟

شهریه سال اول پزشکی عمومی سال تحصیلی 2019 تا 2020 برابر با 3350 دلار است.

14- شهریه کامل تحصیل پزشکی عمومی در دانشگاه پزشکی روستوف چقدر است؟

شهریه سال اول تا ششم برای پزشکی عمومی 3350 دلار است.

15- شهریه خوابگاه برای دانشجویان پزشکی عمومی در دانشگاه پزشکی روستوف چقدر است؟

هزینه خوابگاه سال اول تا ششم برابر با 2970 دلار است.

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *