دانشگاه دورهام انگلستان
دانشگاه دورهام انگلستان

دانشگاه دورهام

-

Durham University

موقعیت:انگلستان - دورهام
نوع:دولتی
تعداد دانشجویان:21492 نفر
تعداد دانشجویان بین المللی:6841 نفر
سایت دانشگاه
رنکینگ QS
78
رتبه در کشور
17
هزینه ویزا
490 پوند
نرخ پذیرش
41 %
بورسیه تحصیلی
دارد
خوابگاه/هزینه
دارد/6,600 تا 10,300 پوند در سال
زمان فرآیند ویزا
3 هفته
مجوز کار
دارد
شهریه
22 هزار تا 35 هزار پوند در سال
مقاطع تحصیلی
کارشناسی، دکترا، ارشد

درباره دانشگاه

Information

دانشگاه دورهام (Durham University) یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه های انگلیس است که در قسمت شمال شرقی انگلستان در شهر دورهام قرار گرفته است. این دانشگاه یک دانشگاه دولتی است که در سال 1832 میلادی تأسیس شده است و در حال حاضر بیش از 4000 کارمند و استاد دانشگاه در این دانشگاه مشغول فعالیت هستند تا بهترین کیفیت آموزش را به دانشجویان ارائه کنند. دانشگاه دورهام با نرخ پذیرش 41 درصد، تقریبا در پذیرش دانشجو سختگیری می‌کند. چرا که این دانشگاه طبق رتبه‌بندی QS رتبه 78 جهان را در سال 2024 به دست آورده و یکی از بهترین دانشگاه های جهان است. به همین دلیل سختگیری برای انتخاب دانشجویان دور از انتظار نیست. دانشگاه دورهام دارای تعداد زیادی گروه آموزشی و دانشکده است که برخی از آنها عبارتند از دانشکده هنر و علوم انسانی، دانشکده علوم پایه، دانشکده علوم اجتماعی و دانشکده کسب و کار. علاوه بر این دانشگاه دورهام دارای 17 کالج نیز هست که برخی از آنها شامل کالج کالینگوود، کالج گری، کالج هتفیلد، کالج جان اسنو و کالج جوزفین باتلر هستند. تعداد زیادی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه دورهام مستقیما وارد بازار کار شده‌اند. بنابراین مهاجرت تحصیلی به انگلیس برای تحصیل در این دانشگاه، آینده شغلی شما را تضمین خواهد کرد.

پذیرش در دانشگاه دورهام انگلستان در 4 مرحله انجام می‌شود. بنابراین دانشجویان می‌توانند بر اساس ددلاین‌های اعلام شده از طرف دانشگاه، مدارک خود را جهت پذیرش ارسال کنند. ددلاین‌های این دانشگاه عبارتند از:

 

مرحله اول15 نوامبر 2023 (24 آبان 1402)
مرحله دوم21 فوریه 2024 (2 اسفند 1402)
مرحله سوم17 آوریل 2024 (29 فروردین 1403)
مرحله چهارم12 ژوئن 2024 (23 خرداد 1403)

دانشکده ها

Faculties

دانشگاه دورهام دارای 4 دانشکده است که هر دانشکده شامل تعداد زیادی گروه آموزشی است. دانشکده‌های این دانشگاه عبارتند از: 

  • دانشکده هنر و علوم انسانی
  • دانشکده علوم پایه
  • دانشکده علوم اجتماعی و بهداشت
  • دانشکده کسب و کار

برخی رشته ها و دوره ها

programs

دانشگاه دورهام انگلستان بیش از 300 رشته تحصیلی را در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به دانشجویان ارائه می‌کند. این رشته‌ها در زمینه‌های مختلفی هستند که برخی از محبوب‌ترین آنها عبارتند از:

  • حقوق
  • امور مالی
  • اقتصاد
  • روانشناسی
  • تجارت
  • علوم کامپیوتری

حداقل نمرات آزمون های مختلف که برای این دانشگاه نیاز دارید

Grades
IELTS 6 به بالا
TOEFEL 92 به بالا
PTE 62 به بالا
GPA 3 به بالا
GRE --
GMAT 600 به بالا

بورسیه تحصیلی

Scholarships

دانشگاه دورهام برای دانشجویان بین‌المللی که شهروند برخی کشورها هستند، بورسیه تحصیلی انگلیس را ارائه می‌کند. مبلغ این بورسیه 5 هزار پوند است و فقط به دانشجویان کشورهای مالزی، هند، پاکستان، بنگلادش، نیجریه و ویتنام تعلق می‌گیرد. با این حال چنانچه شما دارای رزومه بسیار خوبی باشید و نمرات خوبی در طی تحصیل کسب کنید شانس دریافت بورسیه تحصیلی را خواهید داشت.

خوابگاه و تغذیه

Accommodation and food

دانشگاه دورهام خوابگاه‌هایی با ظرفیت 220 نفر در مقطع کارشناسی و 45 اتاق برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری ارائه کرده است. بیشتر خوابگاه‌های این دانشگاه به صورت اتاق‌های یک نفره و خصوصی هستند. اما علاوه بر این اتاق‌ها تعدادی اتاق به صورت دو نفره نیز برای دانشجویان فراهم شده است. هزینه این خوابگاه‌ها به صورت سالانه دریافت می‌شوند و مبلغ آن 6,600 تا 10,300 پوند در سال است.

لوکیشن و تصاویر دانشگاه

Location

مشاهیر

Celebrities
شارلوت رایلی (Charlotte Riley)
بازیگر انگلیسی
تیموتی لارنس (Timothy Laurence)
تیموتی لارنس (Timothy Laurence)
همسر پرنسس آن، خواهر پادشاه کنونی انگلستان
گراهام هنکاک (Graham Hancock)
گراهام هنکاک (Graham Hancock)
نویسنده انگلیسی
رابرت سوان (Robert Swan)
رابرت سوان (Robert Swan)
کاوشگر، اولین شخصی که به قطب شمال و جنوب قدم گذاشت.

سوالات متداول

Location

بله، این دانشگاه رتبه 78 را در بین سایر دانشگاه‌های جهان در سال 2024 به دست آورده است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

بیشتر بخوانید

Read more

دورهام یک دانشگاه واقعی در سطح جهانی است که با تاریخچه ای بین المللی، خوش آمدگوی دانشجویان و دانشگاهیان از سراسر جهان می باشد. بسیاری از مشارکت های مبتنی بر همکاری با دانشگاه های بین المللی به دورهام این امکان را می دهد که دانش را میان افراد با استعداد های گوناگون به اشتراک بگذارند و آموزش بین فرهنگی را ارتقا ببخشند و همچنین که به دانشجویان بین المللی ثابت کنند تحصیل در انگلیس چگونه است. این مطلبی که در حال مطالعه آن هستید، حاصل تحقیقات و تجربیات کارشناسان متخصص ما در موسسه حقوقی توسعه گران مهر است که پیشنهاد میکنم تا انتها آن را مطالعه کنید.

درباره دانشگاه دورهام انگلستان

دانشگاه دورهام ( از نظر قانونی دانشگاه دورهام ) یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی در دورهام، انگلستان است که در سال 1832 توسط یک قانون پارلمان تأسیس شد و در سال 1837 توسط منشور سلطنتی به ثبت رسید. این دانشگاه، اولین دانشگاه شناخته شده ای بود که با بیش از 600 سال قدمت پس از آکسفورد و کمبریج در انگلستان افتتاح گردید، و از این رو به عنوان سومین دانشگاه قدیمی در انگلیس شناخته می شود. به عنوان یک دانشگاه دارای کالج، کارکرد های اصلی آن بین بخش های دانشگاه و 16 کالج آن تقسیم می شود. به طور کلی، بخش ها تحقیقات را انجام می دهند و به دانشجویان آموزش می دهند، در حالی که دانشکده ها مسئولیت نظم و رفاه داخلی آن ها را بر عهده دارند.

این دانشگاه پیش از عضویت در گروه راسل از دانشگاه های تحقیقاتی انگلستان، عضو گروه 1994 می باشد. دورهام همچنین به همکاری های تحقیقاتی منطقه ای N8 و گروه های بین المللی دانشگاهی از جمله شبکه دانشگاه های ما تاریکی ( Matariki Network of Universities ) و گروه کویمبرا ( Coimbra Group ) وابسته است. املاک این دانشگاه شامل 63 ساختمان ذکر شده است، از قلعه دورهام سده یازدهم گرفته تا کلیسای هنری دکو در دهه 1930. این دانشگاه همچنین با همکاری کلیسای جامع دورهام، میراث جهانی دورهام را در اختیار دارد و مدیریت می کند. مالکیت دانشگاه در سایت میراث جهانی شامل قلعه دورهام، کاخ گرین و ساختمان های اطراف آن از جمله کتابخانه تاریخی کسین می باشد.

در بین دانشگاه های انگلستان، می توان آن را به عنوان هشتمین دانشگاه از بالاترین میانگین تعرفه UCAS برای متقاضیان جدید در سال 2016 و سومین دانشگاه از پایین ترین نسبت دانشجویان تحصیل کرده در مدارس دولتی که در سال 2016 برای دوره هایی را که شروع می کنند، با 62.9 درصد اعلام کرد. این دانشگاه در حال حاضر از نظر جدول های لیگ برتر اخیر دانشگاه های انگلستان در رده های پنجم تا هفتم قرار دارد، از بین جایگاه 74 تا 114 در سه جدول از چهار جدول بزرگ جهانی و در محدوده 300 – 201 در رده چهارم قرار دارد. این دانشگاه یکشنبه تایمز برای سال 2005، و دانشگاه ورزشی تایمز و یکشنبه تایمز برای سال 2015 بود، و در سال 2018 جایزه سالگرد ملکه را دریافت نمود.

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه دورهام انگلستان

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه دورهام انگلستان

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه دورهام انگلستان

میانگین امتیاز UCAS برای دانشجویان جدید در سال 2016 – 17، 197 امتیاز بوده است و دانشگاه دورهام در رتبه هشتم کشور از نظر امتیازات ورود کنندگان قرار دارد. کالج دانشجویی دورهام متشکل از 13،665 دانشجوی کارشناسی و 4،720 دانشجوی تحصیلات تکمیلی ( 2017 / 2016 ) بوده است. در سال 2015 / 2014، دورهام با 85.5 درصد جایگاه چهارم را در میان دانشجویان متوسط دارا بود. برای همان سال، 34.3 درصد از دانشجویان تمام وقت کارشناسی از مدارس مستقل و 8.75 درصد از مدارس گرامر، 19.35 درصد دانشجویان تمام وقت از اقلیت های قومی بودند. در سال های 2014 تا 2015، 44.8 درصد از دانشجویان تمام وقت کارشناسی در دانشگاه ( از جمله کالج های سنت جان و سنت چاد ) زندگی می کردند. این دانشگاه در سال 2015 پیشنهاد هایی را برای پذیرش 69 درصد متقاضیان 18 ساله داشت، و 9مین رتبه پایین در بین گروه راسل را ارائه داد. در سال تحصیلی 2017 / 2016، این دانشگاه با شکست خانگی 73:6:22 از انگلیس روبرو شد: اتحادیه اروپا: دانشجویان غیر اتحادیه اروپا به ترتیب با نسبت زن به مرد 55:45 بودند.

هزینه دانشجویان کارشناسی در دورهام 9،250 پوند برای دانشجویان بومی / اتحادیه اروپا می باشد. پس از اعلام دولت در سال 2016 مبنی بر مجاز بودن افزایش هزینه 2.8 درصدی در انگلستان ( از بالاترین سطح حداکثر 9000 پوند )، دورهام یکی از اولین دانشگاه های این کشور بود که اعلام کرد قصد دارد از این مزیت استفاده کند. هزینه دانشجویان ورودی از سال 2017 را حداکثر به 9،250 پوند افزایش داد.

برای چرخه پذیرش در مقطع کارشناسی سال 14 – 2013، دورهام 26030 درخواست ( برای حدود 4،200 مکان ) دریافت کرد که 38.4 درصد آن ها از مدارس مستقل و 13.8 درصد ( از درخواست های انگلستان ) از اقلیت های قومی بودند، در کل 64.2 درصد متقاضیان برای دریافت پذیرش موفق بودند. درهام برای پذیرش دانشجویان برای مدرک حقوق، به آزمون LNAT نیازمند می باشد.

رشته های دانشگاه دورهام انگلستان

  1. دانشکده علوم اجتماعی و بهداشت
  2. گروه مردم شناسی
  3.  گروه باستان شناسی
  4. گروه آموزش
  5. گروه جغرافیا
  6. گروه دولت و امور بین الملل
  7. (از جمله بخش سیاست و مؤسسه مطالعات خاورمیانه و مطالعات اسلامی)
  8. دانشکده حقوق دورهام (Durham Law School)
  9. گروه جامعه شناسی
  10. گروه ورزش و علوم ورزشی
  11. دانشکده هنر و علوم انسانی 
  12. گروه کلاسیک و تاریخ باستان
  13. گروه مطالعات انگلیسی
  14. گروه تاریخ
  15.  دانشکده زبان ها و فرهنگ های نوین
  16.  (شامل بخش های مطالعات عربی، چینی، ژاپنی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی، روسی و اسپانیایی)
  17. گروه موسیقی
  18.  گروه فلسفه
  19. گروه الهیات و دین
  20. مرکز زبان انگلیسی
  21. مرکز مطالعات زبان خارجی
  22. دانشکده علوم
  23. گروه علوم زیستی
  24. گروه شیمی
  25. گروه علوم کامپیوتر
  26.  گروه علوم زمین شناسی
  27. گروه مهندسی
  28. گروه علوم ریاضی
  29. گروه فیزیک
  30. گروه روانشناسی
  31. دانشکده تجارت (دانشکده تجارت دانشگاه دورهام) (Durham University Business School)
  32. گروه حسابداری
  33. گروه اقتصاد و دارایی
  34. گروه مدیریت و بازاریابی

هزینه و شهریه تحصیل در دانشگاه دورهام انگلستان

پس از ورود به دانشگاه، شهریه و هزینه اقامت قابل پرداخت می شود. اعلامیه ای که برای شما صادر می شود روزی را که باید این هزینه ها را پرداخت کنید، مشخص می کند.در استرلینگ می توان پرداخت را مستقیماً توسط انتقال مستقیم، کارت اعتباری، چک یا پیش نویس بانک ها یا نقل و انتقال بانکی انجام داد. با این حال، انتقال مستقیم روش ارجح پرداخت برای دانشگاه است. شهریه را می توان به صورت کامل یا در سه قسط پرداخت کرد و آن به سه پرداخت برابر تقسیم نمود. برای کسب اطلاعات در مورد پرداخت و تقسیم پرداخت شهریه خود، با بخش دارایی تماس بگیرید.

F402 باستان شناسی – هزینه های تحصیل تمام وقت

  • دانشجویان اتحادیه اروپا 9250.00 پوند در سال
  •  دانشجویان داخلی 9250.00 پوند در سال
  • دانشجویان ایسلند 9250.00 پوند در سال
  • دانشجویان بین المللی خارج اتحادیه اروپا 19250.00 پوند در سال

کارشناسی تمدن کلاسیک – هزینه های تحصیل تمام وقت

  • دانشجویان در اتحادیه اروپا 9250.00 پوند در سال
  • دانشجویان داخلی 9250.00 پوند در سال
  • دانشجویان ایسلند 9250.00 پوند در سال
  • دانشجویان بین المللی غیر اتحادیه اروپا 19250.00 پوند در سال

کارشناسی علوم تربیتی – الهیات و مذهب – هزینه های تحصیل تمام وقت

  • دانشجویان در اتحادیه اروپا 9250.00 پوند در سال
  • دانشجویان داخلی 9250.00 پوند در سال
  • دانشجویان ایسلند 9250.00 پوند در سال
  • دانشجویان بین المللی غیر اتحادیه اروپا 19250.00 پوند در سال

V100 تاریخ – هزینه های تحصیل تمام وقت

  • دانشجویان در اتحادیه اروپا 9250.00 پوند در سال
  • دانشجویان داخلی 9250.00 پوند در سال
  • دانشجویان ایسلند 9250.00 پوند در سال
  • دانشجویان بین المللی غیر اتحادیه اروپا 19250.00 پوند در سال

L200 سیاست – هزینه های تحصیل تمام وقت

  • دانشجویان در اتحادیه اروپا 9250.00 پوند در سال
  •  دانشجویان داخلی 9250.00 پوند در سال
  • دانشجویان ایسلند 9250.00 پوند در سال
  • دانشجویان بین المللی غیر اتحادیه اروپا 19250.00 پوند در سال

کارشناسی حسابداری و مدیریت به همراه سال جابجایی – هزینه های تحصیل تمام وقت کارشناسی

  • دانشجویان در اتحادیه اروپا 9250.00 پوند در سال
  •  دانشجویان داخلی 9250.00 پوند در سال
  • دانشجویان ایسلند 9250.00 پوند در سال
  • دانشجویان بین المللی خارج از اتحادیه اروپا 21.500.00 پوند در سال

کارشناسی جرم شناسی به همراه دوره پیش نیاز – هزینه های تحصیل تمام وقت

  • دانشجویان در اتحادیه اروپا 9250.00 پوند در سال
  •  دانشجویان داخلی 9250.00 پوند در سال
  • دانشجویان ایسلند 9250.00 پوند در سال
  • دانشجویان بین المللی خارج از اتحادیه اروپا 20.500.00 پوند در سال

کارشناسی فلسفه و روانشناسی – هزینه های تحصیل تمام وقت کارشناسی

  • دانشجویان در اتحادیه اروپا 9250.00 پوند در سال
  • دانشجویان داخلی 9250.00 پوند در سال
  • دانشجویان ایسلند 9250.00 پوند در سال
  • دانشجویان بین المللی خارج از اتحادیه اروپا 20500.00 پوند در سال
کمک هزینه ها و بورسیه های دانشگاه دورهام انگلستان

کمک هزینه ها و بورسیه های دانشگاه دورهام انگلستان

کمک هزینه ها و بورسیه های دانشگاه دورهام انگلستان

دانشگاه دورهام متعهد است بدون توجه به شرایط مالی از بهترین دانشجویان حمایت کند. بورس های تحصیلی و کمک هزینه های زیر توسط دانشگاه، از طریق همکاری با سازمان های خارجی یا از طریق کمک های سخاوتمندانه از فارغ التحصیلان و دوستان دانشگاه تأمین می شوند. تمام فرصت های پشتیبانی مالی شرایط صلاحیت مانند درآمد خانوار یا پیشرفت تحصیلی را در پی داشته است، بنابراین ضروری است متقاضیان قبل از ارسال درخواست، کلیه الزامات را در نظر بگیرند. لطفاً هر گونه مهلت درخواست و الزامات ارسال را نیز رعایت نمایید.

فرصت های تامین بودجه نیز می تواند از سازمان های خارجی تهیه شود. بانک اطلاعاتی ما برای تامین هزینه های شهریه و هزینه های زندگی انواع بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی را در اختیار دارد. برای دسترسی به بانک اطلاعاتی اینجا را کلیک کنید.

دانش آموختگان برجسته دانشگاه دورهام انگلستان

ژنرال سر ریچارد دنات، رئیس ستاد کل:

فارغ التحصیلان دورهام عضو فعال سازمان ها و رویداد هایی مانند تجدید دیدار سالانه، مراسم شام و جشن ها می باشند. 67 انجمن دورهام اعم از گروه های بین المللی تا کالج و گروه های وابسته به ورزش وجود دارد که بیش از 109،000 فارغ التحصیل زندگی می کنند.

تعدادی از فارغ التحصیلان دورهام در زمینه های دولتی، حقوق، علوم، آکادمی، تجارت، هنر، روزنامه نگاری و دو و میدانی سهم به سزایی داشته اند. این موارد شامل جاستین ولوبی، اسقف اعظم کانتربری ( سنت جان، 1992 )، سر میلتون مارگای نخست وزیر نخست وزیر سیرالئون، هفتمین نخست وزیر کوئینزلند، جان داگلاس، هنری هلند، ویسکانت ناتسفورد اول، وزیر امور خارجه کلونی ها از 1887 تا 1892 (قانون، 1847)، هربرت لمینگ، بارون لمینگ، رئیس تحقیق هارولد شیپمن و بررسی خدمات اجتماعی انگلیس به دنبال مرگ بیبی پی، ( مطالعات اجتماعی کاربردی، 1960 )، دام کارولین سویفت، مشاور اصلی تحقیق در مورد شیپمن، و مو مول، وزیر امور خارجه ایرلند شمالی در زمان توافقنامه صلح جمعه خوب ( جامعه شناسی و مردم شناسی ) می شود. لیبی لین فارغ التحصیل دورهام و اولین زنی بود که در کلیسای انگلیس اسقف شد.

فارغ التحصیلان دورهام همچنین دارای مقام های قابل توجه در قانون، از جمله دادگاه عالی دیوان عالی لرد هیوز ( قانون ) و لیدی بلک ( قانون )، رئیس بخش خانواده سر آندرو مک فارلین و لرد صدر اعظم فعلی رابرت باکلند ( قانون ) در میان دیگران هستند. در میان فارغ التحصیلان ارتش شامل ژنرال ریچارد دنات، بارون دنات ( تاریخ اقتصادی )، رئیس ستاد کل، رئیس حرفه ای ارتش بریتانیا، معاون دریاسالار سر تیم لورنس ( جغرافیا )، رئیس اجرایی امور دفاعی و همسر پرنسس سلطنتی، و دریا سالار عقب سفیر امجد حسین ( مهندسی، 1979 ) بالاترین مقام افسر از اقلیت قومی در نیرو های مسلح انگلیس دیده می شوند.

تیم سمیت، بنیانگذار پروژه ادن:

در آکادمی، فارغ التحصیلان دورهام شامل جان دی بارو ( ریاضیات و فیزیک، 1974 )، برنده جایزه تمپلتون، سر جورج مالکوم براون ( شیمی و زمین شناسی، 1950)، دعوت شده توسط ناسا برای کار بر روی نمونه های سنگ ماه کشف شده از آپولو 11، جورج روچستر، کاشف ذرات زیر اتمی کائون، در کنار سر هارولد جفریس ( ریاضیات، 1919)، برنده مدال کوپلی انجمن سلطنتی، سر کینگزلی چارلز دونام ( زمین شناسی 1930 ) مدیر سابق سازمان زمین شناسی انگلیس و EJ مزرعه، کشف اولیه آن چه که امروزه پریون ها نامیده می شوند و نقش مهمی در تحقیقات MS دارند، معاون صدراعظم فعلی دانشگاه ولونگوگ ( پل ولینگس )، معاون سابق دانشگاه کاردیف ( دیوید گرانت ) و کریس هیگینز، معاون سابق صدراعظم دورهام نیز از فارغ التحصیلان می باشند.

 چندین فارغ التحصیل دارای مقام های برتر در دنیای تجارت هستند. ریچارد آدامز ( جامعه شناسی )، بنیانگذار سازمان تجارت عادلانه Traidcraft، پل هاوکینز ( دکترای هوش مصنوعی )، مخترع سیستم ردیابی توپ هاوک چشم، دام الیزابت هودل ( جامعه شناسی )، مدیر اجرایی سابق داوطلبان خدمات جامعه، سر نیک شل ( آلمانی، 1966 )، رئیس جمهور سابق و مدیر عامل شرکت فورد موتور، کارآفرین برندا لینداوه مبااسو چیپئو، دیوید اسپروکستون ( جئوگرافی، 1976)، بنیانگذار انیمیشن های اردمن که والاس و گرومیت، تیم اسمیت ( باستان شناسی و مردم شناسی )، بنیانگذار پروژه ادن و دیوید والتون ( اقتصاد و ریاضیات، 1984)، عضو کمیته سیاست های پولی بانک انگلیس را بنیان گذاری کرده است، می باشند.

  • سر هارولد ایوانز، سردبیر بزرگ، رویترز.
  • جاناتان ادواردز، کالج ون میلدرت، فیزیک.
دانش آموختگان برجسته دانشگاه دورهام انگلستان

دانش آموختگان برجسته دانشگاه دورهام انگلستان

روزنامه نگاران برجسته و متخصصان رسانه عبارتند از: جورج انتویستل، مدیر کل سابق بی بی سی، سر هارولد ایوانز ( سیاست و اقتصاد )، سردبیر روزنامه ساندی تایمز از 1967 تا 1981 و تایمز از 1981 تا 1982، نیگل فردندل ( فلسفه )، روزنامه نگار ساندی تلگراف، جورج آلاجیا ( سیاست )، مجری اخبار بی بی سی در شش، متیو آمروولیولا ( قانون و سیاست، 1984)، مجری کانال اخبار BBC، بیدی باکستر (1955)، تهیه کننده سابق Blue Peter، Arthur Bostrom (BA Hons)، افسر Crabtree در ‘Allo’ Allo!، نیش کومار، استنداپ ایستاده، جیمی کمپبل ( ادبیات انگلیسی )، فیلمساز، مستندساز، نویسنده و ماجراجو. سایر میزبانان بی بی سی که از دورهام فارغ التحصیل شده اند عبارتند از: کریس هالینز، مجری ورزشی صبحانه بی بی سی، گبی لوگان ( قانون، 1995)، کیت سیلورتون ( روانشناسی )، جرمی وین (ا نگلیسی )، تیم ویلکوکس ( اسپانیایی ) و نینا حسین ( انگلیسی زبان و زبانشناسی ).

نویسندگان مشهور شامل ادوارد بردلی نویسنده کتاب ماجرا های اقای وردانت گرین، مینت والترز ( فرانسوی، 1971 )، نویسنده کتاب مجسمه ساز و کلدز بریدل، گراهام هنکوک ( جامعه شناس، 1973 ) نویسنده کتاب نشانه و مهر، تیم فیزیقم کمدین و نویسنده، جیمز کرکوپ، نویسنده مسافر، شاعر و نمایشنامه نویس، پاتریک تلی، نویسنده داستان های علمی و لورنا هیل ( متولد لورنا لاتام، انگلیسی، 1926)، نویسنده کودکان، نویسنده سریال های Sadlers Wells.

در حوزه ورزش، کاپیتان های راگبی سابق انگلیس، ویل کارلینگ ( روانشناسی )، فیل دو گلانویل ( اقتصاد ) و معاون کاپیتان ویل گرین وود ( اقتصاد، 1994)، در کنار مدال طلای المپیک سه گانه جوناتان ادواردز ( فیزیک، 1987)، استیون روبوتام، برنده مدال برنز المپیک پکن، اقتصاد دانان کسب و کار، لندن 2012 سوپر هیوسینگ ( شیمی و فیزیک )، کاپیتان کریکت سابق انگلیس، ناصر حسین ( ژئوشیمی ) و اندرو اشتراوس ( اقتصاد ) مشهور م باشند.

تحصیل در دانشگاه دورهام انگلستان در رتبه ممتاز وزارت علوم ایران قرار گرفته است و شما میتوانید با فراهم کردن شرایط حاکم، در این دانشگاه پذیرش شده و ویزا بگیرید. اگر از هزینه تحصیل در انگلستان اطلاعات کافی ندارید بهتر است که با مشاورین ما درموسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر)در ارتباط باشید.

دانشگاه های مشابه

Similar universities

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *